Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2377
Kan noen fortelle meg hva chillium er?

(20tegn eller no)
En rett hasjpipe med "stein" (en konisk, rillete bit som passer i chillumet) istedenfor rist. Kalles gjerne "lum" (eller loom, whatever) i Norge.

http://img236.imageshack.us/img236/9514/chillumbabasu2.jpg
Ikke for å være pirkete, men stein filter er vel mindre brukt en Merschaum filter, og (jeg vertfall) bruker gjerne vanlig rist over merschaum \ stein (glass er også brukt) filteret (vet ikke hvorfor jeg skulle trenge 2 filter men har alltid trodd merschaum tok vekk litt av gjeisen (nikotin\tjære)).

Humm .. er vel ganske prikete av meg.
Du mener rist eller stein... filter er i joint og ferdi-siggaretter det.hehe
Men beste rist til loom'et er piperenser. brenn av driten uttappå selfølgelig,og rull sammen...jaja. skjønner det!
takk hei!
Noen som har peiling på hvor bra chillum "kicker"
Sitat av AlcoholicPanda
Noen som har peiling på hvor bra chillum "kicker"
Vis hele sitatet...
Det kommer vel an på hva som du skal ha oppi, og hvordan du bruker loomet, men bare loomet i et pipetrekk med ulovlige substanser som hasj, vil det "kicke" ganske kjekt vil jeg tro. Men da kommer det også an på kvaliteten av hasjen, opiumen eller hva du nå enn planla å røyke. Håper dette var til hjelp.
Sitat av Indisium
Ikke for å være pirkete, men stein filter er vel mindre brukt en Merschaum filter, og (jeg vertfall) bruker gjerne vanlig rist over merschaum \ stein (glass er også brukt) filteret (vet ikke hvorfor jeg skulle trenge 2 filter men har alltid trodd merschaum tok vekk litt av gjeisen (nikotin\tjære)).

Humm .. er vel ganske prikete av meg.
Vis hele sitatet...
Pirket ditt er totalt irrelevant, siden en merskumstein også er en "stein". Steinen kan godt være laget av keramikk eller tre også. Men den kalles altså en stein okkesom.
Hum ja okies , my bad.. jeg har aldri kalt det stein med mindre det er av stein (og egentlig ikke om den er av stein heller).. men men jeg skal ta den.

har alltid trodd merschaum var av korlaller eller.no sant .. tviler litt på det er stein vertfall, kilde ?
OK, vi har en liten misforståelse på gang her, og det er meget mulig jeg er den skyldige her. Her hvor jeg bor, i Oslo-området, kalles den koniske "risten" man bruker i et chillum en "stein" uansett hva den er laget av. "Stein" betyr i dette tilfellet egentlig bare "rist til chillum".

Meerschaum er et mineral.
chillum kan kicke veldig bra det. Kan ta store trekk fra de, uten at det er spesielt varmt. Tok to trekk i går, ble bra fjern =)
Kan kombineres med avisbong også dersom du ønsker det skal "kicke" enda mer.
Kan lages av gulrot. Gir en smooth smak