Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 571
Problemet oppstår når jeg skal brenne en audio-cd gjennom Nero.
Jeg legger mp3-filene over på cden, og programmet konverterer filene til rett format. (dette vet alle).
Når cden er brent, og alt tilsynelatende er OK, prøver jeg å spille den av.
Da er det allerede "hakk" i sporene på plata, selv om det ikke er noen synlige hakk.
Dette uavhengig om jeg tar ut cden av brenner, og spiller den av i cdspilleren min, eller om jeg lar vær å utløse cden fra stasjonen, og spiller den direkte av, nybrent.

har en anelse om at Nero kanskje bugger dette, siden jeg har en ulovlig kopi av det.
Til forsvar for den teorien, er at det funker utmerket til å brenne iso-filer og andre data-cder.

Noen som har innvendinger?
slenger meg på her;

det sammer skjer hos meg og jeg har lovlig kjøpt nero 6.
det er ganske irriterende.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Nei jeg har ingen "innvendinger", men jeg vil anbefale deg å prøve å brenne på lavere hastighet. Gjerne et par hakk under det som angivelig er max for CDen.
Kan være at det er feil med mp3-filene, hvis du har rippet de fra en cd som hadde hakk.

-Og ja, noen billigplater tåler ikke å bli brent på så høy hastighet som det står at de skal klare.
Sist endret av jonarnev; 5. desember 2006 kl. 10:57.
Nero6 og tidligere versjoner av Nero7 var kjent for dette problemet. Jeg har 7.5.9.0 nå og der funker det prikkfritt.