Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 546
Har sjekka litt på forumet, men finner ikke noe som er spesielt relevant.
Uansett; Har en Maxtor OneTouch eksternharddisk på 250gb.
Her en morgen så klarte jeg ikke å komme inn på disken. Fra før av har den så og si alltid vært kobla i pcen min med USB. Når jeg starter den, går motoren og harddisken helt normalt, ingen lyder eller noe sånt som tyder på at den er defekt.

Skulle veldig gjerne hatt endel bilder, filmer og tvserier som ligger på den, men kommer ikke inn.
Da jeg kjøpte den, partisjonerte jeg den i 3stasjoner (ikke spør hvorfor), og alle disse stasjonene kommer opp som egne disker i Windows. Nå er den uleselig.
Leste tråden om å fryse ned, men vet ikke helt om jeg tørr. Kan ikke skjønne at det er kondens i den heller.

Forslag, noen ? Helst forslag som jeg kan utføre selv, men om det er eneste utvei, må jeg vel kontakte det firmaet som fikser det...
Har selv prøvd med eget recoveryprogram.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Bumper litt jeg!
Tja, kan jo være mye rart som har skjedd med den.
Kanskje et av kretskortene er ødelagt?
Du kan jo prøve å ta harddisken ut av boksen og koble den til inni maskinen din.
(Få gjerne en kompis som har mekket litt inni en data før til å hjelpe deg)
Se om den funker da.
Det viser seg i mange tilfeller at en live-cd av en linuxdistro kan være veldig hendig i slike situasjoner. Har selv vært borti at en ekstern disk ikke var lesbar i Windows, men gikk helt greit i linux.