Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1277
For et par dager siden installerte jeg et program hvis navn er "MagicISO". Dette for å mounte en DVD-iso i format IFF. Min standard ISO-mounter er Damon tools, men dette formatet klarte den ikke å mounte. tydeligvis.

Vel, nok om det. Etter installasjonen har jeg fått veldig mye popups og annen reklame som har angrepet maskinen min, og jeg mistenker sterkt at dette har noe med MagicISO å gjøre. Jeg har da kjørt virus-scan, og diverse Ad-aware scannere for å fjerne trojaner, etc. Det funka fint, tror jeg fjerna borti-mot 150 unike programmer og dritt.
(har også fjerna MagicISO, om det var noen som lurte).

Nå funker maskinen tilsynelatende bra, men har fortsatt problem med å få lasta inn diverse sider på internett. (eks: facebook, gmail, diskusjon.no, nettaviser, etc).
Har da tenkt tanken om at "noe må ligge å sperre" i IE. Har prøvd Opera og FF også, men akkurat de samme sidene "sperres" også her.
Det merkelige er at ved pinging av sidene, får jeg respons, men å gå via ipen i browser, fungerer ikke. (f.eks http://204.15.20.80:80 i steden for facebook.com).

HVA ER FEIL?!
Se i hosts-filen din. Den ligger i C:\WINDOWS\system32\drivers\etc og åpne med feks notepad
Trådstarter
har sjekka den, men finner ikke no unormalt med den. kun local host som står oppført.
Er det noe annet jeg bør se etter?

Har testa litt mer hva som tillates og ikke. Jeg kommer inn på google.com, men når jeg har skrevet søkeord og søker, så kommer det ikke lengre. Det samme gjelder også for kvasir.no og andre søkemotorer.
Prøv å endre DNS-servere.

Powertech sine servere er fine og stabile:
195.159.0.100 / 195.159.0.200
Trådstarter
Nå har det plutselig begynt å fungere igjen her! Takk for hjelpa!