Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 751

Når jeg spiller på dataen, kommer det en svært irriterende " bzzzizizzzzz" lyd i headsettet.. som forandrer seg ettersom jeg klikker på menyer osv.. Hvordan fjerne dette ?
Har win7
Regner med du har intrigert lydkort i hovedkortet ditt? Disse ekstremt dårlige lydkortene har en stor tendens til å ta imot lyder fra pc'n og bevegelser i Windows etc.

Om det finnes noen måte å fikse det på vet jeg ikke, men du finner nok uendlig mye poster om det hvis du søker på Google. Personlig kjøpte jeg meg et ordentlig lydkort og angrer ikke et sekund.
Sist endret av Source; 5. oktober 2009 kl. 17:54.
Du har rett i det, Source! Den tar opp lyder fra pc'n!
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=428330
her er hovedkortet!
Lyd
Lydutgang Lydkort
Audio Codec Realtek ALC888 <--- *Der har du kilden til problemet. Realtek aka Realcrap
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Bare for å nyansere denne tråden litt: Jeg har et integrert Realtek-lydkort i min Asus P5Q Pro og har ingen problem med bakgrunnsstøy eller forstyrrelser i det hele tatt.
Du kan prøve gå gå inn på lydinnstillingene på kontrollpanelet (enhetsvolum/avansert) og prøv med å dempe enhetene som er i bruk for å se om det fjerner summinga.
Sist endret av DonTomaso; 5. oktober 2009 kl. 18:15.
sikker på at det ikke kan være skjermen som lager lydene? på min pc får jeg slike lyder hvis jeg ikke kjører skjermen i "native" oppløsning
Godt forslag, men lyden kommer til og med når _all lyd egentlig er av. Til og ned når jeg flytter på mapper eller vinduer, kommer det en Bzzop lyd: )
Sitat av ticks Vis innlegg
Bare for å nyansere denne tråden litt: Jeg har et integrert Realtek-lydkort i min Asus P5Q Pro og har ingen problem med bakgrunnsstøy eller forstyrrelser i det hele tatt.
Vis hele sitatet...
Alle har ikke det problemet, da kunne de jo ikke solgt disse hovedkortene på lovlig vis.

Men noen har det og jeg personlig har hatt problemet på hele 3 forskjellige hovedkort opp igjennom en del år så jeg snakker av erfaring. Dette er også ved uskiftning av _alt_ i pc'n så det har nødvendigvis ikke noe med andre komponenter å gjøre.

Og da blir det som å dra på en resturant som serverer dritt 3 ganger på rad - man kommer ikke tilbake igjen.
Sist endret av Source; 5. oktober 2009 kl. 19:16.