Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 696
I dag lasta jeg ned demoen til Enemy Territory: Quake Wars fra gamer.no sine sider. Installerte demoen og prøvde å kjøre spillet, men fikk en feilmelding om OpenGl;

"The current video card / driver combination does not support the necessary features: GL_ARB_occlusion_query"

Oppdaterte så driverne til skjermkortet mitt, og prøvde å kjøre demoen igjen. Når jeg kjører demoen nå, er skjermen helt svart. Jeg hører musikken i spillet, sannsynligvis så har jeg kommet inn på hovedmenyen, men skjermen er altså helt svart. Har prøvd å lete på google osv, men finner ingen løsning på problemet. Noen som har opplevd det samme eller som har en løsning??

Min maskin har følgende specs;

Intel Core 2 Quad Q6600
4 gig ram
Asus P5W DH Deluxe,I975X,Socket-775
Sapphire Radeon 2900XT
Creative SB X-Fi XtremeGamer
Sist endret av slickflick; 11. september 2007 kl. 10:21.
Jeg tipper dersom du poster dine specs \ versjoner i ET:QW forumet vil en debugger kunne fikse erroren :-)
Ah, tenkte jeg ikke på! Skal prøve det :-) Går også igjennom diverse forum angående spillet for å se om andre har det samme problemet. Poster her hvis jeg finner noe, slik at andre som har det samme problemet kan finne løsningen her.
ok, fant det ut! nå funker demoen fint! her er løsningen til alle som har det samme problemet som meg:

* Finn "etqwconfig.cfg" som ligger i "/myDocuments/idsoftware/etqwdemo/base", og åpne .cfg filen i notepad.

* Finn, ved å bruke søkefunksjonen i notepad (ctrl+f), "seta r_mode "4"". Som dere ser så står verdien som "4", denne skal endres til "-1".

* I .cfg-fila endret jeg også oppløsninga på spillet; "seta r_customHeight "1050"" og "seta r_customWidth "1680"". Men tror det var "seta r_mode "4"" som gjorde at jeg ikke kunne spille demoen.

Hva det egentlig er aner jeg ikke, men det funket. Fant løsningen på Quake Wars sitt offisielle forum. :-)
Sist endret av slickflick; 11. september 2007 kl. 12:23.