Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2146
Kjøpte meg en HD-tv for en liten stund siden og koblet den opp til kabel-tv. Alt funket fint en stund, men så funket det ikke lenger. Testet ut med flere tv-er og fant ut at kabel-inngangen på tv'en min var ødelagt.

Spørsmålet er da:

Finns det en slags switch/boks som kan ta inn kabel-tv og sende den videre ut til min HD-tv via scart/HDMI/kompositt osv?

(Tenkte litt på å kjøpe tv-kort til PC'en, for så å sende videre via HDMI til tv'en, men tror ikke dama er særlig interessert i det, siden maskina mi bråker som et helvette Så dette er utelukket )

Takker på forhånd for all hjelp ;-)

EDIT: forresten; hva heter egentlig den kabelen som går fra antenne-uttaket i veggen til tv'en?
Sist endret av slickflick; 6. juli 2008 kl. 20:36.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Kabelinngangen er vel neppe ødelagt, men heller selve "dekoderen", men det er jo tross alt 5års garanti på TV'er så jeg ville anbefale deg å ta kontakt med forhandler.

Ja du kan bruke f.eks digitaldekodere til å ta inn signaler og sende de via HDMI\Scart, men du behøver et abbonnement for det.
Er det "vanlig" tv-kabel du mener? den heter i så fall koaksialkabel.
Sist endret av Rellativ; 6. juli 2008 kl. 23:51.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
På godt norsk kaller vi det vel antenne-kabel da.
ok, det var vel ikke digitaldekoder jeg tenkte på egentlig

og jeg har ikke papirene på tv'en, og gidder ikke vente på at den skal bli reparert, så tenkte en enkel boks hadde vært løsningen. Tanken slo meg fordi i "gamle dager" var det vhs-spillere som tok inn den kabelen, så kunne man programmere den med kanaler, og videre overførte bildene til tv'en via scart. Så det er vel noe sånt jeg leter etter..

Er det kanskje noen gode dvd-spillere som har inngang for antenne-kabel, og mulighet til å programmere/lagre kanalene på denne?

Var ute etter det engelske/internasjonale navnet til antenne-kabelen, så da er det coaxial cabel? eller noe i den duren?