Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 1265
I hva for et tilfelle vil ytelsen være best? Når jeg kjører SLI med 2 GeForce 8800GTS eller normalt med GeForce 8800GTX.'

GTS: Linky 1
GTX: Linky 2

Pc'en vil ha Intel Duo 2 Quad 2,4 Ghz processor, 2 gigs med DDR2 RAM og mer en god nok kjøling. Og prisen blir nokså lik i begge grafikkort-tilfellene. Hva vil resultere i best ytelse?

Takk på forhånd for alle svar.

-gwalskar-
Sist endret av gwalskar; 28. oktober 2007 kl. 17:58.
Du får jo det du betaler for, hvis du har råd til GTX'en så burde du gå for den.
Offtopic
Elemental: To GTS kort er dyrere en et GTX kort da.
2GTS vil bli bedre, husk at rammen er ikke alt som telles i dagens grafikkort
Jeg ville gått for GTX, og så ha muligheten til og oppgradere til SLI med GTX kortet seinere om det skulle bli behov for det.
Sitat av Hardcore
Jeg ville gått for GTX, og så ha muligheten til og oppgradere til SLI med GTX kortet seinere om det skulle bli behov for det.
Vis hele sitatet...
Det er jeg enig i. Fordi begge valgene klarer og dra de meste av spill/programmvare som har kommet ut til dette tidspunkt. Så ett GTX vil være det smarteste valget. Men skulle man kjørt en test på hva som var det sterkeste oppsettet ville jeg følt meg sikker på at 2x GTS ville vunnet.
GTX kan jo kjøre alle spill på fullt nå uansett, så jeg tror jeg går får enslig GTX. Og som sagt, kan jeg jo adde et til GTX kort senere hvis jeg trenger det, blir jo likevel SLI hovedkort ^^

Takker for alle svarene

-gwalskar-
Sist endret av gwalskar; 28. oktober 2007 kl. 18:01.
Sitat av Restyle
2GTS vil bli bedre, husk at rammen er ikke alt som telles i dagens grafikkort
Vis hele sitatet...
Hva mener du med det? Et GTX er bedre på alle punkter i forhold til et GTS, ikke bare på mengden RAM.

Uansett ville jeg gått for ett GTX nå, spart litt og kjøpt ett til om det trengs senere.
Husk å ha en boler av en strømforsyning da^^

Det er vel forresten ikke Crysis du oppgraderer til? Demoen var helt rå!
Sitat av cyberblack
2 GTS?? :O hvordan får man det til?

omg lissom.

Jeg har 1 og det går så bra så
Vis hele sitatet...
Google + SLI = WIN!
Jeg vil tro at 2 GTS grafikkort vil jobbe bedre sammen en et enkelt GTX kort.
Alle "Dyre" oppsett har ofte blitt satt sammen av to grafikkort, og begrunnelsen har hvert at 2 grafikkort jobber mer effektivt.

La oss ta samme prinsipp i prosessor:
Dualcore 2.5Ghz > Singlecore 3Ghz.

Du mener et grafikkort som er veldig bra, er bedre enn to som er litt dårligere?
Jeg har aldri sagt at to GTS er dårligere enn ett GTX. Jeg sa at ett GTX er overlegent ett GTS på alle punkter.

Dessuten sier jeg senere at jeg ville gått for ett GTX , ventet litt, og så kjøpt ett til.
Ja, to GTS vil yte bedre nå, men ett GTX vil yte bra nok i massevis(!) nå, og deretter yte dritnice når man setter to i SLI.

Les før du skriver!
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Jeg ville kjøpt 2 GTS bare fordi SLI er tøft.
Ingen som har spurt tidligere, så jeg må spørre, hvor stor skjerm har du og hvilken oppløsning klarer den?
Vent til du kan få tak i 8800GT. Det er ikke så langt unna 8800GTX ytelsesmessig, i tillegg ligger prisen på rundt 2.100 kr. Killer pris/ytelses-ratio, hvertfall, og hvis du skal ha SLI er dette en ganske billig og bra løsning ser det ut til.
nå skal jeg ikke være for bastant i mine påstander, så rett meg gjerne opp, men sånn som jeg har hørt så er ikke SLI eller Crossfire så veldig bra, med tanke på at du kjører 2 kort sammen. Driverne er ofte helt håpløse til nye spill, sammenlignet med driverne som brukes på ett enkelt kort. Eller tar jeg helt feil?
@hedningen: Ja, det er faktisk Crysis som er grunnen til at jeg oppgraderer ^^
@Tical[FS]: Har en 19" widescreen som har max oppløsning på 1600x1024
@Nichotin: Jeg trodde at GT var underlegen GTS i ytelse? Liksom GT < GTS < GTX?
@slickflick: Det jeg har hørt er at SLI funker ikke godt med gamle spill... :P

Tror fortsatt at det blir et enslig 8800GTX, fordi da har jeg mulighet til å stappe i enda ett senere.

-gwalskar-
8800GT er my bedre enn 8800GTS.

GeForce 8800 GTS GeForce 8800 GT
Stream Processors 96 112
Core Clock (MHz) 500 600
Shader Clock (MHz) 1200 1500
Memory Clock (MHz) 800 900
mye bedre var vell å ta litt hard i..
er heller ingen problem å klokke gts opp til de speccsa.

du har og mer minne på gts'en
Sist endret av !mats; 29. oktober 2007 kl. 17:54.
Jeg ville aldri gått for sli, for man kan bare ha én skjerm. Med en gang man venner seg til 2 eller fler er det ingen vei tilbake.
http://www.hardware.no/nyheter/skjer...innfrir_/44772
http://www.hardware.no/nyheter/skjer..._versjon/44799

Nå som 8800GT har kommet, så burde du vel ta en nærmere titt på disse før du evt. kjøper. GTS versjonen skal fjernes fra markedet.
Sitat av q_Werty
Jeg ville aldri gått for sli, for man kan bare ha én skjerm. Med en gang man venner seg til 2 eller fler er det ingen vei tilbake.
Vis hele sitatet...
Bare å slå av SLI, det. Kan gjøres uten å starte om.

Sitat av !mats
mye bedre var vell å ta litt hard i..
er heller ingen problem å klokke gts opp til de speccsa.

du har og mer minne på gts'en
Vis hele sitatet...
Det er en grunn til at 8800GTS skal ut av markedet straks de store volumene med 8800GT blir tilgjengelige. 8800GT kan sies å være mye bedre, og den slår 8800GTS på ytelse, pris, strømforbruk, etc. Sjekk benchmarks, kanskje du endrer oppfatning:
http://vr-zone.com/articles/Nvidia_G...view/5369.html

edit:
Har et SLI-oppsett med 8800GT på vei selv, så får se hvordan det hamler opp med den 'gamle' 8800GTX'en min straks jeg får kjørt litt benchmarks.
Sist endret av Nichotin; 29. oktober 2007 kl. 20:33.
føler meg litt lurt av nvidia egentlig.
men 8800GT støtter vell ikke dx10.1?

Noen som vet ca. hvor lang tid det vil ta før GTS er ute av butikkhyllene?
Evt. endring i pris, før de ryker?

Jeg tenker å kjøpe ett til, men vet ikke helt når jeg bør gjøre det.
Står noe om det der: TV2

DX10.1 kommer ikke til å støtte 8000 serien[?]

Edit: Forskjellen skal ikke være den aller sykeste heller.
Sist endret av Restyle; 30. oktober 2007 kl. 22:23.
DirectX 10.1 er sikkert vel og bra, men det er ikke akkurat must-have på et nytt skjermkort.

!mats: Jeg skjønner ikke helt hva som får deg til å føle deg lurt. GeForce 8800GT kom først nå, ganske mange måneder etter både 8800GTS og 8800GTX. Byttet til 65nm-prosess fører naturlig nok med seg en del fordeler, og jeg ser ingen grunn til at NVIDIA skulle satset på en nedstrippet 8800GTS med færre shadere og lavere klokkehastighet som 8800GT. Hadde kanskje vært aktuelt for et halvt år siden, men verden har gått videre siden da. Håper da inderlig ikke det kommer som noe sjokk at nyere produkter har en tendens til å være bedre enn de gamle. Vil forresten råde deg til å droppe SLI enn så lenge. Sleng heller inn et eller to kraftige skjermkort om et års tid. Med mindre du har 24" eller noe sånt da, selvsagt.
Sist endret av Nichotin; 31. oktober 2007 kl. 21:29.