Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1412
Har lett en stund nå, men finner absolutt ikke den nye 8-pins strømkabelen til pci-express

Kjøpte meg Radeon HD2900XT, og da MÅ man koble til 2x6-pins pci-express strømkabler til skjermkortet, men for å overklokke kortet trenger man en 6-pins pci-e strømkabel og en 8-pins pci-e strømkabel på kortet. Har litt lyst å sjekke ut overklokkingsmulighetene

Da trenger jeg en kabel som går fra 2x6-pins til en 8-pins eller noe i den duren. Noen som vet hvor jeg kan finne en slik kabel?
Er det den samme kabelen? Kan jeg bruke den på skjermkortet mitt? Jeg så nemlig denne kabelen på komplett, men lurte på om en P8 kabel som dette er forskjellig fra en 8-pins pci-e kabel, noe forskjellen på den fysiske sperren som sitter på stykket inn til skjermkortet, slik at man ikke skal klare å koble feil.

Edit;

når jeg nå ser i hylla mi har jeg allerede bestilt denne kabelen som du refererer til, og jeg kan bekrefte at dette ikke er det samme som en 8-pins pci-e kabel, den ville faktisk ikke passe på skjermkortet.
Sist endret av slickflick; 27. september 2007 kl. 23:58.
http://www.google.ie/search?hl=en&q=...G=Search&meta=

Google viser iallefall en fyr som har funnet det.

Men ser ut som det stort sett er noe som følger med high end PSU'er.
Tviler sterkest på at det er mange som selger overganger i norge.
Ah, jaja, det er ganske nytt, er vel kanskje bare HD2900XT som støtter den kabelen for øyeblikket. Har hørt at det kommer til å bli mer vanlig etterhvert. Får vel bare vente

takker uansett for all hjelp :-)