Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  44 3246
Hei, skal ha lan med noen venner nå snart, så jeg bare lurte på om dere har noen gode tips om kjekke spill? Vi er ikke så glade i LOL osv. men bare kom med forslag.. liker veldig godt action, thriller og adventure!
left 4 dead, killing floor, counter strike 1.6/source.
Age of Empire 2, Stronghold Crusader, er RTS, men er høgt ambefalt for LAN.
Dota2? Smite? Diablo III? DAYZ!!
Hvorfor kan ikke freakforum avle opp bare en jævla tråd, der de ikke drar inn jævla mainstream-dritt som
left 4 dead, left 5 dead, left 6 dead
counter fucking strike ver. every fucking one
call of shit duty 1, 2, 3, 4, 5 og 6
modern shitfare 1, 2, 3, 3.5, 4, 5, 6, 7 ,8,9 og 10 samt 9000 DLC's @ 200,- NOK
world of... WARCRAP
EH
Jeg bare nevner det...

Ser jeg et utradisjonelt spill som faktisk utvider min viten som gamer, så skal jeg sprute på skjermen.
[COLOR="White"]____________________________________________________________ ____________[/COLOR]SPRUUUUUUTE!
Sist endret av Rolsen Royce; 23. april 2013 kl. 20:25.
Worms Revolution, hidden (hf2 mod), Tribes: ascend eller dayz/wasteland
Sist endret av FPV; 23. april 2013 kl. 20:32.
Sitat av Rolsen Royce Vis innlegg
Hvorfor kan ikke freakforum avle opp bare en jævla tråd, der de ikke drar inn jævla mainstream-dritt som
left 4 dead, left 5 dead, left 6 dead
counter fucking strike ver. every fucking one
call of shit duty 1, 2, 3, 4, 5 og 6
modern shitfare 1, 2, 3, 3.5, 4, 5, 6, 7 ,8,9 og 10 samt 9000 DLC's @ 200,- NOK
world of... WARCRAP
EH
Jeg bare nevner det...

Ser jeg et utradisjonelt spill som faktisk utvider min viten som gamer, så skal jeg sprute på skjermen.
[COLOR="White"]____________________________________________________________ ____________[/COLOR]SPRUUUUUUTE!
Vis hele sitatet...
nevn noen spill som er deg "verdig" da!
Brukbar automatiker
BrilleSheik's Avatar
War craft 2 frozen throne. Synes trolls and elves bannene er gøyest. Hero line wars kan også anbefales. Eller har du "klassisk" dota.
Feed The Beast! Minecraft modpack der det er haugevis av ting å bryne seg på. OBS, veldig ulikt vanilla mc..
Brukbar automatiker
BrilleSheik's Avatar
Sitat av Leonardie Vis innlegg
Feed The Beast! Minecraft modpack der det er haugevis av ting å bryne seg på. OBS, veldig ulikt vanilla mc..
Vis hele sitatet...
Og tar tid og sette seg inn i om man ikke en av folkene på lanet har spilt det før. Om ingen av dere har spilt en del minecraft vil jeg heller anbefale å bare spill vanilla i starten.
Robot Arena 2 er jo en god gammel klassiker.
Slår skjeldent feil!

Sitat av Rolsen Royce Vis innlegg
Hvorfor kan ikke freakforum avle opp bare en jævla tråd, der de ikke drar inn jævla mainstream-dritt som
left 4 dead, left 5 dead, left 6 dead
counter fucking strike ver. every fucking one
call of shit duty 1, 2, 3, 4, 5 og 6
modern shitfare 1, 2, 3, 3.5, 4, 5, 6, 7 ,8,9 og 10 samt 9000 DLC's @ 200,- NOK
world of... WARCRAP
EH
Jeg bare nevner det...

Ser jeg et utradisjonelt spill som faktisk utvider min viten som gamer, så skal jeg sprute på skjermen.
[COLOR="White"]____________________________________________________________ ____________[/COLOR]SPRUUUUUUTE!
Vis hele sitatet...
Godt humør du var på i dag da.
De nevner det kanskje fordi f.eks Counter Strike X kan være ufattelig gøy på LAN når man spiller mot hverandre, Left 4 Dead 2 er også veldig festlig i andres selskap.
Skal ikke nevne noen av de andre da jeg ikke er særlig fan av de selv.
Sist endret av Lyra; 23. april 2013 kl. 20:50.
Sitat av BrilleSheik Vis innlegg
Og tar tid og sette seg inn i om man ikke en av folkene på lanet har spilt det før. Om ingen av dere har spilt en del minecraft vil jeg heller anbefale å bare spill vanilla i starten.
Vis hele sitatet...
Tja, tar ikke lange tia hvis man bruker FTB Wiki!
Bare å få inn basicsa det, så er man stort sett i full gang med oppskrifter og alt mulig du finner på nettet.

2 dager etter kjerringa og jeg begynte med Tekkit (ikke det samme, men mye å sette seg inn i der også) hadde vi oppe 2 Power Flowers, nano gear, jetpacks samt en reaktor og masse annet skit.
Sist endret av Lyra; 23. april 2013 kl. 20:51.
rart at ingen sier black ops zombie.. ettersom man må hjelpe hverandre for og "survive".. enda et godt lan spill er jo battlefield, dere kan lage dere en egen squad som er veldig praktisk hvis dere har lyst og fly helikopter, en styrer helikopteret 2 reparerer og 2 skyter. har brukt mange timer på sist nevnte
Brukbar automatiker
BrilleSheik's Avatar
Sitat av Lyra Vis innlegg
Tja, tar ikke lange tia hvis man bruker FTB Wiki!
Bare å få inn basicsa det, så er man stort sett i full gang med oppskrifter og alt mulig du finner på nettet.

2 dager etter kjerringa og jeg begynte med Tekkit (ikke det samme, men mye å sette seg inn i der også) hadde vi oppe 2 Power Flowers, nano gear, jetpacks samt en reaktor og masse annet skit.
Vis hele sitatet...
Nå vell for meg var ivertfall FTB noe helt annet enn tekkit. Først skjønte jeg ingen ting av tomb craft og generelt alt som ikke er på tekkit. Har nå spilt en del og føler bare det blir verre og verre. Spesielt etter at jeg åpnet en portal med blomster som tok meg til en ny verden med et beist som spiste tingene mine.

Men det var sikkert bare vanskelig for meg, siden jeg hadde vent meg til de "lette" løsningene på tekkit/technic.
eller quake, det er et døds artig spill, men litt vanskelig for nybegynnere, men dere finner fort ut av det
the hidden
Sitat av BrilleSheik Vis innlegg
Nå vell for meg var ivertfall FTB noe helt annet enn tekkit. Først skjønte jeg ingen ting av tomb craft og generelt alt som ikke er på tekkit. Har nå spilt en del og føler bare det blir verre og verre. Spesielt etter at jeg åpnet en portal med blomster som tok meg til en ny verden med et beist som spiste tingene mine.

Men det var sikkert bare vanskelig for meg, siden jeg hadde vent meg til de "lette" løsningene på tekkit/technic.
Vis hele sitatet...
Ja, tenkte nok litt for mye Tekkit.
Men er stort sett bare å følge Wiki'n.
Skal kanskje ikke si alt for mye da jeg selv ikke satt meg inn i FTB ordentlig. Hvertfall det inntrykket jeg fikk!
Døllt å ikke ha energy condensers, blir svært lat av å spille Tekkit.
Sitat av trixxe Vis innlegg
eller quake, det er et døds artig spill, men litt vanskelig for nybegynnere, men dere finner fort ut av det
Vis hele sitatet...
Quake? Vanskelig? Nybegynnere kunne ikke hatt det enklere!
Det er jo omtrent Tetrisen av alle FPS

Min tur; Gangsters 2
Dette er LAN-materiale av ypperste grad!
Utviklet av Hothouse Creations, som er oppløst for lenge siden.
Det vil si at www.hothouse.com er ikke nettsiden til Hothouse. NSFW for å si det sånn.

Sitat av Hasjmad Vis innlegg
the hidden
Vis hele sitatet...
Allerede nevnt, din analfabet!
Sist endret av Rolsen Royce; 23. april 2013 kl. 21:04.
counter strike er jo veldig artig og psille mot hverandre, spesielt hide n seek

quake er litt vanskelig og komme inn i, var ivertfall det for meg.
Sitat av BrilleSheik Vis innlegg
Nå vell for meg var ivertfall FTB noe helt annet enn tekkit. Først skjønte jeg ingen ting av tomb craft og generelt alt som ikke er på tekkit. Har nå spilt en del og føler bare det blir verre og verre. Spesielt etter at jeg åpnet en portal med blomster som tok meg til en ny verden med et beist som spiste tingene mine.

Men det var sikkert bare vanskelig for meg, siden jeg hadde vent meg til de "lette" løsningene på tekkit/technic.
Vis hele sitatet...
Det finnes jo flere forskjellige modpacks innen ftb. Du har sikkert spilt "ultimate". Der er det en mod som heter Gregtech, som gjør alt mer "balansert", men etter min mening blir det bare unødvendig vanskelig. Men ja, Thaumcraft (ikke Tomb craft) er ganske vanskelig å sette seg inn i.
Warframe er et co-op spill. Ganske kult.

http://www.youtube.com/watch?v=KJr53KlguCQ
ah! kan nemne eit spel som heiter god mode, ligger på steam for ein billig penge, 14$ meina eg, 4-player coop, og masse galskap!
kan jo også nevne Garrys mod, gankse kult spill!
left 4 dead 2 er gøy på lan Kan også anbefale spill som cs:go og minecraft. Er kanskje ganske standard spill, men det betyr ikke at de er kjedelige
Sitat av Rolsen Royce Vis innlegg
Hvorfor kan ikke freakforum avle opp bare en jævla tråd, der de ikke drar inn jævla mainstream-dritt som
left 4 dead, left 5 dead, left 6 dead
counter fucking strike ver. every fucking one
call of shit duty 1, 2, 3, 4, 5 og 6
modern shitfare 1, 2, 3, 3.5, 4, 5, 6, 7 ,8,9 og 10 samt 9000 DLC's @ 200,- NOK
world of... WARCRAP
EH
Jeg bare nevner det...

Ser jeg et utradisjonelt spill som faktisk utvider min viten som gamer, så skal jeg sprute på skjermen.
[COLOR="White"]____________________________________________________________ ____________[/COLOR]SPRUUUUUUTE!
Vis hele sitatet...

Stått opp på feil side av senga i dag broski?
burde vært möderatör
Sitat av Rolsen Royce Vis innlegg
Ser jeg et utradisjonelt spill som faktisk utvider min viten som gamer, så skal jeg sprute på skjermen.
[COLOR="White"]____________________________________________________________ ____________[/COLOR]SPRUUUUUUTE!
Vis hele sitatet...
Mount & Blade Warband + Napolenonic Wars
War of the Roses: Kingmaker
Company of Heroes
Warhammer 40,000: Dawn of War
Dead Island
Dungeonland
Kerbal Space Program - førstemann til månen!
Magicka
Primal Carnage
Renegade Ops
The Showdown Effect

Sprut for meg, bitch! SPRUT!
Sist endret av pappabetaler; 23. april 2013 kl. 22:12.
Her synstest eg at Rolsen Royce fekk litt vel mykje pepper, Han har jo eit poeng! Nesten kvar uke så er det noken som skall ha lan/forslag til nye spill dei kan prøve. Han kunne kansje formulert seg litt bedre men det var ganske beint fram og enkelt og forstå kva han meinar! Og eg er faktisk litt einig med han. Kansje Freak burde ha ein samle/den store Nye spill tråden. Hadde vert greit vist noken hadde gjort det. (Det blir ikkje meg, eg har forferdeleg grammatik )

Men siden eg skall no først skrive litt kan eg anbefale noke også! :
Minecraft med/uten mods.
Tera. mmorpg med actoin combat stil, gøy med venar.
Halo 1/2. Ligger på bukta ferdig Cracket m online.
Torchlight 2. Rpg spill lignande diablo. personleg syntest eg det var betre. (min mening)
Garrys mod, Ein kan eigentleg gjøre kva ein vil. Min favoritt er og Fu#ke rundt og spawne inn ting andre har laget. foreksempel ein dass med rakketer som lager ein regnbue menst ein flyr. Eller spawne ein karusell, feste på ekstra trusters og delete festen til vognen ein sittar i så den flyger avgarde! (dårleg forklaring).
Det er alt eg kommer på i farten.
Rolsen Royce har jo et poeng. Spiller for eksempel gjerne Dungeon Defenders (en slags blanding av Action RPG og tower defense) på lan, har fått inntrykk av at det er få her på forumet som nevner dette. Drøyt avhengighetsskapende for min del. Ellers så funker både Path of Exile og Torchlight som et mye bedre alternativ til Diablo 3. Kan jo spille Diablo 2 og for that matter.
Sitat av Rolsen Royce Vis innlegg
Hvorfor kan ikke freakforum avle opp bare en jævla tråd, der de ikke drar inn jævla mainstream-dritt som
left 4 dead, left 5 dead, left 6 dead
counter fucking strike ver. every fucking one
call of shit duty 1, 2, 3, 4, 5 og 6
modern shitfare 1, 2, 3, 3.5, 4, 5, 6, 7 ,8,9 og 10 samt 9000 DLC's @ 200,- NOK
world of... WARCRAP
EH
Jeg bare nevner det...

Ser jeg et utradisjonelt spill som faktisk utvider min viten som gamer, så skal jeg sprute på skjermen.
[COLOR="White"]____________________________________________________________ ____________[/COLOR]SPRUUUUUUTE!
Vis hele sitatet...
Alien Breed 2 er gøy Sprut i vei!
Minecraft! lol
Sitat av Rolsen Royce Vis innlegg
Hvorfor kan ikke freakforum avle opp bare en jævla tråd, der de ikke drar inn jævla mainstream-dritt som
left 4 dead, left 5 dead, left 6 dead
counter fucking strike ver. every fucking one
call of shit duty 1, 2, 3, 4, 5 og 6
modern shitfare 1, 2, 3, 3.5, 4, 5, 6, 7 ,8,9 og 10 samt 9000 DLC's @ 200,- NOK
world of... WARCRAP
EH
Jeg bare nevner det...

Ser jeg et utradisjonelt spill som faktisk utvider min viten som gamer, så skal jeg sprute på skjermen.
[COLOR="White"]____________________________________________________________ ____________[/COLOR]SPRUUUUUUTE!
Vis hele sitatet...

Sand i musa idag eller?

Forøvrig, å kalle Quake tetris varianten av FPS blir vel som å putte kakao i colaen sin, bare helt utrolig hjernedødt.

Vil heller dra det mot Sjakk, det er simpelt å lære seg the basics, men det tar ett helt liv å mestre.
Sist endret av NoillStress; 23. april 2013 kl. 23:42.
Star Wars: The Old Republic er det som har vert i skallen min dei siste 3-4 månedane. Har fått enkelte venna til å spille det og. Er absolutt et spill som funker å spille under selskap, (aka. LAN). Og det er gratis, men då blir visse ting litt meir begrensa, osv Har aldrig vert noke stor fan av MMO, men Swtor overraska meg veldig positivt!
Chivalry Medieval Warfare er jo ganske bra!
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av R0flcopter Vis innlegg
ah! kan nemne eit spel som heiter god mode, ligger på steam for ein billig penge, 14$ meina eg, 4-player coop, og masse galskap!
Vis hele sitatet...
http://www.youtube.com/watch?v=2zu4G3haPUA&sns=em

Summerer mine meninger iaf.

Shootmania kan være ganske moro.
Sitat av BrilleSheik Vis innlegg
War craft 2 frozen throne. Synes trolls and elves bannene er gøyest. Hero line wars kan også anbefales. Eller har du "klassisk" dota.
Vis hele sitatet...
Warcraft 3 * The frozen throne

Warcraft 1 = Warcraft Orcs & Humans.
Warcraft 2 = Warcraft Tides of darkness.
Warcraft 3 = Warcraft Reign of chaos, å Warcraft 3 Frozen throne.
Sist endret av steppyZz; 24. april 2013 kl. 09:18.
Terraria.60-100 kr på steam eller noe, verdt å spille med folk, alene blir det kjedelig
Sist endret av Oatre; 24. april 2013 kl. 21:08.
Not Penny's boat
argh's Avatar
Red Alert, Tiberian Sun, Sven co-op og diverse Warcraft 3 mods/maps som 10 hero siege, defend the castle, tower defense etc.
Not a real gamer
retovio's Avatar
er ikke online da men kerbal space program er sykt moro
Medieval warfare. Anbefales på det sterkeste, var en stor suskess på mitt forrige LAN.
Killing Floor
Vice Versa
VVHoax's Avatar
42 6
Sword of the Stars: The Pit

Singleplayer only tho!
Konkurrer mot vennene dine! Hvem er førstemann til floor 30?
Lykke til!
Rart ingen har nevnt Unreal Tournament enda. Husker vi LANet mye Unreal Tournament 2004, ufattelig mye moro. Unreal Tournament III er ganske bra det og. Bare husk å sett på Instagib, slik at de med skills skiller seg ut.
Sitat av pappabetaler Vis innlegg
Mount & Blade Warband + Napolenonic Wars
Vis hele sitatet...
Mount & Blade spillene er meget bra og billige. Jeg og kompisene mine har hatt mange artige kvelder med castle sieges og øl

Du bør ikke ta spillet så seriøst, bare kos dere med gode kamper å teite taktikker sånn som nude-rush (flanke fienden i underboksene siden du springer fortere og drepe de med klubba/sverdet ditt, folk liker å bli drept av en naken mann).

Eller kanskje roman shield wall (denne trenger du litt folk til men er meget artig og ganske grei vist dere er Kingdom of Rhodoks og har board shields).

Warband koster bare 148 kroner og er et kjempe spill.



Battlefield 1942 full versjon er gratis nå på Origins
Dette er en klassiker for meg iværtfall og det er mange servere med mye folk på.
Syns selv enda at det er best med LAN server på 1942 for å bare kødde rundt med kjøretøy og tøve rundt med de.
Eks. Ha kappløp med biler eller fly konkurranse med å fly under bruer osv.
Eller ha knife eller bazooka dueller med kompiser.
Meget vennelig for å filme/frapse sånn at dere kan lage video av alt tøvet deres.

1942 er gratis på Origins


Garrys Mod er også ekstremt artig også er GTA IV multiplayer. Begge fordi friheten disse spillene gir. GO NUTS!
spørs litt hvor mange dere er, men monaco er ganske kult multiplayer. Henger meg å på wc3, får litt lan nostalgi av det. ^^