Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  61 3138
HEY noen der ute som vet om et rollespill til pc som er veldig likt som star wars knights of the old republic?
Med det mener jeg, grafikk, kameravinkel, og gameplay...

mvh
hva med Star Wars Jedi Knight: Jedi Academy ?
Diablo II er ett genialt spill.
Men jeg vet ikke om det er ett slit spill du vil frem til.
jedi knight er drit tøft! men ganske enkelt å runde!
Baldur's Gate er best av alle Rollespill!
Utenom mitt eget da vel :P
neverwinter nights. selv om det er satt i en fantasy setting...
Det var jo nettop en thread oppe om nesten det. Se der du. Der er det masse tips

Edit: altså om rpg spill. Og de er jo ganske like.
Må si meg enig med Golder, Diablo II er det beste rpg spillet til pc noen sinne! Likte også Arcanum...... om det er slike spill du er ute etter da.....
Jedi Academy ligner jo ikke på kotor i det hele tatt da, men det er bra.
Diablo2 lod er kjempebra!
Andreas er hektet på KOTOR ?
Høhø =)
Eventyrbesatt
Wiggles's Avatar
Trådstarter
jj kjartan... leter etter et spill som kjører samme konsept som kotor, og gothic 2...
ikke som diablo 2, rundet det for mye.
KoTOR er Konge
Eventyrbesatt
Wiggles's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av Xylo
Det var jo nettop en thread oppe om nesten det. Se der du. Der er det masse tips

Edit: altså om rpg spill. Og de er jo ganske like.
Vis hele sitatet...
SJekket ut posten før jeg satte opp denne, leter etter noe nesten helt samme stil som kotor....Kotor er konge ja, du bestemmer selv hvordan det skal ende.. no spiller jeg gjennom og gjør bare onde ting..MUAHAHAH
Opprinnelig postet av B3ndx
hva med Star Wars Jedi Knight: Jedi Academy ?
Vis hele sitatet...
mener du det er et rollespill????????????? det er jo som og si at tomb raider er et rollespill det da......nesten
prøv the elder scrolls 3: morrowind, det er bare helt knall
Last ned en snes emulator og få tak i Chronotrigger, FF spillene osv... De er jo helt klart de beste rpgspillene som noen gang er laget
baldur's gate 1 og 2 er ganske flott også icewind dale 1-2..
final fantasy serien er verdens beste rollespill uten til. Det er iallfall min mening. FF7 rocker!! Elendig grafikk og fantastisk handling, må jo bare bli bra.
KOTOR er det mest geniale spillet jeg har spilt i hele mitt liv!
Måtte bare få det ut
Selv er jeg på søken etter lignende spill, men orker ikke sette meg inn i Gothic2, det virker bare altfor svært.

Jedi Academy er ikke helt samme sjangeren vel?
Det er mer action, fps enn kotor.

Jeg har litt lyst å prøve SW:Galaxies, men det virker litt dyrt og meget tidkrevende. Vet ikke om jeg har tid til det.
Det jeg hører om SWG for tiden er at det er bare dritt. Ikke verdt de månedlige dollarene..

Jeg venter på ; www.darkfallonline.com jeg.. Ser ganske så fett ut..
Jeg venter på Mutant Chronicles Online
tror det kommer til å bli ganske digg,og "settingen" er veldig original i forhold til alle de andre RPG/MMORPG'ene ute nå.
Er du ute etter flere RPG spill vil jeg anbefale Baldurs Gate 1 og 2 med expansionpacks. Likte ikke Icewind dale serien jeg
Neverwinter Nights er absolutt å anbefale.
Testet Deus Ex? Det er riktig nok FPS\RPG men fy å kult det er.
Er mindre begeistrert for Deus Ex2.
Secret of mana og Chrono Trigger er forresten genialt.

Og ja SW KOTOR er kongen på haugen hittil

Kan jo vente på World of Warcraft da *gni seg i henda*

www.blizzard.com/wow
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sier et spill: FFXI.. slår kjøttkake av andre spill jeg har testet.
Har hørt at: "DAOC" er bra
Har ikke testa det enda jeg men
http://www.darkageofcamelot.com/
FF7 er så utrolig genialt!
Ok skal du ha rolle spill velger du Morrowind..!
seriøst, jeg lover deg, det må være det beste rolle spillet til Pc noen gang.. Drit bra!
Det fine er at det er basert på et mye bedre og mye mer balansert system enn andre rollespill som baserer seg på d20 systemet, som etter min mening passer best som pen&Paper..


Prøv Morrowind.. Drit bra


Andre rollespill er Final Fantasy serien, også veldig bra!
jeg har spilt daoc en stund.. og ja det er morsomt.. problemet er at det er uuutrolig vanskelig å komme igang nå uten noen ekstra hjelp... grunnen: 90% av spillerne har en eller flere 50 (som er den høyeste xp-lvln du kan få).. og dermed kan starte sine karakterer på lvl 20 deretter.. dvs, 0 teams de første lvla hvis du ikke er heldig...

dessuten er den nyeste expansionpacken ute idag.. og jeg frykter at den vil ødelegge det som var gøy med daoc.. så mitt råd er.. ikke begynn med det nå... men HVIS du velger å trosse det.. så bør du velge midgard-realm on prydwen server...
SPELLFORCE er utrolik kult!!!!
Opprinnelig postet av SL3iM
prøv the elder scrolls 3: morrowind, det er bare helt knall
Vis hele sitatet...
Må bare si meg helt enig. Morrowind er et av de beste rollespillene jeg noensinne har spilt.
www.thematrixonline.com ser jo ut til å bli dritkult da. 300 animasjoner til HVER kamp-stil.
Jeg må anbefale Daggerfall, forløperen til Morrowind. Så vidt jeg vet er det enda mer massivt, men ikke like detaljert. Men uasnett er det moro, og jeg fant en link hvor du kan downloade det. SÅ trenger du bare CDen eller en crack.

http://gamershell.com/news/bTheElder...IIDagger.shtml

EDIT: Og der fant jeg sannelig cracken også: http://www.cracks.spb.ru/files/us/me_dagrf.zip
du har knight online betan som starter straks da, (27 - 1mars)
http://www.knight-online.com.my
Ser litt kult ut.
Seriøst! Var det noen som mente Morrowind var bedre balansert enn d20/D&D spill?

Morrowind er et jævlig bra spill med masse frihet og ikke minst muligheten til å laste ned userlagde mods. Men balansert? Konseptet med at jo mer man gjør ting jo flinker bli man er fint det. I Morrowind kan man helt drepe det systemet med beregninger av et for forutsigbart system. Liker du å utnytte bugs så er de reglene fine for deg.

Men for all del, Morrowind er et utmerket spill, spiller det selv.

Hvis du vil ha Rollespill, med rollespilling så bruk NWN der kan du rollespille med andre mennesker og ikke bare NPCs. (+ at 3rd edition D&D fungerer bra der)
så på baldur`s gate2 i butikken så ikke så fett ut på pakka (det er vel egentlig ikke det man bør se på,men) hva handler det om og kan man spille det uten å ha spilt eneren og fortsatt fårstå det?

og ja, dette var litt offtopic, men jeg må benytte anledningen
Baldurs Gate 2 er som eneren i Forgotten Realms settinga fra D&D. FR er en typisk fantasysetting med Drager, alver, riddere og gamle sivilisasjoner. Selv om historien fortsetter der eneren slapp så kan du fint hoppe inn(jeg gjorde det og syntes fortsatt spillet var topp.) Spillet bruker 2nd edition D&D regler, men du behøver ikke kunne alt om disse for å spille.

Hvis du liker å sette deg ned, lage en karakter for så å gjennomgå utvikling av ham sosialt og i egenskaper, med en god historie er dette spillet noe for deg. Du vil også få spille på lag med opp til 5 npc. Disse kan utvikle seg på samme måte som karakteren din og de snakker om forskjellige ting avhengig av situasjon/følgesvenner.
Som den store Final Fantasy avhengige fyren jeg er så må jeg anbefale "Final Fantasy 7,8 og 11"

"Final Fantasy 11" har kommet ut på data men ikke på playstation, og derfor har ikke jeg prøvd det. Men det skal visst være det første spillet som du kan spille data mot playstation.
+ det er det første Final Fantasy spillet som er online.

men.... Jeg tror Final Fantasy 11 er slik som Everqest og anarcy online, det koster penger å spille online. ( bare rykter )

Ellers må jeg selvfølgelig anbefale Arcanum
jepp, du må betale for å spille final fantasy 11, ca 100 i måneden. mener bestemt at spillet er ute på playstation 2, men bare i asia..pc-versjonen må man importere fra USA...
di selger Final Fantasy 11 til pc på spaceworld på kvadrat ivertfall.
vet ikke om de selger andre steder
Opprinnelig postet av n3xuZ
Har hørt at: "DAOC" er bra
Har ikke testa det enda jeg men
http://www.darkageofcamelot.com/
Vis hele sitatet...
Daoc er ett drittspill.
Ikke mye rpg der
Ikke spill det
Tro meg
litt offtopic...menmen

Neverwinter nights er vel det beste rollepsillet Jeg veit om, og jeg ville ikke kalle Diablo II for et rolle spill. mere Fantasy\Action eller noe i den dür...

Edit: oops litt feil der. var ikke DAOC som var dårlig, men et gammalt sierra spill "Krondor" eller noe sånt. Verste spill jeg har spillt..
Sist endret av Punxer; 3. mars 2004 kl. 18:31.
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
Neverwinter nights er jo absolutt genialt.

Morrowind så også jævlig fett ut, men det var noe fucked med rip'en siden jeg ikke kunne angripe folk
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg er dypt skuffet over at ingen har nevnt Planescape: Torment
Få tak i Elder Scrolls 3: morrowind GOTY(game of the year edition) D RULER!
nei psycho! Diablo kan egentlig ikke sis å være et skikkelig rollespill. Det er , tja mere et action spill..! Dessuten blir det veldig kjedelig i lengden, men alikevell, et spill alle bør ha spilt! :P
Gå for , som sagt tidligere morrowind, en ny type rollespill i forhold til D20 reglene som brukes i Baldurs gate og NeverWinter..

Jeg er dypt skuffet over at ingen har nevnt Planescape: Torment
Vis hele sitatet...
Tenkte ikke over det :P
Ja også et spill verdt å prøve!
Av alle disse spillene, er noen av dem gratis?
Da mener jeg de skikkelige online rpg spillene, ikke Diablo og alle de.
Jeg har hekta på Diablo2 (PvP På den gamle patchen 1.09d).
Du kan finne mere info her:
hxxp://arnea.mine.nu/pvp-portal/news.php

Det beste med D2 er tvt/pvp = Team vs. Team/Player vs. Player.
Det er krevende + dødsfet. Alle som likte d2 helt til 1.10 patchen kom, bør teste denne egene 1.09 Realmen(No cows, no mf-runs, no questing)(Pure PvP-Realm)

MvH -zodorix-
Sist endret av ZODORiX; 15. mars 2004 kl. 22:51.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Baldur's Gate 2 er et genialt rollespill. Andre Action-RPG's som f.eks Diablo 2 er mere Hack 'n Slash-opplegg, ikke noen karakter og leve seg inn i....
Eventyrbesatt
Wiggles's Avatar
Trådstarter
må si at jeg ikke har prøvd alle spillene dere har ramset opp, men morrowind har jeg prøvd, ble altfor stort for meg, gikk meg vill
men spillet er genialt, grafikken er nydelig og slikt... men det beste rollespillet jeg har spilt må være Pirates of the caribbean(genial utført grafikk og kampscener) og (seff) KotOR....
venter i spenning på world of warcraft...
Opprinnelig postet av duxo
Det jeg hører om SWG for tiden er at det er bare dritt. Ikke verdt de månedlige dollarene..

Jeg venter på ; www.darkfallonline.com jeg.. Ser ganske så fett ut..
Vis hele sitatet...
Da har du hørt feil, iallefall etter min mening. SWG er dypt, spennende og ikke minst tidskrevende. Det er en stor utfordring å bli Jedi der, og det er det som driver folk (iallefall av min kaliber). Likte dere KOTOR, så kommer dere til å like SWG, "fight the rebels! imperials rule!"
hrafnidr: du mener at star-wars ikke er fantasi?

KotOR er det mest underholdende spillet ever!