Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  36 4192
Hørt om dette før http://www.motgift.no/nyheter/2001/2...36/page36.html ?

Trodde ikke det gikk jeg men :S
Han har nok intatt cannabis olje, som iogforseg IKKE er hasj.
Dette her er bare bullshit og propaganda, det er mer eller mindre fysisk umulig å dø av en overdose thc. Det disse folkene her døde av var hjertesvikt.
pga. THC? Jeg vet ikke men har lest at i _den_ for stand er egentlig cannabis sundt.
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Extrapolation from the animal evidence suggests that the lethal human dose of THC is at least as high as, and probably higher than, that observed in the monkey. If this is so, then the toxic dose of THC in a 65kg adult would be 8.45kg.

http://www.health.gov.au/internet/wc...nnab2-ch52.htm


Tenker det var amfetaminen eller en kombinasjon som tok knekken på ham.
Amf og hasj kan være litt risky, var nok det han strøyk med av
...men derimot amfetamin og THC.
Vis hele sitatet...
Altså døde han ikke av THC
Sist endret av effie; 31. mai 2006 kl. 17:31. Grunn: Ihvertfall ikke THC alene...
høres tvilsomt ut. men hvor smart er det å ta 65 x vanlig "dose" med bønne?
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Tipper han spiste hasjen da politiet fant ham.
Det stemmer, det var akkurat det som skjedde.
Skal visstnok være mulig å stryke med hvis man har nedsatt hjerterytme gjennom medisinering og så bruker hasj, men på en annen side kan man få alvorlige utslett av enkelte former for hudkrem som er fullstendig legale. Bare så folk ikke hopper på meg og tror jeg er juventemisjonær eller noe når jeg nevner det.
Hmm, hvis hasj er ufarlig som jeg har lest, så vet noen hvorfor hasj ble ulovlig?

Alt ting som ble ført opp på loven, har som regel en grunn til loven er satt opp slik. Hver eneste paragraf har en "historie" bak seg, før den blir satt opp. Det må ha skjedd noe før hasj ble ført opp som "ulovlig" rusmiddel?
Sitat av marsboer
Hmm, hvis hasj er ufarlig som jeg har lest, så vet noen hvorfor hasj ble ulovlig?

Alt ting som ble ført opp på loven, har som regel en grunn til loven er satt opp slik. Hver eneste paragraf har en "historie" bak seg, før den blir satt opp. Det må ha skjedd noe før hasj ble ført opp som "ulovlig" rusmiddel?
Vis hele sitatet...
Du har aldri stusset over en lovparagraf før?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av marsboer
Hmm, hvis hasj er ufarlig som jeg har lest, så vet noen hvorfor hasj ble ulovlig?

Alt ting som ble ført opp på loven, har som regel en grunn til loven er satt opp slik. Hver eneste paragraf har en "historie" bak seg, før den blir satt opp. Det må ha skjedd noe før hasj ble ført opp som "ulovlig" rusmiddel?
Vis hele sitatet...
I to ord: Rasisme og fremmedfrykt (påtvunget på oss via konvensjonen harry j. anslinger klarte å presse igjennom hos FN)
Om dere er keen på å lære om Cannabis så se en film kalt Hemp Revolution. Den tar for seg alt fra utvinning av materialer fra planten til historien om hvorfor den ble ulovlig. Penger er en av hovedårsakene til at det ble ulovlig. De hadde funnet ut metoder for å lage papir av høy kvalitet av cannabis. Hoerst(slemmingen i Citizen Kane) hadde gigantiske skogområder og ville tapt mye penger om detet ble den nye måten å framstille papir. Han var mediakongen i USA på den tiden så han kjørte en massiv kampanje mot Cannabis, men brukte det mexicanske navnet marihuana istedet. Da det ble ulovlig i USA var mange av politikerne ikke klar over at det var nytteplanten Cannabis de forbød. Det var en rekke andre materialer som også kunne bli utvinnet fra planten og derfor var det mange rike i USA som ville tjene på at planten ble ulovlig. Itillegg som Dodecha sier var Anslinger en av personene som fikk cannabis ulovliggjort. Under depresjonen var det mange politimenn som jobbet for å holde alkoholforbudet oppe. Når alkohol ble lovlig igjen hadde man plutselig et drøss med politimenn uten jobb. Derfor startet de DEA(eller en lignende anti-drugs organisasjon). Der har dere grunnen til at det ble ulovlig. Sånn ca. om det ikke er noe jeg har husket feil

edit: Det var også et trekk for å kontrollere mexicanerne. Igjen som Dodecha sa, Fremmed frykt og rasisme.
Sjekk også ut "Grass"... mye spennende om propaganda-maskineriet.

Noen som vet om noen dokumentarer om cannabis i nyere tid? Sånn jeg ser det har jo bl.a. antallet filmer hvor hasj er en del eksplodert de siste årene...
tror LD50 altsaa forgiftningsdosen til thc er ganske hoy.... men den er til sammenligning kanskje enda hoyere for opiater... altsaa, man kan ikke bare si at fordi en ikke direkte kan forgiftes av thc saa er thc automatisk umulig aa daue av.... og doer man saa er det bare fordi uheldige tilfeldigheter skjedde som feks hjertestans.... for da kan man si at alle som dauer av OD heroin bare daua av uheldige hjerte og respiratorisk stans, ikke direkte av heroinen som er fakta...

man skal vaere forsiktig naar man spiser hasj... bare et par gram kan vaere jaevlig ubehagelig, og er man feks disponert for angst og har hjerteproblemer og man faar et heftig hjertebankanfall og faar dobbeltslag osv... faren er der!

tilslutt, proever absolutt ikke aa sammenligne thc og opiater med det jeg sier her...
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
De fleste som dør av heroinoverdose dør såvidt jeg vet av blandestoffer som metadon eller kinin / quinine, eller eventulet stoffer de selv har valgt å kombinere med. Overdosegrensen for ren heroin er ufattelig høy i forhold til brukerdose, spessielt for de som allerede har tolleranse. Uten at jeg har noen tall på dette så sier nettet at den i alle fall er OVER 350mg, basert på undersøkelser på 20-tallet der heroinster fikk doser opp til 1800mg intravenøst uten fataliteter. En rekreasjonell brukerdose ligger til sammenligning på 5-15 mg intravenøst for de uten tolleranse, og 20-60mg for de med tolleranse (av varierende grad, tydligvis).
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Hva om THC'en eller amfetaminen hadde noe å si for døds fallet? Men at det bare var kroppen som rett og slett bare sluttet å fungere. Stoppet?
Obduksjonen er vel bare for å finne en grunn til døds årsaken, og da de finner THC og Amfetamin i blodet blir det en automatisk syndebukk.
Hadde en person blitt funnet død i sitt eget hjem liggende i sengen, og hjerte hadde stoppet ville nok konklusjonen i mediene og politet vært:
"Sovnet stille inn i sengen sin, der det ikke forekommer noe tegn til en kriminell hendelse".
Selv om personen hadde inntatt Hasj dagen før hadde det ikke kommet frem i dagens lys.

Mens i en slik sak MÅ de finne er årsak fordi han lå i politets forvaring, og da blir det lett å skylde på narkotika. I dette tilfelle Hasj..
Man snakker om noe helt annet hvis f.eks Heroin var inni bildet.
Sist endret av spQ; 7. juni 2006 kl. 01:00.
Sitat av charras
man skal vaere forsiktig naar man spiser hasj... bare et par gram kan vaere jaevlig ubehagelig, og er man feks disponert for angst og har hjerteproblemer og man faar et heftig hjertebankanfall og faar dobbeltslag osv... faren er der!
Vis hele sitatet...
Funny story -- om Leonard Cohens bassist:

John panicked and swallowed a lug of hashish during questioning by a customs officer at immigration. We waited in the bus for almost an hour, wondering if he was being deported, before he staggered aboard. He was a most peculiar shade of motion sickness-green during the show that night.
speq, ang den saken, tror jeg husker den for et par år siden sant... det er jo egentlig forjævlig at purken hiver folk på glattcelle uten oppfølgning når de VET at det er narko i bildet.... men en normal mann i sin beste alder stryker ikke bare med på ei norsk glattcelle av naturlige årsaker, da ER det noe unaturlig inni bildet.... eneste jeg mener kan være shady med purken er om denne personen var åpenlyst ruset i det han ble satt inn. men om personen var normal og på glattcella prompa ut kindereggene med amf og rev og spiste shitten (istedet for å spyle i dass...) og daua... da er det bare den dumme jævelen sin feil... samma om han spiste shitten sin når an blei busta...

cheesus, kan skrive under på den historien... IKKE spis hasj på lange bussturer! ikke for mye hvertfall... helvete, hadde en ganske nedværdighetende tur til bergen på et par g rev i magen... værste er at jeg gjorde det igjen med samme resultat... lover deg... kunne jeg bare sovet i setet mitt og bearbeidet paranoian som faktisk var litt humor, "alle" snakka om meg følte jeg.. alt av stemmer på bussen handla om meg og narko og alt som kan tenkes som bad... men neida, vestlandet er fylt med FERJER! og da må en ut... gjemte meg i et hjørne en plass, da kom det et pak med drittunger som stod noen meter vekke og pekte på meg og snakka seg i mellom "lurer på hva som feiler han...tror du han er narkoman...se kor bleik an e!"

hehe, menmen, det er bra å ha slike helt på bunnen erfaringer! man blir litt humble da!
Blir du ikke avhengig av harsj også da? Det kan jo gi pengeproblemer hvis du starter tidlig eller ikke har jobb..
Vet ikke med harsj men andre rus middler her, blir balndet med andre "ting" som gjør att det ikke er så sundt mere..
Sitat av CrimsonSunrise
Blir du ikke avhengig av harsj også da? Det kan jo gi pengeproblemer hvis du starter tidlig eller ikke har jobb..
Vet ikke med harsj men andre rus middler her, blir balndet med andre "ting" som gjør att det ikke er så sundt mere..
Vis hele sitatet...
Enda ikke bevist at hasj fører til noe direkte avhengihet, av selve stoffet.

Edit:
Med herion blir en lett avhengig av selve stoffet, ergo "fysisk avhengig".
Men har enda ikke hørt om noe undersøkelser som sier at hasj er fysisk avhengighetskapende.
Sitat av CrimsonSunrise
Blir du ikke avhengig av harsj også da? Det kan jo gi pengeproblemer hvis du starter tidlig eller ikke har jobb..
Vet ikke med harsj men andre rus middler her, blir balndet med andre "ting" som gjør att det ikke er så sundt mere..
Vis hele sitatet...
At du i det hele tatt kan klare å komme med ett sånt idiotisk utsagn er bare helt utrolig!
Hvis du har veldig lyst så kan man sikkert klare å bli avhengig av hasj( Ikke harsj).
Du blir ikke fysisk avhengig av dette men du kan få deg seg til å bli det psykisk, altså å tro at du er avhengig. du får ikke pengeproblemer av å røyke hasj.. enhver person med sunn fornuft skjønner at du ikke kriter mer enn hva du har råd til.
Hvis du ikke så det sto det et spørsmåls tegn der.. som betyr att jeg lurer på om du kan bli avhengig av hasj, og i så fall kan det andre jeg skrev..
Men nå har ikke jeg peil på sånt ennyway.
Sitat av CrimsonSunrise
Blir du ikke avhengig av harsj også da? Det kan jo gi pengeproblemer hvis du starter tidlig eller ikke har jobb..
Vis hele sitatet...
Hvis du tenker på "hvorfor den ikke er lovlig", så tenker du altfor kortsiktig. Hvis hasj var lovlig, hadde hasj vært billige og ikke noe problem med å skaffe - da vil pengerproblemer neppe være der.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Det spørs hvem som selger det, hvis du kjøper av en på gata velger han prisen selv. Men hvis du får det på apoteket er det jo noe anet, uansett er det vell like farlig som vanelig røyk? og da er det jo ikke så rart hvis de ikke gjør det lovelig nå..
Politiet stappa sikkert stakkaren med all narkoen de hadde beslaglagt det siste året...grrr...jeg liker ikke politiet
man blir ikke fysisk avhengi nei, men psykisk... å har man røyka myye, over lengere tid er d vanskeli å slutte... man kan få depprisjoner, søvnproblemer, spise problemer, osv... men d går over da.. jeg brukte d som såvemedisin ganske lenge... (utvikla seg til at jeg konstant røyka) sliter litt me å såve nå.. 3. dagen uten noe nå da
avhengig av hasj?
sjangsen for at dette skjer er veldig veldig liten og isåfall er det ikkje hasjen men røyken du blir avhenging av. for så og tru at det er hasjen du blir avhengig av.

alkohol er mykje større sjangs for og bli avhengig av.. eg forstår egentlig ikkje kvifor hasj ikkje er lovlig. HEMP har jo blitt lovlig i mange land for så og blitt fjernet igjen. blir brukt til masse og det er eit veldig sterkt matriell. er ei gåte kvifor folk det er ulovlig. eineste må være at alkoholen var meir luxuriøs og dermed valgte rike folk den. fattige fekk kjøpt grass billi da og for at alkohol firaane skulle tene meir, fjerna dei all form for THC rus.
Sitat av CrimsonSunrise
Det spørs hvem som selger det, hvis du kjøper av en på gata velger han prisen selv. Men hvis du får det på apoteket er det jo noe anet, uansett er det vell like farlig som vanelig røyk? og da er det jo ikke så rart hvis de ikke gjør det lovelig nå..
Vis hele sitatet...

Om det blir lovlig blir det salg i kontrollert form. De som selger på gata vil ikke kunne sette så høy pris de vil. Hvem gidder å kjøpe en sixpack for 300kr av en "dealer" om du får samme sixpack til 80kr på Rimi. Blir det samme om hasj hadde blitt lovlig. Om det blir legalisert og noen dealer det til billig pris, gjør de ikke noe annet enn hva alle alkohol\sigarett\etc.-smuglerne driver med idag.
eg meiner at hasj ikkje er noe "gateway" til sterkere stoff, som mange meiner. visst du tester det og liker det så holder du deg til det. og visst det er lovlig så veit du at du ikkje gjer noe ulovlig. er og mange unge som teste hasj fordi det er ulovlig. det hadde blit fleir som røyka hasj men i kontrollert form. nederland klarer seg fint og der er jo nesten allt lovlig... (nesten). dealing av hasj hadde tatt slutt vertfall. isåfall eineste dealingen må kun vert salg på fester til personer som ikkje er gamle nok til og kjøpe selv, eller er tom for det han trenger. slik som somme folk gjer med alkohol i dag.
men viss vi ser på bivirkningene så meiner eg faktisk at alkohol er meir farlig enn hasj.
Det er murlig å dø av thc men ikke vis man røyker det... man sovner før man tar overdose.
men det er jo noen som ikke tåler hasjen men det er velldig sjeldent...
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Jeg leste en plass om hvor mye THC du kunne inta før mulig overdose, det var rundt 2-3 kg så tror NEPPE att det er THC overdose..
Kilde?

Jeg har vanskelig for å stole på en 16 år gammel gutt som sier noe sånt
Men vet at skal godt gjøres å ta overdose på hasj.
Sitat av Kakcoo
Extrapolation from the animal evidence suggests that the lethal human dose of THC is at least as high as, and probably higher than, that observed in the monkey. If this is so, then the toxic dose of THC in a 65kg adult would be 8.45kg.

http://www.health.gov.au/internet/wc...nnab2-ch52.htm


Tenker det var amfetaminen eller en kombinasjon som tok knekken på ham.
Vis hele sitatet...
Har har man samme utsagnet med kilder. Med andre verdier riktignok. Derfor syntes jeg det var unødvendig å komme med det innlegget 6 måneder senere.