Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 778
Hei Freak.

Jeg har i senere tid forsket på mulighetene for å skape musikk basert på en jevn risting (som beveger seg rundt til forskjellige lyduniverser). I dette strekket (som er live på cafe Apoteket i København) spiller jeg på tre, metall, plast, tuba, kalimba og fløyte. Hele strekket er improvisert og jeg lager alle lydene selv, uten bruk av elektronikk eller samples.

Jeg har forståelse for at dette muligens er i overkant eksperimenterende for
flertallet på forumet, men det ville være svært interessant å høre deres reaksjoner.

Er det musikk?
Er det behagelig å lytte til?
Er det bortkastet tid og energi?
Kunne du tenke deg å høre/se dette live?

Håper noen tar seg tid til å høre på deler av, eller hele strekket-
og setter meg grundig på plass (med ris eller ros).

https://soundcloud.com/mrtangvik/a-h...e-live-excerpt
Sist endret av miles; 13. februar 2013 kl. 17:37. Grunn: rydde
Sorry, jeg likte det ikke. Men det er nok bare jeg som ikke forstår musikken.
Veldig intresant opplegg uansett. Stå på!!
miles's Avatar
Trådstarter
Ikke noe problem. Musikk behøver ikke forstås, bare oppleves. Takk for lytten og tilbakemeldingen- det setter jeg pris på. Har en følelse av at akkurat dette strekket nok var mer interessant å observere på selve framførelsen.
Jeg står på, ingen problemer der:-)
Først og fremst så lurer jeg på om du kjenner noen som er interessert i å høre gjennom to minutter med dårlige lydopptak av en dansk mann som tilsynelatende snakker med seg selv - jeg kjenner mest sannsynlig ingen edruelige mennesker som kunne tenke seg dette.

Er det musikk?
Vis hele sitatet...
Fra mitt ståsted; nei. overhode ikke, dette er nok noe som heller appellerer til spesielt interesserte.

Er det behagelig å lytte til?
Vis hele sitatet...
Dessverre så kan jeg ikke si det.
Jeg kan faktisk ikke klare å bestemme meg for om dette er tidkrevende trolling på et annet plan enn det vi er vant til her inne - eller om dette er et forsøk på å faktisk skape behagelig musikk.

Er det bortkastet tid og energi?
Vis hele sitatet...
Ikke om du finner den rette lyttergruppen, men for meg var dette bortkastet tid.
Det gjør egentlig ingenting for jeg absolutt ikke noe annet å ta meg til for øyeblikket.

Kunne du tenke deg å høre/se dette live?
Vis hele sitatet...
Tjah.. Stiller du med nok bacon så er jeg villig til å gjøre det aller meste.
Er det musikk?
Er det behagelig å lytte til?
Er det bortkastet tid og energi?
Kunne du tenke deg å høre/se dette live?

Dette er mere støy enn musikk i mine ører. Svært ubehagelig å høre på. For meg blir dette bortkastet tid og energi. Jeg ville ikke oppsøkt dette for å se det live.
Musikalsk sett er dette noe av det jævligste jeg har hørt. Det er ingen ting over dette "strekket" jeg forbinder med musikk. Når det er sagt kunne det vært artig å høre mer om bakgrunnen for "A Human Shakedown" og hvordan du har utviklet deg i denne retningen. Det første som slo meg var hvilke rusmidler bruker du?

For meg er dette ikke musikk, det er ikke behagelig å høre på og er i denne formen bortkastet tid og energi. Det kunne vært aktuelt å observert deg live om du delte mer av historien bak prosjektet, og her hadde selve historien vært mer interesang enn selve "musikken".

Er du selv av den oppfattelsen at dette er musikk?
Beklager, men dattera til brodern på 3år lager bedre musikk i studioet mitt.
Om du trenger inspirasjon kan eg laste opp et "strekk" til deg neste gang eg får besøk

Over til konstruktiv kritikk:
Jobb mer med lydbildet, få klarhet i alle "instrumentene" og kutt noen av de muddy frekvensene på reverbn.
"Compressor might be your best friend here."
Om du likevel legger på reverb som after touch bør du mikke opp litt nærmere på instrumentene så du får de nyansene og dynamikken du trenger.

Føler du at du får noe igjen for dette og at du syns det er gøy må du jo selvfølgelig bare fortsette, men for en gjennomsnittlig lytter er nok dette bæsj i øret.

Lykke til videre though