Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2438
Hepp!I løpet av en uke har jeg klart å trappe ned fra 10-12 piller av hver sort til 3-4,og det uten problem.(prøvde å kutte tvert,men det er ikke å anbefale.trapp gradvis ned)På tross av store smerter så har jeg det bdre enn på lenge.Kom til ett punkt der piller og respeter styrte livet mitt,så jeg satte foten ned for meg selv.Fått mye mer energi nå og kan takle smertene mye bedre og sover godt om natten.Konklusjonen min er at:etterhvert som man øker dosen(i samråd med legen),så virker de mindre og mindre.Har det ,på tross av smerter mye bedre nå og er så smått begynt med trening.Sikkert andre her som er i samme onde sirkel.Mitt råd er:Bestem deg for at du skal ta kontreollen over pillene istedet at de har kontroll på deg.Har brukt somadril daglig i ca 4 år,men nå er suget minimalt bare etter en uke:-)Angsten er nesten borte og:-)Har fått vival som jeg kan ta om jeg får angst eller apstinenser.Kjekt å ha som en trygghet.

Kan jeg klare det,så tror jeg at alle kan klare det,for jeg var meget avhengig.

Håper dette kan gi mot til andre.Send meg gjerne en mld om det er noe som dere lurer på.
pass deg for vivalen dog, jeg vet mange her inne fniser når man nevner vival fordid en er av de svakere benzoene, men den er utrolig lett å bli glad i - for glad, og da sitter man i baret påny.

lykke til videre.
Sitat av Wiplash
Hepp!I løpet av en uke har jeg klart å trappe ned fra 10-12 piller av hver sort til 3-4,og det uten problem.(prøvde å kutte tvert,men det er ikke å anbefale.trapp gradvis ned)På tross av store smerter så har jeg det bdre enn på lenge.Kom til ett punkt der piller og respeter styrte livet mitt,så jeg satte foten ned for meg selv.Fått mye mer energi nå og kan takle smertene mye bedre og sover godt om natten.Konklusjonen min er at:etterhvert som man øker dosen(i samråd med legen),så virker de mindre og mindre.Har det ,på tross av smerter mye bedre nå og er så smått begynt med trening.Sikkert andre her som er i samme onde sirkel.Mitt råd er:Bestem deg for at du skal ta kontreollen over pillene istedet at de har kontroll på deg.Har brukt somadril daglig i ca 4 år,men nå er suget minimalt bare etter en uke:-)Angsten er nesten borte og:-)Har fått vival som jeg kan ta om jeg får angst eller apstinenser.Kjekt å ha som en trygghet.

Kan jeg klare det,så tror jeg at alle kan klare det,for jeg var meget avhengig.

Håper dette kan gi mot til andre.Send meg gjerne en mld om det er noe som dere lurer på.
Vis hele sitatet...
Godt å høre! Gleder meg på dine vegne.
Har også hatt problemer med piller , men etter behandlig over en laaaaaaaaang tid er jeg idag helt uten en eneste pille. Jo mer man trapper ned og mindre man bruker jo bedre er det for kropp og sjel
Stå på!

ps at pillene skaper stor tilvenning og at økninger får å få de samme effektene blir nødvendig er et faktum..
Takk for støtten! Er klar over vivalene ja,men de har jeg aldri hatt noe sug på.Ligger bare som en backup pga jeg sliter med panikkangst.Dette SKAL jeg klare. Stor respekt til alle som har klart å slutte med piller eller hva det måtte være.Bruk eller missbruk,vi er alle i samme båt!

Gode tips ang nedtrapping kan gjerne postes her og.............
Da jeg skulle slutte å røyke (for 100. gang) sperret jeg meg inne forran dataen i litt over en uke. Hadde en ukers ferie. Det gikk greit, men jeg sprakk etterpå. Meget teit at etter så mye slit blir alt vekk kastet. Men jeg tok en ganske grei nedtrapping.Bestemte meg for 10 per dag, ille nokk bare det, får så å ta vekk en per dag. Jeg røyker nå 3-4 per dag, og det er jeg fint fornøyd med. Jeg har og prøvd å kutte tvert på Cipralex og Seroquel, men det er bare å glemme. Ssri ser ikke jeg på som en sterk trussel for vanlig oppførsel, men jeg har av en eller annen grunn fått det for meg at Seroquel er "ond". Noen som har tilsvarende oppfattninger? Har veldig lyst å bli pille fri, men bare tanken får meg til å grøsse. Har ikke lyst å gå på enda en smell.
Kjenner meg godt igjenn der.Tar du pillene fordi du og legen mener det er nødvendig,eller tar du de fordi du tror de er nødvendig? Går det ikke ,så har du jo mulihet til å begynne med de igjenn.Det er jo en trygghet i seg selv.Jeg får det jeg vil ha hos legen ,men nå er det jeg som har satt foten ned selv og det gjør at jeg føler mer kontroll enn om legen hadde tatt avgjørelsen for meg.Målet mitt er 100%pillefri,men det er ikke enkelt med kroniske smerter
Ang. røyking så har jeg de siste mnd røykt ca 60 prince i døgnet,men nå som jeg nesten ikke tar piller så er jeg plutselig nede i 15-20 uten å ha tenkt på å slutte.
Vet ikke om dette var til noe hjelp,men lykke til fra meg! :-)
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hei. Er ny her. Er det farlig å bestille imovane fra usa??
blir nok stoppe i tollen. skal du ha imovane så går du jo bare til legen din og sier at du har porblemmer med innsovningen din..og vips så får du resept på imovane\zopiklon
Sitat av Patkomplat
Jeg har og prøvd å kutte tvert på Cipralex og Seroquel, men det er bare å glemme.
Vis hele sitatet...
Må bare spørre..Vil det si at du er avhengi av Cipralex?

Har gått på det før, men har ikke tro på antidepressiva, kom fram til at man kan bli avhengi av de også,
selv om det ikke er i samme grad som b og a-preperater, så jeg kuttet de ut selv den gangen.
Men, legen jeg gikk til sa at Cipralex, og sammen med antidepressiva generelt,
er helt trygt og ikke vanedannende, så det kunne jeg begynne på.
Men B-preperater fikk jeg ikke lov å forsette med for det var vanedannende?
Hvis jeg ikke har missforstått nå da, så er du altså avhengi av Cipralex.
Og det beviser at antidepressiva er langt i fra "helt trygt".
Litt interessant å vite..
jeg kuttet ut cipralexen på dagen, ingen seponering og ingen bivirkninger. den hjalp heller ikke stort.
Jeg kuttet ut Cipralex på dagen, fra en 15mg dose til 0. Problemene som oppstod var at jeg opplevde noe som best kan forklares som korte "støt" i hjernen. Var som om alt ble koblet ut i et mikrosekund og en "bzz" lyd oppstod. Har lest at noen opplever dette etter inntak av MDMA også, så det har vel noe med serotonin og reseptorene å gjøre (spekulasjon). Ble også lett irritert og ble mer innesluttet. Nå har jeg beggynt på pillene igjen, ettersom det ikke var så lurt å kutte rett av. Neste gang blir det nedtrapping på meg. Kan også legge til at Cipralex virker bra for meg, men måtte opp i 15mg før jeg opplevde at jeg ble mer positiv og fikk en roligere holdning.
jeg ble irritert da jeg gikk på zoloft, klarte ikke konsentrere meg i timene, sprang på do og slo i vegger, speil og dører (ja, jeg vet, barnslig oppførsel), men det var det som fikk meg til å slutte - har aldri vært voldelig, vil ikke bli det p.g.a. noe drit fra pfizer.