Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1267
tenkte jeg skulle teste om reason duger no til dubstep jeg og da trenger nå forslag til forbedringer/endringer

http://www.psykore.net/musikk/skepsis_-_dubsteptest.mp3

vokalene har jeg tatt fra en lydbok om the 12th planet jeg lasta ned når jeg skulle laste ned no dubstep btw
Sist endret av skepsis; 23. desember 2009 kl. 17:06.
Jeg hører med en gang at du kicken og snaren kunne hatt mye mere trøkk! prøv å eq'e trommene litt bedre. fete samples!
Au sattan prøver du å drepe meg eller? Var drit høy ^^
Var litt tam, litt tynn og litt ensformig

Men potensialet er der
Sitat av Sfun Vis innlegg
Var litt tam, litt tynn og litt ensformig

Men potensialet er der
Vis hele sitatet...
?!!
Helt enig med de to før han her..
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Kul groove, og potensialet er der. Litt mer jobbing med mastringen så er du der. Forøvrig et ganske så tynt kick, ja.

Edit: Det kom ikke godt nok frem i innlegget, men jeg syntes det er noe av det bedre som har blitt vist frem på dette forumet noen gang.
Sist endret av nso; 23. desember 2009 kl. 17:55.
Nice sang! Jeg likte den veldig godt
Sykt fett at det har begynt å bli en dubstep "trend" her på forumet. har ventet på at det skulle skje i flere år nå. dubstep blir det nye drum and bass!
Som sagt over ble det litt tynn beat på den.

noe som har hjulpet meg mye er å legge legger snaren i 3 forskjellige "lag", altså 3 forskjellige typer snare effects som spilles på samme tid. Eg bruker selv en veldig skarp snare, en litt "mykere" snare, og legger til en Clap effect på toppen av det hele, for å få en veldig markert, men likevel dyp snare effect.

Det samme kan gjøres med basstrommen; Prøv å legg to forskjellige basstrommer oppå hverandre. En veldig markert og skarp, og en annen som er litt dypere og mer "grumsete". Dette gir en sinnsykt kul effekt, og det gir litt med dybde i beaten

Dette er ut av egen erfaring, du kan teste det ut om du føler for det! Det funker hvertfall for meg.


EDIT: Glemte å si at låta var jævlig kul! Har sett litt på det andre du har laget også, du har mye som faller i smak hos meg! Keep up the good work!
Sist endret av Eplebit; 25. desember 2009 kl. 01:27. Grunn: phatness
liker bass
Trådstarter
Takker for all respons har jobbet litt med låta nå i disse juletider, har bare fått sitti med headsett iogmed at jeg er hjemme hos mor og far ^^ har fikset på trommene. eq / compressor og tror jeg har fått noe bedre trøkk her + at det har kommet til et nytt parti på slutten håper de som har hørt her vil høre igjen å komme med mere feedback

http://www.psykore.net/musikk/skepsi...bsteptest2.mp3
Digget den stopp-effecten du bruker, hvist du kjønner hva jeg mener. At hele sangen stopper helt opp en veldig liten stund.
Ikke så aller værst detta,keep it up!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Absolutt potensiale i dette! Likte det!
Men syns personlig at -kun- dubstep blir litt kjedelig. Synd de beste dubstep-låtene er remixer av andre låter. Kanskje du skulle prøvd det?

Sjekk ut UKFDubstep på Youtube, der ligger det mye bra dubstep du kan få inspirasjon fra
Kicken er veldig "present", om det er meningen så drit i det jeg sier. Men kanskje du kunne prøvd å dra ned litt diskant av kicken? Kanskje rulle av fra rundt 8kHz og oppover og så heller gi den litt punch rundt 3,5-5 kHz?