Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  64 11984
Sitat av Taurean Vis innlegg
Jeg kunne ikke tenke meg å bo sammen med noen andre. Du får aldri fritid til å slappe av fullstendig. Lei heller noe billigere aleine.
Vis hele sitatet...
hvorfor ikke ? må jo ikke sitte ved siden av hverandre hele tiden...
Sitat av Warpiggy Vis innlegg
At du pleier å sniktitte inn på jentedoene var nesten litt to much information
Vis hele sitatet...

Har ikke akkurat sneket meg inn, har heller blitt dratt inn.
Sitat av TylerDurden Vis innlegg
Har ikke akkurat sneket meg inn, har heller blitt dratt inn.
Vis hele sitatet...
da ble det straks for lite information
Taurean : så lenge man har mulighet for å trekke seg tilbake til hula si så går det greit det. Det er dyrt å ha bolig
Sitat av Kaptein Snus Vis innlegg
Taurean : så lenge man har mulighet for å trekke seg tilbake til hula si så går det greit det. Det er dyrt å ha bolig
Vis hele sitatet...
Sant at det er dyrt, men jeg er helt enig med Taurean, er jo alltid best å bo alene, å sleppe og måtte dele, noe annet er jo å dele med kjæreste!

Vi for min del, leier en leilighet på 80m2, relativt ny oppusset med svææære vinduer fra topp til tå, å vi betaler kun 6000 lapper for den. Med en inntekt på ca 26000,- så greier vi det fint i måneden, med 2 par biler og ei bikkje på slepet. Og ikke for å glemme al den andre luksusen vi har utenom. (a)

Men ang spørsmålet ditt ville jeg kanskje ha tatt gutter?, Er jo utrolig "farlig" som det blir følelser inn i bildet, vi jenter kan jo være mer følsom en gutter.

Men ønsker deg lykke til!
Fort finner du det ei kjæreste i stelle, å da kan du jo dele boligen din med henne. Hehe! ^^
@ Frktm; wow, bor du "på landet" når du leier så billig på så stort areal?
Sist endret av aeon_illuminate; 6. juli 2013 kl. 19:23.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av Warpiggy Vis innlegg
At du pleier å sniktitte inn på jentedoene var nesten litt to much information
Vis hele sitatet...
Er guttedoen opptatt så går jeg inn og pisser på jentedoen.
Er da ikke noe unormalt det?
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Er guttedoen opptatt så går jeg inn og pisser på jentedoen.
Er da ikke noe unormalt det?
Vis hele sitatet...
jo det er unormalt og du kan fort bli arrestert for det... du har ingenting på jente doen og gjøre
Sitat av Warpiggy Vis innlegg
jo det er unormalt og du kan fort bli arrestert for det... du har ingenting på jente doen og gjøre
Vis hele sitatet...
Arrestert, eller bare ironi?? Virkelig, er vi kommet så langt i å være små-totalitære? Og jovisst, selvfølgelig kan man gjøre ting på en jentedo, >>. Helt seriøst, la oss du _må_ drite, og guttedoen er nedrent av dritt, gjort av idioter som (mange av det mannlige kjønn dessverre er), så kan du selvsagt benytte deg av jentedoen, når du _må_.

Er vanligvis ikke noe problem, gjør det _av og til_ selv når jeg _må_. Jenter er dessuten hyggeligere og jeg har alltid følt det er jævlig kleint å være på dass med andre gutter/menn rett i nærheten.

Fellesdasser er et greit opplegg.
Sist endret av aeon_illuminate; 6. juli 2013 kl. 21:29.
Det er jævlig irriterende med gutter som går på jentedoen, i og med at de fleste sliter med å treffe doen og ikke gidder å ta opp ringen. Men arrestert blir man nok ikke.

Edit: snakker om idioti. Selvsagt blir man arrestert av å gå på jentedoen. Strafferammen er ca. 10 år i fengsel. Så ikke gjør det!
Det er kommet mange synspunkter og meninger i denne tråden, men jeg har også lyst til å dele hva jeg tenker om det.
Jeg bor sammen med to gutter i ei leilighet på 110 kvm. Her har vi bad, kjøkken, bod, egen inngang, 3 soverom og to stuer.
Jeg stortrives med å bo sammen med gutter. Vi har ingen faste fordelinger av oppgaver, men det går som smurt. Vi har rett og slett lært oss når det bør vaskes klær, ryddes og vaskes generelt.

Men ditt spørsmål var jo tross alt hva du skulle velge.
Det er litt vanskelig å komme med et konkret svar på ettersom jeg ikke kjenner deg eller har så veldig mye info å gå etter. Men det hele bestemmes rett og slett av hvilken person du er kontra den du skal bo sammen med. Kjemi, rett og slett. Jeg tror neppe jeg ville hatt det så bra her i leiligheta dersom to av oss ikke hadde gått overens.

Men samtidig er det viktig at den totale respekten er fullbyrdig og gjeldende begge veier. Jeg bodde tidligere i et fellesskap sammen med tre andre gutter i min inngang, sammen med 19 andre gutter i samme bygg. Der var det mange som ikke eide et fnugg av respekt for andre. Jeg kunne komme hjem etter en sliten sykkeltur for å finne en kar stå å sparke i døra. Når jeg konfronterer vedkommende og spør hva i helvete han holder på med, får jeg bare til svar: "Oh, jeg trodde du var hjemme jeg".
Du må altså bo sammen med en person som er lik deg, men samtidig ikke alt for lik. Det kan da fort bli for mye av det gode.

Det å bo sammen med jenter er ikke en absolutt fordel. Det ryktes alltid at de lager mat, vasker, handler osv.
Det er absolutt ikke sant. Det hele kommer an på hvordan personen er og kjemien mellom dere. Jenter kan absolutt være til de grader verre enn gutter når det gjelder renslighet. Da tenker jeg ikke på personlig hygiene, men generelt sett i leiligheten. Men du kan samtidig også havne sammen med en av samme kjønn som ikke vasker gulvet på 2 mnd, til tross for at han sølte brus på det for 1 måned siden.

Det bør også lages klare rammer for mat, vasking, handling osv. Dere må finne det som passer dere best.
Annen hver uke å vaske? Handle sammen eller for seg selv? Spise mat sammen eller for seg selv?
Naturligvis vil dette ofte justeres etterhvert som dere blir bedre kjent med hverandre. Liker dere hverandre, blir det fort til at dere gjør daglige gjøremål sammen. Mens hvis dere ikke liker hverandre, men må bo der sammen, blir dere ofte å være for dere selv.

Det å ha en plass å kunne trekke seg tilbake til er også svært vanskelig. Selv savnet jeg det da jeg bodde sammen med de tre andre guttene. Her kan jeg flette respekten inn.

Alt i alt er det du som er nødt til å se hvordan du vil ha det og hva som passer for deg selv å bo sammen med. Tenk for eksempelvis hvordan dine venner er, og hvilke av de du kunne tenke deg å bo sammen med - for så å sammenligne eventuelle samboere opp mot de.
Ordentlige folk finnes hos begge kjønn, og om det skulle havarere,sitt dere ned sammen og sett opp en liste med hvem som skal gjøre hva ned ukentlig rullering. Og bli enig om husets regler.
Susanna: Det er jævlig irriterende med gutter som går på jentedoen, i og med at de fleste sliter med å treffe doen og ikke gidder å ta opp ringen. Men arrestert blir man nok ikke.

Edit: snakker om idioti. Selvsagt blir man arrestert av å gå på jentedoen. Strafferammen er ca. 10 år i fengsel. Så ikke gjør det!
Vis hele sitatet...
Enn hva med jenter på guttedo, Susanna? Har sett det plenty ganger.
Sist endret av aeon_illuminate; 7. juli 2013 kl. 04:26.
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Enn hva med jenter på guttedo, Susanna? Har sett det plenty ganger.
Vis hele sitatet...
de jentene er vel heller litt "billige" .. ingen jente med klasse oppholder seg på guttedoen , forøvrig hvis du er på utestedet jeg vanker på og sniker deg inn på jente doen så blir du hevet rett ut av vaktene.
Sitat av Susanna Vis innlegg
Det er jævlig irriterende med gutter som går på jentedoen, i og med at de fleste sliter med å treffe doen og ikke gidder å ta opp ringen. Men arrestert blir man nok ikke.

Edit: snakker om idioti. Selvsagt blir man arrestert av å gå på jentedoen. Strafferammen er ca. 10 år i fengsel. Så ikke gjør det!
Vis hele sitatet...
Å påstå at de fleste sliter med å treffe doen sier nok mest om de du pleier å omgås. Ikke alle gutter er grisete og skittene slik du opplever det.