Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1725
Da jeg begynte å spille sc2 spilte jeg random for å lære rasene, men ville ikke spille på noob-kartene, siden de er blokket av og tregere enn vanlig, så det blir egentlig bare vranglære. Jeg skippet derfor practice league, og gikk rett på kvalifiseringsmatchene.

Jeg er middels god, føler meg veldig flink på macro med mange baser for eksempel, men vet så vidt hva halvparten av unitsene til zerg gjør, for eksempel. Likevel klarte jeg å macroe meg gjennom alle kvalifiseringskampene ved å fast expande, walle inn, ta skjulte expansions, og generelt bare tjene 3x det motstanderen min gjorde. Så jeg vant alle kvalifiseringskampene og er nå i platinum.

Problemet er jo at spillestilen min ikke funker i det hele tatt i platinum league. Jeg blir eid ganske hardt i hvert game, og føler ikke jeg lærer noe særlig av det, og det har egentlig blitt ganske kjedelig å spille. Jeg har en bonus pool på 170 eller noe, og mister 2-3 points for hvert game jeg taper, så kan ikke se for meg at jeg blir degradert med det første heller.

Er det noe vis jeg kan bli demotert til gold league uten å spille og tape hundrevis av games, sånn at jeg kan spille mot folk jeg har sjans mot?
Du kommer til å rykke ned veldig fort. I betaen så var jeg ranka i øverste divisjon som protoss, vant vel ca. 30% av matchene mine der, men så fort jeg prøvde meg på terran og gikk på 8-9 tap på rad så rykka jeg ned først en divisjon og etter 3-4 nye tap så var det enda ett nedrykk.
Du møter nemlig ikke bare spillere i samme divisjon som deg selv, du kan også møte lavere ranka spillere som spiller om opprykk til neste divisjon og du kan møte folk i placement matcher.
Taper du mot disse så vil ranken din synke veldig fort. Selv var jeg vel på 60-70.plass i diamond og rykka rett ned til gold på under 15 matcher når jeg bytta rase.
Sist endret av Mith; 6. august 2010 kl. 14:03.
Sykt word.
Pantheon's Avatar
Trådstarter
Ah, ok. Da bare spiller jeg, jeg. Er du keen på litt 2v2 i dag eller?
Msg. meg hvis du ser meg online så blir jeg sikkert med. Litt usikker på om det blir øl eller spilling i kveld.
Blir lett gaming utover kvelden. Heng på #nff.sc2 så koordinerer man noen runder, jeg er opp for 2v2, 3v3 og 4v4. Må jo nesten være placed i alle.

Forøvrig så ligger jeg i gold nå, møter dog bare Plat og Diamond-folk, føler motstanden er sånn passe, vinner/taper ca like mye.
Heh, samme skjedde her. Første gangen jeg spilte sc2 multiplayer(skippet prac) så hadde jeg nerdet noen tacs til toss på youtube (4 w-gate rush), noe som gjorde at jeg vant 4/5 placement matcher og endte opp i gold leauge. Nå har jeg tapt typ 8 matcher, men er fortsatt ikke nede i silver av en eller annen grunn. Får vel bare spille litt mer, selv om det ikke er så gøy.
En feil enkelte begår er jo det å turtle eller cheese seg igjennom placement matchene fordi de ikke er noe særlig spennende. De vil jo helst komme seg så fort som mulig til en league så de kan spille de "ordentlige matchene". Men det er ganske åpenbart at man vil bli plassert feil da, for man bruker jo en all in strategi som enten lykkes ved at fienden ikke scouter det tidlig nok, eller mislykkes på grunn av scouting/tidlig barracks, pool eller gateway fra fienden også. Problemet her er at man ikke for noen indikator på hvor god man egentlig er, man har cheeset seg opp til 4/5 victories i placement matchene og tydligvis så er man på nivå med gold/platinum folkene. Men siden cheesing ikke egner seg for alle maps kan man plutselig finne ut at man egentlig ikke har god nok micro/macro, ikke har gode nok kunnskaper om techs, unit compositions, build orders til å faktisk kunne spille i en så høy league.

Det var mine to ord!
Sykt word.
Pantheon's Avatar
Trådstarter
Sitat av Forconin Vis innlegg
Blir lett gaming utover kvelden. Heng på #nff.sc2 så koordinerer man noen runder, jeg er opp for 2v2, 3v3 og 4v4. Må jo nesten være placed i alle.

Forøvrig så ligger jeg i gold nå, møter dog bare Plat og Diamond-folk, føler motstanden er sånn passe, vinner/taper ca like mye.
Vis hele sitatet...
Routeren min (eller noe annet) dreper nettet når jeg er på irc. Det er skikkelig slitsomt så jeg gidder ikke det. Er nok på utover kvelden, så du kan poke meg ingame.
har du åpnet portene til irc da?
Sykt word.
Pantheon's Avatar
Trådstarter
Sitat av bragilicious Vis innlegg
har du åpnet portene til irc da?
Vis hele sitatet...
Uhm, ja. Jeg kommer på irc, tar bare en halvtime-time så blir jeg droppa, så etter 20 sec kan jeg connecte igjen, ad inf.
Skaff deg et shell til irssi