Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2239
Over alt leser jeg at folk spiller lan spill over hamachi. Vi er en gjeng som prøver å spille StarCraft, men det er ingen som finner hverandre. Er det noen triks for dette?

- Vi finner hverandre på "Andre datamaskiner".
- http://www.freakforum.nu/forum/showt...achi+starcraft <-- denne tråden bekrefter i alle fall at det er mulig.
- Vi har også prøvd med Counter Strike.
- Alt vi prøver fungerer når vi er i "ekte" LAN.
er netlverkstilkoblingen til hamachi aktivert?
Sist endret av Evelen2; 12. november 2007 kl. 20:26.
Det vil si?

Vi finner hverandre under andre maskiner som sagt. Nå nettopp fant vi faktisk hverandre på CS med litt hjelp fra google og et forum. Men da måtte vi sette sv_lan "0" og skrive connect i console. Altså gamet dukket ikke opp under LAN. Så da vil jeg tro det ikke dukker opp uten videre på SC heller. Men det skal jo være mulig!
Du er sikker på at alle er connectable? Hvilken farge er det ved siden av navnet deres på hamachi?
Starter en CS 1.6 nuh...
Server: nFFIsThahGeeks
Password: mafakka

se om du finner meg...
Fant deg ikke, men er kanskje litt sen? Men vi fikk til å spille CS over hamatchi som sagt. Det er grønn farge ved siden av navnet til alle.
▼ ... noen uker senere ... ▼
på cs må du skrive sv_lan 0 i console for at det skal funke på hamachi. Det er fordi den skal bruke den riktige internettinstillingen. Det er sikkert noe sånt noe dere må ordne på det andre spillet deres også
StarCraft ja, er det ikke noe slik at en måtte LANe via IPX og ikke TCP/IP. Mener vi måtte gjøre noe slik når vi testa detta ut i gamle dager.

Btw så må du ha installert IPX protokoll på nettverkskorte, dette legger du bare til selv om det ikke er gjort svært enkelt.
Funket like så dårlig med IPX og. Men har investert i en orginal versjon nå, så problemet for min del er så langt løst
Men dere kan se hverandre på "Andre datamaskiner"? Er dere på samme LAN? Høres slik ut
Du må patche startcraft så funker tcp protokollen
Alle må update til samme Verson. Så etter å ha gjort det må dere ta å bruke UDP når dere skal kjøre lan det gjør ihvertfall jeg Har spils SC i 7år elns:P
1. Ser hverandre på andre maskiner ja, så vi er på "lan".
2. Vi spiller med TCP UDP protokollen når vi er på virkelig lan, men med en gang vi kommer hjem og fyrer opp hamachi finner vi ikke hverandre.
3. Spiller med samme versjon på battle.net nå, etter jeg fikk meg key nettopp. Men fortsatt mange av oss som ikke har key =/
HAr hatt det samme problemet før, altså at vi ikke fant hverandre via hama.
Grunnen til at vi ikke fant hverandre, var at hosten hadde dårlig nettforbindelse, altså det gikk ikke an å pinge han.
Tviler egentlig, for vi spiller jo SC fint over battle.net. Ingen av oss har noen "syke" linjer (fra 2 til 5mbit), men vær en av oss (7 stk) prøvde å hoste game, men ingen fant ingen.

To av oss prøvde å åpne SC portene i routeren og.

Men tror jeg skal prøve å slå av alle brannmurene mine for å se om det kan gjøre noen forskjell. At det er en eller annen port som blokker noe.
Det jeg skrev i sist post omhandlet wc3.
Å problemet vi har hatt flere ganger med hamachi når vi ikke finner gamene til hosten, er at han har dårlig forbindelse medhama.
For å utelukke at det er problemet, kan du se om det står en blå pil nedover på brukerene i nettverket.
HVis ikke dette er problemet, kan det være at dere har forskjellige versjoner av hamachi, eller for den saks skyld SC.
Jeg har ca 4.5mbit - internett

MEd andre ord:

HVis dere som spiller sammen, har forskjellige versjoner av sc, vil dere ikke finne hverandres gamer.

Hvis dere har forskjellige versjoner av hama, vil dere ikke finne hverandres gamer.

Å hvis det står en pil ned på forskjellige brukere i hama, vil dere heller ikke finne hverandres gamer.

__
Selvom dere ser hverandres maskiner på hama, så er det absolutt ikke sikkert, at dere kan spille sammen. Sålenge den blå pilen som går nedover er på en bruker ( host) vil ikke dere kunne se noen av gamene hannes.
Sist endret av Spelly; 5. desember 2007 kl. 13:32.