Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 2049
Har tatt noen bilder av tingene som er å finne i hagen og kunne tenke meg litt respons på de...

http://img3.nettby.no/users/m/e/t/metso/files/Blomst_p__greie.jpg

http://img3.nettby.no/users/m/e/t/metso/files/gr_nn_busk.jpg

http://img6.nettby.no/users/m/e/t/metso/files/DSC_0252.jpg

http://img3.nettby.no/users/m/e/t/metso/files/DSC_0194.JPG

http://img3.nettby.no/users/m/e/t/metso/files/DSC_0265.jpg
Likte bilde 2 og 3 best.
Hva slags plante er det på bilde nr.2?
bøtte-reppratør
ass-beer's Avatar
likte bildet med katten best, fordi den hadde et rolig uttrykk i fjeset. blir veldig nysjærrig på hva den ser på. Pent utsnitt!
Sitat av FaLcOn Vis innlegg
Likte bilde 2 og 3 best.
Hva slags plante er det på bilde nr.2?
Vis hele sitatet...
Veit ikke hva den heter... Men det var en gigantisk klatreplante som gikk opp en 4 meter lang murvegg ._.
Bildet av pus var ett av de bedre jeg har sett.

Det er veldig artig å eksperimentere med makrobilder. Men å få til gode makrobilder av levende vesener kan være vanskelig fordi man ikke har så god tid til å fange situasjonen som ved passive objekter.
Sitat av FaLcOn Vis innlegg
Hva slags plante er det på bilde nr.2?
Vis hele sitatet...
Parthenocissus quinquefolia, eller klatrevillvin på godt norsk.
Sist endret av mentalmelt; 1. juli 2009 kl. 09:42.
Kattebildet var helt klart best, gode farger og fikk en litt mystisk sjarm

Hvilket objektiv brukte du?
BAD MOTHERFUCKER
Tomacco's Avatar
Bra bilde av katten, men kunne kanskje fått med litt mer av ansiktet neste gang? ;D

(Fine pusen)
Sist endret av Tomacco; 1. juli 2009 kl. 12:24.
På bilde nr.4 ser det ut som om du har glemt å fokusere... Nr.1 og 2 kunne vært tatt av en blind person for alt jeg vet! Rotete og uten blikkfang.
Men det siste bildet likte jeg, selv om det virker litt skurrete? Men det kan komme av at jeg sitter på laptop.
1: Kjedelig, fanger null interesse.

2: Synses jeg var helt greit, ikke noe særlig spesielt. Litt rotete kanskje?

3: Helt klart det beste bildet! Bra vinkel, gode kontraster (vel, kanskje litt undereksponert), og du har klart å fange det interessante blikket til katten

4: Dette kunne ha blitt et veldig fint og friskt bilde!, er bare synd at du ikke fikk fokusert noen steder

5: Er vel helt greit, men kanskje ikke et bilde som fanger så stor interesse? Litt kjedelig motiv rett og slett.


(Ingen fasit, bare mine meninger )
Objektivet jeg brukte var noe som fulte med kameraet (har ikke hatt penger til å kjøpe noe bedre selv). Er Nikkor 18-135 mm, 1:3,5 - 5,6G
Bildet av katten er eneste som umiddelbart fanger min interesse, mest på grunn av det nokså spennende uttrykket. Synes dette bildet var råbra!

De andre er superkjedelige, og gir meg ingenting...
Freak Trooper
Joey's Avatar
Mitt forslag til deg er å prøve å lage en litt gjennomført serie med bilder enn det du har gjort her. Du har forsåvidt en liten serie om ting i hagen din, men prøv å få noe sammenheng så det gir noe mer når man ser alt i en helhet.
Som en serie kan du også tenke på at du skal ihvertfall ha et inngangsbilde (bilde som forteller ganske godt hva seeren kommer til å se på videre), oversiktsbilde og detaljbilde. Detaljbilder har du forsåvidt nok av her, så det er greit.

Og prøv å ha samme redigering på alle bildene. Det ser ut som du har tatt deg tid med kattebildet og gitt faen i resten.
Sitat av Joey Vis innlegg
Mitt forslag til deg er å prøve å lage en litt gjennomført serie med bilder enn det du har gjort her. Du har forsåvidt en liten serie om ting i hagen din, men prøv å få noe sammenheng så det gir noe mer når man ser alt i en helhet.
Som en serie kan du også tenke på at du skal ihvertfall ha et inngangsbilde (bilde som forteller ganske godt hva seeren kommer til å se på videre), oversiktsbilde og detaljbilde. Detaljbilder har du forsåvidt nok av her, så det er greit.

Og prøv å ha samme redigering på alle bildene. Det ser ut som du har tatt deg tid med kattebildet og gitt faen i resten.
Vis hele sitatet...
Nå er ikke dette ment til å være en bildeserie heller da :P
Eneste bildet jeg har redigert er det siste og det med katta mi. Er heller ikke redigeringa jeg er ute etter feedback på, men selve bildet. Hva dere syns om bildet i henhold til utsnitt, komposisjon, bevegelse og slike ting.

Personlig er jeg passe fornøyd med alle bildene. Bildet med de hvite blomstene som flere kommenterer er uklart og har dårlig fokus, syns jeg selv derimot at er et virkemiddel til å få fram det jeg ville få fram i bildet - noe jeg selv ser på som sommeridyll med lyse farger. Så om dere ikke liker det, er det deres mening, men det er helt bevisst at det er sånn :P
Freak Trooper
Joey's Avatar
Neida, prøver bare å komme med noe konstruktivt og noen ideer om at det kan være en serie. Om du velger å tenke over det eller gi beng er meg likegyldig.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Likte bilde 2 best jeg Likte fargen spesielt godt ^_^
▼ ... over en måned senere ... ▼
1. fin kontrast, det enkle motivet skaper en ro i bildet
2. ensfarga grønt, ikke noe som fanger blikket kjedelig
3. et ord: kunst, fantatisk, det lyser av blikket til katta fint fokos, værhårene i kontrast med den hvite bakgrunnen er genialt
4. hvor er fokuset?
5. kjedelig
Kattebildet har sitt...det fenger en rimelig fort. Ikke kanskje det beste tekniske bildet, men det føles bra ut.

Resten preges av kjedelige motiver, utbrenthet, blasse farger, kjedelig komp, kjedelig POV...