Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  47 4151
Heisann godfolk

Er på utkikk etter ny mobil. Et par ting jeg synes er viktig:

-Internett

-Bra kamera

-Under 2000kr
Nokia 5800 XpressMusic, har den selv, er fantastisk nettleser, ekstremt god skjerm, ekstremt god lyd, støter java og flash. Kameraet er dårlig etter min mening, men mobilkamera er dårlig. Dette er pga. av en liten linse, kjøp deg digitalkamera for 800-900,- istedet.
Har bestilt samme telefon som Janpfo snakker om, og gleder meg svært. Du får mye telefon for pengene der; GPS, Wi-Fi, touchscreen, osvosv. Gleder meg til den lander i postkassen...
Anbefaler absolutt Nokia 3120 Classic! Utrolig gode knapper, deilig å holde, kjapp meny og "slim"! Liker du å sende Sms mye, så er dette drømmekjøpet. Du kan få den for 500 kroner med netcom KONTANTKORT på ICA MAXI Sørlandsparken i Kristiansand, vet ikke hvor lenge det tilbudet varer... Men ellers vil den komme på en pris på 699-999 kroner, i butikker som Spaceworld/megastore, elkjøp, expert osv.

http://www.amobil.no/artikler/nokia_...920/konklusjon
les, og bli overbevist!
Trådstarter
Takk allesammen, noen fler forslag?
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av Janpfo Vis innlegg
fantastisk nettleser
Vis hele sitatet...
Om du er bekymret for nettleser kan du prøve Opera mini eller Skyfire.
5800 XM koster jo i overkant av tre tusen, da...

Det er klart at skal du ha en telefon under 2 tusen får du ikke allverdens, men jeg vil anbefale Nokia E51. Telefonen koster rundt 2k, har god byggekvalitet med mye bruk av stål, den har Super-3G og Wifi, og en god nettleser innebygget. Det er en smarttelefon, så nettlesere som Opera Mobile kan legges inn, og selvfølgelig Opera Mini. Lite negativt å si om den mobilen.
Kjøpte meg nokia n78 rett etter nyttår og er kjempe fornøyd! Den kosta rundt 2000kr.
-3.2mp kamera med blits
-super 3G
-du kan bla i menyer i ipod-stil! Du bare beveger fingeren rundt og rundt som på en Ipod.
-følger med 2gb minnekort
-stor skjerm
-WLAN, altså du kan koble på trådløse nettverk.
-kult design
-den har Symbian OS.
-den har FM-sender, du kan sende lyd fra mobilen til f.eks radion i bilen.

Tes fra amobil:
http://www.amobil.no/artikler/nokia_n78/53784
Sist endret av looperjohn; 29. mars 2009 kl. 21:27.
Kjøpte Nokia 5800 XM på NetCom sin webshop med FlexiTalk99, som har en månedsavgift på 99 kroner, og minuttpris/sms på 49 øre (1,99 kr for MMS). Telefonen får jeg da for 1199; på NetCom sin webshop altså.
Jepp, er mye fokus på 5800 XM for tiden. Det som er klart er at det uten tvil lønner seg å kjøpe denne med en form for abonnement, som tagefo skriver.

Både Elkjøp og Expert har gode tilbud på mobilen, samt f.eks. NetCom.no.
OT: djemb, godt det ikke bare er meg som ser det er helt vilt mye fokus på den telefonen for tiden. Tror radio er eneste medie jeg ikke har hørt/sett reklame for telefonen. Men så virker det som en heidundrandes telefon også da beklager OT.

Det lønner seg nok å kjøpe den med abonnement ja. Tror NetCom sin webshop er det billigeste alternativet for øyeblikket. De kjører kampanje da, 500,- billigere enn vanlig regnet jeg ut. Med det abonnementet jeg nevnet tidligere (FlexiTalk99), blir faktisk totalprisen på telefonen i seg selv 2387,-, noe som er godt under veiledende pris.

Fikk ikke edite kommentaren lenger, så her kommer resten:

I følge prisguide.no får du den telefonen uten abonnement billigst for 3059,- (eks. frakt) fra Pixmania, kontra 2387,- (til slutt) fra NetCom.

Så om du liker telefonen, og du kan leve med FlexiTalk99, er tilbudet fra NetCom det det aller beste tilbudet slik jeg ser det.

Lykke til videre med telefonkjøp!
Sist endret av tagefo; 30. mars 2009 kl. 00:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
Er det ikkenoen fete Sony Ericsson ute å går da? Mine tre tidligere mobiler var Sony.
Sist endret av Ola89; 30. mars 2009 kl. 19:03.
w890i. TYNN, musikk og alt du trenger for under 2000
Tagefo, lytt til Radio1 sin reklamepause ;P
Jeg kan skaffe deg en nokia E65 som koster litt over 2500 kr, og du kan få den for 1800 kr?
Trådstarter
Skal sjekke ut w890i nå, hvor er den billigst?
Sist endret av Ola89; 31. mars 2009 kl. 10:19.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av Ola89 Vis innlegg
Skal sjekke ut w890i nå, hvor er den billigst?
Vis hele sitatet...
Skal sjekke ut Internett nå, kan jeg bruke kelkoo.no, sol-shopping, prisguiden eller ørten andre tjenester?
Trådstarter
Lurer fortsatt på hvor den er billigst arrgh
Du kan for eksempel bruke priskalkulatoren til dinpris.no.
Jeg slutter meg til de andre her og anbefaler 5800 ExpressMusic m touchscreen. Dødsbra telefon, ser feitere ut enn I-phone også etter min mening, og er mindre/slankere, lekrere, har mer funksjoner. Det har for øvrig alltid vært Nokia for meg, Ericsson blir jo alltid slått av Nokia i tester og sånn, da? (Samsung har også råbra telefoner, kanskje noe å kikke på, det også?)
Sist endret av Drøggs; 4. april 2009 kl. 11:54.
Ja, jeg jobber i mobilbutikk og kan også anbefale 5800 på det sterkeste. Det er absolutt en av de mest stabile utfordrerne til iPhone.
- Godt menysystem
- God musikkspiller og lyd
- Bra kamera (til å være 3,2 mpx)
- Lang batterilevetid
- Overraskende bra touchskjerm
- Ikke for stiv pris
Tja. Jeg vil nå si du tar det litt langt.

som svar til dine punkter:
- Greit menysystem. Bra funksjonalitet, men meget lite eye-candy.
- Ålreit musikkspiller. Kan jo ikke måle seg med iPhone. God lyd dog.
- Helt grei touchskjerm. Tror ikke det er lenge før de ser at berøringsfølsomme skjermer, som i iPhone og Omnia HD, er fremtiden fremfor trykkskjermer som i de fleste andre.
- Kamera er elendig. Du kan ikke argumentere for at kamera er bra når det tar dårlige bilder, uansett om oppløsningen er lav eller høy.

Alt i alt et strålende kjøp. Den har sine styrker og svakheter som de fleste andre produkter.
Sist endret av djemb; 5. april 2009 kl. 00:41. Grunn: typo
Har hatt Nokia 5800 i noen dager nå, og er strålende fornøyd. Jeg mener menyene er flotte, spesielt da du kan tilpasse de slik du vil selv (du kan altså flytte rundt på ikonene og for eksempel få en applikasjon du bruker mye på hovedmenyen i stede for kontakter). Høytalerlyden var overraskende bra, kameraet er jo så som så, men fungerer helt greit til slike "i farta" bilder. Jeg likte godt musikkspilleren; oversiktlig og god. Og så er telefonen utstyrt med det meste da. Godt kjøp, ikke minst til den prisen Og Nokia kommer nok til å ha mye knask på lur til den telefonen fremover av nye applikasjoner (gjennom OviStore).
Sitat av Ola89 Vis innlegg
Lurer fortsatt på hvor den er billigst arrgh
Vis hele sitatet...
http://www.prisguide.no/product.php?productId=84287

her ser du at på mpx som er billigst=)
▼ ... noen uker senere ... ▼
Har vurdert 5800 XM en stund, men lurer på hvordan denne er kontra SE W715?
Touchscreen er et stort pluss i forhold til W715, men irriterer meg at det ikke er TrackID på 5800XM..
Noen som vet om Nokia har et lignende program?

Takker på forhånd!

EDIT: Fant TrackID til Nokia: http://thinkabdul.com/2007/06/14/fre...clipsongsound/

Kun for S60 da, men mener de har en javabasert en der og.
Sist endret av Dumpventil; 27. april 2009 kl. 18:09. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Takk Dumpventil, har selv 5800 XM, og eneste jeg har savnet fra Sony Ericsson, er TrackID. Da var telefonen komplett Kan anbefale telefonen. Vet ikke hvordan den er kontra SE W715, da jeg ikke har testet denne. Det er en flott touch telefon som fungerer supert, men er som amobil sier, drømmer du om en HTC Touch HD eller iPhone, gå heller for den. Ønsker du en super brukstelefon som har touch som en ekstra benefit, gå for 5800 XM
@ Tagefo:

Fungerte TrackID til Nokia bra? Har ikke hatt anledning til å sjekke, siden jeg ikke har kjøpt mobil enda.
Fant ut at linken der inne var død, så fikk ikke testet det likevel :P
▼ ... over en måned senere ... ▼
Trådstarter
Har brukt mobilen i en måned nå, men likevel så ser det veldig slitt ut. Er det vanlig for Sony Ericsson telefoner?
Faglært idiot
sengetøv's Avatar
hvordan er din hverdag?
det blir litt dumt å kjøpe HTC hvis du driver med asvalt osv i mine øyne.

syns du kanskje burde tilpasse tlf etter hva du driver med av jobb osv


men utover det så vil jeg anbefale deg 5800 XM som de fleste andre inne her, eller hvis du vil ha ny SE kan du vente ett par mnd så kommer det nye tlfer fra SE
Har 5800 selv og er strålende fornøyd etter 1 ukes bruk. kameraet syns jeg er utrolig bra til å være 3,2 mp. sammenlignet med en SE med 3.2 mp og fikk nesten sjokk! 5800en var MYE bedre på blidene!
jeg fikk den for 999 med djuice nonstop på spaceworld da men?

OT: nokia N95 8gb min hadde TrackID-lignende prog innstalert når jeg fikk tlfen?
Vil bare advare om att W890i er en skikkelig problemtelefon,
styr unna den. Problemer med dekning, random restart av telefon, skjermen finner plutselig
på å dele seg i 2 og kan ikke reverseres. Har jobba en del med telefoner, så styr unna denne.
hva med c905? koster 1999 på telenors nettbutikk nå hvis jeg husker rett. fikk 6 av amobil.no, sykt bra kameratelefon og den har omtrent alt av ny teknologi.
Min anbefalling er å gå på Ebay og finne seg en K750i =)

Beste SE har laget, utenom T68. Tar bedre bilder enn de fleste kameramobiler, SMS skriving er en DRØM
Trådstarter
Sitat av Sangheili Vis innlegg
Vil bare advare om att W890i er en skikkelig problemtelefon,
styr unna den. Problemer med dekning, random restart av telefon, skjermen finner plutselig
på å dele seg i 2 og kan ikke reverseres. Har jobba en del med telefoner, så styr unna denne.
Vis hele sitatet...
Har allerede kjøpt den..Men det jeg lurer på nå er om det er mulig å unngå at den ser så innmari slitt ut?
Trådstarter
Forslag? *10 tegn*
▼ ... over en uke senere ... ▼
Skal du ha billig telefon.. gå til www.netonnet.no fikk min LG derfra =) Dem er drit raske også xD
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg låner den her tråden.
Nå er det slik at jeg har levert inn min mobil 4 ganger til reprasjon, så nå får jeg en ny mobil, men det jeg lurer på er om jeg får en ny mobil til prisen jeg kjøpte den for eller til prisen den ligger på nå?
Det er en SE w580, jeg kjøpte den for 2700kr SEK.
Om jeg får en ny til 2700kr, hvilken kan dere anbefale?
Har sett litt på LG KU990, noen anbefalninger?
Sitat av Herakles Vis innlegg
hva med c905? koster 1999 på telenors nettbutikk nå hvis jeg husker rett. fikk 6 av amobil.no, sykt bra kameratelefon og den har omtrent alt av ny teknologi.
Vis hele sitatet...
Dette er kanon mobil. Har den nå
Den har alt du trenger + litt til. Vil nesten gå så langt som å si at det er en av dem beste telefonene på markede... :P
Så denne er å ambefale hvis du er villig til å betale litt for telefonen.

Ang. telefon med bra kamera og internett (noe alle telefoner laget etter 2005 har...) ambefaler jeg SE k810i. Selv om dette er en gammel telefon.
Denne tror jeg du kan få for en god pris i tillegg til at den oppfyller kravene dine
Sitat av produsenten Vis innlegg
Jeg kan skaffe deg en nokia E65 som koster litt over 2500 kr, og du kan få den for 1800 kr?
Vis hele sitatet...
Årets kjipeste tilbud. Tror vi har en slengende i butikken som blir kastet snart, ja dritt gammel telefon. God, men gammelm og IKKE verdt 1800.
Sitat av FaLcOn Vis innlegg
Jeg låner den her tråden.
Nå er det slik at jeg har levert inn min mobil 4 ganger til reprasjon, så nå får jeg en ny mobil, men det jeg lurer på er om jeg får en ny mobil til prisen jeg kjøpte den for eller til prisen den ligger på nå?
Det er en SE w580, jeg kjøpte den for 2700kr SEK.
Om jeg får en ny til 2700kr, hvilken kan dere anbefale?
Har sett litt på LG KU990, noen anbefalninger?
Vis hele sitatet...
har selv vert i din sittuasjon. Da jeg sendte inn mobilen for siste gang til sjekk for å vurdere om jeg skulle få ny mobil, fikk jeg beskjed om at jeg skulle få samme mobil, eller en med tilsvarende specs om de ikke hadde den jeg hadde fra før av på lager. Min gamle mobil kostet 3400kr da jeg kjøpte den, fikk litt sjokk da jeg fikk mail om hvordan mobil jeg skulle få. fikk en til 6tusen ^^, menmen.. guutar och jentar, gå for iphone 3gs slik som meg : )
Sitat av mo3 Vis innlegg
har selv vert i din sittuasjon. Da jeg sendte inn mobilen for siste gang til sjekk for å vurdere om jeg skulle få ny mobil, fikk jeg beskjed om at jeg skulle få samme mobil, eller en med tilsvarende specs om de ikke hadde den jeg hadde fra før av på lager. Min gamle mobil kostet 3400kr da jeg kjøpte den, fikk litt sjokk da jeg fikk mail om hvordan mobil jeg skulle få. fikk en til 6tusen ^^, menmen.. guutar och jentar, gå for iphone 3gs slik som meg : )
Vis hele sitatet...
Ikke for å være frekk med deg og alle andre som elsker Iphone. Men jeg syns du burde skjekke specsa på Iphone 3GS i forhold til andre telefoner i samme prisklasse... De andre er jo helt overlegne. Det eneste som er posetivt er den gode touch sjermen

Prisen på Iphone 3gs burde ikke være mer enn 2000 kr med dem specsa den har (3,2 mpx kamera. Wohoo!!) :P
Sist endret av QwertyC; 4. juli 2009 kl. 01:08.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av jeppfi Vis innlegg
Nokia 5800 XpressMusic, har den selv, er fantastisk nettleser, ekstremt god skjerm, ekstremt god lyd, støter java og flash. Kameraet er dårlig etter min mening, men mobilkamera er dårlig. Dette er pga. av en liten linse, kjøp deg digitalkamera for 800-900,- istedet.
Vis hele sitatet...
Tror jeg skal kjøpe den hører den er en fantastisk mobil, koster lite, touch skjerm, stor GB og go lyd tror jeg skal [COLOR="Red"]KJØPE[/COLOR] den
Har sett litt på HTC Hero, har du noen kroner til over ville jeg helt klart gått for den.
Sitat av Ola89 Vis innlegg
Heisann godfolk

Er på utkikk etter ny mobil. Et par ting jeg synes er viktig:

-Internett

-Bra kamera

-Under 2000kr
Vis hele sitatet...
Jeg vill anbefale Iphone 3gs, det er den beste til 2000,- ca etter min mening.
Jeg har en, og er storfornøyd, betaler 1700,- for telefonen, så kommer abonmg på 399,- Da har du 100 gratis sms og 100 minutter og ringe for 500mb nedlastbar data i måneden, passer til mitt bruk ihvertfall. Nå vet ikke jeg hva du bruker telefonen til. Men som kjent har iPhone app-store som det er tusenvis av apps, mange er dyre, mange er billige andre er gratis. Mye er nyttig, noe er dumt noe er bare helt morsomt Men som sagt, jeg har vært nokia mann i alle år men etter første iphone fanget de meg! Svært fin telefon til min bruk, og trenger du ikke mltitasking så er den et must. Har eid htc men gikk tilbake fra touch cruisen til Nokia N80 og det sier litt. Håper det hjalp EDIT: Jeg har en 16 gb black og det holder i massevis
Sist endret av Thmzzz; 6. august 2009 kl. 12:45.
Jeg hadde SE c902 cybershot foor (mista den i vannet)
Den er lett den beste telefonen jeg har hatt.
Deilig aa bruke og taalig greit kamera (5 mpx)
kan fint gaa paa internett med den (gikk selv mye paa youtube for aa se filmer intil jeg fikk mobilregninga )
Eneste er at den mangler wi-fi.
Naar jeg har raad til ny telefon igjen skal jeg nok kjoope en ny saann en.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter
IPhone har dritt kamera da 3 Megapixler + dårlig batteri. Imens HTC Hero har dårlig videokamera. Hva tror dere om den nye Siemensen som fikk 6er i test på VG?

Vil rangere mobilene slik:

1. Simens
2. HTC Hero
3. Iphone
Sist endret av Ola89; 15. august 2009 kl. 09:32.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Oppløsning er ikke alt når det gjelder kamera. De fleste mobilkameraer er elendige uansett oppløsning pga dårlig optikk.
Trådstarter
Sitat av datagutten Vis innlegg
Oppløsning er ikke alt når det gjelder kamera. De fleste mobilkameraer er elendige uansett oppløsning pga dårlig optikk.
Vis hele sitatet...
Sant det, men du må likevel innrømme at det er forskjell på et 3MPX kamera og et med 8MPX