Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1010
hei.

har et spørsmål som kanskje virker dumt for mange av dere har en del filer(musikk,bilder) på min stasjonære PC som jeg vil kopiere til min bærbare. Begge maskinene har Windows XP SP3,de er også koblet opp mot samme nettverk. Hva er den enkleste måten å flytte filene på?
Det absolutt letteste for deg er å sende de over msn. Logg på msn på hver sin PC, du trenger altså 2 msn kontoer, og send de via vanlig filoverføring.

Hvis du ikke kan/vil dette, kan du gjøre det på den vanlige måten. Opprett en mappe på destinasjonsmaskinen, høyreklikk denne mappen og velg Deling og sikkerhet.. Velg del denne mappen og full tilgang. Høyreklikk så Min Datamaskin, velg Egenskaper. Gå til fanen Datamaskinnavn og merk deg hva maskinen heter. Gå så til den andre PC'en, trykk windowstasten+R, evt. Start->Kjør.. og skriv inn navnet på maskinen du skal sende til med "\\" forran.
Eks. " \\rafabenitez "

Så går du bare inn på mappen du opprettet og delte tidligere, og drar filer fra den ene PC'en til den andre.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av aidoN Vis innlegg
Det absolutt letteste for deg er å sende de over msn. Logg på msn på hver sin PC, du trenger altså 2 msn kontoer, og send de via vanlig filoverføring.

Hvis du ikke kan/vil dette, kan du gjøre det på den vanlige måten. Opprett en mappe på destinasjonsmaskinen, høyreklikk denne mappen og velg Deling og sikkerhet.. Velg del denne mappen og full tilgang. Høyreklikk så Min Datamaskin, velg Egenskaper. Gå til fanen Datamaskinnavn og merk deg hva maskinen heter. Gå så til den andre PC'en, trykk windowstasten+R, evt. Start->Kjør.. og skriv inn navnet på maskinen du skal sende til med "\\" forran.
Eks. " \\rafabenitez "

Så går du bare inn på mappen du opprettet og delte tidligere, og drar filer fra den ene PC'en til den andre.
Vis hele sitatet...
MSN den enkleste måten ?
Hva har du spist ? Og hvorfor er ikke det ulovelig?

Så lenge de er på samme nettverks-segment er det null problem å dra opp et administrativt share, da trenger du ikke konfigurere noe dersom du ikke har rørt sharing.

start - kjør - skriv \\datamaskinIPellerNAVN\x$
Da vil du se disken som du skrev inn stasjonsbokstav på, x$ = x:, c$ = c:
Siden han tydeligvis aldri har vært inne på kjør eller delt en mappe i hele sitt liv, er det nok enklere for HAN å gjøre det over MSN.

For å gjøre det som du skriver \\navn\disk$ så må han uansett ha en guide til å finne datamaskinnavn osv. For å spare ham for det bryderiet ba jeg han i første hånd om å ta det over msn. For en luring som deg, er det nok andre metoder som er lettere/bedre, men alle er ikke på ditt nivå gutt. Og hvis han likevel vil gjøre det sånn, har vi begge beskrevet hvordan.

Og jeg har ikke spist så mye ulovlig i det siste nei ;-)
takk takk,tok det på den ''vanlige'' måten jeg aidoN
høyreklikk på skrivebordet å lag ny snarvei så bare skriv \\ipadressen til andre pcen her . f.eks: \\192.168.2.1
så kan u gå gjennom alle delte filene på den pcen å kopiere fram å tilbake . . :P
aidoN's forslag til å sende filene over msn ga meg nesten latterkrampe.

(Om jeg ikke suller her,) så vil jo filene fyke over internetet, til msn's servere, og tilbake. Istedet for det MYE raskere lokalnettet. Det kan hende messenger har støtte for lokalnetts overføring nå, men det desidert kjappeste ville vært å bare dele det du skal overføre, og kopiere det over på mottaker-pcen.

Om jeg skulle ha sendt min musikk og bildesammling over messenger, så tror jeg ikke 20-30 giga ville ha gått på en dag...

Og om det hadde vært lite nok til å sende over messeger (la oss si.. 50-100MB) så hadde det jo vært mye bedre å bare bruke et minnekort/minne-penn -pinne? Gud forby du absolutt må trøkke alt igjenom messenger da. for all del..
Sist endret av Zhylo; 3. februar 2009 kl. 03:34. Grunn: rettet skriveleif
Sitat av Zhylo Vis innlegg
aidoN's forslag til å sende filene over msn ga meg nesten latterkrampe.

(Om jeg ikke suller her,) så vil jo filene fyke over internetet, til msn's servere, og tilbake. Istedet for det MYE raskere lokalnettet. Det kan hende messenger har støtte for lokalnetts overføring nå, men det desidert kjappeste ville vært å bare dele det du skal overføre, og kopiere det over på mottaker-pcen.

Om jeg skulle ha sendt min musikk og bildesammling over messenger, så tror jeg ikke 20-30 giga ville ha gått på en dag...

Og om det hadde vært lite nok til å sende over messeger (la oss si.. 50-100MB) så hadde det jo vært mye bedre å bare bruke et minnekort/minne-penn -pinne? Gud forby du absolutt må trøkke alt igjenom messenger da. for all del..
Vis hele sitatet...
Det kommer mye an på routeren i nettverket, om den forstår at PC'ene er på samme segment, hvis ikke vil de gå via internett.

Uansett er det som sagt en relativt dødfødt idè ja.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hold kjeft da bedrevitere.
@Zhylo, og du gir meg nesten latterkrampe som ikke fatter at deling av filer over msn på lokalnett får lokalspeed.
@AtXYbYxyZtAXe, meningen her var ikke å gi den beste måten for de mer erfarne å dele filer, det var rett og slett å gjøre det på den måten som er lettest forståelig for en som tydeligvis ikke kan så mye. Du er en sånn person som er helt jævlig å møte på support for vanlige folk, for du klarer ikke å forklare for folk hvordan man gjør det på deres nivå. Du gir bare en beskrivelse av hvordan man gjør det dersom man har konsumert 1000 halvannen-litere med cola forran en PC. Dette er ikke et sted for show-offs på hvor dyktig man er, det er et sted for å hjelpe folk med å gjøre noe sånn at de faktisk klarer det.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Finns det noen mail leverantører som kan tilby å sende over 100mb til en annen e-post?
Helst noe gratis.
Lage en delt mappe og kopiere over ifra den delte mappen til den andre dataen?
Sitat av aidoN Vis innlegg
Hold kjeft da bedrevitere.
@Zhylo, og du gir meg nesten latterkrampe som ikke fatter at deling av filer over msn på lokalnett får lokalspeed.
Vis hele sitatet...
Veeel, BEKLAGER jeg ikke er oppdatert på msn's UTROLIGE måte å dele filer på.
Om det simpelthen er å flytte filer fra en pc til en annen, og man er et steinkast unna, HVORFOR i sattan ikke heller bruke noe raskere enn lokalnettet? En ekstern lagringsplass man kan overføre filer lynkjapt til, for så å slenge i den andre pc'n, eller trøkke det igjennom et uspeifisert nettverkt av routere og kabler? Føkk det, keep it simple, and fast.

Sjønner ikke hvorfor alt må gjøres via msn?

vegardvg1's forslag får kudos, fordi dette er en googolplex ganger bedre enn å bruke msn imo. Heller bruke os'ets innebygde løsning enn å tukle med msn.
Sist endret av Zhylo; 29. juni 2009 kl. 02:06.
Sitat av FaLcOn Vis innlegg
Finns det noen mail leverantører som kan tilby å sende over 100mb til en annen e-post?
Helst noe gratis.
Vis hele sitatet...
http://www.google.no/search?hl=no&cl...S%C3%B8k&meta=

google! noen bedre?
BAD MOTHERFUCKER
Tomacco's Avatar
Legge alt over på en ekstern harddisk, og så koble harddisken til
laptopen, så legge det over der igjen er det enkleste
Dette går på bekostning av penger og ressurser for å kjøpe ekstern harddisk. Han vil neppe bruke penger på å overføre par filer. Det enkle er ofte det beste.
M72
Ambivalent bruker
M72's Avatar
Det er ingen grunn til å være arrogant, Zhylo.

For de som ikke kan så mye så finnes det løsninger.
Overføring av
Enkeltfiler: MSN er et helt OK alternativ.
Flere filer: Windows sin delingsfunksjon. Om ikke, ZIP alle filene i en mappe og send over MSN.

Easy peasy, japanesy.
Har du sata tilkobling i den stasjonære.
Da kan du lett ta ut hardisken fra den bærbare og sette den inn i den stasjonære.

Overføre alle filene og sette den tilbake.
Neutral Good
Mith's Avatar
Gi en mann en fisk....
Skal man først overføre noe via. nettet så får man bruke de 5 minuttene det tar å sette seg inn i fildeling i Windows. Da slipper han å spørre neste gang.
Gidder ikke folk å vise såpass interesse så gidder hvertfall ikke jeg hjelpe til med noen løsning.

Det går ikke på å være arrogant, det går på at man bruker riktig verktøy til riktig jobb og msn er ikke laget for å flytte filer.
Derfor er ikke MSN en løsning noen burde foreslå.
Sist endret av Mith; 29. juni 2009 kl. 13:49.