Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 2707
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/ar...p?artid=569774

Noen andre enn meg som rynket på nesen når de leste det stykket?
Altså mulig jeg bare er trøtt og ikke klarer å få det til å virke logisk. For meg virker det som det er en nyhet de la ut bare for å ha noe å legge ut.. Mye som kan skje, trenger ikke lage en nyhet over alt som kan skje. Hadde forstått hadde vært en annen mindre kjent avis, kanskje.

"Jorda kan komme så nær Mars at begge planeter blir revet i fillebiter"
"Og skulle scenariet likevel slå til, vil det uansett drøye 3,5 milliarder år før det skjer."
"Det er faktisk 99 prosent sannsynlighet for at planetene vil fortsette i sine baner helt til sola eksploderer om fem milliarder år."

Fantastisk dårlig nyhet.
Blame (©NTB)
De må være desperate etter lesere når de publiserer en så uinteresang og lite aktuell artikkel.
o shit waddup
Sitat av sixfeetunder Vis innlegg
De må være desperate etter lesere når de publiserer en så uinteresang og lite aktuell artikkel.
Vis hele sitatet...
Spør du meg så virker det som om de er desperate etter å miste lesere.
Det er nok "Juni-snar"
Latterlig at de i det hele har lov til å komme med slike missledende overskrifter. Dagbladet hadde en lignende overskrift for en stund tilbake, men der hadde de vertfall en lenger artikkel om mulighetene for at en meteor kunne treffe jorda noe ala Armageddon filmen.

I stedet for å lage falske nyheter kan de heller skrive mer av kjendispisset sitt det skremmer vertfall ikke folk
Haha, morsomt. Journalister høye på sopp ?
Dummeste jeg har lest på lenge. vg er søppel og bør unngåes
Og når Juni kommer for dør... Fotballen er over, og alle ligger å døser i solen. Da kommer de mest vanvittigste artikkler overalt. Fra kuer og undulater som har rømt til mannen som maler huset sitt. Gjerne med en sensasionel overskrift i store klare bokstaver.

Slå sammen alle nettavisene til en om sommeren? Så kanskje de klarer å oppretholde noe vettug innhold.
Sitat av FaLcOn Vis innlegg
Det er nok "Juni-snar"
Vis hele sitatet...
Litt off-topic, men.. Tror du har misforstått uttrykket aprilsnarr, så ordspillet ditt faller i fisk. Det er altså aprils-narr, ikke april-snar.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av xtapolapocetl Vis innlegg
Litt off-topic, men.. Tror du har misforstått uttrykket aprilsnarr, så ordspillet ditt faller i fisk. Det er altså aprils-narr, ikke april-snar.
Vis hele sitatet...
Litt off-topic, men.. Tror du har misforstått bruken av bindestrek. Det er altså aprilsnarr, ikke aprils-narr.
Sist endret av robhol; 11. juni 2009 kl. 19:33.
Hadde du lest posten min nøye nok hadde du sett at jeg innledningsvis skriver det slik, men bruker bindestrek for å understreke forskjellen.
Av en eller annen merkelig grunn mistet jeg fullstendig lysten til å lese mer om verdens undergang da blikket streifet bokstavene V og G. Ulv Ulv!
Sist endret av gulunderstrek; 11. juni 2009 kl. 19:43.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Hvorfor bry oss om dette? Jorden går jo under i 2012 uansett
http://www.newscientist.com/article/...f-control.html

Dette er da ikke originalartikkelen heller, men like fullt mye bedre enn VGs tolkning. Der ser du tydelig forskjellen på et informativt og interessant tidsskrift og sensasjons-avis. Når man skal lage "spennende" artikler, må man visst helst fremstille ting skjevt. Å gjengi virkeligheten er jo ikke gøy.

At det går an å vri ting på den måten for å skape sensasjon og slippe unna med det er egentlig utrolig.
Nath's Avatar
Trådstarter
Godt å se jeg ikke var den eneste... Når nyheter kommer på forsiden av en så stor og kjent avis så begynner jeg å lure.
Virker som de skriver nyheter som folk leser, men gir blanke i og der etter kan skryte at de har hauger med folk som leser avisen dems.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
REDD DERE SELV!! Eller vent nå litt...
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Jaddi jaddi jaddi.
Det er juni folkens!

Vi vet alle hva som skjer med avisene i sommermånedene, både de landsdekkende avisene og lokalavisene.
For meg er det agurktid høysesong når Stavanger Aftenbladet setter en stor journalist inn i en liten jorbærhusvogn og kaller fenomenet sommertorget.
At VG tjuvstarter agurksesongen er vel slettes ingen overaskelse. Skal noen lage en tråd hver gang media har blåst opp en liten fillesak de neste månedene blir freakforum intet annet enn en database for alle norske nettaviser samlet.

http://3.bp.blogspot.com/_bN_Slb0jd2E/SJiFsfe_MOI/AAAAAAAABBY/m2w1iUIes-8/s200/sommervogna2.gif
Sist endret av Sio; 11. juni 2009 kl. 22:01.
Jaja vi har udryddet oss selv + mye annet liv på jorden ,lengefør det har gått 3,5milliarder år uansett

å om ca 5milliarder år vil sola bli tom for hydrogen å sluke merkur å venus å sannsynelig jorden også ...
men men ingen ting varer evig.
Sitat av xtapolapocetl Vis innlegg
Litt off-topic, men.. Tror du har misforstått uttrykket aprilsnarr, så ordspillet ditt faller i fisk. Det er altså aprils-narr, ikke april-snar.
Vis hele sitatet...
Må si at jeg ble ganske flau nå
Går ikke jorden under ett par - tre ganger i året?
Dette var rett og slett ett katastrofe innlegg... haha lættis hvor ille dette var
Dette må være blandt den dårligeste "nyheten" jeg noen gang har lest!!! XD
Det er der jo bare et rop om oppmerksomhet. når de først starter med å si at jorden kan gå under. så konkluderer senere i artikkelen at det høyst sannsynlig ikke kommer til å skje.. og om det faktisk skulle skje... så er det ikke før om 3.5mrd år

Dette var rett og slette bare en elendig artikkel.. Absolutt ingenting å skrive om.
I tillegg er det helt sikkert andre ting, eller andre planeter som kan kræsje med jorden innen 3.5mrd år... Hvor er sakene om disse? :P
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Hvorfor bry oss om dette? Jorden går jo under i 2012 uansett
Vis hele sitatet...
hvorfor dette?
plis forklar
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Sitat av mr.american idi Vis innlegg
hvorfor dette?
plis forklar
Vis hele sitatet...
ITpro sier at jorden går under 2012, og da er det vel sant.
All over the clock
Mr. Meow's Avatar
Sitat av mr.american idi Vis innlegg
hvorfor dette?
plis forklar
Vis hele sitatet...
Heisann!
Dette beviser bare at agurk tiden er rundt hjørnet.