Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1504
De siste månedene har en venn av meg og meg blitt veldig interessert i psykedeliske stoffer og lest veldig mye her på nff og erowid om dette. I noen måneder har vi hatt lyst til å teste psykedelia, men vi syntes selv at vi er litt for unge til å prøve ut stroffer som meskalin og sopp (vi er 16 år gamle). Da vi fant ut om morning glory, og dens milde psykedeliske effekt, tok det ikke lang før vi bestilte 25 gram typen heavenly blue.

En uke etter vi hadde fått pakken, var kompisen min, N, hjemme alene for helgen. Da vi allerede hadde noe weed og ingen planer, bestemte vi oss for at vi skulle ta disse frøene. Vi mortet 150 frø hver, la de i vann, sitronsaft og eplejuice og lot de godgjøre seg der mens vi gikk ut og røykte en liten joint. Da vi kom inn igjen satt vi oss ned i sofaen og begynte å drikke denne miksturen. Den var grålig i fargen og var nokså kvalmende å drikkee, spesielt ettersom at vi ikke hadde mortet skikkelig og det var masse biter vi måtte få i oss.

Etter omtrent 20 minutter hadde jeg fått i meg hele koppen, mens N fortsatt holdt på med sin. Vi hadde ikke spist noe den dagen siden vi har lest at du bør innta på tom mage, og ettersom at jeg hadde røykt, hadde jeg ekstreme munchies. Så vi gikk ned i kjelleren og fant en stor iskake som vi tok med oss opp. Dette er desidert den beste iskaken jeg har spist. Mens jeg spiste iskaken, kjente jeg også smålig at effekten av morning gloryen kom. Jeg fikk utrolig vondt i ryggen og ble ganske kvalm, men det jeg merket aller mest, var at munchien ble utrolig forsterket. Jeg var som sagt kvalm, men jeg klarte ikke å stoppe å spise. Jeg bare spiste og spiste selv om jeg følte jeg var på nippet til å spy. Da vi var kommet halvveis på kaken, begynte vi også å lage taco. Eller, N lagde taco, fordi jeg hadde så vondt i ryggen at jeg ikke klarte å stå oppreist.

Da tacoen var ferdig, etter en 20 minutter, begynte effekten å komme skikkelig på oss begge. Det er mye jeg ikke husker etter dette, men etter samtaler med N, har noe kommet tilbake til meg. Vi spiste taco begge to, selv om ihvertfall jeg var utrolig kvalm. N satt og lo som han aldri har gjort før fordi han så på meg spise. Jeg satt der og hev i meg taco og iskake samtidig som jeg satt og klagde over at jeg var kvalm og hadde vondt i ryggen. Jeg tok store munnfuller med iskake og taco samtidig og satt og lo som jeg aldri har gjort før av noe jeg ikke husker hva var. Det var noen minutter der jeg lo så kraftig at jeg falt ned på gulvet. N sto mye midt på gulvet og nesten hoppet fordi han lo så hardt. Utenom dette er det ikke så mye jeg husker fra denne perioden på kanskje en time vi satt i stuen hans. Det er også mye fremover jeg ikke husker, og rekkefølgen er nok ikke helt riktig fremover.

Vi gikk etter hvert ned på rommet til N for å rulle en joint. Vi hadde nettop vært veldig i en annen verden, men da vi gikk ned, følte vi oss plutselig helt normale igjen. Vi satt og snakket og chillet og rullet, da vi plutselig begynte å tenke at vi må jo ha sittet her i minst en time og rullet. Vi skjønte at vi bare hadde sittet der i kanskje ti min, men det føltes evig lenge.

Vi kom oss aldri ut fra huset for å røyke jointen. Det ble til at vi sto i døråpningen med døren åpen og snakket om et eller annet og lo. Vi sto der i kanskje ti minutter før vi av en eller annen grunn bestemte oss for å gå inn igjen.

Etter dette, jeg vet ikke helt når, gikk vi en gang ut for å ta en vanlig sigarett. Vi gikk litt rundt ute og snakket og koste oss. Da vi kom inn igjen, la N bunneren av sigaretten oppi jakkelommen til faren sin. En liten stund etter dette, gikk det opp for han at han hadde gjort det, og sa det til meg. Vi sto og lo av dette i kanskjee ti minutter, for nå kom jakken til faren hans til å stinke stumpet sigarett, noe som alle vet ikke er en god lukt. Selv om vi sto og lo og snakket om dette lenge, tenkte han aldri på å ta den opp av jakkelommen, så den ble liggende.

Da effekten begynte å dabbe av, gikk vi ut for å røyke med noen gode venner. Jeg følte egentlig at det var veldig feil å være der ute, og jeg fikk på en måte dårlig samvittighet ovenfor meg selv av en grunn jeg ikke helt vet. Det var bare feil å være med folk som ikke opplevde det samme som meg der og da. Det å røyke den jointen derimot, likte jeg på en måte veldig godt. Jeg ble ikke fnisete og sånn som jeg blir til vanlig, men veldig rolig og gikk veldig dypt inn i meg selv i denne rusen. Det var deilig, men samtidig noiet jeg litt fordi jeg begynte å tenke på syke ting. Jeg satt der og tenkte ting jeg kan tenke til vanlig, men tankene var så dype der og da. jeg gikk så langt inn i meg selv og tankene mine at jeg rett og slett ble redd for meg selv og følte jeg hadde funnet hemmeligheter ingen andre enn meg visste. Dette var ikke om noe utenomjordisk eller om vår tilværelse eller lignende, men bare om hvordan vi mennesker er og oppfører oss. Heldigvis klarte jeg å riste vekk disse tankene etterhvert, fordi jeg ble oppriktig redd, og ville ikke vite disse "sannhetene" som ikke gjorde meg noe smartere, fordi jeg følte det ikke var noe riktig ved tankene.

Etter vi hadde røykt, gikk vi inn til en kompis og så en film. Dette syntes jeg var veldig behagelig og egentlig en perfekt slutt på rusen.

Jeg likte morning glory veldig godt. Jeg følte meg på en måte skev, bare mye kraftigere. Det var noe som manglet fra rusen du får fra cannabis, men samtidig var det noe ekstra. Jeg kan huske jeg tenkte ”hvis denne rusen er en ekstremt mild psykedelisk rus, må sterkere greier være helt sinnsykt”. Jeg kan ikke huske hvordan jeg følte det da, men jeg husker at jeg tenkte det og sa det til N.

Noe jeg la godt merke til var at jeg på en måte hele tiden glei inn og ut av rusen. Jeg kunne være ganske fjern i en liten periode, også plutselig bli helt normal og tenke "jeg var jo heelt vekke isted". Så plutselig var jeg helt vekke igjen.

Å ”trippe” på morning glory, vil jeg si er feil uttrykk, selv om jeg aldri har trippet skikkelig på psykedelia før og ikke har noen personlige erfaringer å sammenligne med. Det var mer en deilig lykkerus. Jeg tror morning glory er perfekt å ta sammen med et par veldig gode venner en fredagskveld du skal ha det gøy. Jeg følte ingen spirualitet eller lignende som jeg ser for meg når jeg tenker psykedelia. Jeg har prøvd det ut en gang i ettertid, da 200 frø, men uten effekt. Jeg tror dette kan komme av at jeg spiste for mye i forkant. Neste gang skal jeg huske å innta på tom mage, men ha masse munchies klar til etter jeg har inntatt frøene.
Ble trist da jeg så alderen. Snart har vi vel 13 årige heroinister også.
Trådstarter
Sitat av kimmag Vis innlegg
Ble trist da jeg så alderen. Snart har vi vel 13 årige heroinister også.
Vis hele sitatet...
Jeg følte meg klar for dette og jeg angrer ikke på at jeg gjorde det. Å sammenligne med heroin blir for drøyt synes jeg
Selv om man røyker ved en alder av 16 år så betyr vel ikke det at han blir heroinist...

Har røyka tjall og spist psykedelika i flere år men aldri følt noe behov for å prøve heroin.

Også tviler jeg på at noen som tar heroin er såpass oppegående til å skrive på et forum
Sitat av kimmag Vis innlegg
Ble trist da jeg så alderen. Snart har vi vel 13 årige heroinister også.
Vis hele sitatet...
Ble trist da jeg så denne kommentaren.
Utrolig bra skrevet!