Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  63 6785
Nydelig arbeide du har gjort Tore. Creds !
JEG VIL HA NOEN AV DIN ARCADE!!!!


fy faen jeg er mæææd imponert tore
MINST 12år
tore-'s Avatar
Trådstarter
Selger den gjerne, tilby et 5 sifret beløp og jeg vurderer det (seriøst!)
Sist endret av tore-; 8. juni 2005 kl. 19:08.
Hvor mye har du lagt ut i den da?
Med tanke på skjermen, knapper (Frakt), trevarer osv?
Sinnsykt pent stykke arbeid
MINST 12år
tore-'s Avatar
Trådstarter
Jeg nærmer vel 7-8 tusen hvis jeg ikke tar helt feil. Hvem holder oversikt over regnskap liksom
Pent stykke arbeid.. Men ble feil med dataskjerm (og spesiellt siden den er flat).. Hvorfor ikke en 21" TV eller noe slikt? Med godt buet billedrør.. Billigere også..
MINST 12år
tore-'s Avatar
Trådstarter
Hovedgrunnen til at jeg valgte lcd og ikke tv-skjerm var i hovedsak pga. plassmangel, det var få steder i huset jeg fikk plassere doningen og hvis jeg skulle hatt en skjerm som var 55cm dyb, så måtte kassen vært utrolig dyb hvis den skulle vært skråstilt, noe som medfører mer plassbruk og mer utgifter på materialer.

Ved bruk av en LCD så slipper jeg også en del problemer med tv-ut og instillinger.

Men dagen jeg har en egen hybel lager jeg nok en ny, større en.
tore-: jeg har bare en ting og si deg; JÆVLA GEEK! ....og det var ment som et kompliment! Sykt bra!
MINST 12år
tore-'s Avatar
Trådstarter
Som en kompis sa når han først så maskinen: "Det lønner seg å være geek!"
Ja, det skal være sikkert og vist! Keep up the good work!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Cox
http://arcade.interfazed.net/

Noen fra lillehammer som lagde en arkademaskin.
Vis hele sitatet...
Humm, ja det var oss, men nå ble jeg nysgjerrig.. Hvem er du og hvordan fant du sida? (siden det ikke står noe om Lillehammer på sidene)

Det var nok en lurt å bruke LCD i steden for TV. Kabinettet vårt ble så sinnsykt digert for å få plass til 28" TV inni der. Tør ikke tenke på hva totalvekta kan være, men vi var 4 stk for å bære den opp ei trang trapp og det var et mareritt som ikke skal gjentas!

Fordelen med TVn er at den er av typen dumpa på fyllinga med ødelagt forsterker, men et par PC-høytalere fikset den biffen. Dermed slapp vi veldig billig unna og fikk en stor og fin (som i uskrap) monitor i ekte arkadestil.

Det å skru opp TVn og montere billedrøret i et tynnere trestativ var også litt for mye slit til at det var verd det. Virker som det er 25" som er mest brukt så det hadde nok vært en ide å begrense seg til det så hadde man antakligvis sluppet å plukke ut innmaten for å få plass og.
MINST 12år
tore-'s Avatar
Trådstarter
Ja alt du sier der er en av flere grunner for at jeg valgte lcd. Plass, vekt og størrelse. Ikke minst så slipper jeg konfigruasjonsproblemer
Sitat av simeng
Humm, ja det var oss, men nå ble jeg nysgjerrig.. Hvem er du og hvordan fant du sida? (siden det ikke står noe om Lillehammer på sidene)
Vis hele sitatet...
Kjenner Øyvind(Volden..) og han viste seg meg siden for leenge siden. Tenkte jeg bare skulle linke til den når jeg så at temaet dukket opp.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
MINST 12år
tore-'s Avatar
Trådstarter
For å dra opp en eldgammel work in progress, jeg ble ferdig for en god stund siden.

Flere bilder og filmsnutt kan finnes på http://home.no.net/eyeboard/arcade/

Jeg holder på å redesigne kontrollpanelet, skal legge til trackballs og fikse monitoren, stay tuned!