Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 2404
Dette er en tekst jeg har skrevet for å hjelpe folk som meg selv som har ødelagt sine egne liv med å spille dette forferdelige spillet. Du tror kansje dette bare er tull, men vist du virkelig ønsker å slutte, så anbefaler jeg deg virkelig å lese dette. Det kan hjelpe deg. Og vist denne teksten hjalp deg å slutte, vær snill og gi meg tilbakemelding.

edit: jeg skrev den på engelsk, for det at mesteparten av de som kommer til å lese den ikke forstår norsk, og jeg gidder ikke oversette den :P alle kan engelsk uansett.


How to quit playing World of Warcraft by Steffen L. Gaustad (C)


Intro.

This is a text I've written to help you other poor people playing this game who can't
quit. It dosen't contain scary stories about people who have played for a week in a
row and died from dehydration or whatever, it will simply make you look at World of
Warcraft in another way, and you will realize that World of Warcraft really isn't fun,
you've just fooled yourself to believe it is.
When I was playing World of Warcraft, I played from I came home from school until I
went to bed after the raid at about 01:00.

I played every day for as long as I could, and I knew it was the only reason I barely
had any friends, I fought with my parents every day and my grades were going straight
to hell. I still continued playing. If you are like I was, then I strongly recommend
that you read on. I can help you quit this madness and get a better life.

1. What is World of Warcraft?

World of Warcraft, or WOW as I'm going to be referring to it as from now, is a MMORPG
- A Massively Multiplayer Online Roleplaying Game. It revolves around the Warcraft
Universe and You Play the role as one person living in the world Azeroth.
As you most likely already know all this and mostly everything else about the game,
I'm going to skip this part and get on with the important stuff.


2. What makes WOW so addicting?

From my own experiences, WOW is one of the most addicting and populargames known ever,
and ALOT of people have had their lives ruined because of the game. So What makes it
so addicting, and why can't people quit playing it? There is no real answer, it's the
whole phenomenon itself that makes it so addicting.
People play it hours and hours every day, because they need gold for new equipment,
potions for the raid, epic mount or whatever else they want. It's a infinite cycle,
there's no way to get all the gold for everything you want, and when you're done
getting it, you'll just find another thing to grind, reputation, finishing all quests,
playing PVP, grinding honor, grinding EVERYTHING! Maybe that's the answer to what makes
WOW so addicting - grinding.


3. So how did I get out of the cycle?

The answer is quite simple - I thought about it. I realised that 90% of the time I spent
playing, I spent doing nothing but torturing myself. Grinding whatever it was that I
needed at the time, and wishing I could just steal my dad's credit card and buy the gold
on eBay so I could grind something else then gold, and still wish that I could get someone
else to do it for me.

I realized that one of the few things that kept me playing the game and forcing myself to
grind, grind and grind a bit more, was simply the fact that every now and then, when my
guild beat a big boss, I would get this rush of happiness and joy that would keep me
grinding money for potions for the nest month, waiting for the guild to progress onto the
next bosskill. Of course there's more fun then that, but it's not much.
The only thing I looked forward to in the end was raiding. Almost nothing else.


4. Your "guildmates" and "friends".

The other thing that keeps you playing is your friends ingame. It is very important that
you realize that your fellow players, they be guildmates or just ingame friends, don't
need you IN ANY WAY! Even though you are the Main Tank in your guild, and you feel that
you betray your guild if you quit when they've put all that effort into getting you geared
up and ready for tanking those huge big bosses.
Truth is that you don't betray them in any way. If they enjoy playing, then what's the big
deal if they have to play a little more? They should be happy for you. Instead they try to
convince you to keep playing, keep ruining your own life so they can keep ruining their
own lives. And concerning your ingame "friends", they'll miss you for a week and they will
have forgotten all about you.
If you play with real life friends, then the same applies to them. You don't matter at all
for their gaming experience.


5. You have no real life friends, and nothing else to do in your free time.

Dude! Shut the f*** up! Do you really think you couldn't get at least a few friends if you
tried to? I quit WOW a few months ago, I have a lot of friends, a girlfriend and a life.
I don't play any sports, I party and hang out with friends. And sometimes I play CS or
something that won't make me play 'till I die, and guess what? I LOVE MY NEW LIFE!!!


6. So what are you saying?

I'm saying that everything that keeps you playing WOW is your own brainwashed head, and if
you can just get that into your head, and realize that the only thing keeping you playing
hours and hours when you'd much rather sleep or hang out with friends or whatever, is your
guild, your ingame "friends", and that endless need of gold and equipment.
So think about this. You're not having fun 80% of the time you play. So why not get out
there and make some real friends, go party and basically get out there with other people.
Don't sit there in your room all day and night and play that game, it dosen't give you
anything at all, it just ruins your life in every single way.


7. Congratulations.

Congratulations! You're now a free person, you should have realized that you don't really
want to play WOW and that your life will be so much better from now on. So get out there
and enjoy your new life, I promise you, you haven't let go of anything.




If this text helped you quit playing WOW, please send me an email on
, I would really appreciate feedback on this. Maybe if it gets
popular enough, I'll get a real writer help me fix it up and make a book about it, so I can
get my message out to more people who have problems with this horrible game. And if you
want to pay me back in some way the best thing you can do for me, is telling everyone about
it. Nothing will make me happier then knowing that I've helped people to better lives.


I would like thank Allen Carr who wrote the book Easyway to quit Smoking, it helped me quit
smoking, and it inspired me to write this text.
Sist endret av snusmisbruker; 9. august 2007 kl. 05:31.
Kp fra meg

God tekst, mye sannhet.
En annen ting som kunne vært verdt å nevne er det at du aldri egentlig kommer deg noen vei. Jeg hadde tatt alt opp til og inkludert 6(?) bosser i naxx når jeg sluttet (før tbc). Men tinger er at selv om du får det lille rushet når du klarer å ta en ny boss, er det bare snakk om en liten tid før dette er glemt. Tingene du får, rep, å endelig ha hele tier X, det blir fort glemt når noe nytt kommer. Det er som du sier en endeløs søken..

Kan ikke si meg helt enig i det du sier om at å spille med venner ikke hjelper. Når jeg begynte var det sammen med en god del venner, og det er mye kjekkere å raide, grinde eller å spille pvp med folk du kjenner. Du kan snakke på samme måte som på msn og med laptop kan du bare stikke bort om du skal raide.

Når jeg sluttet var det fordi jeg innså at det tok for mye tid. Jeg begynte å raide 5 dager i uken og guildet maste om at jeg burde verme ivertfall 6 dager. Jeg begynte på universitetet og innså at jeg heller ville prioritere venner og skole. Det bidro også til å gjøre det lettere at jeg hadde flere gode venner som hele tiden maste om å dra meg med ut heller enn å sitte inne og spille.

Syns enda at spillet er bra, og kan ikke si at det ikke frister litt å begynne igjen, men vet med meg selv at dersom jeg begynner så kommer jeg til å komme inn i den samme sirkelen med mer og mer spilling.

Til dere som sliter eller som lurer på om dere vil slutte men ikke helt klarer å gå inn for det, så vil jeg anbefale dere å se litt objektivt på hvor du går med spillingen. Tenk deg litt om. Du kommer ingen vei! Det er ingenting å oppnå annet enn dumme spørsmål fra noobs om hvor du har fått den fine hjelmen din.. Se deretter hvor du kan komme deg i livet.. skal nok ikke begynne med wow igjen før jeg er pensjonist nei..
Sitat av snusmisbruker
Ord.
Vis hele sitatet...
Du fikk KP fra meg.

Det er mange som rett og slett ikke klarer å innse at spillet ikke er morsomt. Å grinde og farme i time etter time etter time er ikke morsomt, og vil aldri bli det.

Jeg vet litt om WoW, var med i betaen og spilte litt på broderns konto. Men, jeg tror den høyeste levelen jeg nådde var 13 (mulig litt lavere). Grunnen til at jeg ikke gadd å spille lengre var at jeg måtte grinde og grinde og grinde bare for å komme meg ut fra startbyen. Dette var drittkjedelig, og det føltes ut som en jobb jeg egentlig burde tatt betalt for. Jeg kom meg ut av startbyen andre gang, men grindingen bare fortsatte uten et snev av historie (som jo er poenget med et rollespill), så jeg gadd ikke mer.

Det at folk sier at spillet ikke begynner før du er level 20 eller level 60 eller hva nå enn det er synes jeg er jævlig merkelig. Kan du virkelig synes et spill som ber deg om å jobbe i 100 timer før du får spille det er morsomt? Jeg synes tvert imot det er noe dritt som ikke er verdt å tørke seg i ræva med engang.

Jeg vet om folk som spiller og spiller det jævla drittspillet, og gjør sitt beste for å forsvare det - de klarer dessverre bare å bedra seg selv. De bruker ekstremt mange timer på å rett og slett klikke på monster som spillet selv kontrollerer, for å få nytt og bedre utstyr, for deretter å kunne klikke på sterkere monster. Dette er en endeløs sirkel.

Hvordan folk som spiller WoW ikke blir totalt psykisk utslitt kan jeg ikke begripe.

Edit: En annen ting, når det gjelder PVP, er at det har absolutt ingenting å si hvor god du er. En femåring kan bli god i WoW, i og med at det krever nesten ingen skills (greit, du må lære deg hva spellene gjør og lære deg å kjenne spillet, men vennligst ikke få meg til å le). Hvem som vinner PVP-kamper avgjøres i bunn og grunn på hvem som har grindet mest - altså spilt spillet mest.

Jeg skjønner ikke hvordan man kan ha en følelse av å ha oppnådd noe med å slå en datastyrt fiende. Jeg skjønner godt hvordan man kan få god selvfølelse av å vinne over noen i f.eks. CS, WC3, Halo, C&C, etc., dette fordi du spiller mot andre mennesker, som faktisk besitter den undervurderte ferdigheten kalt å tenke.
Sist endret av DryYouTear; 9. august 2007 kl. 10:56.
Flott tekst. Du pår KP for meg å. Jeg sluttet å spille WOW 1.5 år etter det kom ut. Det samme skjedde meg som skjedde deg. Karakterene gikk til helvette, å jeg ble mega asosial. Jeg husker ikke hva som fikk meg til å slutte, men det hjalp å ødelegge cdene, og slette kontoen min. Jævla møkka spill.
Sitat av DryYouTear
Jeg vet litt om WoW, var med i betaen og spilte litt på broderns konto. Men, jeg tror den høyeste levelen jeg nådde var 13 (mulig litt lavere). Grunnen til at jeg ikke gadd å spille lengre var at jeg måtte grinde og grinde og grinde bare for å komme meg ut fra startbyen. Dette var drittkjedelig, og det føltes ut som en jobb jeg egentlig burde tatt betalt for. Jeg kom meg ut av startbyen andre gang, men grindingen bare fortsatte uten et snev av historie (som jo er poenget med et rollespill), så jeg gadd ikke mer.
Vis hele sitatet...
vil bare poengtere at det ikke er mye grinding de første levelene. og alt bygger på en story om du gjør questene og leser de. Tingene har alltid en grunn. Men jeg skjønner fort folk syns det er kjedelig. Jeg vet selv hvor mye grinding spillet ga. Jeg gjorde det enkelt: jeg spillte spillet så lenge jeg syntes det var morsomt og jeg syntes det var greit å grinde. (Jeg fant ganske mye morro i det før, da jeg pvpet samtidig som jeg grindet). Det øyeblikket tingene begynte å bli kjedelig, sluttet jeg. Problemet med slike spill oppstår når du gjør tingene fordi du føler du MÅ og ikke fordi du VIL. For all del, respekt til alle dere som spiller MMO(EQ, WoW, osv...) jeg er et MMO fan selv. Men gjør det for all det fordi det er gøy, og ikke for guilden sin del.
Sitat av etse
vil bare poengtere at det ikke er mye grinding de første levelene.
Vis hele sitatet...
Jo, det er mye grinding de første levelene. Det er bare enda mer senere.

Sitat av etse
og alt bygger på en story om du gjør questene og leser de. Tingene har alltid en grunn.
Vis hele sitatet...
Jeg snakker om en ordentlig historie, ikke de ubetydelige tingene du får greie på i WoW.

Sitat av etse
Men jeg skjønner fort folk syns det er kjedelig. Jeg vet selv hvor mye grinding spillet ga. Det øyeblikket tingene begynte å bli kjedelig, sluttet jeg. Problemet med slike spill oppstår når du gjør tingene fordi du føler du MÅ og ikke fordi du VIL. For all del, respekt til alle dere som spiller MMO(EQ, WoW, osv...) jeg er et MMO fan selv. Men gjør det for all det fordi det er gøy, og ikke for guilden sin del.
Vis hele sitatet...
Enig der.
KP fra meg og. Teksten kan forøvrig med små endringer brukes for hvilket som helst MMORPG spill. Jeg har hatt mine timer med både WoW og EverQuest, og etter å ha slutta med begge, så savner jeg egentlig ikke noen av spillene i det hele tatt.
Enkelte av de jeg spilte med og ble kjent med savner jeg kanskje litt, men har de jeg vil ha kontakt med senere på MSN og/eller Skype. De resterende 90-95%...nææh.
Sist endret av Sjanten; 9. august 2007 kl. 12:06.
DryYoutear, skjerp deg da :s Grinde i evigheter time etter time for og komme ut av startbyen ? Hva er det du snakker om!
Første 20/30 lvl`ene er det ikke mye du kan kalle farming i time etter time, da spiller du i såfall helt feil og har ikke peiling på hvor du ska leite etter det du trenger..særlig lang tid tar de lvl`ene heller ikke...

Mange av de som syns Wow er genialt har spilt wc3/frozen throne siden de kom ut å digger historien derfra, mange små ting fra bl.a wc3/ft, lost vikings og andre spill som blizz er bak finner man igjen lenger ut i wow og får kanskje høre historien videre som mange syns er sjarm =) Om ikke nødvendigvis du syns det var morsomt og gjøre litt innsats/`grinde i time etter time` for og få tak i gear/lvl`e eller ting man trenger for og lage items så kan du ikke påstå at det aldri blir morsomt eller at folk kaster bort tiden sin ved og gjøre det, det er din mening!

Bra skrevet Snusmisbruker og lo godt til tider når jeg leste KP

Sikkert en del skriveleif, men gikk fort :s
Sitat av Graps
En annen ting som kunne vært verdt å nevne er det at du aldri egentlig kommer deg noen vei. Jeg hadde tatt alt opp til og inkludert 6(?) bosser i naxx når jeg sluttet (før tbc). Men tinger er at selv om du får det lille rushet når du klarer å ta en ny boss, er det bare snakk om en liten tid før dette er glemt. Tingene du får, rep, å endelig ha hele tier X, det blir fort glemt når noe nytt kommer. Det er som du sier en endeløs søken..

Kan ikke si meg helt enig i det du sier om at å spille med venner ikke hjelper. Når jeg begynte var det sammen med en god del venner, og det er mye kjekkere å raide, grinde eller å spille pvp med folk du kjenner. Du kan snakke på samme måte som på msn og med laptop kan du bare stikke bort om du skal raide.

Når jeg sluttet var det fordi jeg innså at det tok for mye tid. Jeg begynte å raide 5 dager i uken og guildet maste om at jeg burde verme ivertfall 6 dager. Jeg begynte på universitetet og innså at jeg heller ville prioritere venner og skole. Det bidro også til å gjøre det lettere at jeg hadde flere gode venner som hele tiden maste om å dra meg med ut heller enn å sitte inne og spille.

Syns enda at spillet er bra, og kan ikke si at det ikke frister litt å begynne igjen, men vet med meg selv at dersom jeg begynner så kommer jeg til å komme inn i den samme sirkelen med mer og mer spilling.

Til dere som sliter eller som lurer på om dere vil slutte men ikke helt klarer å gå inn for det, så vil jeg anbefale dere å se litt objektivt på hvor du går med spillingen. Tenk deg litt om. Du kommer ingen vei! Det er ingenting å oppnå annet enn dumme spørsmål fra noobs om hvor du har fått den fine hjelmen din.. Se deretter hvor du kan komme deg i livet.. skal nok ikke begynne med wow igjen før jeg er pensjonist nei..
Vis hele sitatet...

Ja, kansje jeg bør legge til det Får se litt senere, nå skal jeg snart ut og vere med damen Skrev teksten ganske fort egentlig, og jeg skrev den mellon 5 og 6 om morgenen så den er nok sikkert ikke helt tipp topp :P



Sitat av DryYouTear
Du fikk KP fra meg.

Det er mange som rett og slett ikke klarer å innse at spillet ikke er morsomt. Å grinde og farme i time etter time etter time er ikke morsomt, og vil aldri bli det.

Jeg vet litt om WoW, var med i betaen og spilte litt på broderns konto. Men, jeg tror den høyeste levelen jeg nådde var 13 (mulig litt lavere). Grunnen til at jeg ikke gadd å spille lengre var at jeg måtte grinde og grinde og grinde bare for å komme meg ut fra startbyen. Dette var drittkjedelig, og det føltes ut som en jobb jeg egentlig burde tatt betalt for. Jeg kom meg ut av startbyen andre gang, men grindingen bare fortsatte uten et snev av historie (som jo er poenget med et rollespill), så jeg gadd ikke mer.

Det at folk sier at spillet ikke begynner før du er level 20 eller level 60 eller hva nå enn det er synes jeg er jævlig merkelig. Kan du virkelig synes et spill som ber deg om å jobbe i 100 timer før du får spille det er morsomt? Jeg synes tvert imot det er noe dritt som ikke er verdt å tørke seg i ræva med engang.

Jeg vet om folk som spiller og spiller det jævla drittspillet, og gjør sitt beste for å forsvare det - de klarer dessverre bare å bedra seg selv. De bruker ekstremt mange timer på å rett og slett klikke på monster som spillet selv kontrollerer, for å få nytt og bedre utstyr, for deretter å kunne klikke på sterkere monster. Dette er en endeløs sirkel.

Hvordan folk som spiller WoW ikke blir totalt psykisk utslitt kan jeg ikke begripe.

Edit: En annen ting, når det gjelder PVP, er at det har absolutt ingenting å si hvor god du er. En femåring kan bli god i WoW, i og med at det krever nesten ingen skills (greit, du må lære deg hva spellene gjør og lære deg å kjenne spillet, men vennligst ikke få meg til å le). Hvem som vinner PVP-kamper avgjøres i bunn og grunn på hvem som har grindet mest - altså spilt spillet mest.

Jeg skjønner ikke hvordan man kan ha en følelse av å ha oppnådd noe med å slå en datastyrt fiende. Jeg skjønner godt hvordan man kan få god selvfølelse av å vinne over noen i f.eks. CS, WC3, Halo, C&C, etc., dette fordi du spiller mot andre mennesker, som faktisk besitter den undervurderte ferdigheten kalt å tenke.
Vis hele sitatet...

Jeg er helt enig med deg, jeg husker jeg prøvde å levle opp alter i hytt og pine, kom ALDRI forbi level 20. De laveste levelene er den kjedeligste delen, blir mye "gøyere" rundt level 40-50 og oppover.


Sitat av Hightime
Mange av de som syns Wow er genialt har spilt wc3/frozen throne siden de kom ut å digger historien derfra, mange små ting fra bl.a wc3/ft, lost vikings og andre spill som blizz er bak finner man igjen lenger ut i wow og får kanskje høre historien videre som mange syns er sjarm =) Om ikke nødvendigvis du syns det var morsomt og gjøre litt innsats/`grinde i time etter time` for og få tak i gear/lvl`e eller ting man trenger for og lage items så kan du ikke påstå at det aldri blir morsomt eller at folk kaster bort tiden sin ved og gjøre det, det er din mening!
Vis hele sitatet...

Nei, det er alle sin mening, de er bare som deg og TROR de liker det. 80% av tiden du spiller, ihvertfall vist du er i et bra guild som raider ofte, benytter du til å grinde gull, grinde den jævla karazhan instancen, og egentlig kjede ræven av deg. Det er bare så fint når du endelig har nok gull til det du trenger, eller får en tier x epic, at du enkelt og greit lurer deg selv til å tro at du liker å spille det.






Takk for alle de gode tilbakemeldingene og KP og vist noen vet om en annen side jeg kan poste denne teksten så si ifra. Og gjerne post den på wow forumene for meg også, kontoen min har visst blitt slettet pga at jeg ikke ahr vert innpå den på noen måneder nå.. =/ hadde tenkt å selge den på eBay, kom bare aldri så langt =/
Sitat av snusmisbruker
Nei, det er alle sin mening, de er bare som deg og TROR de liker det. 80% av tiden du spiller, ihvertfall vist du er i et bra guild som raider ofte, benytter du til å grinde gull, grinde den jævla karazhan instancen, og egentlig kjede ræven av deg. Det er bare så fint når du endelig har nok gull til det du trenger, eller får en tier x epic, at du enkelt og greit lurer deg selv til å tro at du liker å spille det.
Vis hele sitatet...
Og hvem er så du som kan lese tankene til de 8millionene som har kjøpt wow og i følge deg kaster bort livet sitt og sitter 8timer om dagen å kjeder seg?
Liker du det ikke så for all del slutt å spill, men hva er greia med å få alle andre til å slutte å spille? Det å presse ut av seg at å spille wow er å kaste bort livet sitt er det mest arrogante jeg har hørt på lenge.
Sitat av Mith
Og hvem er så du som kan lese tankene til de 8millionene som har kjøpt wow og i følge deg kaster bort livet sitt og sitter 8timer om dagen å kjeder seg?
Liker du det ikke så for all del slutt å spill, men hva er greia med å få alle andre til å slutte å spille? Det å presse ut av seg at å spille wow er å kaste bort livet sitt er det mest arrogante jeg har hørt på lenge.
Vis hele sitatet...
Jeg sluttet å spille for lenge siden, og jeg gjetter at du ikke gadd å lese den første posten min her, for da ville du nok forstått hva jeg mener. Jeg prøver ikke å tvinge folk til å slutte å spille, jeg prøver å hjelpe dem som VIL slutte men bare ender opp med å komme tilbake til det gang etter gang sånn som jeg gjorde når jeg spilte det.
Vil du fortsette å spille spillet, miste alle vennene dine vist du ikke allerede har gjort det, legge på deg og få dårlige karakterer så er det greit for meg, jeg kunne ikke brydd meg mindre. Stikk og hopp utfor et stup om du vil, jeg driter blankt i det. Jeg prøver å hjelpe de som VIL ha hjelp, ikke tvinge ignorante folk som deg til å slutte å spille.
[quote=DryYouTear]

Edit: En annen ting, når det gjelder PVP, er at det har absolutt ingenting å si hvor god du er. En femåring kan bli god i WoW, i og med at det krever nesten ingen skills (greit, du må lære deg hva spellene gjør og lære deg å kjenne spillet, men vennligst ikke få meg til å le). Hvem som vinner PVP-kamper avgjøres i bunn og grunn på hvem som har grindet mest - altså spilt spillet mest.

Du har jo muligens misforstått så mye som det er mulig .. Den som har grindet mest vinner altså dueller :? Folk som er virkelig god i pvp og vet ossen man ska spille mot de forskjellige classes/rasene banker deg lett med crappy gear fordet om du står der i tier x dine..Alle class har forskjellige spillestiler og små ting man kan utnytte mot andre, er nettopp det som gjør det spennende og til at man faktisk må spille en god del pvp for å bli god/vite ossen man ska slå de forskjellige motstanderne

Og som mith så fint poengterte, ossen kan du uttale deg på vegne av `alle` ?
Hva faen mann, hvis Wow har vært så jævla kjedelig og bortkastet som du mener er `alle` sin mening så har ikke de x antall millioner som spiller det suttet og gjort det...
Spiller ikke wow selv lenger men syns fortsatt det er ett utrolig bra spill, og skjønner godt at mange fortsatt liker og spille med char sin inne i Azeroth

La nå de som faktisk liker spillet/historien kose seg i stedet for og komme med at man `lurer` seg selv og kaster bort tiden.For det blir fortsatt bare din mening og ikke `alle` andre :s
SHARKFACEGANG
mkey's Avatar
Sitat av snusmisbruker
Vil du fortsette å spille spillet, miste alle vennene dine vist du ikke allerede har gjort det, legge på deg og få dårlige karakterer så er det greit for meg, jeg kunne ikke brydd meg mindre. Stikk og hopp utfor et stup om du vil, jeg driter blankt i det. Jeg prøver å hjelpe de som VIL ha hjelp, ikke tvinge ignorante folk som deg til å slutte å spille.
Vis hele sitatet...
Det er ikke ALLE wow-gamere som mister alle vennene sine og får dårlige karakterer. Det er ikke WORLD OF WARCRAFT som er det store problemet, det er noen spillere som ikke har nok selvkontroll til å ta seg en pause.

Jeg spiller selv WoW, er level 70, raider i karazhan osv. Jeg har ikke mistet noen venner enda, tvert imot fått mange nye. Karakterene mine er like gode som alltid, og det tar ikke hele tiden min. Igjen sier jeg det, det er ikke spillet som er problemet, men spillerene.

-edit: Se på nicket ditt trådstarter, ser ut som WoW ikke er den eneste tingen du har/er avhenging av
Sist endret av mkey; 9. august 2007 kl. 14:18.
Sitat av Mith
Og hvem er så du som kan lese tankene til de 8millionene som har kjøpt wow og i følge deg kaster bort livet sitt og sitter 8timer om dagen å kjeder seg?
Liker du det ikke så for all del slutt å spill, men hva er greia med å få alle andre til å slutte å spille? Det å presse ut av seg at å spille wow er å kaste bort livet sitt er det mest arrogante jeg har hørt på lenge.
Vis hele sitatet...
Det har da vel ingenting med det å gjøre?

Dette er, såvidt jeg forstår, en tekst til å hjelpe folk som vil slutte med akkurat det.
Det finnes utallige bøker om røykeslutt osv, men det betyr jo ikke at alle må lese den? Hvis noen vil slutte og trenger hjelp med det så ser jeg denne som en flott hjelp.

Jeg spillte MYE Wow nå før jul, men kjøpte ikke TBC. Grunnen til det var at jeg på ett tidspunkt skrev /played og så 48 dager eller noe sånt! Da ble jeg enormt flau på mine egne vegne og redd grunnet alt jeg kunne jort i en og en halv måned i stedet for å spille.
Etter jeg skrev de skjebnesvangre 7 bokstavene tok det mindre enn 10 min å kansellere accounten. Det tok så lang tid pga Blizzard så absolutt skal ha meg til å fortsette. (Måtte jo for faen skrive bortimot en stil før jeg fikk avslutta!)

Nå, noen måneder etter jeg slutta kjøpte jeg meg TBC bare for å se om spillet hadde forandret seg.
NEI! Ikke for fem øre, fortsatt samme opplegget, bare at det var kommet nye navn på ting.

En ting med TBC som jeg mener er med på å holde avhengighetspotensialet oppe, er hvor lett det er å erstatte sine tungt erverte epix med lvl 61/62 grønne items. Dette gjør at man hele tiden blir mye bedre når det gjelder +spell dmg osv..

Jeg vil si det var en ekstremt bra tråd, og du skulle ha fått KP fra meg om jeg hadde hatt..
Sitat av mkey
Det er ikke ALLE wow-gamere som mister alle vennene sine og får dårlige karakterer. Det er ikke WORLD OF WARCRAFT som er det store problemet, det er noen spillere som ikke har nok selvkontroll til å ta seg en pause.

Jeg spiller selv WoW, er level 70, raider i karazhan osv. Jeg har ikke mistet noen venner enda, tvert imot fått mange nye. Karakterene mine er like gode som alltid, og det tar ikke hele tiden min. Igjen sier jeg det, det er ikke spillet som er problemet, men spillerene.

-edit: Se på nicket ditt trådstarter, ser ut som WoW ikke er den eneste tingen du har/er avhenging av
Vis hele sitatet...
Det er ikke ALLE nei.. det er mange. Derfor skrev han guiden.
[quote=Hightime]
Sitat av DryYouTear

Edit: En annen ting, når det gjelder PVP, er at det har absolutt ingenting å si hvor god du er. En femåring kan bli god i WoW, i og med at det krever nesten ingen skills (greit, du må lære deg hva spellene gjør og lære deg å kjenne spillet, men vennligst ikke få meg til å le). Hvem som vinner PVP-kamper avgjøres i bunn og grunn på hvem som har grindet mest - altså spilt spillet mest.

Du har jo muligens misforstått så mye som det er mulig .. Den som har grindet mest vinner altså dueller :? Folk som er virkelig god i pvp og vet ossen man ska spille mot de forskjellige classes/rasene banker deg lett med crappy gear fordet om du står der i tier x dine..Alle class har forskjellige spillestiler og små ting man kan utnytte mot andre, er nettopp det som gjør det spennende og til at man faktisk må spille en god del pvp for å bli god/vite ossen man ska slå de forskjellige motstanderne

Og som mith så fint poengterte, ossen kan du uttale deg på vegne av `alle` ?
Hva faen mann, hvis Wow har vært så jævla kjedelig og bortkastet som du mener er `alle` sin mening så har ikke de x antall millioner som spiller det suttet og gjort det...
Spiller ikke wow selv lenger men syns fortsatt det er ett utrolig bra spill, og skjønner godt at mange fortsatt liker og spille med char sin inne i Azeroth

La nå de som faktisk liker spillet/historien kose seg i stedet for og komme med at man `lurer` seg selv og kaster bort tiden.For det blir fortsatt bare din mening og ikke `alle` andre :s
Vis hele sitatet...

Jeg har JÆVLIG vanskelig for å tro at folk som wpiller WOW faktisk LIKER Å sitte der i timevis og grinde. Men kansje det er noen som gjør det.. Ingen jeg har pratet med gjør det ihvertfall.



Sitat av mkey
Sitat:
Opprinnelig skrevet av snusmisbruker
Vil du fortsette å spille spillet, miste alle vennene dine vist du ikke allerede har gjort det, legge på deg og få dårlige karakterer så er det greit for meg, jeg kunne ikke brydd meg mindre. Stikk og hopp utfor et stup om du vil, jeg driter blankt i det. Jeg prøver å hjelpe de som VIL ha hjelp, ikke tvinge ignorante folk som deg til å slutte å spille.


Det er ikke ALLE wow-gamere som mister alle vennene sine og får dårlige karakterer. Det er ikke WORLD OF WARCRAFT som er det store problemet, det er noen spillere som ikke har nok selvkontroll til å ta seg en pause.

Jeg spiller selv WoW, er level 70, raider i karazhan osv. Jeg har ikke mistet noen venner enda, tvert imot fått mange nye. Karakterene mine er like gode som alltid, og det tar ikke hele tiden min. Igjen sier jeg det, det er ikke spillet som er problemet, men spillerene.
Vis hele sitatet...

vel, noen røykere har røyket 40 røyk om dagen siden de var 16 og lever til de er 90 år gamle, andre røykere røyker 20 om dagen og dauer av lungekreft når de er 40. Det er vel ikke røyken og avhengigheten som er problemet, det er vel personene som røyker?

Jeg har aldri sagt at ALLE som spiller wow skal slutte med det. Jeg mener bare at de som var sånn som meg kansje kan få hjelp av denne teksten til å slutte, og innse at det ikke er så gøy som de innbiller seg. Egentlig så innbiller de ser ikke engang at det er gøy, de vet godt at de kjeder ræven av seg, men de fortsetter uansett.

Og angående den teite diskusjonen dere har om skill så ja, en Mage kan kite en Warrior uavhengig av gear, og en rogue kan bruke en stun/gouge/blind/stun osv combo for å drepe fienden sin, men det betyr ikke at det ikke er jævla feigt og ikke noe spesielt gøy for noen av spillerne. Jeg spilte på kameraten min sin Mage i EN dag, jeg EIDE i Battlegrounds.
Dere ser folkene på filmene som tar 4-5 stk samtidig osv? Ikke tro at det er noe de gjør sånn helt uten videre. De er ikke guder eller noe. De blir ofte eid av enkeltpersoner hele tiden, de har bare lagd en kompilasjon av de GODE killsene sine. Sannheten er at en Mage kan kite en full epic warrior til døde, men warrioren igjen tar mage'n i en MS vist han bare kommer nært nok. Roguen kan stunlocke, men vist en stun feiler så taper roguen på sekundet og begynner å whine om omkamp for det at han misset kidney shot...




Takk Duckyuck og Blackspot, virker ikke som alle helt forstår hvorfor jeg skrev denne posten.. Ingen tvinger dere til å lese, og vist en VIL slutte å spilel så kan dette være god hjelp. Dette var måten jeg sluttet på. Jeg tenkte over det en gang mens jeg grindet en eller annen Primal whatever, og kom frem til noe som ligner på det jeg har skrevet over. Jeg sa hadet til guildet mitt, og sluttet på dagen.
Flere av dem sa de kom til å slutte vist jeg sluttet, alt jeg tenkte var "bra, da får kansje de orden på livene sine også". Andre sa jeg var en ræv som stakk av med alt det gode gearet de hadde skaffet meg som Main Tank, jeg var litt enig med dem, men nå siden dere alle synes det er så fantastisk gøy å spille WOW så er vel ikke det så farlig? dere får jo gjøre fantastiske karazhan og gruul MAANGE ganger til!! Kjempegøy!! =D
Sist endret av snusmisbruker; 9. august 2007 kl. 14:37.
Sitat av snusmisbruker
Jeg sluttet å spille for lenge siden, og jeg gjetter at du ikke gadd å lese den første posten min her, for da ville du nok forstått hva jeg mener. Jeg prøver ikke å tvinge folk til å slutte å spille, jeg prøver å hjelpe dem som VIL slutte men bare ender opp med å komme tilbake til det gang etter gang sånn som jeg gjorde når jeg spilte det.
Vil du fortsette å spille spillet, miste alle vennene dine vist du ikke allerede har gjort det, legge på deg og få dårlige karakterer så er det greit for meg, jeg kunne ikke brydd meg mindre. Stikk og hopp utfor et stup om du vil, jeg driter blankt i det. Jeg prøver å hjelpe de som VIL ha hjelp, ikke tvinge ignorante folk som deg til å slutte å spille.
Vis hele sitatet...
Jeg leste posten din før jeg svarte, jeg har så og si ikke spillt wow på to og et halv år, har og har alltid hatt plenty med venner, har ikke lagt på meg på noen år og er ferdig på skolen for et par år siden. Bare så det er ute av verden.

Skal du prøve å hjelpe folk til å slutte å spille wow så er det veldig dumt å fortelle de du prøver å hjelpe at de kaster bort livet sitt. Som sagt, en vanlig reaksjon er da "Hvem faen er du som kommer inn her for å forandre hvordan jeg lever mitt liv?"
Selv om du føler det ikke gir deg noe å spille wow så kan det gi millioner av andre både glede og en følelse av å mestre noe som de ellers må lete lenge etter å oppleve. Evt. er det et helt ok tidsfordriv i stedet for å kaste bort de samme timene foran tven.
Og om du virkelig kom igjen gang etter gang etter at du bestemte deg for å slutte så har du ett problem og en random fyr på internett er ikke typen man går til for å bli kvitt spillegalskapen sin, i ihvertfall ikke når det man blir møtt med er "du er en taper som kaster bort livet ditt". Du skriver på en veldig nedlatende måte om personene du faktisk prøver å hjelpe.
Så min mening om førsteposte er at det er søppel. Det du skriver her vet alle som spiller wow så alt for godt.
Alle vet at du aldri blir ferdig med det, du får aldri alt du vil ha og du blir aldri best, men likevel fortsetter folk og spille helt til den dagen de går lei og interessen dør ut av seg selv. For noen kan det ta lengre tid enn andre, men jeg tviler sterkt på at denne teksten kommer til å gjøre noen forskjell.
Flott guide, bra du skriver det. Håper det hjelper for de som prøver å finne "pro's and con's" for å slutte. Jeg har selv sett venner/bekjente spille såpass mye at det blir avstøtende for de personene rundt dem. Tilslutt får de problemer med å sosialisere seg på en skikkelig måte med "ikke-wowere." Selvfølgelig har vi de som klarer å kontrollere spillingen sin, og de er det ingenting vondt å si om.

Spilt WoW litt selv i betaversjonen. Ble litt interessant, men dabbet av når jeg var kommet til rundt lvl 20. Altfor rutinepreget for meg.

Til dere WoW-nerder som vil avslutte med WoW for godt: http://www.rawkins.com/games/do2/index.html

Mith, du ahr tydeligvis ikke lagt merke til det, men jeg skriver faktisk nedlatende om meg selv, vel å merke meg selv for 8 måneder siden men fortsatt meg selv. Hva hadde du foretrukket?
"Du er en fantastisk sosial person som sitter inne og spiller wow halve døgnet og aldri er med venner, livet ditt er helt fantastisk nå som du ikke kan være noe annet sted enn hjemme eller ihvertfall forran en pc med WOW etter klokken 8 om kvelden pga at du skal raide. Men jeg må desverre fortelle deg at du har et lite problem."???

Tror ikke det, du. Jeg bruker for det meste samme fremgangsmåte som Allen Carr gjør i sin slutte-å-røyke bok og den funket fett på meg. Og ja, jeg snuste 2 bokser daglig når jeg laget denne kontoen, så gikk jeg over til å røyke 20 sigaretter daglig. Så leste jeg Allen Carr's "Easyway to quit Smoking" og slutta på dagen.

Edit: Og som jackal sier så er det ingenting galt i å spille en time eller 2 om dagen eller raide i noen timer 2 ganger i uken, så lenge du ikke lar WOW komme foran ditt sosiale liv. Det er på det punktet det er på tide å slutte, når du finner på en eller annen unskyldning til venenne dine som spør om du blir med ut og finne på noe for det at du vil raide.
Sist endret av snusmisbruker; 9. august 2007 kl. 14:49.
Veldi bra tekst! tror denne teksten kunne hjelpet mange vist du hadde lagt den ut på de riktige stedene! offtopic: nå er wow acc'en min til salgs
ja, jeg hadde tenkt å legge den ut på wow forumene men kontoen min har visst blitt slettet.. =/ vist noen kan gjøre det for meg hadde det vert fint. kan også se om jeg ahr et gammelt guestpass liggende som jeg kan bruke.
I et RPG er man bare en tilfeldig spiller som ingen på spillet egentlig bryr seg om.
Sitat av kakemot
I et RPG er man bare en tilfeldig spiller som ingen på spillet egentlig bryr seg om.
Vis hele sitatet...
Det er ikke HEELT rett. Si at du (som meg, før jeg sluttet) er Main Tank i et av de beste guildene på serveren. Folka i guildet, spesielt de andre warriorene lar deg få ting som de egentlig har lyst på for det at du er egentlig viktigere enn dem. Så det skaper en slags "skyldfølelse" når du slutter. Pluss at det får deg til å spille enda mer for det at alle maser på deg om at du er så viktig for raidet og raidet kan nesten ikke starte uten deg osv. Men på en måte har du rett ja
wowavhengighet er hypa opp som faen! Jeg spiller når jeg har tid, og jeg dropper ikke GF\venner for wow. Du må bare ha selvdispiplin! WoW er som alle andre spill - tidsfordriv! Ikke noe narkotikum på noen måte. Hvis du vil slutte, avinstaler spillet. Eller selg accounten.

Vanskligere er det ikke...
Jada, men det er forskjell fra Main Tank og være casual.
Pretty Princess
Freaken's Avatar
Det er bare teit og ha skyldfølelse for og slutte og spille, selv om du er main-tank eller whatnot. Hvis du virkelig er i en så god guild så vil mest sansynelig guildmasteren din og de andre spillerne i guildet forstå om du vil slutte og respektere det...
Sitat av Freaken
Det er bare teit og ha skyldfølelse for og slutte og spille, selv om du er main-tank eller whatnot. Hvis du virkelig er i en så god guild så vil mest sansynelig guildmasteren din og de andre spillerne i guildet forstå om du vil slutte og respektere det...
Vis hele sitatet...


hmm........ nope de respekterte at jeg sluttet, men de sa det de kunne for å holde meg igjen, det skal være sikkert. og vi var det nest beste guildet på serveren. nå vet jeg ikke hvordan det går med dem.. men holder de det de lovet når jeg sluttet, så finnes ikke guildet lenger....