Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 2547
"How weed won the West"

En fin ny film for oss som liker slike dokumentarer

Dere vet nok hvordan dere får tak i filmer, selv om vi burde kjøpe, og støtte slike tiltak

http://www.imdb.com/title/tt1498784/
takk for at du tenker på oss!
Takker for denne Elsker slike dokumentarer.
Noen som har sett den? Er den bra?
Står den kommer i oktober på slutten av traileren, men hvis du ikke vil vente så finnes den alltid på bukta.
Release datoen er følgende: 17 February 2010 (USA)

Ligger ute på noen torrent sider.
Ingen som kan gi en kjapp beskrivelse av filmen?
"While California is going bankrupt, one business is booming. "How Weed Won the West" is the story of the growing medical cannabis / marijuana industry in the greater Los Angeles area, with over 700 dispensaries doling out the buds. As a treatment for conditions ranging from cancer and AIDS, to anxiety, ADHD, and insomnia, cannabis is quickly proving itself as a healthier natural alternative to many prescription drugs that has the potential to help save the US economy if federally legalized. However, where there's smoke, there's fire..."

-Imdb
For å sitere en IMDB anmeldelse:

Not a weed consumer myself anymore, but this film definitely opens anyone's eyes concerning the detrimental economic, social and human ramifications created by marijuana prohibition. This film is a must-see as it destined to become an icon of the marijuana anti-prohibition movement. It takes the viewer through a journey of real life stories involving the relatively new California legal marijuana industry. It does not focus strictly on the medicinal value of marijuana, but the widespread responsible consumption of marijuana for personal recreation and mood enhancement as well. While there are many light and entertaining moments which are implied by a somewhat playful title, the subject matter and the production values of this film give it a serious and mainstream position in documentary film history.

Den gir en god oversikt over hva filmen inneholder.

Var litt for sen der
Sist endret av Kipmud; 20. april 2010 kl. 23:14.
Trådstarter
Litt vanskelig å forklare, men den omhandler mest hvordan det går med kampen om medisinsk marihuana i USA, og en del info om marihuana generelt Sitter og ser på den nå, Ikke den beste dokumentaren, men jeg liker den så langt hvertfall!
QUESS WHAT ?


hele filmen ligger på youtube !

http://www.youtube.com/watch?v=aAe0whJVz6g
part 1 osv
får se den da

LAster ned nå, gleder meg til å se den tpb btw
Sist endret av Itsnotover; 21. april 2010 kl. 02:05.
Veldig bra film.. Blandt de bedre i sjangeren vil jeg si!
Støtt Sacred cow productions og Kevin Booth! RIP Bill Hicks
Syns filmen var ganske teit jeg... usaklige dokumentarer gjør ingen nytte for legaliseringen...
Målet med å lage filmen var vel ikke å legalisere cannabis heller, men å informere om det. Doh.
Sitat av UncleSam Vis innlegg
Målet med å lage filmen var vel ikke å legalisere cannabis heller, men å informere om det. Doh.
Vis hele sitatet...
Joa, forsåvidt. Bare syns det er synd at disse pro-pot filmene skal virke så dønn seriøse, dra fram masse fakta og gjøre det med tanken om at den skal kunne si noe seriøst og sant om tema. Når man blander inn halv-morsomme standup comedians som ingen har hørt om, drysser i noen teite vitser og lager rare stemmer etc, så syns jeg ikke sånt søppel har noe der ute å gjøre... setter ikke legaliseringen/avkriminaliseringen i godt lys syns jeg...
Sitat av Kraft Vis innlegg
Joa, forsåvidt. Bare syns det er synd at disse pro-pot filmene skal virke så dønn seriøse, dra fram masse fakta og gjøre det med tanken om at den skal kunne si noe seriøst og sant om tema. Når man blander inn halv-morsomme standup comedians som ingen har hørt om, drysser i noen teite vitser og lager rare stemmer etc, så syns jeg ikke sånt søppel har noe der ute å gjøre... setter ikke legaliseringen/avkriminaliseringen i godt lys syns jeg...
Vis hele sitatet...
Jeez, loosen up! Om dokumentaren hadde vært tørr som sand hadde vel ikke det gagnet legaliseringen noe mer?
Liker veldig godt slike filmer/dokumentarer. Er det noen andre filmer i samme sjanger jeg bør se? Eller kan noen komme med kommentar om andre filmer som er "bra"?
Kan jo se Super High Me, hvis du ikke har sett den.
Super High Me
Sitat av nickrrr Vis innlegg
Liker veldig godt slike filmer/dokumentarer. Er det noen andre filmer i samme sjanger jeg bør se? Eller kan noen komme med kommentar om andre filmer som er "bra"?
Vis hele sitatet...
Ja, http://video.google.com/videoplay?do...4414651731007# The Union.

Noen som vet navnet på sangen på slutten av filmen "how weed won the west" ?