Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 2518
Yo,

Dere vet sånne kramper/energy bursts man får i benene når man ligger noen ganger.. Små rykninger liksom. Jeg har begynnt å få dem nå, men bare at de starter i magen, og går kjapt opp til hodet. Alt er over iløpet av ti-femten sekunder.

Er det noen som har erfaringer med dette?

Dette er skikkelig freaky, og jeg er ganske sikker på at det er dop-relatert, da det har blitt ganske mye i det siste, og toppet seg i helgen som var. Torsdag var det først 1 gr flein, så noen knips, litt meta, mer sopp, mer knips og mer meta. Lørdag var det 1 gr sopp og 6-7 knips.

Hvis det er noen som har noensomhelst anelse på hva dette kan være, vennligst svar så kjapt som mulig lol. Litt kjipt å dra ned på legevakta hvis det er noe "normalt" lol.

Og bare for å klarifisere, jeg har kun opplevd det liggende nede.
Kan fortelle deg lite, utifra det du skrev der

Men legevakten får inn folk med en vond kvise og slikt, så ditt tilfelle er godkjent, Dra ned til legevakta og sjekk det

Better safe then sorry.
Sist endret av Teigland; 6. desember 2006 kl. 00:45.
Det er liksom litt spastiske kramper, som starter rett nedenfor mellomgulvet og smeller opp i huet, så det twitcher.. Smeller skikkelig liksom.. Jeg er ikke sikker, men jeg mener jeg så lysglimt da det skjedde. Virker som om det er noen syke energistrømninger som går gjennom kroppen.
Sitat av makkaboy
Det er liksom litt spastiske kramper, som starter rett nedenfor mellomgulvet og smeller opp i huet, så det twitcher.. Smeller skikkelig liksom.. Jeg er ikke sikker, men jeg mener jeg så lysglimt da det skjedde. Virker som om det er noen syke energistrømninger som går gjennom kroppen.
Vis hele sitatet...
Sikker på at du ikke har tatt noe skummelt noe, for 5 min sida elns a ? x]

Nei, men seriøst, jeg hadde tusla ned til legevakten var jeg deg.
det er så langt

ihvertfall 300 meter..

og eneste skumle kan være Lucky Strikes.. evt Gilde Wienerpølse.. eller saft
Har lest om dette på flere forum at folk som har tatt knips i ettertid har kjent på en måte små lyn som går igjenn hodet. Kansje det er noe lignende som detta for virka som det var endel knips du putta i deg påen kort periode...hadde jeg vært deg hadde jeg gitt det en uke og hvis det ikke forsvant reist til legen.
Dette har jeg hatt i lang tid etter at jeg har spist e`er..Akkurat som du står i ein heis oppi hodet,så går den ned litt,og kjapt opp igjen..Akkurat som det siger oppi skallen.

Har en veninne som gikk på lykkepillen seroxat eller hva den heter,hun opplevde samme greia..

Dette er noe som forsvinner,men bare om du tar en pause fra knips spisinga.
Sitat av XTCXTC
Akkurat som du står i ein heis oppi hodet,så går den ned litt,og kjapt opp igjen..Akkurat som det siger oppi skallen.
Vis hele sitatet...
Så Sant Så Sant. Hadde det selv opp til 2 år etter siste rundingen.
Sitat av vulcaN
Har lest om dette på flere forum at folk som har tatt knips i ettertid har kjent på en måte små lyn som går igjenn hodet. Kansje det er noe lignende som detta for virka som det var endel knips du putta i deg påen kort periode...hadde jeg vært deg hadde jeg gitt det en uke og hvis det ikke forsvant reist til legen.
Vis hele sitatet...
Etter å ha dytta i meg ti hvite kenguruer på en helg (fem på fredag, og fem på lørdag, lørdagen var bortkasta forøvrig), fikk jeg akkurat dette symptomet her da jeg skulle sove. Lå og prøvde å sovne, plutselig kjente jeg at hodet krampet seg til, og jeg fikk en "bzzttsh"-lyd i ørene mens alt ble hvitt i et halvt sekund. Freaky shit, ikke ta mye knips to dager på rad.
Dette varte i to-tre dager.
Etter samme helg som Nichotin prater om hadde jeg noe av det samme(spiste 5 1\2 kenguru på lørdagen). Fikk den "bzzttsh"-lyden i ørene, men kan ikke huske å ha sett noe hvitt lys. Eneste var at når lyden kom fikk jeg som oftest et slags støt som bredte seg fra nakken\hodet utover kroppen som en slags bølge.
Føler det er mange poster av typen: "jeg har tatt masse dop, og kroppen min friker, hvorfor det?" for tiden her:P
Jeg har også plagsomme rykninger når jeg spiller cs, innimellom får jeg rykning i langefingeren, noen som er helt forjævlig. (Fordi den tar på lyddemperen hvis jeg har colt, og gjør andre ting med andre våpen)

Hva er det som forårsaker rykninger?
Hadde noe spasme lignende rykninger i høyre låret mitt for en stund siden, men har gått over nå..

får også rykninger i kinnet hvis jeg prøver meg med ett dumt smil:P=/

det du nevner med "energy bursts" tror jeg, at jeg har vært borti engang..var liksom ett slags "stress angrep" eller noe..var ganske ubehaglig, trodde jeg fikk hjerteinfarkt:P(note, var skæv som en skog i danmark)
Jeg får også slike rykninger i benet. Spesielt akuratt i det jeg holder på å sovne. Og dagene etter jeg har spist knips så får jeg noen ganger ett stort brak eller hva jeg skal kalle det, som slår gjennom kroppen liksom. Ikke noe ubehagelig, men litt sprøtt.
Dette får jeg uten noe bruk av rusmidler men opplever det sjeldent,
det har dempa seg nå.. ble ganske hyppig rett før jeg sovna.. våkna opp dødsforkjøla og med feber.. blargh...

takk for alle svar..

og @ eriksb: dette var et litt mer "jeg har tatt mye drugz og jeg er sikker på at det er derfor kroppen freaker, men er dette veldig unormalt?"-thread.. :P
Får også, sånn jeg forstår, en mindre versjon av dette, men for meg har det ikke noe å gjøre med rusmidler. Små rykninger i hele kroppen (spesielt beina) når jeg ligger. Kan jo være at dette er naturlige rykninger som blir forsterket pga. av rusmiddel-inntak.
Ja, tror du har rett der Tobb.

Evt. kan det jo ha noe med sykdom og gjøre, siden jeg våknet opp med tette feber..
detter er litt off topic men gidder ikke å starte en ny tråd bare for et lite spørsmål lissom

det der med at der 50/50 sjangs for at du dør av knips er d bare bullshit??=P

for føler lissom det virker sånn når æ leser på diverse tråder her inne....
Nei det er ikke sant. Da hadde MANGE flere dødd for lenge sia.
ehrmmm.. det er ikke store faren for å dø av knips, så lenge du vet de ikke inneholder dødelige stoffer.
Sitat av amhx
detter er litt off topic men gidder ikke å starte en ny tråd bare for et lite spørsmål lissom

det der med at der 50/50 sjangs for at du dør av knips er d bare bullshit??=P

for føler lissom det virker sånn når æ leser på diverse tråder her inne....
Vis hele sitatet...
De eneste som har dødd "av knips" er folk som enten har dansa for mye uten å få i seg vann, drukket for mye vann uten å danse, eller fått i seg noe som ikke er MDMA, da gjerne også i kombinasjon med for lite vann.
Blir veldig offtopic men 2 av 100 000(sånn ca.) tåler ikke mdma. Når de spiser knips stopper kroppen å produsere et stoff hvis oppgave er å "tømme" kroppen for vann. Om dette skjer drukner man ettersom kroppen ikke greier å kvitte seg med vann, og bl.a. lungene blir fylt opp. Er ikke 100% sikker på denne biten, men mener å ha lest det og sett en dokumentar hvor de nevner dette.

edit: Er 100% sikker på denne biten. Fant kildene
Sist endret av Sinister; 10. desember 2006 kl. 22:30.
Sitat av amhx
detter er litt off topic men gidder ikke å starte en ny tråd bare for et lite spørsmål lissom

det der med at der 50/50 sjangs for at du dør av knips er d bare bullshit??=P

for føler lissom det virker sånn når æ leser på diverse tråder her inne....
Vis hele sitatet...
Haha, det sier vel seg selv at det ikke er 50% sjanse for å daue av det :P
Dette kalles "ticks" og er som regel som følge av mindre skader i f.eks. dopaminerge systemer. Det kan og være foreløper stadiet til f.eks. parkinsonisme , multiple sclerose eller andre sentral nerve (hjerne) muskelsykdommer.

Det kan og skyldes at kroppen er fullstendig utkjørt, feil- og underernært og delvis i trance. Noe som ikke er underlig med den mengden rusmidler du har stappa i deg. Du kan sammenligne dette med nerverykninger en alkoholiker har.

Å ta 5 MDMA piller er ren idioti, det er en grunn til at det selges i de dosene det gjøres. Partykulturen I Norge er ikke bra. Det skal holde lenge med en E, og det er ikke meningen at man skal ta dem så ofte som du gjør. Etter min mening finnes det avhengighet av Ecstacy, både psykisk som i savn og fysisk som et forsøk på å gjøre noe med depresjonen man får i tiden rett etter.

God bedring!

Åja, ikke gå til legevakten med ticks da sender de deg til akutten i psykiatrien.
Gå til fastlegen din.
Sist endret av Lorpheus; 8. desember 2006 kl. 18:52.
hehe

men ticks, sånn som jeg har forstått det, er jo bare rykninger i kroppen, ofte ved øyet. Sånn som han gamle alkisen på det derre Aidensfield-programmet på NRK :P

Dette var mer som lyn som slo ned i kroppen uttallige ganger på rad.. Eller noe.. har ikke blitt truffet av lynet før, men det her var ubehagelig hehe..

Uansett, det har gått over nå, så dropper å dra til legen for denne gang.

Og ang, depresjonen man får i ettertid, så har jeg ikke jeg opplevd det enda. Er det unormalt?
Disclaimer: En durabelig mengde whisky er hevet innpå, så beklager eventuelle kosmetiske bfeil.

Ticks og "e-lyn" er definitivt ikke det samme. Har opplevd sånne lyn selv ved flere anledninger, da helst etter overdreven madma-bruk i lengre tid.

Hvor deppa du blir etterpå kommer mye an på omstendighetene. Det trenger ikke være så ille. Jeg ble så fucka av e etterhvert at jeg måtte slutte, mye pga. de lynene (og angst->tvangstanker). Dette var etter minst en tripp i uka, gjerne flere, i ca. et år. Hadde allerede flere tilbakelagte e-perioder bak meg.

Da jeg tok e igjen et år senere kom lynene tilbake og ble noen dager. Angsten, depresjonene og tvangstankene kom ikke tilbake. Dog bør jeg kanskje nevne at mine lyn ikke forårsaket krampetrekninger i kroppen. De bare skjøt gjennom hodet hver eneste gang jeg beveget øynene.

Det kan virke som om depresjon, angst osv. helst kommer etter langvarig bruk, mens freaky bivirkninger kan poppe innom når som helst. Mange, meg selv inkludert, kjenner en eller annen som ble totalt fucked, på en eller annen måte, av en eneste e-tripp..
mxyzptlk: Jeg har holdt meg rolig med knipsen(ca. hver 2. måned), men de gangene jeg har spist mye har jeg opplevd det samme som deg. Aldri fått krampetrekninger, men kjenner meg godt igjen med det med øynene. Jeg kunne ta øynene fort fra venstre til høyre og hver gang jeg gjorde det "slo" lynet ned i kroppen min.

Har aldri fått angst\depresjoner men det tror jeg kommer av at jeg knipser med måtehold.
Det har sansynligvis en sammenheng med lavt nivå av seratonin.
Men får de samme symptomene hvis man seponerer fra ssri for fort.
Jeg å fikk kramper etter de hvite kenguruene.... aldri fått det av etter knips tidligere


mxyzptlk: aldri slette med tunge deprisjoner tidligere, men etter en knips tur sleit jeg med mye tvangstanker i gangske lang tid. Lenge sia jeg har tura nå, men i det siste har jeg fått noe av de tvangstankene jeg fikk etter knipsen og får noia for å bli shizofren når jeg røyker hasj. Ikke under rusen, men når jeg blir bakfjern. Dette er bare i det siste... har prøvd å ta pauser, men hjelper ikke... er dette et vanlig problem?
Sist endret av surre; 9. desember 2006 kl. 16:33.
Sitat av makkaboy
Yo,

Dere vet sånne kramper/energy bursts man får i benene når man ligger noen ganger.. Små rykninger liksom. Jeg har begynnt å få dem nå, men bare at de starter i magen, og går kjapt opp til hodet. Alt er over iløpet av ti-femten sekunder.

Er det noen som har erfaringer med dette?

Dette er skikkelig freaky, og jeg er ganske sikker på at det er dop-relatert, da det har blitt ganske mye i det siste, og toppet seg i helgen som var. Torsdag var det først 1 gr flein, så noen knips, litt meta, mer sopp, mer knips og mer meta. Lørdag var det 1 gr sopp og 6-7 knips.

Hvis det er noen som har noensomhelst anelse på hva dette kan være, vennligst svar så kjapt som mulig lol. Litt kjipt å dra ned på legevakta hvis det er noe "normalt" lol.

Og bare for å klarifisere, jeg har kun opplevd det liggende nede.
Vis hele sitatet...
Fikk sånne før hvis jeg blanda MASSE knips og speed og røyka masse dagen etterpå.. En gang var det så ille at jeg besvimte hvis jeg sto oppreist for lenge både søndag og mandag... kollapsa fremfor folk og greier.. heeelt sykt:P
Fin nå dog
hehe... tror kanskje krampene var innbilning, og at det mer bare kjentes sånn ut.. minnet ihvertfall mye om de "krampene" man får i beina hvis man ligger og har mye excess energi.. har mer elller mindre gått over nå, godt over en uke siden jeg har tatt e'er...

disse knipsene var ganske heftige også... så kanskje ikke rart at jeg sleit litt etterpå da, siden det ble 11 el no den helgen (trenger ikke moralpreken, har fått nok lol)