Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  840 202168
Sitat av sander99 Vis innlegg
Skal jeg holde over the ekstra hullet jeg lagde mens jeg drar eller skal jeg slippe?
Vis hele sitatet...
Du slipper jo seff, skal jo bytte ut lufta som er nede i pæra;p hvis du har lagd den helt tett, og holder over hullet ditt, får du jo ikke noe røyk opp uansett (eller minimalt, men siden det er på en pæra, kan du risikere at den sprekker eller knuser av intrekket ditt hvis du ikke har mulighet til å erstatte den luften du trekker inn med ny luft), er samme prinsipp som på en vanlig bong
Sitat av Holm54 Vis innlegg
Har en slags minivannpipe kjøpt på sånn liten røkelse/jallebutikk i Frankrike. Den ble fort innviet og brukt hele tiden av latskap for å mekke joints. Vi orket aldri å vaske den, å nå er den jo næremere tett av tjære og andre rester.

Har noen noen tips om det å rense piper for slikt? Noen midler som fungerer bra? Tips tips tips?

Takkk
Vis hele sitatet...
om du ikke er så hva skal jeg si.. kresen på smaken så kan du gni tjæren med tobakk, jeg pleide å gjøre dette før med pipa mi, og jeg kan garantere at jeg ble fjern, men også små uggen, men gikk fort over ved å legge seg langflat på en sofa, seng.
må nå si at det kun ble brukt i "krisetilfeller" og at det er nok ikke så sunt med tanke på at det er vanlig tobakks tjære der også. annet sted å skrape etter rester er jo selvsagt en vel brukt rist :P
det jeg anbefaler deg er å kjøpe piperensere, ettersom du hadde en liten vannpipe, så kan du gni vekk all usj usj smaken og det blir som å røyke på den for første gang igjen! det kan du få kjøpt de fleste steder (tror faktisk kiosker selger dem)
Kan noe sånt som en grinder, vekt og hps-kit bli nektet å komme inn i landet?
Så lenge de ikke inneholder ulovlige stoffer, blir det i utgangspunktet ikke stoppet.
Sitat av gulunderstrek Vis innlegg
Jeg spurte om jeg kunne få se hva de hadde av piper, da tok dama, hyggelig som hun var, frem en skuff med tradisjonelle piper i forskjellige størrelser, jeg så ingen maispipe, men kjøpte en av pipene de hadde, så nei, har ikke spurt om de kan bestille.
Vis hele sitatet...
De har ikke maispipene liggende vedsiden av de fine pipene.
De lå oppe til høyre i reolen bak disken om jeg ikke tar helt feil!
Bare spørr etter spesifikt maispipe
Ellers har du Scorpius som ligger ved kinoen.
▼ ... over en uke senere ... ▼
syntes det var litt kult, var hjemme alene en uke i sommerferien.

jeg dro på mix og kjøpte meg noe munch, samtidig kjøpte jeg slush i et sånt slush-rør.
så kom jeg hjem å tenkte at det slush røret hadde funger konge som bong å mekke en ut av det, og den fungere like bra som sånne dyre bonger som koster masse penger. om den bli møkkete eller uren, kan man jo bare kjøpe et nytt rør tuk 50kr
(vannbong)
;D
Sitat av Klarks Vis innlegg
syntes det var litt kult, var hjemme alene en uke i sommerferien.

jeg dro på mix og kjøpte meg noe munch, samtidig kjøpte jeg slush i et sånt slush-rør.
så kom jeg hjem å tenkte at det slush røret hadde funger konge som bong å mekke en ut av det, og den fungere like bra som sånne dyre bonger som koster masse penger. om den bli møkkete eller uren, kan man jo bare kjøpe et nytt rør tuk 50kr
(vannbong)
;D
Vis hele sitatet...

legg ut bruksanvisning, eller annen form for instrukser da
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Hvor får man egentlig kjøpt røykeutstyr(bong, pipe etc) i Norge? Selges det bare på nettet? Er jo selvsagt shangri-la, men det må jo være flere butikker som det i andre byer? Røykeutstyr er jo ikke ulovlig.
HempHouse.no og Scorpius.no. Butikker med både web-butikk og vanlige butikker. Vet ikke helt med Hemp House, men Scorpius har ihvertfall et par butikker forskjellige steder i Norge.
Jeg anbefaler weedshop. De sender også anonymt
Jeg tenkte på sånn lyspære vapourizer, vil det ikke kanskje være mer lettvint å lage noe alá det, bare med et reagensrør fra skolens lab. eller noe? Noen som har forslag til hva man kan bruke som "kork"?
Sitat av Ilmag Vis innlegg
Jeg tenkte på sånn lyspære vapourizer, Noen som har forslag til hva man kan bruke som "kork"?
Vis hele sitatet...
En bruskork passer ypperlig. Gjør den lufttett med litt tape.

http://i250.photobucket.com/albums/gg278/jman1050/Image3.jpg
Sist endret av Quetzalcoatl; 30. november 2009 kl. 23:03.
Haha. Ja, men blir ikke de litt for store?
Dette er en hjemmlaget bong f.eks..
Sitat av Swartzdose28 Vis innlegg
Dette er en hjemmlaget bong f.eks..
Vis hele sitatet...
På hvordan måte fungerer den? Man kan godt ha brønn i ett rør som står inn i bongen nede ved siden, som din slange, men da trenger man ikke rør fra flasketuten. Eller så kan man ha brønn i det røret du har fra toppen, men i følge rørene dine vil ikke dette passe til det vannnivået du trenger for og få røyken igjennom vannet. Hvis du bruker alternativ to ville jeg satt den sideslangen høyere opp.
Sist endret av Quetzalcoatl; 6. desember 2009 kl. 16:41.
Kjøp en middels stor "maglite",(lommelykt) plukk ut innmaten og glasset. Pakk deretter en rist evt. alufolie e/l i front-enden. Og voila, et helt kurant lum !
ossen erfaringer har dere med cones? http://www.weedshop.no/product_info....products_id=80

Er elendig til å rulle, så tenkte å prøve dette.

Funker dette bra til å røyke rent grønt/pot i? Fjerner filteret mye THC?
Sitat av pet Vis innlegg
ossen erfaringer har dere med cones? http://www.weedshop.no/product_info....products_id=80

Er elendig til å rulle, så tenkte å prøve dette.

Funker dette bra til å røyke rent grønt/pot i? Fjerner filteret mye THC?
Vis hele sitatet...
De funker bra, bare å stappe mekket inni dem .. Filteret vil ikke fjerne noe THC og jointen blir fin.
Sitat av pet Vis innlegg
ossen erfaringer har dere med cones? http://www.weedshop.no/product_info....products_id=80

Er elendig til å rulle, så tenkte å prøve dette.

Funker dette bra til å røyke rent grønt/pot i? Fjerner filteret mye THC?
Vis hele sitatet...
De har billige og bra cones på Scorpius om du har en avdeling i nærheten. Funker helt ypperlig, bare å stappe med sugerør som følger med.
takk for svar. hva med shangri-la?
shangri-la har vel også cones, mener jeg kjøpte det der for en stund siden http://shangri-la.no/ kan bestille fra nett og hvis du ikke gidder dra til oslo ^^

edit link: http://www.shangri-la.no/shop/index....products_id=73
Sist endret av skepsis; 9. desember 2009 kl. 11:41.
Sitat av Swartzdose28 Vis innlegg
Dette er en hjemmlaget bong f.eks..
Vis hele sitatet...
Jeg spør som puffman, hvordan i all verden skal denne bongen fungere?
Hvordan får jeg renset bongen min? Det stinker bongvann i hele huset. Har prøvd diverse vaskemidler, uten hell. Jeg har tilogmed lagt den nedi en plastpose å knytta igjen, og lagt den i en sekk. Stinker fortsatt...
Jeg pleier å vaske bongen med Salo-vann og en tynn, avlang børste slik at jeg får skrubba sikkelig nedi der. Etter det bruker jeg Renolit Klor og til slutt vasker ut av bongen. Pleier å gjøre dette så ofte jeg kan, da det er bedre å røyke fra en ren/renere bong.
Kjøp deg en flaske med aceton på apoteket.
Hvordan er rusen når man røyker rent grønt, i forhold til når man mekker det med tobakk?
Jeg har hørt litt av hvert, at man trenger mer hvis man skal røyke uten tobakk får å få samme effekt. Har også hørt motsatt.
Hvis man røyker ren god pot i cones. Hva ville dere anbefalt som riktid "dose"?

Mye spm på meg. Men er så effektivf og greit forum
Cannabisrusen er avhengig av mengde og kvalitet inntatt, den blir ikke forandret viss du blander med tobakk. Viss du ikke er vant til tobakk og/eller nikotin kan du imidlertidig få et lite nikosjokk på toppen, som kan oppleves som ubehag, kvalme, "rush" med blod til hodet ol.
Grunnen til å blande grønt og tobakk i en joint eller cone er for å få det til å røyke bedre. Altså blir den ikke skjeiv og ujevn etterhvert som mekket brenner. Det er også lettere å dosere og kose seg med den fordi selve poten i mekket forsvinner saktere.

Viss du absolutt skal røyke pot rent, ville jeg anbefalt bong. Eller en ganske liten joint. Til en slik ville jeg anbefalt vanlig rullings og rulle en selv. Men etter min erfaring er det beste og ta rundt 0.5 grønt og blande det tobakk fra en sigarett. Det blir en fin joint på 2-4 personer.

Viss du skal fylle opp en cone med ren pot, må du regne med at det går en hel del med. Du må være en del folk for å røyke opp en slik på en gang. Men det er jo egentlig bare å slukke den og spare den til påfyll senere, så det er jo ikke noe problem. Det eneste er at pot-rusen kommer litt mer snikende enn hasj.
Sist endret av dritern3; 10. desember 2009 kl. 15:58.
Sitat av nekroh Vis innlegg
Hvordan får jeg renset bongen min? Det stinker bongvann i hele huset. Har prøvd diverse vaskemidler, uten hell. Jeg har tilogmed lagt den nedi en plastpose å knytta igjen, og lagt den i en sekk. Stinker fortsatt...
Vis hele sitatet...
Er det glassbong? Tenknisk etanol og bordsalt fungerer bra til det. 2 dl sprit og en "dash" med salt , tett hullene og rist.

Plastikkbong : Knus en tabelett som man bruker i oppvaskmaskiner , ha i varmt vann og rist. bruk et håndkle til og dekke foran hullene , dette er kraftsaker. Hvertfall tabelettene jeg har , virket nesten som lut.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Vil virkelig anbefale sprit og salt trikset, det tar alt, og det tar maks et minutt eller to å rengjøre bongen til den ser flunkende ny ut. Pass på å skyll godt med varmt vann og la bongen tørke godt før du bruker den igjen.

Men, over til saken: Jeg ser etter en ny glassbong, og denne gangen er jeg pirkete. Jeg vil ha en bong som har så stort kammer for vann og røyk som mulig. Jeg har vært borti en som jeg likte, den ser noe slik ut:


Selve kammeret til vann er vel en 15 cm i diameter, og det artige med den er at den virkelig slår deg ut, mest sannsynlig pga kammerstørrelsen.
Jeg har sett på mange headshops, head-nature.com, weedshop, everyonedoesit etc, men ingen sier noe om diameter på vannkammeret, bare høyde og "joint-size" som visstnok er størrelsen på hullet som brønnen skal ned i.

Har folk noen tips til hvor jeg kan finne en slik bong? eller en med tilsvarende stort kammer (så lenge den ikke er så stor at jeg ikke får til å tenne på selv).

-Takk
@ dodecha. Slik bong du er ute etter kan du enkelt lage selv. kjøp en svær vase i glass. du kjenner sikkert en som har , eller kan få tak i , en glassborr. Er vasen tynn kan dette bli et problem , men slike svære vaser er vanligvis av bra tykkelse , borr så kickhull og hull til lumet. Om du må borre flere hull på siden av hverandre og ikke klarer borre perfekt på kanten , er det 0 problem og dunke ut den evnt tynne kanten som står på tvers av lumhullet ditt.

som tettemateriale til lumhull om det ikke blir perfekt , vil jeg anbefale slik grønn sticky shit man henger opp plakater med , fugemasse eller så kan du få kjøpt noe svart guffete seigt på byggmix , som blir brukt til og tette vinduslister osv med. dette avgir ingen gasser , og er nesten som playdough!

Lykke til.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jeg er fullt klar over at jeg kan bygge en selv, jeg burde vel spesifisere at det ikke er et alternativ da det blir et hælvette å få den ren iom at teknisk sprit kan løse opp evt masser man bruker for å lime/få ting på plass.
I tillegg er en kjøpt bong mer estetisk enn noe jeg slenger sammen selv.
spørs da hvor mye du vil invistere. En av de første jeg kjøpte var denne http://www.grasscity.com/6000-ice-lift-off.html. Svær , super kick. Kan være en bra invistering , men ikke om du er klønete. Tok me akkuratt 3 uker , før jeg sparka til den på vei ut av sofa'n
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Den der var interessant ja, jeg har faktisk aldri knust en bong enda (bank i bordet) og jeg vil ikke starte i næreste fremtid heller. Men vi får se om julebudsjettet har rom for en pipe til 2k.

Edit: Wohoo, jeg tror jeg fant, høyden på 18cm passer godt til størrelsen på den bongen jeg har selv testet hos en bekjent, og til bare skarve $13 er jo dette et røverkjøp. God anmeldelse fra brukere har den også: http://www.grasscity.com/glass-bong-hand-model.html
Sist endret av Dodecha; 10. desember 2009 kl. 18:31.
Denne da? Har ikke prøvd modulær selv...
Beste måten og røyke på er gjennom moder jord.

Finn noe fuktig leiraktig svart jord og lag deg en 50 cm lang jordpipe. Pass på at den blir dyp og tett.
Røyken blir skikkelig nedkjølt og smaker av hasj og litt fuktig jord.

Finn deg et tørt og fint sted i gresset etterpå og slapp av i en 2 timers tid. FANTASTISK
Joint er deiligst. Men gravity bong er mest effektivt IMO
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av Chocolope Vis innlegg
Beste måten og røyke på er gjennom moder jord.

Finn noe fuktig leiraktig svart jord og lag deg en 50 cm lang jordpipe. Pass på at den blir dyp og tett.
Røyken blir skikkelig nedkjølt og smaker av hasj og litt fuktig jord.

Finn deg et tørt og fint sted i gresset etterpå og slapp av i en 2 timers tid. FANTASTISK
Vis hele sitatet...



Hei! her trenger jeg en litt nærmere forklaring noe man lager permanent?
tegning på dette hadde vært fint.
ser for meg fisketurer til sommeren med jordbong
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Sitat av Norther Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Dette må da funke med snø også... Må prøve
Jeg har nå bestilt meg denne: http://www.grasscity.com/molino-mad-...ater-pipe.html
Noen som har den, erfaringer?
HEY!!!

Noen som har noe alternativ til papir. Sitter på en hytte, uten noen slags form for rullepapir, og lurte på om det kunne være noe som kunne målt seg som det samme.
Ps: city(bruke sigarettpapiret som Jointen), bibel og bong er uaktuelt
10 poeng til vinneren
Hmm, en kvittering?
Ellers får du lage deg eple/pære/frukt-pipe
det er jo helt vilt. takk, prøver
▼ ... noen uker senere ... ▼
Går det ann å bruke lighterfluid til å rense bongen med? (inkl. salt også)
▼ ... noen uker senere ... ▼
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Noen som har erfaring med grasscity.com ?
Sitat av lex123 Vis innlegg
Noen som har erfaring med grasscity.com ?
Vis hele sitatet...
Masse, har kjøpt diverse der:
http://www.grasscity.com/molino-mad-...ater-pipe.html
http://www.grasscity.com/double-cham...wood-pipe.html
http://www.grasscity.com/molino-mini-bong.html
+ MASSE småting (papir, filter, rister osv.)
Rask levering (sendes fra nederland) og episk service.
Eneste jeg kan klage på er noe dårlig pakking, fikk en igjenteipa flaske med piperens som hadde lekket over hele pakka + den ene percolateren (i midten av mad-scitentist-bongen) jeg hadde kjøpt i reserve (hadde hørt de var skjøre) var knust. Men jeg hadde sikkert fått en ny om jeg hadde giddi å sendt en mail ^^
Absolutt den beste røykeutstyr-siden som finnes i verden, kan ikke skjønne folk som bestiller fra overprisa, stygge norske nettbutikker som sikkert er koda på 15min av en grisefjern gammel hippie
Beklager for paranteser og lange setninger, men hva forventer man egentlig av gramatikken i en tråd om grasscity?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Fordi jeg kjeder meg
http://bildr.no/thumb/632563.jpeg
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Bestilte bong, den ble sendt til toll sjekk, noen som vet ca. hvor lang tid det tar? :/
Sitat av lex123 Vis innlegg
Bestilte bong, den ble sendt til toll sjekk, noen som vet ca. hvor lang tid det tar? :/
Vis hele sitatet...
Et par dager cirka. Håper du ikke bestilte frø, og om du bestilte mellom 200 og 1200kr, må du sikkert betale 25% av det igjen i moms. Grasscity.com betalte min mva. sist, siden de betaler frakt over 1200 :S
▼ ... noen uker senere ... ▼
Godt med smør
Noen som har prøvd og vaske bongen med bensin?

før noen velger og knuse ideen min totalt her, vi kan vell alle være enige at med løsemidler (aceton) o.l som blir brukt ofte, bør være helt skylt vekk fra bongen innen du røyker av den, løsemidler er med på og løse opp fettet skikkelig. Har bensin noen kvaliteter som gjør at det egner seg mindre til bong rens enn andre løsemidler?