Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1328
Hei,

Problemet mitt ligger i at jeg vil at når jeg skifter mellom skjermer på min bærbare, vil jeg at oppløsningen skal skifte til skjermens optimale. Dvs, når jeg skifter fra laptop til ekstern skjerm, vil jeg at oppløsningen skal bytte fra 1400x1050 til 1280x1024, og vica versa.
Lurer derfor på om det finnes en hurtig måte å skifte oppløsning på, gjerne ved hjelp av hurtigtaster, eller med et lite program som kjører i bakgrunnen.

PS. har skjermkort av type ATI 9600

På forhånd takk.
Sist endret av chill; 27. september 2006 kl. 00:06.
Vet at Omega Driveren for Ati Radeon kort har et smart lite program hvor man kan endre oppløsning ved å høyre klikke på et ikon nede ved Windows klokka.

Så lenge den bærbare maskinen din har nyere Ati Video Chipset enn M6 kan du bruke Omega Drivere.

Jeg skal prøve å finne hva dette programmet heter..
Trådstarter
Takk for tipset, men jeg har allerede mulighet for dette. Aller helst vil jeg at oppløsningen skal skifte automatisk, i andre omgang har jeg lyst på hurtigtaster. Løsningen din er nok mitt tredjevalg. Og ja jeg vet jeg er sær og eksentrisk nå :P
Sitat av chill
Takk for tipset, men jeg har allerede mulighet for dette. Aller helst vil jeg at oppløsningen skal skifte automatisk, i andre omgang har jeg lyst på hurtigtaster. Løsningen din er nok mitt tredjevalg. Og ja jeg vet jeg er sær og eksentrisk nå :P
Vis hele sitatet...
Hehe, det kan godt hende at Omega Drivers Ati Tray Tool faktisk har mulighet for dette med Hot-keys.

Under READ ME filen til Omega Driver står det:
System wide Hot Keys. (Load profiles any profiles/work with colors/run any application)

Det går kanskje å ha 2 profiler med 2 forskjellige oppløsninger, så fikser du hotkeys selv.

Fant foresten noen linker gjeldene ditt ønske:
http://www.donationcoder.com/Forums/...=5311.msg36990
http://www.autohotkey.com/forum/topic8345.html
Sist endret av #Conex; 27. september 2006 kl. 00:39.
Trådstarter
Tusen millioner takk skal du ha. Fikk til å lage hurtigtaster med AutoHotKey, og ved hjelp av Qres.exe ble det faktisk veldig funksjonabelt. =)