Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 3011
Skal dessverre inn i militæret på Madla 8 Januar. Det jeg lurer på er om de driver med pisseprøver eller annen form for narkotesting? Finner det trist om jeg må kutte ut alt som heter rusmidler når jeg får perm. Det går vel kanskje(?) bra med guff og knips for det er jo rimelig fort ute av kroppen, men cannabis sitter jo leeenge :F

Noen som har peiling?
Jeg har hørt at de tar prøver etter perm, men vet ikke om det stemmer i alle tilfeller.
Jeg tror testene deres dreier seg om utslag på enkelte stoffer og ikke en helhet av alt som er 'unormalt' i blodet ditt. Peiling på akkuratt dette her har jeg desverre ikke, men skal holde meg oppdatert tråden.
Tror ikke de tar mer tester enn at de lar bikkjene lukte på dere.
På innrykk så blir det tatt blodprøve av deg, da blir det sjekket for div. narkotiske stoffer. Etter dette, så er del egentlig ikke så mye å bekymre seg over. Kan hende MP kommer på rassia vist det er misstanke om at noen oppbevarer narkotika på leiren. Kan også ta blod eller pisseprøve vist det skulle bli misstanke om at du/noen andre driver med ting som militæret ikke tillater.
Speedy's Avatar
Trådstarter
92 0
Ok... Viss man blir busta da? sliter man da? hva skjer liksom?

Er det noen andre her som skal i militæret i Januar? Jeg skal først på rekrutten på Madla, også satser jeg på å komme på Håkonsvern (Bergen) etterpå.
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
Skal til madla den 9. januar
One of the good guys
2rs1's Avatar
10. jan på madla her. (tror iallefall det var det)
Skal til madla den 9. januar
Panser 11 januar, setermoen. Blir du busted av militæret for å ha f.eks røyka, eller oppbevart, så blir du kastet rett ut og blir politiannmeldt osv. Militæret har null toleranse på narkotiske stoffer og kjører en hard linje mot dette. Så mitt tips til deg vil være å stopp med alt for nå. Hold deg ren fram til innrykk. Så kan du jo evt. koste på deg en blås eller 2 lit senere ut i militærlivet.
Da jeg var inne i fjor pissa vi under innrykket, men bortsett fra det slapp vi unna. Dog skrev vi riktignok under på at de kunne ta prøver random når de følte for det... Dersom man ikke skrev under var det et eller annet som skjedde, husker ikke hva.
På innrykket ble vi stilt på rekke og lukta på av hund, samt ransakt all bagasjen. Senere på rekrutten ble vi tatt blodprøve av (vet ikke hva de testa osv). Narkorassia etter rekrutten var ganske ofte på min leir, men de gjorde det midt på dagen når kaserna skulle være tom. Så nesten ingen fikk med seg at det hadde vært rassia, men jeg oppdaga tilfeldig to rassiaer. Det er narko-nord/sør som utfører disse rassiane med hund. Og MPen kan ransake deg og rommet ditt når de føler for det, helt uten grunn. Ingen som jeg hørte om tok blod og/eller pisseprøve etter rekrutten (2 måneder)
Reiser til madla 8. januar Er eg den einaste som faktisk gler meg?
Under innrykk blir bagasje gjennomsøkt med hund. Man tar i tillegg blod/urinprøve, men om det da sjekkes for narko husker jeg rett og slett ikke.

Tidligere hadde Madla en ordning med at motiverte rekrutter som ble tatt kunne underskrive en kontrakt om å holde seg rusfrie og avtale jevnlige prøver, men denne avtalen er nå avviklet. Blir du tatt blir du kasta ut, enkelt og grei (det er en grunn til at forsvaret alltid kaller inn mange fler enn de faktisk trenger)
Det kan tas stikkprøver også. Da jeg var i HMKG skjedde det ved to anledninger i løpet av året at 8-10 av gutta i kompaniet ble plukket ut til pisseprøve. Utvelgelsen var helt random, men som mange sier tar det ikke lang tid fra et feltrykte om narko på kaserna er satt ut, til MP kommer med bikkjer og sniffer rundt. Dette skjedde aldri i løpet av min tid i forcen tho.
Vi ble sjekket en gang i løpet av hele førstegangstjenesten og det var etter 7 måneder eller noe sånt. En ble tatt og han ble sendt hjem men uten anmeldelse og bot osv. Ingenting sjekk ved innrykk eller noe sånt. Mulig det var noen hunder som luktet på bagasjen, men ikke noe mer.
Madla 9. januar her. Vi får ordne en nFF-tropp!
Jeg var ikke på Madla, men der jeg var gjorde de det sånn at de tok en prøve etter hver av de to første permene, og i tillegg hadde bagasjen blitt sjekka ved innrykk samt ukjente blodprøver ved innrykk. De dreiv å skremte oss med at hvis vi ble tatt, så ble vi annmeldt sivilt og kasta ut. Vet egentlig ikke hva som skjedde med de som ble kasta ut etter innrykket, kjente de ikke noe særlig.
Jeg gleda meg jeg å, men det var fordi jeg skulle inn et sted med litt action. Jeg havna i indre troms og tjenestegjorde et år som sniper i en stormtropp. 6 måneder med under 20 blå..ju fucking hu... Dere som skal til Madla..forvent et dritt-kjedelig år med mye venting mye loking..og ikke mye innholdsrikt som fyller dagene deres. Madla er en av, om ikke den, kjedeligste leiren i Norge. Skjer aldri noe. Hvis man ser bort fra MJK (marine-jegerne) da :-) Dere kan også havne i luftforsvaret i Bodø etter rekrutten..Madla sender folk til hytt og helvette..Men dere slipper Nord-Norge ihvertfall!!

Og angående dop-saken. Det er så jævlig slappt på Madla at tror ikke det skal bli noe problem. Bare vær clean ved innrykk og "light up" første helge-perm :-O

GL HF!

Jeg er ferdig med dritet! wihu!
jeg ble 17, i oktober, og skal vistnok ha mottat et brev fra militæret eller noe. mer vet jeg desverre ikke om dette, da jeg ikke gadd å spør far noe mer om det, men er det noen som har noen anelse hva dette kan omhandle?
Dette er innrulering. Det vil si at du får tilsendt et brev fra militæret med personal opplysninger, du ber deretter om å returnere det og rette hvis det er noe galt med adressen, telefon nummeret osv.
ah, så jeg skal ikke inn nå? syntes det var litt tidlig
Etter som jeg forsto det så var formålet med brevet bare personalia, og det at jeg måtte belage meg på å møte til sesjon i en alder av 19år.
Jeg var i sambandsbataljonen i fjor. Der hadde vi i alle fall 3 narkoprøver iløpet av året. Den første var ved innrykk, deretter var det tilfeldig, de kombinerte ofte brannøvelse og narkotest ved at brannalarmen gikk 1 time før man vanligvis stod opp (omg klokka 05.00 ) natt til mandag etter perm. Deretter gikk vi rett fra oppstillingsplassen til narkotesten.
Jeg skal få testet alle rekrutter fra Sogn og Fjordane for knark i januarkontigenten.
Og da får du det ikke gøy etterpå... Ikke for å være drittsekk, men fordi det er til ditt eget beste.

Speedy's Avatar
Trådstarter
92 0
Hva vet DU om hva som er mitt eget beste?? Ingenting!

Vi skulle samla og lagd en røykeallianse for alle forummedlemmene som skal til madla
Kunne blitt interessant, hehe..
Kom inn på Madla Juli kullet 05, da ble vi snust på av hundene også sjekka de lommebøker, lommer på bukser og jakker. Så hvis du sørger for å ikke ha på deg klær det lukter røyk av så går du rett gjennom. Greit å vaske alt som du har hatt brunt i, f.eks jakker og bukser, måten de sjekker det på er at de bruker en papirbit med litt lim på og gnir den mot innsiden av lommene, så bruker de en spray på det som viser om det er rester av whatever der. Vi tok en blodprøve også når jeg tenker over det, de sa ikke om det var narkotest, men de tok ganske mye blod, så regner med det var det. Men vi tok aldri pisseprøve.
Tror ikke de har penger til å kjøre jevnlige tester.

Siden dette på innrykk har jeg ikke sett snurten av narkotester på madla, så det er nok ganske safe å smøge etter innrykk. Har vært det for meg hvertfall
Speedy's Avatar
Trådstarter
92 0
Finfint ;)
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg har nettopp vært inne i Sjøforsvaret ett år, og kan forklare hvoran det fungerer.
På innrykket blir en oppstilt (sammen med bagasjen sin) og snust på av hunder, hvis hundene markerer blir en sjekket med en spray som påviser cannabis. De bruker sånne gule postitlapper og henter prøver av lommerusket ditt, for så å bruke påvisningssprayen. Også har de et lite avhør, spør om du røyker, har venner som røyker, etc. Påviser dem noe, så må du pisse. Når jeg rykket inn fikk en tilbud om pissekontrakt hvis en ble busta, noe som vil si at du må inn støtt og stadig og vise dem at du ikke røyker ved å pisse. Men nå er det gjort endringer, blir du busta er det rett ut av armyen, men en sivil politianmeldelse på deg. Og det hjelper ikke å vaske klærene før en skal inn, de bikkjene lukter alt. Jeg hadde kjøpt helt nye klær til innrykket, men jeg hadde brukt et gammelt belte i buksen før jeg skulle inn. Dette markerte bikkjene på. Heldigvis fant dem ingenting i lommene mine, så jeg slapp greit unna. Men den nye dealen nå er iallefall nulltoleranse, som jeg sa, rett ut av armyen med en sivil politianmeldelse. Seinere i tjenesten, jeg var på båt med base Haakonsvern, så er det jevnlige kontroller fra MP/narkosør. Enten blir man vekket grytidlig og så tar dem stikkprøver (pisse) eller så kommer dem med bikkjer og søker. Jeg har vært med på begge deler. Etter en tur vi hadde til Danmark med København som helgebase, så kom dem både med bikkjer og pisseprøver. Da brukte dem ikke slike prøver som sendes inn til lab, så jeg vet om en del folk som var veldig heldig den dagen. Slike prøver er som sikkert alle vet, ikke like nøyaktig som de som sendes til lab. Men den gangen MP kom tidlig på kvisten, tok de slike prøver som sendes til lab, så en vet aldri. Så min anbefaling er å holde seg unna røyking en mnd. før en skal inn, og under hele tjenesten. Såklart, har du 7 uker sommerferie, noe som er helt vanlig enkelte steder i Sjøforsvaret, så går det jo helt greit å røyke endel i begynnelsen. Men jeg vil ikke anbefale å røyke ellers under tjenesten. Kontrollene kommer før eller siden, og hvis du har lyst på fullført førstegangstjenesten, og ikke har så lyst på sivil anmeldelse, så er jo valget enkelt. Pepper, knips, osv. er jo en helt annen sak. Det ligger jo bare i kroppen maks. noen dager, så enhver langhelg/kort ferie er jo grei. Er det noe mer du lurer på så er det bare til å spørre, husk at førstegangstjenesten kan være jævlig bra, hvis du bare havner på riktig plass. Jeg var iallefall dritfornøyd. Btw, jeg rykket inn på Madla i januar i år.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Huff... Hørtes råkjipt ut Sitter å leker med tanken om å søke meg inn som lærling i sjøforsvaret til sommern! Blir det jo isåfall 2ÅR(!) uten røyking... Men hva gjør man ikke for avtjent førstegangstjeneste og fagbrev
Sitat av SalkiN
Panser 11 januar, setermoen. Blir du busted av militæret for å ha f.eks røyka, eller oppbevart, så blir du kastet rett ut og blir politiannmeldt osv. Militæret har null toleranse på narkotiske stoffer og kjører en hard linje mot dette. Så mitt tips til deg vil være å stopp med alt for nå. Hold deg ren fram til innrykk. Så kan du jo evt. koste på deg en blås eller 2 lit senere ut i militærlivet.
Vis hele sitatet...

Er i Bn2 selv. dere skal på øvelse i uke 5 eller noe, og da kommer vi til å drepe dere mye :-)

anyways, vi hadde blodprøve under innrukket, men har foreløpig ikke hatt noen flere har bare vært inne i 4 måneder tho, men tror det der går fint jeg ass.
Madla 10`ende januar her
Ministry of Love
sptz's Avatar
Sitat av froskenfredrik
Madla 9. januar her. Vi får ordne en nFF-tropp!
Vis hele sitatet...
Selv om du sikkert bare sa det der for kødd så kan jeg fortelle deg at det ikke er umulig. Det er bare å møtes før dere går inn i leiren, eller før info møtet i leirer. Poenget er at dere må sitte ved siden av hverandre når dere er i kinosalen for å bli fordelt. Rom nr blir tildelt kronologisk så 615.01 vil si at du er på lugar 615 første bikke. de to første tallene sier også at du er på 6.kompani 1. tropp.
Dere kan selvsagt være uheldige ved at en tropp blir full (eks etter 619,06 kommer 620.01 altså en annen tropp på kompaniet) men en del nffere på samme tropp blir det nok av det

kan forøvrig bekrefte det nzn skrev..
Sist endret av sptz; 3. januar 2006 kl. 02:11.