Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  45 2454
Det kommer en periode da man smått begynner å gå lei diverse multiplayerspill og man ønsker å søke opp noe nytt å leke med.
Noen som har tips til morsomme multiplayerspill? Tenker da på LAN spill..
Spill som jeg har spilt/vet om og ikke trenger nevnes hvis det ikke er noe spesielt viktig:
CS -> Bør absolutt ikke nevnes!
BF1942/vietnam - Lei
Hl Deathmatch -> fortsatt gøy!
Warcraft - begynner å bli litt smålei nå..
Soldat -> Utrolig lei
Diverse HL1 mods..

Så har vi de spilla vi nettop har begynt å spille/spiller fortsatt:
Stepmania -> faktisk fett i lan
Trackmania -> Utrolig rått
GTA2 -> skal begynnes med igjen nå..!

Nå har jeg vel kanskje ramsa opp de fleste multiplayerspill som er bra, men hvis noen vet om diverse skjulte skatter der ute så si ifra!
Sven Coop er alltid en bankers hvis du ikke har prøvd det.
Quake3 Med CPMA mod
Quake3 Med OSP mod & Instagib

Egentlig alle Quake3 modder


Delta force 1 - det ultimate "ligge i fjellsidene og snipe ræva av folk" spillet...
Diablo 2 sier jeg bare. Kongespill til de grader. Med Lord of Destruction expansion da selvfølgelig.
Matrix Online som MMORPG!
Ellers blir det Decert Combat (mod til BF1942)
dark age of camelot (mmorpg) i marsj kommer daoc catacombs (en ekspansjon) som gjør det lett for newbies å starte opp

edit: http://camelot-europe.goa.com/en/
Sist endret av Fake; 10. februar 2005 kl. 00:16.
Dette spillet må prøves...et klikk, og du er hekta...ikke multiplayerspill though, men kan lett konkurrere i det fordi om
One of the good guys
2rs1's Avatar
Kan legge til at det er hovedsakelig offline spill som han er på jakt etter.

D2 er ikke moro på lan når man har brukt et par år på b.net
SvenCoop har vi runna alt som er av maps (så si iallefall )
q3 kan jo forsåvidt testas, det begynner å bli en stund sia.

Toaster^: http://www.seethru.co.uk/zine/south_...opter_game.htm

Ellers kan jeg jo legge til noen:
Red Alert 2 - utrolig moro når man får det igang.
Deer Hunter - Var jaktmester i sommerferien, trenger bare litt toldmodighet.
Unreal Tournament - moro på lan
Heroes 2/3 - åååhhhhh.
skaff deg gta vice city , siden du nevner at du spiller gta2 på lan, så er vet det med mta ? (multi theft auto til de som ikke vet) Vis du heller ikke har det så får du det på www.mtavc.com . Meget fun, spessielt vis du finner en RPG server (role playing server)
Anbefales
Starcraft, beste strategispill hittil.
Age of mythology burde absolutt testes.
Men ikke noe slår HLDM, artigste som er.

Men er vel ca 100 slike tråder på forumet, kan smurfe innom de for flere idéer
Delta Force: Black Hawk Down..skremmende realistisk gamingfølelse
Elma da? Det er jo like gøy nå, som den dagen det kom ut
www.openttd.com

En nyere versjon av gode gamle Transport Tycoon Deluxe som oppdateres daglig (http://nightly.openttd.org)
hehe, noen få gode og mange skrotne forslag, nenvte ikke at det er offline.. uhm, ja er iallefall offline.
Må teste den openttd greia, transport tycoon er jo genialt men det mangler en ting, støtte for flere en 2 spillere lan. Håper denne versjonen har det!
Hmm.. Nå har jeg hørt så mye om bzflag at jeg blir nødt til å laste det ned, men det ser så utrolig ræva ut! Jeg er nødt! Damn you Zpawn!
Lasta ned recwar også!
Sitat av zeth
www.openttd.com

En nyere versjon av gode gamle Transport Tycoon Deluxe som oppdateres daglig (http://nightly.openttd.org)
Vis hele sitatet...

Det som er dritt med det er jo at man må ha orginalen da
NFSU? Finner LAN patcher på nett. Husker ikke om NFSU2 har LAN støtte..
Very Important Lurker
Keanu's Avatar
Siden World of Warcraft kommer ut i morgen, så er det vel naturlig å tipse deg om det.
Dessuten er jeg selv stor fan av Civilization 3 på nettverk, da gjerne exp.packen Conquest.
StarCraft rocker alt av spill på LAN.
Helt enig med Zpawn! BZFLAG er konge!
ok, får legge til starcraft på listen over spill jeg aldri igjen kommer til å spille
og wow.. det er et offline lan.. OFFLINE!
Noen som har noen gode tips til 2 player spill på Playstation 2? Som i: begge to sitter å spiller i stuen, og ikke nødvendigvis over nettet.
ikke kom å ødelegg posten min ved å trekke inn ps2 her!
Heroes 4 er jo det beste i den serien.. og nfsu2 er jo greit nok hvis du liker den type bilspill

Det er vel også multiplayer på Rome Total war ? syns å huske at det var det.
Alle typer bilspill har vel multiplayer? veit ikke om så mange bra da.. er jo collin mcrae og slikt.
www.analbros.info
TurboAciid's Avatar
Hva med LOTR: Battle for middle earth? Har bare spilt det på et LAN da, men det var ganske gøy. Hvis du liker strategi spill da.
Aciid: Hadde faktisk tenkt til å prøve det en gang!

TechLash: Heroes 4 er absolutt ikke det beste i serien, men smak og behag!
Smak og behag ja, men heroes 4 er det beste! det som har mest taktikk og er mest realistisk.. ikke bare å kjøre på også satse på at du vinner
Det kan du ikke i heroes 2 eller 3 heller!! Nei du forresten glem det :P
(foretrekker selv 2ern)

En god vinner på lan er jo alltids Shogun/mediveal war .... Rome skuffet en del syntes nå jeg. Ble altfor... ja det ble rett å slett bare jævli med det nye gå systemet.
RTCW: Enemy Territory er et genialt LAN-spill.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Må nesten oppdatere denne posten litt:

Swat4 er genialt i lan, både CO-OP og VIP!
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Unreal Tournament 2004 er et tøft multiplayer spill..
Jeg har spilt 172 timer Call of Duty og 119 timer Call of Duty: United Offensive. Det er gode greier det.
splinter cell 3 med coop mode..genialt.
anbefales ikke på fjortiss-lan siden fullstendig samarbeid er et krav.
arti med en venn eller to..
KKND 2 Krossfire er et gammelt men utrolig festlig strategispill som samtidig har er raskt gameplay med masse action.

Har spillt det dritmye og annbefaler det på det sterkeste.
Vis man drar frem et par gammle slagere syntes jeg swat3 er dritmorro rainbow six osv.
Syns Counter-Strike, WC3, NFSU2, Quake 3, og Unreal Tournement er de feteste spillene å spille på lan Men så er jeg counter-strike freak da :S
jones? om man snakker oldskool ;D
Ingen her som har prøvd "Might And Magic 6" av nyere eller eldre version?
Jeg likte det før iallefall, det er et firstperson RPG spill. Jeg og en snodig venn satt å spilte det hver for oss og konkurerte om å få de beste spillerne^^ Kjempe morsomt!

Edit: Tho dette var offtopic, fordi jeg ikke vet helt sikkert om det er multiplayer eller ikke.
Sist endret av frevev; 9. mai 2005 kl. 13:10.
BF DC er jo morro ellers så har du jo en del morrsomme bilspill , dra tilbake til oldtidens "Midtown Madness 1&2" vet ihvertfall at det er multiplayer på 2`ern. Colin McRae rally er det vell multiplayer på også et veldig morro spill. NFSU2 går ann. UT2k4 er jo knall , men må ha en del spillere evt boter om det går. Der igjen du har jo MANGE forskjellige HL mod`s Q3 mod`s osv. Om jeg ikke husker feil fikk meg og en kompis tak på Q3 Western mod det var drit feet.
hva med EE2? Har prøvd det litt nå, men ennå ikke i lan ennå :P FM5? Wc3 TFT og custom gamet dota? (genialt)
rainbow 6 ravenshield er kos
Neverwinter Nights, Red Alert 2, AvP 2 kanskje
Quake (1) med diverse modder. Horror og KQP må nevnes.
Alien vs. Predator
Serious Sam
Starcraft, som nevnt.
Motorcross Madness
Vi har sittet og spilt Rise of Nations og C&C Generals på skolen de siste ukene. Genialt
Sitat av Zoidberg
splinter cell 3 med coop mode..genialt.
anbefales ikke på fjortiss-lan siden fullstendig samarbeid er et krav.
arti med en venn eller to..
Vis hele sitatet...
hehe, minna meg på om forrige lan, da jeg, raymond og noen andre venner prøvde oss på Swat4 coop, hadde det vært så ræva politi i verden, så stakkar oss. her snakker vi om drap av team medlemmer, gissler, fiender som har gitt opp, og ett og annet strøm pistol skyting på venner av meg =P