Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 596
Hei.

Jeg går å har lyst på en ultraportabel maskin ned i 12 mellom 12 og 13.9 ".

http://www.netonnet.no/art/startpage...o/136950.4854/

Hva tenker folk om denne?

Har noen erfaringer med gjeldende prosessor?

Gode linuxdrivere for strømsparing er også viktig.

Maskinen skal brukes som skole og utviklingsmaskin i eclipse og mysql-workbench, samt litt underholdning og småspilling av ikke veldig krevende spill.

Forslag til alternativ mottas med takk
Sist endret av varians; 20. september 2010 kl. 11:27. Grunn: Fikk ikke med all info 1 og 2 gang
Jeg ville ikke anbefalt skolejobbing på den, jeg mener det er alt for lite tastatur for å skrive på i lengden.

Edit: Ubuntu Notebook versjon skal vel fungere greit? Selv liker jeg ikke det så godt.
Sist endret av OlavGal; 20. september 2010 kl. 12:18.
Jeg har selv en 12" (thinkpad x201), og har absolutt ingen plager med å bruke den til skolearbeid.

Når det kommer til strømsparing, er ikke Ubuntu veien å gå. Du får mye mer ut av batteriet i windows 7. Mulig en annen lettvekterdistro er bedre på akkurat det området.
En netbook vil ikke være noe reelt alternativ, da jeg når jeg sitter å jobber (IDE's og andre verktøy) spiser en god del mer minne enn det som finnes i din average netbook. Jeg kan heller ikke jobbe effektivt på noe mindre enn en 720p skjerm.

Jeg har tenkt litt på asus sine UL modeller, og er på utkikk etter et bra tilbud. Men har ikke sett et bra tilbud på den sølvgrå med alu lokk
Hvorfor ikke en MBP 13" ? Den har jo god batterikapasitet.
Sist endret av mo3; 20. september 2010 kl. 13:30.
Joda. Jeg kunne veldig godt vurdert det. Hadde det ikke vert for at jeg ikke har lyst å gi noe spenn til han gjøken som sitter på toppen der.