Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1091
Jeg holder på og lage en firma side til kjæresten og jeg lurer på hvordan man får EØÅ på siden...

Ingen kommentarer på desing takk siden er ikke ferdig.

Og btw hvor stor bør iframen være?

http://mekktech.com/
Sist endret av cr4zycat; 13. januar 2009 kl. 13:21.
æ = æ Æ = Æ
ø = ø Ø = Ø
å = å Å = Å

Bare bytt ut bokstavene i htmlkoden med disse kodene.
cr4zycat's Avatar
Trådstarter
26 0
Ja faen xD Laget et javascript som var sånn en gang, bare at den gjorde bokstaver og tall til binær xD

Takk for tipset.
Hva med å heller lagre det i riktig charset? UTF-8 eller ISO-8859-1(/-15)
Sitat av Deezire Vis innlegg
Hva med å heller lagre det i riktig charset? UTF-8 eller ISO-8859-1(/-15)
Vis hele sitatet...
Er vel utf-8 på den siden?

Kode

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
Du får rette meg dersom jeg har misforstått.
Du kan fort få problemer hvis du sier til nettleseren at det er UTF-8 mens dokumentet egentlig er skrevet i ISO-8859-1.
Som Deezire sier så må du sørge for at både taggen og dokumentet er UTF-8. Dette løses enkelt å greit ved å kopiere all kode inn i et nytt dokument du har satt til UTF-8. Eller sette det i Notepad siden notepad ikke angir dokument type slik jeg vet.
cr4zycat's Avatar
Trådstarter
26 0
Ok takk for mange gode svar.

Men hvor stor bør iframen være?
Sitat av cr4zycat Vis innlegg
Ok takk for mange gode svar.

Men hvor stor bør iframen være?
Vis hele sitatet...
0x0. Bruk en annen funksjon når du designer.
cr4zycat's Avatar
Trådstarter
26 0
Det skal bare være en enkel side, så jeg orker ikke og lage noe i javascript osv.
Tengte at en iframe ville være nokk.
Tror du Javascript er eneste alternativ til iframe? PHP include sier bare jeg, les litt om det du
Iframes hører hjemme i 90-tallet...
Sist endret av Toak; 13. januar 2009 kl. 16:50. Grunn: skriveleif
cr4zycat's Avatar
Trådstarter
26 0
Sitat av Toak23 Vis innlegg
Tror du Javascript er eneste alternativ til iframe? PHP include sier bare jeg, les litt om det du
Iframes hører hjemme i 90-tallet...
Vis hele sitatet...
Ja det er gammelt men det er også super enkelt og det funker for den enkle firmasiden, som ikke skal bli sett av så mange og ikke skal være operativ så lenge.
Hvis du skal inkludere noe fra en annen nettside, slik som han har gjort her så passer iframe veldig godt til formålet. Er det lokale filer derimot så er saken litt annerledes. Ajax er nok litt mer avansert, det kan stemme.
cr4zycat's Avatar
Trådstarter
26 0
Sitat av Deezire Vis innlegg
Hvis du skal inkludere noe fra en annen nettside, slik som han har gjort her så passer iframe veldig godt til formålet. Er det lokale filer derimot så er saken litt annerledes. Ajax er nok litt mer avansert, det kan stemme.
Vis hele sitatet...
Ja det skal være lokale filer.

Siden det er så mange iframe hatere her så skal jeg bare lage en vanlig side da med enkle linker er det bedre?
Sist endret av cr4zycat; 13. januar 2009 kl. 17:05.
Hva det står i linken er egentlig uvesentlig for min del, er ikke som om jeg går rundt og memorerer den. Finnes mange måter å gjøre dette på, men i ditt tilfelle ville jeg startet opp enkelt og linket til hver fil og kanskje eksprimentert litt med CSS.
cr4zycat's Avatar
Trådstarter
26 0
Sitat av Deezire Vis innlegg
Hva det står i linken er egentlig uvesentlig for min del, er ikke som om jeg går rundt og memorerer den. Finnes mange måter å gjøre dette på, men i ditt tilfelle ville jeg startet opp enkelt og linket til hver fil og kanskje eksprimentert litt med CSS.
Vis hele sitatet...
Med enkle linker mener jeg og gjøre det så simpelt som og linke til hvert dukument/side.

Ble litt dårlig og feil skrevet