Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 482
Hallo, lurer på hvordan pc-teknikere sjekker om garantien er gyldig, altså om man har åpnet PC'n eller noe sånn
Det kan være alt fra loctite på skruene, et klistremerke over lokk o.l til at de ser etter om det ser bra ut.. Har du vært inni en plass du ikke skulle vært, er det egentlig ikke så vanskelig å 'lukke etter deg'

EDIT: Med 'lukke etter deg', mener jeg å få det til å se ut som du ikke har vært der >.<
Sist endret av excubated; 30. desember 2008 kl. 12:16.
Enkelte har klistremerker av typen http://www.drake.com/images/void.jpg pent plassert over skruer som er absolutt nødvendig å fjerne for å skru opp maskinen.
Nå har det seg sånn at jeg har vært bare "litt" inni laptopen, altså bare fått omtrent 2 cm åpning på den, det var ingenting som måtte fjernes for å komme til skruene
Hvis de er veldig kjeie kikker de på skruene også, ser om det er slitt av noe lakk og sånn.. Tho, ikke mange tar seg tida på garantiverksted. De har nok å gjøre fra før
Så det er en stor sjangse for at det ikke blir merket i det hele tatt? La ikke merke til noen form for segling av noen form når jeg åpna den.

Lurer også på hvor mye man har lov å åpne på en pc før garantien går ut?
For eksempel; Er det lov å bytte tastatur/ram/harddisk uten at garantien ryker?