Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1449
Kategori: Portrett, fashion, reklame
Kamera: Canon 30D
Objektiv: Canon 50mm 1.8

Tenkte jeg skulle legge ut dette.
Ikke noe budskap, utenom at jeg prøver å forbedre meg i denne kategorien.

http://bildr.no/thumb/279500.jpeg
Sist endret av tafsern; 31. oktober 2008 kl. 00:27.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Negativ kommentar incoming.

Så mye airbrushing at Jude Law i A.I følte seg mennesklig.
Veldig bra med untak av Litt uskarpt på høyre side og nede
Sitat av AtXbYeA
Negativ kommentar incoming.

Så mye airbrushing at Jude Law i A.I følte seg mennesklig.
Vis hele sitatet...
Da vet du tydeligvis ikke stort... ta en kjapp titt på reklame og fashion bilder.
Sist endret av tafsern; 31. oktober 2008 kl. 00:29.
Ser nesten mer ut som en bra animert figur en et irl menneske, er det ps-et?
Det må jo være noe gærent med øya hennes? Eller ser jeg bare feil. De stikker jo ut i forskjellig retning?
Sitat av Kugie
Det må jo være noe gærent med øya hennes? Eller ser jeg bare feil. De stikker jo ut i forskjellig retning?
Vis hele sitatet...
Mange er sånn, kalles skjeløydhet
Sitat av Kugie
Det må jo være noe gærent med øya hennes? Eller ser jeg bare feil. De stikker jo ut i forskjellig retning?
Vis hele sitatet...
Visst dette er det mest fotorelaterte konstruktive kritikken jeg ender opp med, så blir dette det siste fotoet jeg legger ut her.
Hadde jeg vært verdensmester på bilder hadde jeg vel ikke lagt ut bilder slik, da hadde jeg hatt et studio og kosa meg i et eller annet sted..
Sist endret av tafsern; 31. oktober 2008 kl. 00:35.
I like it! KP

Edit: Hvorfor? Vanskelig å peke på noe konkret, med unntak av at pene damer alltid vil være en fryd for øyet.
Sist endret av Ambrosio; 31. oktober 2008 kl. 00:39.
Jeg kan jo slenge ut at jeg brukte en gammel hvit pappplate som reflektor, og en arbeidslampe med en slitt hennes og mauritz paraply foran...som lys
Sitat av tafsern
ta en kjapp titt på reklame og fashion bilder.
Vis hele sitatet...
Man skal ned på ganske så lav kvalitet av reklame og fashion for å finne noe som ser slik ut. Jeg har aldri sett noe liknende i en seriøs sammenheng, og jeg ser igjennom rundt hundre nye bilder innen motefotografi hver eneste dag.
Jeg har sett lignende i "reklame og fashion", men jeg liker det ikke grunnet unaturlig hud.

100 bilder av motefotografi hver dag må da gjøre deg litt trangsynt og gay.
Sitat av Butcher'n
Jeg har sett lignende i "reklame og fashion", men jeg liker det ikke grunnet unaturlig hud.

100 bilder av motefotografi hver dag må da gjøre deg litt trangsynt og gay.
Vis hele sitatet...
Nei.

Ellers.. Sminken er jævlig. Se på øynene hennes f.eks. Er dama nesten hundre prosent hvit? Hvis ikke, hvorfor har du gjort henne slik? Det finnes bare så vidt fargeinformasjon i mye av huden og skjerfet eller hva det er hun har på seg. Ser ut som du har prøvd å fremheve at hun har fått alt for mye blits på seg. Poseringen hennes er helt merkelig. Hun ser rett og slett litt retard ut.. Som om hun har en skade.

Beklager, jeg synes ikke noe om bildet i det hele tatt.
Sitat av slækkern
Hun ser rett og slett litt retard ut.. Som om hun har en skade.
Vis hele sitatet...
Ja det er sant, nesten like retard som hu her
Sitat av slækkern
Hun ser rett og slett litt retard ut.. Som om hun har en skade.
Vis hele sitatet...
Jøsses. Sleng ut bilde av dama di, plz! For hvis du synes jenta på bildet ser retarded ut, da lurer jeg veldig på hvilken standard du skal ha på damene. Må være av en annen verden.
Hva slags lys brukte du, det så bra ut! Huden var litt vel smooth, men sånn er nå bilder i denne genren. Jeg synes det var veldig bra
Øynene passer ikke sammen, men det er ikke noe galt med høyre øye. Hvis du holder foran venstre halvdel ser øyet normalt ut, og vica versa. Men de passet rett og slett ikke sammen.

Fokuset på bildets helhet ble totalt forvrengt i et bizarrt innslag av surrealistisk harryhet.
Sitat av bobbo
Hva slags lys brukte du, det så bra ut! Huden var litt vel smooth, men sånn er nå bilder i denne genren. Jeg synes det var veldig bra
Vis hele sitatet...
Har brukt en ex430 bakfra fra høyre, og en ex580 (som dessverre fortsatt må festes til kamera). 580 kjørte jeg inn i en hvit pappaplate, funket faktisk helt ok som reflektor.
Arbeidslampa kommer fra venstre med en sånn jalla paraply.



Sliter med lyset, ja:P Prøver så godt jeg kan, og prøver å forbedre meg på mange måter. Softingen av huden, ja, men det er absolutt ikke unormalt. Om jeg gjør det bra, kanskje ikke, men jeg prøver iallefall, og jeg utvikler meg ikke uten å prøve. Modellen, å si at hun ser ut som en retard er vel rett og slett teit.

Ja, bildet er kanskje ikke superbra i noens øyne, har fått fine tilbakemeldinger av andre som mener det motsatte. Det er jo det som er så fantastisk med bilder, at ikke alle liker det samme.

Jo, det går under reklame, fashion. Vet ikke hva du sitter å ser på hele dagen, men de fotografene jeg kjenner som driver med dette tar store fotooppdrag, og joo...det er nettopp...reklame og fashion. Men kvaliteten på bildet forandrer vel kanskje ditt syn på det, om du synes det er dårlig.

Jeg har jo skjønt at nFF ikke er et sted hvor det florerer av kompetente fotografer som gir kontruktiv kritikk og tips. Jeg er heller ikke en dem. Men det er bedre å ikke si noe, enn å bare si dritt som egentlig ikke har noe med de tekniske kvalitetene i bildet i det hele tatt.

Personlig er jeg fornøyd med diverse ting på det, jeg kan jo foreløpig ikke mer, men det er ting jeg ikke liker også. Hadde jeg tatt perfekte bilder hadde jeg aldri lagt de ut for kritikken skyld diverse steder. Legger vel ut her egentlig bare for å se hva folk sier..hehe...morsomt å lese
Sist endret av tafsern; 31. oktober 2008 kl. 08:17.
Fint bilde men du bør nok ikke fjerne så mange detaljer for å få modellen til å se litt mer levende ut.
Du har skapt en kald stemning ved bruk av lyset og farger og det passer godt til motivet men den ekstreme utglattinga må du være forsiktig med. Kan i verste fall minne litt om oppskalering av et bilde med lav oppløsning. Porer er en naturlig greie.
Sitat av slækkern
Man skal ned på ganske så lav kvalitet av reklame og fashion for å finne noe som ser slik ut. Jeg har aldri sett noe liknende i en seriøs sammenheng, og jeg ser igjennom rundt hundre nye bilder innen motefotografi hver eneste dag.
Vis hele sitatet...
Selv om du finner ditt runkemateriale blant motefotografier, så gjør det deg ikke til en ekspert innenfor motefotografi. Dessverre.

Jeg synes bildet har for stygg hud på kinnet. Det ligner litt på skinnet på en ribbet kylling. Hun er ikke spesielt flink med sminken. Buen nederst på kinnet hennes på venstre siden av bildet kunne kanskje også vært forminsket noen piksler. Men alt i alt synes jeg det var et temmelig bra bilde.
Sist endret av amanita; 31. oktober 2008 kl. 09:32.
Sitat av amanita
Selv om du finner ditt runkemateriale blant motefotografier, så gjør det deg ikke til en ekspert innenfor motefotografi. Dessverre.

Jeg synes bildet har for stygg hud på kinnet. Det ligner litt på skinnet på en ribbet kylling. Hun er ikke spesielt flink med sminken. Buen nederst på kinnet hennes på venstre siden av bildet kunne kanskje også vært forminsket noen piksler. Men alt i alt synes jeg det var et temmelig bra bilde.
Vis hele sitatet...
Takker
Sminken har hun gjort selv. Kinnet tror jeg rett og slett at jeg har ødelagt...gjorde en ting, men det skal jeg ikke gjøre igjen, hehe..

Sitat av Ricochet
Fint bilde men du bør nok ikke fjerne så mange detaljer for å få modellen til å se litt mer levende ut.
Du har skapt en kald stemning ved bruk av lyset og farger og det passer godt til motivet men den ekstreme utglattinga må du være forsiktig med. Kan i verste fall minne litt om oppskalering av et bilde med lav oppløsning. Porer er en naturlig greie.
Vis hele sitatet...
Mmm...det finnes måter å softe på hvor jeg beholder mye av hudstrukturen, og jeg prøver meg godt fram på å finne den beste måten. Derfor må jeg rett og slett regne med å klusse litt til i starten. Jeg drar godt i spakene, men håper det kommer positivt ut en gang