Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 2124
så her om dagen "skaperen" på tv2, så var det han ene 13åringen som hadde funnet opp en usynlighetsdrakt,
den funket slik : han hadde mange skjærmer forann på kroppen og mange kameraer bak seg, så kameraene filmet så kom filmen på skjærmene forann på kroppen, da viste skjærmene alt som var bak på skjærmene og man er usynlig.
noen som har noen filmer av denne usynlighets drakten? ble ganske dratt med
tror det bare va teoretisk... eller? Regner med at kvaliteten blir downs.
regner med at denne er funnet opp for mange herrens år siden, så om det på discovery!
Dette er også blitt tatt opp på forumet her for en god stund tilbake..
2bad's Avatar
Trådstarter
har ikke sett hvordan det ser ut helt "real" enda, men hvis dere skjønner så får man en følelse at man ser rett gjennon en person som f eks...man har ett kamera bak som viser hva som skjer bak på den skjærmen forann....man vil da få følelsen av å se rett gjennom der skjærmen er festet på kroppen
Dette er jo gammelt. De viste til og med video av dem som hadde laget det, når dem testet det, på skaperen. Samme link som har vært rundt på dette forumet for lenge siden? Men stakkar liten gutt, han som trodde han hadde skutt gullfulen.
Har sett en film med en slik usynlighetsfrakk, oppløsningen ble ganske kornete, og ikke særlig bra hvis en var i bevegelse, men meget kult though...
Noe slikt kan da bare funke om man ser på personen i nøyaktig den vinkelen den er innstillt til å filme? Eller misforstår jeg her?
Det har ingen brukendes formål, da markedet for slikt ville vært millitært, og det i så fall måtte ha vært mer bredspektret pga termisk og infrarød observasjon.
2bad's Avatar
Trådstarter
så på filmen fra "skaperen"
den var ikke så veldig mye å skryte av men det er jo en fet tanke
håper de får forbedret den skikkelig
den drakta på filmen på "skaperen" var vevd i fiberoptiskekabler så man kunne se gjennom fra alle vinkler
Sånne drakter bør jo funke bra i mørket.
-Og etter en lengere tid så får de nok dette til å funke perfekt. Kameraer blir bare bedre og bedre... og mindre.
Sitat av Same i Skauen!
-Og etter en lengere tid så får de nok dette til å funke perfekt. Kameraer blir bare bedre og bedre... og mindre.
Vis hele sitatet...
De bruker ikke kameraer, de bruker fiberoptiske kabler som gjør at det lyset som blir sendt i mot ryggen til den som har på seg drakten kommer ut på andre siden, slik at man "ser igjennom" denne personen.
hadde ikke dette vært noe for den millitære verden? Nå tenker jeg på tildekking av både panser og personell. Men kjenner jeg (USA) riktig, så er vel de allerede under utvikling av noe sånt.
Ja, med invisibility cloak og exoskeleton (http://science.howstuffworks.com/exoskeleton.htm), blir de uovervinnelige i framtidige kriger.. oh noes..
haha, de så jeg på discovery også faktisk :P Slenger vi på liquid body armour og såkalte "smart helmets" tror jeg vi har en flott pakke soldat. Teit blir det riktig nok.
bakdelen med optiske kabler er jo at den kun reflekterer "et" punkt etter som jeg har forstått ... så du må stå i nøyaktig riktig vinkel for at den skal fungere..
2bad's Avatar
Trådstarter
hadde det ikke funket bedre med videokameraer som filmet alt bak og viste det i riktig vinkel forann på kroppen?
Sitat av 2bad
hadde det ikke funket bedre med videokameraer som filmet alt bak og viste det i riktig vinkel forann på kroppen?
Vis hele sitatet...
Og hva hvis "fienden" hadde kommet bak deg?
Se på bilen til James Bond i Die Another Day. Den er utstyrt med rimelig bra usynlighetsteknikk.
Men greia er jo at man kan jo bare ha et bilde over hele forsiden, mens dette bildet jo egentlig må være forskjellige utifra hvilken vinkel man ser på vedkommende fra.

Og nettavisene fikk det til å høres ut som om han hadde funnet opp greia, eneste han har gjort er jo bare å ha sett det på discovery eller noe sikkert.
Hva med å bare ta på seg en stor dress, en finlandshette, sko, og sorte solbriller, så e man jo usynlig. Ingen klarer å se hvem det er! ^^