Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  51 2857
Hallais!

Nå begynner jeg å bli litt lei av musikken jeg har liggende på pc'en min. Noen som har noen bra forslag på hva jeg kan laste ned?

Jeg liker for det meste rock, punk, metal (black, death, prog.).
Jeg er egentlig ikke lei musikken min på den måten, men det er alltid kjekt å finne noe nytt å høre på

Band jeg liker å høre på:

Guns N' Roses, Metallica, Iron Maiden, Monster Magnet, Pantera, Silverchair, Megadeth, Dream Theater, Deftones, Travis, Coldplay, Machine Head, Staind (det gamle), Aerosmith, Dimmu Borgir, Children of Bodom, Maroon5, Richard Ashcroft, Weezer, Placebo, Span, Manic Street Preachers, Peel, Him, Helloween, In FLames, Radiohead, The Darkness

* Sorry dersom det ble kjedelig å lese gjennom alle bandene *

Har du noen forslag om et band som kan passe for meg?
På forhånd takk!
The offspring, System of a down, Deep purple

Her er noen forslag...
det lukter listetråd lang vei av tråden, men jeg kan jo foreslå disse bandene til deg.
Liquid Tension Experiment, Mullmuzler, Flowerkings, Spocks Beard, Rhapsody, Symphony X, Spastic Ink, Spineshank, Spiral Architect, Meshuggah, Deftones, Hatebreed, Refused, The (International) Noise Conspiracy, Skinlab, (Hed) Pe, Sevendust, Soulfly, Stone Sour, Soilwork, The List, Platypus, O. S. T., 311, A. C. T., Luca Turilli, Explorers Club, Hammerfall, Blind Guardian, DIO, Helloween, Lacuna Coil, Mushroomheads, Static X, Raised Fist, Integrity, Six Feet Under, Powerman 5000, Snapcase, Yes, Lowdown, Trioxin, Thundra, Lok, Henry Rollins/Rollins Band, Earth Crisis...
Sist endret av n5k; 2. juni 2004 kl. 22:51.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Muse, The White Stripes, Air, Dead kennedys, Foo fighters..
Definitivt Opeth. Og Tool. Og King Crimson. Og fem hundre andre band som er fine, men det får holde med de tre.
Queens Of The Stone Age, Melvins, Faith No More og Turbonegro for å nevne noen
Pink Floyd min venn,

PINK FLOYD!
Nightwish - Once, den plata kom ut i dag. Vis dokker vil ha torrent fila så er adressen som følger:
hxxp://trackerwww.prq.to/download.php/3217387/Nightwish-Once-RETAIL-2004-RDA.torrent

edit: fant denne på forumet, hxxp://home.no.net/sssc/Nightwish - Once.rar
Sist endret av Rauniz; 2. juni 2004 kl. 23:28.
Gabriel & Dresden
Iced Earth.
Spesielt de to første albumene, Iced Earth og Night of the Stormrider.
motorhead, rage against the machine, oasis (seff), blur, steve harley and the cockney rebel (make me smile - lottoreklamen )

kaizers orchestra er mitt favorittband, men utifra det du skrev er jeg usikker på du liker d... (?)
De er kanskje ikke så veldig kjente, men veldig gode; Sonata Artica. Band fra Finland, har en god coverlåt av Fade to black. Prøv den du, og se om det faller i smak.
Last ned: Tool, A Perfect Circle, Sepultura, In Flames, Soilwork, Godsmack, Stone Sour. Dette er musikk som ser ut til å være i den sjangeren du liker.
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
www.progarchives.com Les der. Mange anmeldelser av mange plater av mange band.
BTW: dette er en side der du kan finne ut hvilken musikk du liker.

Fiffig!
Queens Of The Stone Age, White Stripes, Motorpsycho, Pink Floyd, Red Hot Chili Peppers og Violent Femmes.
Et tips: søk etter din favoritt-band på www.allmusic.com og se under "Simillar Artists" for lignende band.
Paradise Lost, Anathema, Opeth
Kan foreslå The list(n5k),Motorpsycho,RHCP,Violent Femmes.
velvet revolver..

Med ex guns medlemmer.. + stone tempel pilots vokalist og en gitarist til..

Har den nye cden.. kan sikkert uppe den til deg hvis du har et sted jeg kan uppe
Her er noen forslag: led zeppelin, the who, jethro tull, yes, king crimson, genesis, the doors, neil young, cato salsa experience, jimi hendrix, deep purple, motorpsycho

og siden det er sommer, postgirobygget.
Gnoosic var en genial side. Den fungerte bra
Til topic: Du bør sjekke ut Ayreon og Jack Johnson (+ mange som har blitt nevnt før; Dream Theater, Spock's Beard, Opeth, Pink Floyd, Muse, LTE, Symphony X)
Keane, Ash, Foo Fighters, Pixies
Marlyn Manson - The Golden Age of Grotesque, Slipknot, Cradle of Filth, Nirvana (!), El Caco, Pantera, Type O'Negative
Skaff deg en Audioscrobbler profil og kjør med plug-in en stund. Så får du mange anbefalinger på musikk

www.audioscrobbler.com
drowning pool
Man, jeg må virkelig slutte spamming snart, men sjekk ut;

http://www.luftgitar.com

Endel skiveanmeldelser og greier der nå.
Band jeg liker å høre på:

Guns N' Roses, Metallica, Iron Maiden, Monster Magnet, Pantera, Silverchair, Megadeth, Dream Theater, Deftones, Travis, Coldplay, Machine Head, Staind (det gamle), Aerosmith, Dimmu Borgir, Children of Bodom, Maroon5, Richard Ashcroft, Weezer, Placebo, Span, Manic Street Preachers, Peel, Him, Helloween, In FLames, Radiohead, The Darkness
Vis hele sitatet...
Det der var skummelt likt det jeg hører på
anderbor's Avatar
Trådstarter
Du heter vel ikke anders også..?
hell is for heroes - the neon handshake
smashing pumkins - mellon collie and the infinite sadness
nirvana - incesticide

noen fete album jeg har og liker
Vet ikke om noen har nevnt de, men sjekk ut Blind Guardian. De er gode.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
prøv Sonata Arctica. min favoritt for tiden.
http://www.sonataarctica.info/index.php?mp3&en
noen smakebiter.
Anthrax er litt tøfft.
Opeth, Tool og Paradise Lost (nevnt tidl.), Ram-Zet, Lumsk, Megadeth (Risk & The World Needs a Hero), Old Man's Child, Zeromancer.. osv.
Alle albumene til Turbonegro?
Det er gudd.
Black Metal: Carpathian Forest, Emperor, Mayhem, Immortal, The Kovenant.

Death Metal: Caliban, The Cumshots.
Sist endret av Nichotin; 6. august 2004 kl. 01:22.
Kåre and the cavemen.
Ingen som har nevnt Arch Enemy enda... Husker ikke alle bandene som har blitt ramset opp, men her er i hvertfall noen:
-Slayer
-AC/DC
-Avantasia
-Bruce Springsteen
-Dio
-HIM
-In Flames
-Incubus
-Korn
-Stratovarius
Kåre and the cavemen eksisterer vel ikke enda? Trodde de bytta ut et par folk og kalte seg Euroboys...
synes du skal høre på Long Day's Flight 'Till Tomorrow albumet til euroboys eller da kåre & the cavemen.
eller synes jeg du burde laste ned musikken fra gta vicecity er bare helt nydelig 80talls pop,jazz,hiphop & rock.
▼ ... noen uker senere ... ▼
ABBA!
Dio,Behemoth,Kyuss,Orange Goblin,MC5,Dark Tranquillity,Saxon.
Helloween, Paradise Lost, Madrugada, Lacuna Coil, Deathstars, Hammerfall, WASP, Mayhem, Cradle Of Filth, Saxon, Led Zeppelin, Finntroll ++
Marilyn Manson, Danzig, A perfect circle, Nirvana, SlipKnot, Immortal, Queens of the Stoneage, Jimi Hendrix, The Ramones, The Clash.....
Twilightning.. det desidert beste innen finsk rock
alabama thunderpussy (stoner), big elf (psychedelic stoner), blind dog(stoner), clutch (party!!!...stoner), down (stoner. vokalisten fra pantera), colour haze (stoner fra tyskland), fu manchu, kyuss ('nuff said)...
electric wizard (doom), sleep (doom)

acoustic alchemy (new wave/jazz)

uriah heep og deep purple (psychedelic/rock'n'roll), led zeppelin(blues rock'n'roll), black sabbath (doom rock/rock'n'roll), jethro tull (psychedelic), king crimson (progressive)
atheist (death/thrash-fusion metal! ja, sånt finnes! )
arcturus..
borknagar (IKKE det siste albumet...blach! men ellers da..)
faith no more/Mr. Bungle
Mye bra som er foreslått her Siden du liker Dream Theater vil du sannsyneligis også like Transatlantic (Mike Portnoy er med!!)
[quote]Opprinnelig postet av ^V|per^^
[b]Ingen som har nevnt Arch Enemy enda...

Arch Enemy er konge! Ingen har nevnt Disturbed så langt! Sum 41 og Alien Ant Farm burde også kanskje nevnes?

Btw: Skremmende lik musikksmak!