Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Filmens helhet?
Bra 43 35,83%
Dårlig 16 13,33%
Vet ikke, har ikke sett den! 61 50,83%
Stemmegivere: 120. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  46 2662
I dag var jeg å så denne filmen. Syntes den var helt fantatisk egentlig. Effektene, ol var klistra bra sammen. Eneste var story'n som ikke var så helt suvuren.
Terningkast: 5

Hva syntes dere?
Synes filmen var meget bra! Effektene var utrolige i allefall, men er enig i at storyen var litt så-så. Men det er jo alltid gøy med katastrofefilmer, spesielt når det er så lenge siden sist (Independence Day var vel den siste skikkelige katastrofefilmen?)

Ville gitt The Day After Tomorrow en solid og sterk 4
Jeg så den også, og vil si at den var veldig kul.
For å si det sånn: Det er forskjell på en _bra_ film, og en fet/kul film. Denne var ikke _bra_, men fet

Anbefales, effektene var jævlig bra, og selve filmen er tøff i seg selv

Terningkast? Hmm, en solid 4-er jeg og.
Jeg skal se filmen om et par timer. Har meget store forventninger. Regner med effektene som er blitt brukt kommer til å være sikkelig bra.

Digget Independence Day, renger med jeg kommer til å digge denne også :P
Grei nok film, evig animasjon. Teit amerikansk klisjé.
Jeg synes ikke animasjonene er det som teller mest i om en film er bra eller ikke, og dessuten har jeg sett flere slike dommedags-filmer før og de fleste har vært fatale.
Så hvis storyn ikke er så veldig bra, tror jeg ikke jeg gidder og se denne filmen.
Vet ingenting
Har ikke sett den, men en kompis så den igår, og han ga den en 6'er.
Skal vel se den snart tenker jeg siden mange sier den er bra.
Syns den var veldig bra jeg, mye bedre enn både Armageddon og Independece Day. Effektene var meget gode, ikke overdrevne og de gav et sterk inntrykk av hvor kraftig og ekstrem naturen er i forhold til menneskeheten. Selv om storyen ikke er en av de mest realistiske, synes jeg den var et fint innlegg i miljødebatten rundt global oppvarming. Flott at de fikk frem dette..


Jeg savnet at ikke noen av de personene vi ble godt kjent med døde i løpet av filmen. Den ble dermed ikke så hjerteskjærende og tåredryppende som andre katastrofefilmer.
Og så skjønte jeg egentlig ikke helt poenget med at faren skulle risikere livet sitt for å komme til New York, når han ikke var til noen hjelp der i det hele tatt. Sønnen hadde jo blitt reddet uansett. Det er greit at han hadde sviktet sønnen sin opp igjennom oppveksten, men å satse livet sitt slik for å møte ham i New York virka litt teit syns jeg... Men, men som han sa: "I have to go" eller noe i den dur...

Jeg gir den uten tvil: terningkast 5
PASTA POWER!!!!
magstr's Avatar
Tøff film, men for en klisjè! Enkelte av dialogene var så håpløse at det ble morsomt... 6/10


Sitat, Da Jack hadde klart å gjennomføre en nærmest umulig reise for å redde sønnen Sam:

Sam: "I didn't thought you would make it" Jack: "Offcource I would"
første halvparten var ganske bra, den andre satt jeg bare å venta på å gå hjem.. men effektene var bra.
terningkast 4 kanskje..
Den beste klisjeen jeg har hørt er "the perfect storm" scenario scenen er fra "midt under det verste helvete og stormen bygger seg opp"........ De har akkurat fylt båten med "tuna" og Mark Wahlberg sier til Skipper'n Cloney. Here goes: "Come on skipper -if anyone can ride this storm off it's you".....

HELT UTROLIG AT DE KLARTE Å TRØKKE INN DENNE I EN ALLEREDE BEDRITEN FILM (anyhow that's my opinion).
synes filmen var helt ok. Effektene var sykt bra=D, men historien og resten sugde mest. Dette var vell egentlig som forventa også
har ikke fått sett den enda, men regner med å se den iløpet av noen dager. den ser veldig bra ut og har store forventninger! så da gjenstår det bare å se
Jeg var kjempefornøyd, selv om den innholdsmessig er overdrevet Hollywood, så håper jeg folk oppfatter meningen med filmen: vekke folks bevissthet for at handlinger har effekt på naturen. Terningkast 5.
toughingen: Kan gjerne skrive noe sånt som *** S P O I L E R *** over det du skal skrive som avslører ting i filmen, er kjipt for oss som kanskje vil se den, men vil lese her først om folk synes den er bra eller dårlig og får hele storyen servert på et sølvfat
Hvorfor er det bare døgenikter her?

Filmen sugde jo . Har ikke sett en film stappet med flere klisjèer før. Greit nok at det skal "bare" være underholdning, men når manus og plot er lagt opp på en så dårlig måte, begynner man å lure. Hovedpersonene overlever hele tiden "akkurat" på håret. I tillegg var det latterlige sidehandlinger (ulvene), som trakk filmen enda mer ned.
Effektene var kule, men filmen var en katastrofe. Bokstavelig talt.

*edit*
Var det noen andre som la merke til den elendige tekstingen ?
Huff og huff.
altså chill. At filmen kom til å være stappet full av klisjeer er noe alle kunne forutse på forhånd.
Hvis man gikk på kino i håp om å se en fabelatig handlings historie har man missforstått . Man så filmen pga de ekstremt brae effektene som var brukt. Men dog ska si meg enig i at handlingen i hovedsak sugde og spekket av klisjeer =)

Så den dårlige tekstingen ja.. Masse AMO o.l
Er det sånn standard katastrofefilm?
DrMatrix's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av COMPstomp
Er det sånn standard katastrofefilm?
Vis hele sitatet...
utdyp deg litt..
Opprinnelig postet av chill
Var det noen andre som la merke til den elendige tekstingen ?
Huff og huff.
Vis hele sitatet...
Det beste var vel "Supplies" som konsekvent ble oversatt med "forskyvninger" og ikke "forsyninger"...
Sist endret av Gjerrigknarken; 29. mai 2004 kl. 23:32.
En helt ufattelig elendig film...
Skal se den i kveld, så får se om den er ikke dårlig som dere sier :P Men tror kanskje det blir 80kr. bortkasta.
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Så denne ikveld, var en vellykket film. Ingen oscar for beste film, men meget underholdene til tider. Klisjeene som var med måtte nesten være der mener jeg.
7/10 sier jeg sånn ca.
Uff, denne får maks 4 på terningen fra meg, kanskje 3. Terningen vipper litt (ganske utrolig, ettersom 3 og fire er på motsatte sider av hverandre). Det var, som folk sa, kun klisjeer, mange overdrivelser, og elendig historie. Effektene derimot, trakk veldig opp. Tekstingen var elendig. "Send nød varsel til nord statene!"
Dette blir jo ingen objektiv iaktagelse som en dokumentar, vi skal jo følge mennesker gjennom en tragedie og jeg mener det er vanskelig å unngå at storyen blir litt tynn enkelte steder. Ellers syns jeg selve grunnideen med istid er knall, klisjeene var mange og flertallet passende, flere ukjente gode skuespillere og effektene helt geniale. Første halvdel en del bedre enn andre. Alt i alt står den til en 5 på terningen min.
Sist endret av Bjornix; 2. juni 2004 kl. 00:16.
Likte den veldig godt jeg. Men la merke til forskjellige ting som ikke var så veldig gjennomtenkt. Under den nærmest umulige reisen, oppe på kjøpesentret og han ene går gjennom glasset, så kutter han av pulken. Ingen andre hadde sekk, men like etterpå ligger de i et telt. Dessuten var det lite snø på glasset og det sprakk jo bare med at de gikk på det. Så når han fyren hang i tauet, slo Jack ishakka si steinhardt ned i bakken/snøen/glasset, uten at vinduet sprakk...
Det eneste som redder filmen fra en stryk, er sinnsyke effekter!
Har sett storyen 1 mill. ganger før! Skilte foreldre, faren treffer ikke barna nok, skal kjøre ungene til noe typisk, blir forsinka, skal gjøre opp igjen, treffer ungen sin, alle blir glade, happy ending.
Sier som han i Absolutt "Kunne ikke hele verden bare gått til helvete og alled dødd?"
Terningkast: 3
very impotent freak
Delusional's Avatar
Dette minner meg og LOTR, tøffe effekter og bra jobb med lyd, men handligen var egentlig ganske håpløs. Noe jeg la merke til som jeg reagerte på var den kjøpesenterscenen, han ene fyren har ikke på seg hansker. Syntes ikke at en slik film skulle hatt en happy ending. Den var forutsigbar som py! Jeg visste hva folk kom til å si. Da han fyren sa at han skulle ha brukt mer tid med sønnen, la jeg hode i hendene og ristet på det i fortvilelse.
Effekter og lyd: 6
Handling: 2
Terningkast: 3
Jeg så filmen i går, jeg synes at det ensete som redet filmen var effektene og kinosalen!
Det var jo ikke noe bra handling, det ble for tynt.
Opprinnelig postet av DrMatrix
utdyp deg litt..
Vis hele sitatet...
Trengs ikke, du skjønner vel hva en katastrofefilm er? Stor trussel, f.eks aliens eller flodbølger kommer, kjærlighetsforhold, masing på "MR PRESIDENT" eller "MR VISE PRESIDENT" "YOU GOTTA DO SOMETHING!!". Dette er en typisk katastrofefilm, som det ser ut til at det er det eneste Roland Emmerich kan. (med tanke på independence day og godzilla..
Alt for mange amerikanske klisjeer

nuff said
Opprinnelig postet av Dalla
altså chill. At filmen kom til å være stappet full av klisjeer er noe alle kunne forutse på forhånd.
Hvis man gikk på kino i håp om å se en fabelatig handlings historie har man missforstått . Man så filmen pga de ekstremt brae effektene som var brukt. Men dog ska si meg enig i at handlingen i hovedsak sugde og spekket av klisjeer =)

Så den dårlige tekstingen ja.. Masse AMO o.l
Vis hele sitatet...
Hvis du så den dårlige tekstinga med masse AMO som du sier, hvorfor orddeler du selv da? ("handlings historie")

Selvfølgelig visste jeg at jeg kom til å få se en hel del klisjéer i løpet av filmen, men jeg visste ikke at det skulle være så ille som det var. Hadde heller ikke forventet en favelaktig "handlings historie", men jeg hadde ventet mer enn en "må-redde-sønnen-min-som-jeg-ikke-har-stilt-opp-for-Film".

Effektene var gode, skuespillerne presterte helt greit, men resten var bare tull.
Opprinnelig postet av Dalla
jaja
Vis hele sitatet...
EAGD..

--------

Jeg vurderer sterkt å se filmen.. utifra det dere har sagt, tror jeg at filmen blir det jeg har trodd hele tiden, en "kul" film.. men ingen god film.. Godzilla og Independence Day var "kule"..
Effektene var meget gode, ikke overdrevne og de gav et sterk inntrykk av ...
Vis hele sitatet...
Effektene var realistiske mao?
Leste en artikkel om en gruppe forskere som hadde sett filmen og de holdt på å le seg ihjel iløpet av enkelte scener
very impotent freak
Delusional's Avatar
Skulle filmen vært realistisk, hadde den gått over flere 1 000 år. Det kunne vært mange må redde sønnen min scener på den tiden .
crappy skespill spørr du meg, utenom Jake Gyllenhall(Donnie Darko)...en svak 4er på min terning...
fikk en følelse av å ha sett filmen mange ganger før. elendig story som lukter hollywood storproduksjon lang vei. fulgte med på starten får jeg la meg til å sove i kinomørket. gode effekter redder filmen fra en ener.

Terningkast: 2
Det var så ufattelig mange hull i det manuset her. Min favorittscene: Når idioten faller gjennom glasstaket, og den andre idioten slår ishakka i glasstaket og får solid feste. Hysterisk!

Gilgamesjrating: Piece of shit.
Opprinnelig postet av Gilgamesj
Det var så ufattelig mange hull i det manuset her. Min favorittscene: Når idioten faller gjennom glasstaket, og den andre idioten slår ishakka i glasstaket og får solid feste. Hysterisk!
Vis hele sitatet...
Hvorfor er det så hysterisk morsomt? Det er jo mulig. Det er jo et islag på toppen, og man trenger ikke hakke dypt for å få feste..
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
<offtopic>
Hva i helvete har leon med denne filmen å gjøre?
</offtopic>
Opprinnelig postet av Geir&Dangerous
Hvorfor er det så hysterisk morsomt? Det er jo mulig. Det er jo et islag på toppen, og man trenger ikke hakke dypt for å få feste..
Vis hele sitatet...
OK, da tar vi noe annet. Som for eksempel at helikopter flyr på rescuemission helt fra Mexico til New York. Bah...trenger ikke si mer enn at filmen sugde.

offtopic: http://www.kids-in-mind.com/d/dayaftertomorrow.htm

Præhæ
Har ingenting med det å gjøre tnt. Leon er bare gromfilmen over alle.. Men kan fjerne det jeg..
B-Film aka årets største kalkun

Glasstaket er nevnt, og siden det er lite nok snø til at han faktisk klarer å børste bort snøen med hendene er det heller ikke nok til å sette fast en ishakke. Og på tross av at de hadde ild hele tiden kunne ikke det sees når de(pappaen) kom til biblioteket. Så er det telefonene da. På tross av at hele NY er flomrammet, så funker fortsatt mobiltelefon-nettverket. Enda rarere er det med fasttelefonnettverket som ville øyeblikkelig dø hvis det kom saltvann inn i de. (Ikke å forglemme at i en slik situasjon ville alle telefonsystemer bli stengt av pga krise).

mm
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Bare sånn for at ikke man skal henge seg for mye opp i detaljer som glasstaket så må jeg si at det er vel mest sannsynlig karmer mellom glassrutene. Er vel ikke umulig at de er laget av noe som ishakken kan sette seg fast i
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Effekter og lyd: 6
Handling: 2-
Underholdende: 4
Reality: 2
Totalt terningkast: 3

Esja, ganske ok film.. men er ikke vært kinobiletten.. leig den heller på dvd når den kommer ut :P, skal ikke være gjerrig men det var elendig story/handling...

*kremt*.. hvor ble det av den delen der isen ble dannet om til vann, huh.. :P, rart at så mange overlevde også pssst, litt for happy ending :P..
Punktum finale.
Sist endret av Alphanio; 3. juni 2004 kl. 01:19.
Det beste med filmen var da Mexico stengte grensene og illegale amerikanske flyktninger tok seg over elva.
Ting ble litt snudd på hodet, og jeg må si jeg frydet meg en tanke.
Opprinnelig postet av helgefar
Det beste med filmen var da Mexico stengte grensene og illegale amerikanske flyktninger tok seg over elva.
Ting ble litt snudd på hodet, og jeg må si jeg frydet meg en tanke.
Vis hele sitatet...
Og kommentaren om at de slapp folk fritt inn etter at utenlandsgjelden ble slettet fikk iallefall publikum i Bergen til å utstøte visse mengder latter.

Anyways, jeg så denne filmen, og hvis man ser vekk i fra..

- alle logiske brister (mange)
- nasjonalfølelsen til USA (sterk som vanlig)
- hvor lite fokus de har på resten av verden (halve jorden stryker jo med)
- at vi får se så få dø (i starten f.eks, han fyren burde strøket med)

..så er filmen helt grei.

Terningkast: 4-