Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 3855
Hei freaks.

Jeg studerer i trondheim, men er hjemme i Oslo innimellom. Jeg er registrert som beboer i Oslo i folkeregisteret, så da jeg kommer hjem er det som oftest noe regninger av noe slag som ligger på lur. Mastercard: check, mobilregning: check. UPS carbon neutral-løsning: wtf.
Takk for at De benytter UPS.
Prøv UPS Carbon neutral-løsningen for å kompensere for karbonutslippene fra forsendelsene dine]
Også tilgjengelig i WorldShip i januar. Mer info på www.ups.com/carbonneutral

Faktura forfaller til betaling om 15 dager. Ved for sen betaling beregnes 8 % renge p.a. fra forfall. I tillegg tilkommer et gebyr for sen betaling opp til 59 NOK.
UPS transportbetingelser for frakt fra jan 2010 er gjeldene for samtlige produkter.
Vis hele sitatet...
Med et lite google søk kommer jeg til denne siden. Den sier meg fint lite, siden jeg verken har hørt om, eller vil høre om UPS.
Forsendelsen du mottok ble sendt av noen som ba om at UPS skulle kompensere for klimautslippene fra forsendelsen. Dette betyr at avsenderen bryr seg om klimaendringene og ønsker at andre skal være klar over dette engasjementet.
Vis hele sitatet...
Om dette er en form for Co2 klimakvote bot eller faens oldemor vet ikke jeg, men jeg sender ikke brev og kjører ikke bil. Hva i all verden skal jeg betale 399,- ståler for?

Nei, jeg har aldri hørt om UPS.

Og sist men ikke minst: Er det noen andre som har fått samme greia? Tenkte å ringe dem imorra for å høre hva dette er, siden det gjør meg jævlig irritert.

Nå skal jeg slutte å være sur. Takk på forhånd.

Hater_mordin
UPS er et frakt-firma lignende posten. brukes ofte ved bestillinger fra utlandet. Et meget stort og annerkjent firma.

Har du bestilt noe fra utlandet i senere tid?
skjønner ikke hvorfor siden du ble linket til var så vanskelig å forstå. Men UPS er som etse sa et frakt-firma.
Fenger på sikt
Trådstarter
Vel, bare ei lita dåse salvia.
Sitat av Hater_mordin Vis innlegg
Vel, bare ei lita dåse salvia.
Vis hele sitatet...
vel det kan være denne ble sendt via UPS, og de tar sine fraktkostander.
Høres ut som du har brukt en noe dyrere form for frakt, som skal skape midre CO2 utslipp.

lenke med info: http://www.ups.com/content/no/no/res...consignee.html

Kort fortalt: En frakt som skal ha minst mulig utslipp, og de utslippene som blir gjort skal være dekket av klimekvoter. Derfor er den sikkert og noe dyrere.
Sist endret av etse; 3. desember 2010 kl. 00:33.
Fenger på sikt
Trådstarter
Sitat av etse Vis innlegg
vel det kan være denne ble sendt via UPS, og de tar sine fraktkostander.
Høres ut som du har brukt en noe dyrere form for frakt, som skal skape midre CO2 utslipp.

lenke med info: http://www.ups.com/content/no/no/res...consignee.html
Vis hele sitatet...
Neida, standard frakt ble jeg informert om. Pakken kom etter 7 dager tho.
Sitat av Hater_mordin Vis innlegg
Neida, standard frakt ble jeg informert om. Pakken kom etter 7 dager tho.
Vis hele sitatet...
vel, vil anbefale de å høre med de du bestillte av og spørre hvorfor du ble fakturert ekstra for dette - og hvorfor du ikke ble informert om det på forhånd. Du kan og se om de dekker denne kostnaden om du mener du ble feilinformert.
Fenger på sikt
Trådstarter
Takk for svar etse. Skal ta å høre med dem.
Hvorfor ikke bare prøve det enkleste først, og rett og slett bare ringe UPS og spørre hva dette er for noe, og at du mener du aldri har bestilt noe slik tjeneste. Forhåpentligvis ordner de opp alt da, og bare kanselerer regningen. Mye enklere enn å begynne å ringe eiere av nettbutikker i utlandet osv.
Takk for at De benytter UPS.
Prøv UPS Carbon neutral-løsningen for å kompensere for karbonutslippene fra forsendelsene dine]
Vis hele sitatet...
For meg virker det som at dem her bare informerer deg om at de har et Co2-vennlig alternativ - og ikke at du ved denne forsendelsen har betalt for en slik tjeneste.
Sitat av Bitronic Vis innlegg
For meg virker det som at dem her bare informerer deg om at de har et Co2-vennlig alternativ - og ikke at du ved denne forsendelsen har betalt for en slik tjeneste.
Vis hele sitatet...
det overså jeg, er helt tydelig at det kun var informasjon og reklame om dette tilbudet.
Har aldri hørt at UPS charger visakortet ditt. Hver gang jeg har handlet og fått noe shippet med UPS så har det kommet regning i ettertid eller så har det blitt betalt ved utlevering.
Sitat av Bitronic Vis innlegg
et Co2-vennlig alternativ
Vis hele sitatet...
Det er det ikke, bare dyrere
Fikk en slik regning jeg også. Marsvinet spiste den.
Dette er vel rundt fem måneder siden ca, og jeg har ikke hørt noe. Aner ikke hva det er og vil ikke vite det heller.
Sist endret av lillepuke; 3. desember 2010 kl. 03:50.
Har fått en slik regning..tror den var på 305 eller noe.. Jeg kjøpte en laser fra utlandet, hvor UPS ble brukt.. Fikk også ettersendt gratis beskyttelsesbriller, som jeg måtte betale toll på.. 54 kr elns samme papir som du har fått..
Har også fått regning fra UPS, på noe jeg aldri har bestillt.
Varer fra et Audio/Video firma fra Nederland, som ble utlevert i Oslo (jeg bor på Vestlandet).

Etter å ha prøvd å få noe svar fra UPS om hvorfor, endte jeg opp med å betale regningen (som igrunnen bare var småpenger), da jeg etter ganske lenge fikk siste varsel før inkasso.

Kundestøtten deres er dritt, og gadd ikke få inkassosak på meg for et småbeløp, så nå prøver jeg å unngå UPS best mulig når jeg bestiller noe.
Lanjelin, det var veldig dumt gjort og bare betale den uansett sum. Så lenge du har bestrid kravet kan du IKKE få betalingsanmerkning, før det har vært i forliksrådet eller annen rettsinstans..
▼ ... over et år senere ... ▼
På ebay bestillte jeg noe fra england, en brukt plastikkbit til en motorsykkel, som kostet litt over 200 kroner.
Den veide nesten ingenting, og jeg spurte selgeren om å sende på den billigste måten, men det avslo han, han mente fraktmåter uten sporing var usikre, selv om jeg sa at delen ikke hadde stor verdi og jeg var villig til å gi han positiv feedback på forskudd (som jeg ofte også gjør).
Jeg betalte selgeren ca. 350 kroner i frakt, slik at alt kom på ca 600 kroner (frakten var dyrere enn det plastdelen kostet). Ingen fortalte meg at UPS var innblandet.

Sporingsnummeret jeg fikk var umulig å følge, og plutselig fikk jeg beskjed om å hente den på posten.
Lenge etterpå fikk jeg i tillegg en regning fra UPS på 300 kroner, slik at frakten tilsammen på den drittdelen til 200 kroner kom på 650 kroner, altså tilsammen 850 kroner.

Dette er svindel, som den engelske mafiaen har tjent enormt mye penger på.
Jeg bestiller mye på ebay, både fra usa og kina. Fra kina er det gratis frakt, og fra usa er det aldri snakk om å betale noe i etterkant.
Dette er den dyreste frakten jeg noensinne har vært borte i, og det er ikke toll på varer til 200 kroner, betaler ofte ikke toll på varer opptil 300 kroner.
Svindel fra ende til annen.
Sitat av JackFrost Vis innlegg
Dette er svindel, som den engelske mafiaen har tjent enormt mye penger på.
Vis hele sitatet...
Svindel å svindel. Mer uoppmerksomme kjøpere, er fort gjort å gjøre seg ansvarlig når det kommer til slik. Fort gjort å huke av for at man har lest og godkjent betingelsene.

Engelske mafiaen? Hoho, kilder.
Sist endret av A-haja; 20. februar 2013 kl. 07:49.
Har fått meg store overraskelser når jeg har brukt UPS.
Positive og negative.

Bestilte pakke fra Kina på en fredag og pakken var hos meg mandag morgen! Jeg trodde ikke det var mulig.

Ellers har jeg fått store regninger etter å ha mottatt pakker.


En gang lot de naboen min som jeg ikke liker kvittere for en pakke, og det fikk jeg ikke vite før jeg ringte de og etterlyste pakken.

Ja, de kan være raske. Alltid mye raskere enn posten, hvertfall, men du betaler i dyre dommer for hurtigheten.
Sitat av JackFrost Vis innlegg
Dette er svindel, som den engelske mafiaen har tjent enormt mye penger på.
Jeg bestiller mye på ebay, både fra usa og kina. Fra kina er det gratis frakt, og fra usa er det aldri snakk om å betale noe i etterkant.
Dette er den dyreste frakten jeg noensinne har vært borte i, og det er ikke toll på varer til 200 kroner, betaler ofte ikke toll på varer opptil 300 kroner.
Svindel fra ende til annen.
Vis hele sitatet...
Bare så du vet det, så er UPS fra USA. Så Engelsk mafia ville jeg ikke kalt dem.
Hvilken fraktmåte selger ville bruke og prisen på denne burde du ha hørt om på forhånd. UPS er svindyre og lønner seg sjeldent for slike småting. Og nei det er ikke svindel at du må betale MVA på de varene du importerer, selv om jeg er helt enig med deg i at det er surt å betale et større beløp i MVA og fortollingsgebyr enn det varen opprinnelig koster. Men du ville fort ha måtte betalt nesten like mye om du brukte posten også.
Sist endret av legalize_it; 20. februar 2013 kl. 09:41.