Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 1982
Hei.

I dag når jeg og 3 kompiser gikk henover gata i nabolaget så stoppet det plutselig opp en bil rett med oss. De rullet ned vinduene og spurte om vi hadde sett en "Chilera". Vi tenkte what the fuck, og vi sa neeeh da sa de "Chilera Pure" eller noe sånn, vi ante ikke hva det var og sa nei.

Da så det ut som om de tvilte på det vi sa, og etter en liten stund med stillhet så sa de, "Bra dere ikke er inne i sånne miljøer". Og så kjørte de 2 meter og stoppet, der stod de litt og så kjørte de videre.

Noen som vet hva "Chilera Pure" er?
Ble bare sykt nysgjerrig på hva de mente.
junkpal's Avatar
Trådstarter
Jeg har googlet og jeg kan ikke finne noe som kan ligne på noe ulovlig.
Jeg aner selvfølgelig ikke hvordan ordet staves, da jeg bare har hørt fått det utalt, så det er vell noe ala "Chilera pure" eller "Gilera pure" eller noe sånn...
Sikker på at spørsmålet var om dere hadde sett "Chilera pure" og ikke om dere ville kjøpe "Chilera pure"?
Vet ikke hva det er, men det høres bare mer logisk ut at det er slang for narkotika.
he he... det var ikke dette jeg tenkte på når jeg hørte navnet: Chilera
Men det var sikkert ikke det disse personene tenkte på heller.
junkpal's Avatar
Trådstarter
Jeg er helt sikker på at de spurte om vi hadde sett EN "Chilera Pure", jeg husker at jeg reagerte på det.
Muligens snakk om en scooter?
Gilera Runner Pure Jet
Bilde
Kanskje "chieva" aka heroin?
SHARKFACEGANG
mkey's Avatar
Kan ikke vert: "Har dere sett en gilera?" Noe som er et motorsykkel/moped merke]?

edit: too late^^
Sist endret av mkey; 15. juni 2009 kl. 23:44.
Sitat av mkey Vis innlegg
Kan ikke vert: "Har dere sett en gilera?" Noe som er et motorsykkel/moped merke]?

edit: too late^^
Vis hele sitatet...
Mulig....Men hvorfor "Bra dere ikke er inne i sånne miljøer".
Scootermiljøer da eller?

Holder fortsatt en knapp på chiva/chieva som er heroin på spansk eller noe.
SHARKFACEGANG
mkey's Avatar
Sitat av plohg Vis innlegg
Mulig....Men hvorfor "Bra dere ikke er inne i sånne miljøer".
Scootermiljøer da eller?

Holder fortsatt en knapp på chiva/chieva som er heroin på spansk eller noe.
Vis hele sitatet...
Dealer on wheels ? Neida, det må vel nesten være noe sånn - skumleste litt fort å fikk ikke med den detaljen.
junkpal's Avatar
Trådstarter
Jeg har selv googlet "Gilera Pure" og fant ut at det var en scooter, men jeg får ikke dette til å stemme med "Bra dere ikke er inne i sånne miljøer", slik som Plohg påpekte.
hvis det er snakk om en scooter, kan de hende de mente "bra dere ikke driver med heleri", eller noe i den duren?
Kanskje scooteren deres e stjålet? Og når de snakker om "sånne miljøer", mener de miljøer som driver med tyveri.
junkpal's Avatar
Trådstarter
På måten de sa det på virket det ikke som om det var snakk om en scooter, og meg og vennegjengen min har rock/metal stil, så tror ikke det er tilfeldig at de spurte oss.

Ikke for å forhåndsdømme folk men her er en beskrivelse av hvordan de så ut: Veldig kort hår, mange smykker (Kors og kjettinger), Ringer, Ariske og begge så ut som litt typisk gjengmedlemmer så tipper det ikke er en scooter de leter etter.
Jeg vil gjette kokain Ettersom jeg fikk samme spørsmålet idag - Bare om jeg ville ha det istede for å ha sett det. De skulle mest sannsynlig ha kokain, og lurte på om dere visste hvor de kunne finne noe.
Chilera pure, er liksom "Kokain fra chile, som er rein". Fant jeg ut etter jeg spurte hva de mente.
junkpal's Avatar
Trådstarter
Sitat av KingPill Vis innlegg
Jeg vil gjette kokain Ettersom jeg fikk samme spørsmålet idag - Bare om jeg ville ha det istede for å ha sett det. De skulle mest sannsynlig ha kokain, og lurte på om dere visste hvor de kunne finne noe.
Chilera pure, er liksom "Kokain fra chile, som er rein". Fant jeg ut etter jeg spurte hva de mente.
Vis hele sitatet...
Da går jeg utifra at det var de de snakket om. Takk for svar, det gjelder også plohg som også tippet det var kokain.
Kanskje de bare er omtenksomme personer med respekt for trafikken som ikke vil at dere skal bli skadet på de forferdelige, livsfarlige fartsbegrensede tohjulingene?
De snakket om motorsykkel/moped, ikke stoff..

Gilera Pure er en modell i Runner-kategorien som leveres med injeksjonsmotor, fullt navn er Gilera Runner Purejet (50 ccm). Utseende og kvalitet er av lett-motorsykkel standard, og i Sverige leveres den originalt med en fartssperre på 45-50 km/t, tror jeg. Fjerner en sperren kan en maksfart på 80-90 km/t oppnås. Runner kan fåes opp til 180 ccm størrelse med identisk karosseri. Trimming av, ihvertfall Runner, kan få mopeden/scooteren til å yte 110-120 km/t, kanskje mer. Sykkelen er visstnok kjent for sin akselerasjon, hvor kraftig den gjør fra 0-100 km/t har jeg ingen anelse om. Jevnt over leverer Gilera-syklene kvalitet, også innenfor motorsykler og racing.

Vil tro de som spurte dere, sarkastisk indikerte at dere sannsynligvis ikke var i noe bikermiljø, som de sikkert mente uten tvil ville kjent til Gilera-sykler. Utseendemessig som du beskriver deg/dere på, kan minne om utseendet til bikere, og antageligvis derfor de stoppet og spurte dere. Tror neppe de hadde stoppet Jan-Thomas, den kjente stylisten, for å spørre om han hadde sett en Gilera-sykkel..
Sist endret av paranoy; 16. juni 2009 kl. 03:29.
Sitat av paranoy Vis innlegg
De snakket om motorsykkel/moped, ikke stoff..

Gilera Pure er en modell i Runner-kategorien som leveres med injeksjonsmotor, fullt navn er Gilera Runner Purejet (50 ccm). Utseende og kvalitet er av lett-motorsykkel standard, og i Sverige leveres den originalt med en fartssperre på 45-50 km/t, tror jeg. Fjerner en sperren kan en maksfart på 80-90 km/t oppnås. Runner kan fåes opp til 180 ccm størrelse med identisk karosseri. Trimming av, ihvertfall Runner, kan få mopeden/scooteren til å yte 110-120 km/t, kanskje mer. Sykkelen er visstnok kjent for sin akselerasjon, hvor kraftig den gjør fra 0-100 km/t har jeg ingen anelse om. Jevnt over leverer Gilera-syklene kvalitet, også innenfor motorsykler og racing.

Vil tro de som spurte dere, sarkastisk indikerte at dere sannsynligvis ikke var i noe bikermiljø, som de sikkert mente uten tvil ville kjent til Gilera-sykler. Utseendemessig som du beskriver deg/dere på, kan minne om utseendet til bikere, og antageligvis derfor de stoppet og spurte dere. Tror neppe de hadde stoppet Jan-Thomas, den kjente stylisten, for å spørre om han hadde sett en Gilera-sykkel..
Vis hele sitatet...
Tviler noen spørr om noen har sett en Gilera, spørr vell helst om de har sett noen kjørt forbi de siste 5min med mindre de var dumme... holder en knapp på dopteorien jeg da.
Holder en knapp på paranoy.
Hmm.. Kan ikke vært noen som bare kødda med dere? Har opplevd lignende ting selv og funnet ut at de hadde skjult kamera. He he, tviler på at det var det.. men hvem er det som spør om du har sett en scooter og sier du er heldig som ikke er i bikermiljøet? HAHA. Virker litt off ja.
Heilt canooon
Hvorfor skulle de ikke spurte om du hadde sett en Gilera Pure, hvis min scooter var stjelt så hadde jeg også gått rundt å spurt etter den.

Kanskje det var fint du ikke var inne i tyverimiljøet.
Sist endret av Rindae; 16. juni 2009 kl. 10:26.