Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 5886
Hei alle sammen.

Det har seg sånn at jeg ikke har internett på hybelen min (er hos en kompis nå). Jeg har laptop, men når jeg prøver å logge inn på andres nettverk, trenger man alltid en "sikkerhetsnøkkel/passord." Hvordan kommer jeg inn likevel?

Takk..
Det første du gjør er å faktisk søke, forumet er overfylt med nyttig info på amnet..
Vi har flere tråder på forumet som omhandler dette. Søk neste gang du lurer på noe.
Her er "de gode" trådene" jeg fant i farten:

Gode og informative tråder - Datasikkerhet
Knekke WEP-nøkler - linker
Kan veldig lite om hacking egentlig...Betaler 100kr hvis du bor i Oslo og kan fikse dette i morgen
Prøv diverse vanlige passord. Jeg har klart å "hacke" 4 nettverk rundt huset og på et busstopp, med koden "1234567890".
Sitat av shalabais Vis innlegg
Prøv diverse vanlige passord. Jeg har klart å "hacke" 4 nettverk rundt huset og på et busstopp, med koden "1234567890".
Vis hele sitatet...
Leste nettop om det der faktiskt Rundt 5% av alle passordene er disse:

-Passord
-Password
-1234567890
-qwertyuiopå (øverste tastene på tasturet)

Noen som kan ordne det for et par hundre?...
Sist endret av Carlsberg; 19. februar 2009 kl. 20:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Har funnet ut passordet til nettverket nå, men kommer ikke lengre når det står: "Identifiserer nettverket" Hvordan kommer jeg forbi den sperren?..Får beskjed om at nettverksinnstillingene mine ikke stemmer overens med nettverket..
Sist endret av Carlsberg; 21. februar 2009 kl. 14:10.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Eh, prøvd å endre nettverksinnstillingene dine?
Hvordan fant du passordet egentlig? Har du prøvd å skrive en random rekke med tall og ord som umulig kan være passordet og sjekke om du får samme feilmelding?
Sitat av Jonta Vis innlegg
Eh, prøvd å endre nettverksinnstillingene dine?
Vis hele sitatet...
Hvordan gjør man det?

Prøvde det samme passordet på alle nettverkene og det gikk hver gang, prøvde også å skrive inn random tall etc., men det gikk ikke...
Da har du rett og slett ikke funnet passordet...
Du har sikkert funnet en rekke som er like mange tegn som passordene er. Dette er ofte standard greie...
Sitat av Carlsberg Vis innlegg
Kan veldig lite om hacking egentlig...Betaler 100kr hvis du bor i Oslo og kan fikse dette i morgen
Vis hele sitatet...
Ring på hos naboen og gi ham 100.- for å få lov til å koble deg opp.
Sitat av Carlsberg Vis innlegg
Kan veldig lite om hacking egentlig...Betaler 100kr hvis du bor i Oslo og kan fikse dette i morgen
Vis hele sitatet...
Fattigste jeg har hørt. Timeslønn for fagarbeider ligger "godt" over 100 kroner for å si det slik + reisetid. Tviler på at noen gidder det. Det hadde i alle fall ikke jeg gjort.

Du får ikke noen feilmelding om du slår feil passord på trådløse nettverk, men om du faktisk tipper riktig passord og det ikke går, er DHCP muligens disablet, eller så er nettverket mac-filtrert.
Sist endret av connubialis; 22. februar 2009 kl. 18:56.
500kr til den som kan fikse det!
Som Carrier Return sa, bank på hos naboen, spør pent om du får lov til å låne nettverket. Er han/hun grei slipper du til og med å betale for det.

Å betale noen 500 kr for å fikse det er bare tull
Det er fortsatt ikke verdt tiden det tar, bruk pengene på noe fornuftig i steden.
For eksempel en god bok om emnet (http://www.amazon.com/s/ref=nb_ss_gw...acking&x=0&y=0).
Sitat av JRP Vis innlegg
Som Carrier Return sa, bank på hos naboen, spør pent om du får lov til å låne nettverket. Er han/hun grei slipper du til og med å betale for det.

Å betale noen 500 kr for å fikse det er bare tull
Det er fortsatt ikke verdt tiden det tar, bruk pengene på noe fornuftig i steden.
For eksempel en god bok om emnet (http://www.amazon.com/s/ref=nb_ss_gw...acking&x=0&y=0).
Vis hele sitatet...
Hadde du seriøst gitt internetten til en nabo om han spurte " pent "?
Kjøp deg internett selv, koster 150kr måneden om du ikke krever for mye hurtighet.
Sitat av Apu Vis innlegg
Hadde du seriøst gitt internetten til en nabo om han spurte " pent "?
Kjøp deg internett selv, koster 150kr måneden om du ikke krever for mye hurtighet.
Vis hele sitatet...
Ja, det hadde jeg. Faktisk, så har jeg gjort det. Naboen kom og spurte, og jeg sa ja, de hadde litt dårlig signaler, så jeg satte opp et eget AP for dem.
Av en aller annen grunn er ofte nøkkelen 13 siffer default er ofte 1234567890123. Ene naboen her hadde faktisk kryptering, men ikke byttet nøkkel. Ruteren kom sikkert ferdig med wep og default nøkkel. Ga han beskjed som den snille omtenksomme naboen jeg er
Google er en fin ting.
Min personlige mening er at om du ikke får det til selv så fortjener du det ikke. Forumert her er en fin plass å få hjelp når man står fast. Men det er greit at folk gjør leksen sin først.
I dag begynner wep å bli utfaset btw, så det er sjeldener du finner nettverk du klarer å "knekke" rundt omkring. Men det er mange fine guider til hvordan å knekke wep kryptering her på forumet. Du kan jo lete etter en måte å scanne etter nettverk hvor ssid ikke er broadcastet. Kansje noen av disse er åpne.

Ellers kan du jo trykke på "hack" knappen.

Og for å ha nevnt det.. Det du ber om hjelp til å gjøre er faktisk ulovlig, å du kan bli politianmeldt for det. Har naboen litt peil så kan han finne ut at du henger på linja hans.
Sist endret av varians; 22. februar 2009 kl. 21:05. Grunn: kom på no mer
Han er faktiskt et ganske bra forhold til han nærmeste naboen egentlig, bruker å låne støvsugeren hans etc. Men hva skal jeg gjør da liksom? Bare gå inn å spørre om å låne internettet hans? Eller spørre om passordet? Tviler på at han lar meg få det..