Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 849
Hallois!

Nå har jeg kommet innpå noe jeg egentlig ikke visste jeg var på: Naboen sin ruter. Jeg skulle innpå min egen, så glemte jeg at jeg var på deres nettverk, og voops så var jeg inne på routeren.

Saken er, er det noen mulighet for meg å kunne styre nettverket på en måte? Fra routeren. Slå av når jeg vil, f.eks. Ha det litt gøy.


Mvh
Ja, logg deg på webinterfacet og prøv standard brukernavn passord for routeren, dette finnes du på google med litt kløkt og intelligens.
Trådstarter
Jeg er jo inne på selve routeren da...
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Hvis du allerede er inne på webinterfacet er det jo null problem, bare bla i menyene eller les manualen for routeren for å se hva du kan gjøre.
Ministry of Love
sptz's Avatar
Restarte kan du nok, og sette på kryptering, evt rute trafikken feil men tviler på at du kan skru den av. De færeste rutere lar seg skru av via webinterfacet. I tillegg hadde du jo fort fått et problem om faktisk hadde skrudd den av. Hvordan i allverden skal du kunne skru den på igjen uten å ringe på hos naboen?
sett på logg, så kan du se hva naboen driver med :P
Hvis du vil ha det litt moro, kan du jo se om du kan få endret DefaultGateway eller legge til en HTTP proxy for all HTTP-trafikk, og sette opp din egen server som all trafikk routes igjennom. På denne kan du kjøre ymse filtere på alle bildefiler, f.eks. gjøre dem uskarpe, speilvendte, opp-ned, eller bytte ut ALLE bilder med tubgirl eller nakenbilder av mora di eller noe.
@amanita: Tviler på at han vil gjøre så mye ut av det, men det hadde vært jævlig gøy da


Du sier slå av når du vil, mener du at du kobler fra internett til et bestemt tidspunkt? Det er det en del routere som kan...
sniffe netverk og se hva andre linjen driver med er nok mest morro.
søk etter postene til ranvik så finner du mye nyttig