Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  64 6820
Jeg ble for en tid tilbake invitert i en msn convo. Jeg kjente omtrent ingen der, siden de fleste var fra Østlandet, osv...

En av dem begynte å skryte av at han hadde knivstukket en innvandrer. Jeg sier bare "ok", siden jeg trodde det bare var tull og tøys. Men så begynte han å linke meg artikler fra en nettside for en avis at det har vært gjengopprør eller lignende i det området han snakket om (vil ikke gå i detaljer).

Burde jeg tipse politiet? Jeg er imot vold og synes at sånne folk burde bli straffet. Eller burde jeg holde meg unna siden jeg ikke har noe med dette å gjøre?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Som om ikke fyren allerede fortjener å brenne i skjærsilden, burde du ivertfall gå til politiet når han er dum nok til å skryte av sin voldshandling.

Vold = Nulltolleranse
Gi msn-loggen til politiet
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Trådstarter
Sitat av Lanka Vis innlegg
Gi msn-loggen til politiet
Vis hele sitatet...
Har ingen logg, men jeg trenger bare msn adressen hans? Politiet/microsoft kan gå igjennom hva han har skrevet osv..?
Sitat av Muradi Vis innlegg
Har ingen logg, men jeg trenger bare msn adressen hans? Politiet/microsoft kan gå igjennom hva han har skrevet osv..?
Vis hele sitatet...
håper ikke det er sånn!
men hvis han er dum nok til å skryte av det, så er han dum nok til å fortjene konsekvensene.
Sitat av Muradi Vis innlegg
Har ingen logg, men jeg trenger bare msn adressen hans? Politiet/microsoft kan gå igjennom hva han har skrevet osv..?
Vis hele sitatet...
Tror ikke akkurat Microsoft kommer til å blande seg så mye inn.
Men du burde også ha spurt hvorfor han knivstukket den invanderen.
Det er ikke sikkert han invanderen var så hyggelig heller.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Smoky Mo Vis innlegg
Tror ikke akkurat Microsoft kommer til å blande seg så mye inn.
Men du burde også ha spurt hvorfor han knivstukket den invanderen.
Det er ikke sikkert han invanderen var så hyggelig heller.
Vis hele sitatet...
Så uhyggelige folk fortjener å stikkes ned?

Hadde jeg levd etter den praksisen hadde jeg oppsøkt og stukket ned 90% av dette forumet.
Sist endret av Dodecha; 28. desember 2008 kl. 18:38.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Så uhyggelige folk fortjener å stikkes ned?

Hadde jeg levd etter den praksisen hadde jeg oppsøkt og stukket ned 90% av dette forumet.
Vis hele sitatet...
Med "uhyggelig" kan det jo ligge mange ting bak. For eksempel kan det være at innvandreren dro en kniv og prøvde å stikke først, slik at den andre bare handlet i selvforsvar?

Men det at han skrøt av det i ettertid taler ikke akkurat hans sak...

Vil også understreke at jeg på ingen måte støtter knivstikking^^
Det er ikke noe poeng i å diskutere om personen hadde noen grunn til å utføre denne handlingen.

Stod det noe i artikkelen om gjerningsmannen? Hvis ikke, så bør du definitivt gå til politiet med dette.
Vet ikke helt om jeg vile tatt det for alvorlig.
En som er som er så desperat for oppmerksomhet at han skryter av at han har knivstukket en på msn vikrker bare ikke særlig troverdig.
Det kan jo være at han bare ikke er en av de skarpeste knivene i bokse og..hehe.
Nå hadde han lettet samvittigheten sin med å fortele deg sin "mørke hemmelighet", da tror jeg du hadde hatt støre grunn til bekymring.
er det ikke ulovlig å ikke gå til politiet med det?
viss dem etterforsker drapet og har lite å gå etter så er det tipset du har ganske så viktig, viss han fyren som skryter snakker sant, og slik må jo politiet vurdere selv,
Uansett om han ikke har gjort det, kan det være en finfin lærepenge i "alt får konsekvenser" 101. Jeg ville ha rapportert det både for å lære ungen at å skryte av sånt er totalt idiotisk, og hvis det faktisk er tilfelle det han påstår så sitter du jo igjen mad karma som faen. Vinn-vinn!
Tips Kripos via følgende nettside:
https://tips.kripos.no/

Inkludér så mye informasjon du kan, og ikke vær anonym ovenfor politiet (du kan uansett velge å være det senere). Da vil de med svært stor sannsynlighet etterforske saken din seriøst. Med mindre det var selvforsvar - som det virker som om det ikke var (fordi han skryter av det) - så fortjener han fyren å bli fucket opp grundig.

I mitt Norge går ingen rundt og er redde for å bli stukket ned.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Trådstarter
Sitat av wrfrak Vis innlegg
viss dem etterforsker drapet og har lite å gå etter så er det tipset du har ganske så viktig, viss han fyren som skryter snakker sant, og slik må jo politiet vurdere selv,
Vis hele sitatet...
Det er ikke drap det er snakk om. Han stakk en person med en kniv. I artikkelen på nettet stod det at det var gjengopprør eller lignende og ingen ble pågrepet. Vet ikke noe mer om saken, siden det var noen uker siden det skjedde.
Sånn som jeg tror saken foreligger så har denne personen kun vært vitne til hendelsen, kanskje ikke det engang. Ingen som er så idiotiske at man stikker ned folk forteller det videre. Man vet hva konsekvensene er, og man tier. Denne personen skriker etter oppmerksomhet og det vil også Kripos si når/hvis de får høre om dette.
gå til snuten!
Sitat av Lanka Vis innlegg
Sånn som jeg tror saken foreligger så har denne personen kun vært vitne til hendelsen, kanskje ikke det engang. Ingen som er så idiotiske at man stikker ned folk forteller det videre. Man vet hva konsekvensene er, og man tier. Denne personen skriker etter oppmerksomhet og det vil også Kripos si når/hvis de får høre om dette.
Vis hele sitatet...
Seff. er noen folk så dumme. han advokaten som skøyt mot det asylmotaket, ble jo tatt fordi han skrøyt av det på en fest..og det er flere som er blitt tatt for lignende episoder fordi de skryter av det

viss jeg ikke husker helt feil.
Sitat av snadder Vis innlegg
er det ikke ulovlig å ikke gå til politiet med det?
Vis hele sitatet...
Nei hvorfor skulle det være det? Jeg vil tro at det å ha en logg av en samtale kan oppfattes som et opptak. Straffeloven §145a regulerer opptak av samtaler m.v. Samtaler man selv deltar i, kan man straffritt ta opp.
Sitat av amanita Vis innlegg
Nei hvorfor skulle det være det? Jeg vil tro at det å ha en logg av en samtale kan oppfattes som et opptak. Straffeloven §145a regulerer opptak av samtaler m.v. Samtaler man selv deltar i, kan man straffritt ta opp.
Vis hele sitatet...
Nå er det faktisk slik at f.eks en butikkeier skal, etter hva loven sier kontakte politiet ved f.eks nasking. Om de ikke gjør dette og det blir funnet ut kan eieren bli straffet selv.
Og da vil jeg faktisk tro at det samme gjelder i en slik sak som dette, om ikke i enda større grad.
Sitat av amanita Vis innlegg
Nei hvorfor skulle det være det? Jeg vil tro at det å ha en logg av en samtale kan oppfattes som et opptak. Straffeloven §145a regulerer opptak av samtaler m.v. Samtaler man selv deltar i, kan man straffritt ta opp.
Vis hele sitatet...
Tror du misforstod. Slik jeg forstår det, mente snadder at hvis han IKKE gikk til politiet, gjorde han noe ulovlig. Ikke at det var ulovlig å logge samtaler på msn.
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Lite tvilsomt at en msn logg er tilstrekkelig.

En msn logg er bare en XML fil, og den kan hvem som helst modifisere når som helst så lenge de har tilgang til filen, en pc og notepad e.l.

Men http://tips.kripos.no/
VIVA LA TYSTER!!!
err, not.

Uansett: gjengoppgjør? det er ikke snakk om blind vold, det er snakk om folk som er med på det.
Tror du det var kun han som hadde kniv der?

Ja, er motstander av BLIND vold, men har ingen problem med vold mot folk som forstår seg på det og fortjener det.
Vist a gjengen vil slice b gjengen i biter, WHO THE FUCK CARES? Det er ikke din bizniz.
Desuten så vil sannsynligvis evnt. represalier koste mer enn det smaker. Det er en grunn til at folk av og til blir borte....

men just my 2 cents.
piz
Sitat av lockhead Vis innlegg
Uansett: gjengoppgjør? det er ikke snakk om blind vold, det er snakk om folk som er med på det.
Tror du det var kun han som hadde kniv der?

Ja, er motstander av BLIND vold, men har ingen problem med vold mot folk som forstår seg på det og fortjener det.
Vist a gjengen vil slice b gjengen i biter, WHO THE FUCK CARES? Det er ikke din bizniz.
Vis hele sitatet...
Bare fordi det nå i dette tilfellet var et gjengopprør, og alle de involverte forsåvidt er "skyldige" i den forstand at de tross alt var tilstede, betyr ikke det at vi bare skal lukke øynene og si "la dem kverke hverandre, kanskje de tilslutt utrydder seg selv". Vold avler vold, og gjøre gatene utrygge. Neste gang så er det kanskje blind vold, ran, voldtekt, eller noe annet som går utover helt uskyldige mennesker.

Og sånn btw; enhver dag hvor politiet kan etterforske, pågripe, sikte og dømme voldskriminelle er en flott dag for alle oss andre her i landet. Såklart skal du tipse politiet.
Må si meg litt enig med lochead her. Men problemene oppstår jo uansett slik emphi sier. Men i prinsippet må to som har lyst å sloss for all del gjøre det. Men grensene blir fort uklare. Selv om man vil sloss betyr ikke det at man skal sparke den som ligger nede.

Så derfor er jeg anti vold. Og uttrykker min mening om dette så ofte jeg kan. Når jeg tidligere hadde en del fester, i et hus som da hadde plass til det. Hadde jeg en klar regel som alle viste om og respekterte. Ingen slossing på mine fester. Du må gjerne gå ut å sloss, men ta med tinga for du slipper ikke inn. Resultatet? Aldri slossing uansett hvor mange som var der.

Men skal sies, var alltid venner eller venners venner fest. Å det er litt enklere å få til sånt da.
Jeg liker dårlig at den norske stat tar i mot innvandrere uten at de har fått en psykisk utredning. Mange av dem har jo slike traumer og psykopatiske holdninger at de ikke burde få vandre fritt rundt i vårt samfunn.
Sitat av lockhead Vis innlegg
VIVA LA TYSTER!!!
err, not.

Uansett: gjengoppgjør? det er ikke snakk om blind vold, det er snakk om folk som er med på det.
Tror du det var kun han som hadde kniv der?

Ja, er motstander av BLIND vold, men har ingen problem med vold mot folk som forstår seg på det og fortjener det.
Vist a gjengen vil slice b gjengen i biter, WHO THE FUCK CARES? Det er ikke din bizniz.
Desuten så vil sannsynligvis evnt. represalier koste mer enn det smaker. Det er en grunn til at folk av og til blir borte....

men just my 2 cents.
piz
Vis hele sitatet...
Holdninger som dette er en av hovedgrunnene til at det faktisk er slike gjengopprør og shit. Ord har en tendens til å funke de også, hvis man tenker med noe annet enn den super-schpaa springkniven si.
Sist endret av Hedges; 29. desember 2008 kl. 21:20.
Man tipser ikke snuten. Og absolutt ikke i saker der man ikke kjenner sannhetsgehalten inn til ryggraden. Pass dine egne saker og fei for din egen dør:-)

http://www.ba.no/nyheter/article4014724.ece
http://www.ba.no/nyheter/article4015681.ece
Sitat av Greengras Vis innlegg
Man tipser ikke snuten. Og absolutt ikke i saker der man ikke kjenner sannhetsgehalten inn til ryggraden. Pass dine egne saker og fei for din egen dør:-)

http://www.ba.no/nyheter/article4014724.ece
http://www.ba.no/nyheter/article4015681.ece
Vis hele sitatet...
Ja, dette høres intelligent ut! La meg få sitere den britiske statsmannen Edmund Burke:

"All that is necessary for the triumph of evil is that good men do nothing."
Sist endret av Stormen; 30. desember 2008 kl. 01:12.
Sitat av Stormen Vis innlegg
Ja, dette høres intelligent ut! La meg få sitere den britiske statsmannen Edmund Burke:

"All that is necessary for the triumph of evil is that good men do nothing."
Vis hele sitatet...
Ventet bare på at det skulle komme en snusfornuftig kommentar på mitt svar. Politiet er som vanlige folk; de også kan gjøre feil. Noe de altfor ofte gjør og skylder på bemanningsproblemer osv. Det finnes nok av eksempler på at polititiet ikke tar jobben sin på alvor og utsetter tipsere (tystere) for fare. Uansett, vil knivstikkeren finne navnet på tysteren i en eventuell rettsak da han har full tilgang til alle saksdokumenter. Og i en så alvorlig sak som knivstikking, ville jeg latt være å tipse politiet.

Det ville vært litt "leit" for tipseren om gjerningsmannen ble varetektsfengslet og saken senere henlagt pga. mangel på bevis. Når man først stikker en kniv i ett annet menneske, uansett grunn, er man temmelig skrudd i nøtten og slike folk vil jeg anbefale å holde seg unna for enhver pris. Jeg føler meg rimelig sikker på at tipseren kommer til å angre på sin tipsing når han må sitte i vitneboksen og forklare dommere om MSN praten sin.....:-)
Greengras, ja, det høres ut som en fin, behagelig og - ikke minst - jævlig feig løsning på problemet.

Er man vitne til urettferdighet, så skal man heve stemmen - ikke være stille, og la noen andre lide fordi du selv ikke turte å være mann. For all del, gi gjerne rådet ditt - men i min bok er det en feig og ussel måte å håndtere problemet på.

Som jeg allerede har presisert, så kan man få be om å vitne anonymt. Det trenger ikke å bli tatt hensyn til, men hvis denne knivstikkeren virkelig er så farlig, så går nok det greit.
Sitat av Stormen Vis innlegg
Ja, dette høres intelligent ut! La meg få sitere den britiske statsmannen Edmund Burke:

"All that is necessary for the triumph of evil is that good men do nothing."
Vis hele sitatet...
Og man kan sitere hvem man vil av historiske personer og høres klok ut, men ett godt TIPS; sitèr noen der har tipset og møtt gode advokater, nyutdannede politijurister, "tvilen skal komme tiltalte tilgode" og hevngjerrige voldsmenn..... Begynn med det før du angriper meg;-)

Sitat av Stormen Vis innlegg
Greengras, ja, det høres ut som en fin, behagelig og - ikke minst - jævlig feig løsning på problemet.

Er man vitne til urettferdighet, så skal man heve stemmen - ikke være stille, og la noen andre lide fordi du selv ikke turte å være mann. For all del, gi gjerne rådet ditt - men i min bok er det en feig og ussel måte å håndtere problemet på.

Som jeg allerede har presisert, så kan man få be om å vitne anonymt. Det trenger ikke å bli tatt hensyn til, men hvis denne knivstikkeren virkelig er så farlig, så går nok det greit.
Vis hele sitatet...

Hihi! Noe sier meg at din bok er tykk og rød og full i lovord! Men du, det er dette som er så fint med forums.....man kan få råd av "ymse elementer"....
Sist endret av Greengras; 30. desember 2008 kl. 01:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Greengras, for et snevert syn du har.

Selvfølgelig kan du ALLTID bli forfulgt i etterkant av en rettsak dersom du vitner, men dersom ingen turte å vitne i straffesaker, hvordan samfunn ville vi fått da? Det er jo dette samfunnet du legger opp til, når du gir slike råd. Både praktisk og moralsk sett er det et dårlig råd du gir; du sier at man skal lytte til frykten fremfor rettferdigheten og rasjonaliteten når man skal avgjøre om man skal vitne - og det syntes jeg er 100% feil.

Og fint om du legger fra deg de barnslige hersketeknikkene dine, ref. å skrive sarkastiske bemerkninger i store bokstaver og ting som "hihi" og "høres klok ut". Du bare driter deg ut.
Sist endret av Stormen; 30. desember 2008 kl. 01:44.
Driter meg ut? Jeg kan heldigvis gå å skifte truse, men det er verre med han stakkaren som driter seg ut i vitneboksen. Men trådstarter spør om han bør tipse politiet; jeg føler meg rimelig sikker på at han setter pris på å få lese råd fra folk der har annen oppfatning av virkeligheten enn deg. Jeg er tildels enig i din oppfatning av rett og galt, tyste eller ikke, men han fortjener ikke å bli forespeilet at alt går greit om man tipser på så tynt grunnlag. Han spør, jeg svarer. Du vokter moralen.
Greengras, ja, det er sikkert fint å få råd av folk som mener noe annet enn meg også - for all del.

Men jeg er uenig i at jeg vokter utelukkende moralen; jeg vokter isåfall moralen, det felles samfunnet vi lever i og hans egen samvittighet. Mens du vokter helsa hans - og dette bare muligens, all den tid det er overveiende sannsynlig at voldsmannen ikke vil gjøre noe som helst etter rettsaken.

Hvis vi legger de ulike tingene på vektskåla, så tror jeg vi kan enes om hva han "burde" gjøre.
Bland ikke vekten inn i denne diskusjonen! Min vekt ligger stille og rolig på bordet og passer sine egne saker.

Skal man først plage "vekta", så vil jeg med tyngde henvise til virkeligheten og be om at trådstarter tar kontakt med en advokat før han tipser politiet.
Sist endret av Greengras; 30. desember 2008 kl. 02:07.
Ok, vi blir ikke enige, men jeg sier bare en ting:

Greengras, hvis det deg selv som var blitt knivstukket uten grunn, og du visste at noen hadde sett gjerningsmannen - ville du at personen skulle ha vitnet for deg? Hvis du ville det, så må du forsøke å være konsekvent - også når du står i den andre enden av problemstillingen.

For å sitere Ibsen - som jeg kun siterer fordi jeg leste "Brand" for første gang i julen (og ikke fordi jeg selv forsøker å være "klok"):

Vær ikke ett i dag, i går, og noe annet om et år. Det som du er, vær fullt og helt, og ikke stykkevis og delt.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Stormen; 30. desember 2008 kl. 02:16.
Sitat av Stormen Vis innlegg
Ok, vi blir ikke enige, men jeg sier bare en ting:

Greengras, hvis det deg selv som var blitt knivstukket uten grunn, og du visste at noen hadde sett gjerningsmannen - ville du at personen skulle ha vitnet for deg? Hvis du ville det, så må du forsøke å være konsekvent - også når du står i den andre enden av problemstillingen.

For å sitere Ibsen - som jeg kun siterer fordi jeg leste "Brand" for første gang i julen (og ikke fordi jeg selv forsøker å være "klok"):

"Det, som du er, vær fuldt og helt og ikke stykkevis og delt"
Vis hele sitatet...
Hadde jeg blitt knivstukket og visste at noen hadde sett gjerningsmannen, hadde jeg blitt glad om jeg overlevde. Jeg tar meg en tur med bikkja.

Jeg ser ikke på dette som "en problemstilling".

Og du, vi blir altids enig. La oss ikke bry rettsvesenet med det. Det har, av ulike årsaker, mer enn nok.....
Sist endret av Greengras; 30. desember 2008 kl. 02:24.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Greengras har noen kloke ord, men virker mer som han/hun gjemmer seg bak dem enn å stå bak dem.
Feiginger har vi nok av her i landet, bytt dem ut med noen som tør å si ifra spør du meg.
Sitat av somnium Vis innlegg
Greengras har noen kloke ord, men virker mer som han/hun gjemmer seg bak dem enn å stå bak dem.
Feiginger har vi nok av her i landet, bytt dem ut med noen som tør å si ifra spør du meg.
Vis hele sitatet...
Ja, det der Greengraset begynner av og til å knote med tastaturet sitt når det føler "vekten" er kalibrert i moralen og bedreviternes favør. Syns det er trist å lese at noen, uten omsorg for trådstarters helse og velvære, hemningsløst oppfordrer til tipsing. Vi lever desverre ikke i Kardemommeby! Forum er vel til for å diskutere spørsmål?
Det er vanskelig å lese det du skriver når du prøver å formulere deg som menneskene Stormen quoter. La oss dra den enda lenger å si noen du var veldig glad i hadde blitt knivstukket og kanskje drept. Hadde alle hatt samme syn som deg hadde drapsmennene vandret fri. Du tror kanskje det er cred og tøft å være wannabe harbarka og tøff, men når jeg leser hva du skriver om at du hadde vært glad så lenge du kunne gå etterpå så har jeg vanskelighet for å ta deg seriøst. Jeg er rimelig sikker på at dagen du er i en situasjon hvor du trenger noen som kan stå frem at du ikke ville vært så gangstah.

Piz out.
Greengrass; du er altså en av dem som tar imot dritten, lar deg trampe på, og aldri gjør noe med det - i frykt for videre konfrontasjoner med gjerningspersonen(e)?

Det er forsåvidt greit nok at du tar et slikt standpunkt - du har ikke noe tro på systemet. Every man for himself. Heller deg enn meg. Angår ikke meg, så jeg bryr meg ikke.

Men, på en annen side - uansett hva du mener om rettssystemet vårt - om kriminelle går fri fordi folk ikke tør/gidder vitne - hvem har vunnet da? De kriminelle. De har slått systemet, og kontrollerer nå hele greia. Det høres ut som en flott framtid - selv for deg som egentlig ikke liker systemet fra før.
Finn ut hva hotmailen hans er, eller om han bruker noe annet en hotmail. Så serdu på på mailen hans hva han heter/bor/alder osv!
Greengras, nå må du våkne opp her. Selvfølgelig må han vitne. Den gutten som knivstakk må få sin straff.
Du tenker for mye på helse og hvor farlig det kan være, men tankemåten din er feig. Hvorfor skal du være redd for den kriminelle? Viser du dem frykt oppnår de akkurat det de vil.
jeg hadde ikke gitt beskjed til politiet (tror jeg).
Kommer litt ann på hvilken sak han du snakket med reffererte til og hvilke "gjenger du har med å gjøre".
Saken du har er: Gjengopprør i Oslo (sikkert ikke flertall av hvite) En fyr på msn sier han knivstakk den ene personen. Har han som ble knivstukket anmeldt dette? Er det noe som helst på denne saken slik at politiet kan jobbe videre med den?
Hva er det du sitter med fra samtalen på msn? Noe håndfast? Noe som kan brukes som bevis i en rettsak? Finner du ut at du skal anmelde han så ville jeg tatt kontakt med en advokat først og hørt om han tror det vil være godt nok til å vinne saken. Kan jo også hende politiet allerede har fler "spor" i den nevnte saken og trenger bare "siste beviset" for å kunne ta ut en tilltale.

Mest sannsynlig blir det henlagt på grunn av manglende bevis uansett da.
jævela idiotisk å skrye av noe sånt og på msn? og til folk han ikke skjenner, da ber du om å bli tatt, samtidig som du leker kul!
Egentlig bryr jeg meg lite om hva invanderen gjorde, kan jo godt hende nordmannen gjorde det rette i sin situasjon, Men å skryte av det i tillegg, viser bare at han karn ikke har helt skjønt alvoret i det og rett og galt!
Foresten så tror jeg ikke han gjorde det i selvforsvar i og med at han skryter av det
For å være helt ærlig så ville jeg tenkt igjennom noen ting før jeg gjorde noe som helst...Er dette en som kan finne ut at det er du som har "tysta", (Jeg vet det ikke er tysting osv blablabla men nå er det faktisk sånn at han som har knivstukket han fyren her sannsyneligvi ikke ser på det som en tjeneste)Uansett....dere forstår poenget mitt?! Jeg er også klart imot vold, jeg synes du burde si ifra på en så ano0nym måte som mulig. Da bidrar du på en bra måte for da har du i det minste sagt ifra. Det er ikke vits å være martyr (noe jeg ikke har inntrykket av at du ønsker å være) ingen tjener på det. Men hvis du går til politiet og snakker fysisk med dem så må du hele tiden være klar og tydelig ovenfor dem at du ikke ønsker å vitne eller at navnet ditt skal bli dratt med i saken...har du advokat så ta med han. Gjennta det samme til snuten flere ganger om anonymisering fordi det er ikke alltid de har så lett for å få med seg alt see Håper du gjør det som er det mest riktige for deg...
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Om det var gjengopprør eller ikke, han fortjener og bli tatt, og det gjør forsåvidt alle i opprøret.
Selv ville jeg tipsa kripos.
har ikke lest alt men...

sikker på at det ikke er en fjortiss som prøver å "være kul" ?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg er enig i at det kanskje blir feigt å ikke "tyste", men jeg syns han skal tenke på sin egen sikkerhet først å frems.
Jeg er nok en av de mest redde her på forumet, men for å si det sånn, jeg har mine grunner.
Kan si så mye at hver gang jeg kommer fra gymmen så skjekker jeg buksene at alt ligger der, nylig var det også noen som knakk nesa til noen andre, derfor jeg er mest redd egentlig.