Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 800
Har kjøpt en PCI-E SSD 16GB til min ASUS eee 900 (link) , fra mydigitaldiscount.com. Noen som har erfaring med å bestille herfra? Pakken ble på rundt 200$ (1000 NOK ca), må jeg da betale toll på den? Blir den i så fall stoppet lenge?

Den blir sendt med FedEx, hvordan får jeg den da her i Norge?

Bestilte den på fredag, betalte med Paypal, og fikk bekreftelse på at pengene var mottatt.

Har prøvd å søke litt rundt om norske erfaring med dette firmaet, men fant ikke mye.
siden ser jo grei ut. men hvis den ikke blir sendt har du gjort et sjakktrekk ved å betale med paypal. da kan du få igjen pengene via paypal. fedex funker som UPS. de kjører den til døra di. de vil ringe for å si ifra om når de kommer. (mest sannsynlig). men det er viktig at du er hjemme når de kommer.
Sist endret av sixfeetunder; 29. august 2008 kl. 11:18.
omg, hvor mange ganger må man svare på det støgge tollspørsmålet her inne? 200 kroner er den føkkings grensa. alt overr = toll
Sitat av LazySunday
omg, hvor mange ganger må man svare på det støgge tollspørsmålet her inne? 200 kroner er den føkkings grensa. alt overr = toll
Vis hele sitatet...
Nei. Alt over = moms. Det kommer i tillegg toll på enkelte produkter.
Når jeg har fått ting sendt med UPS, så har de fortollet varen for meg, og sendt meg faktura på det i posten i ettertid. Ser ikke bort fra at FedEx gjør det samme.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av sixfeetunder
siden ser jo grei ut. men hvis den ikke blir sendt har du gjort et sjakktrekk ved å betale med paypal. da kan du få igjen pengene via paypal. fedex funker som UPS. de kjører den til døra di. de vil ringe for å si ifra om når de kommer. (mest sannsynlig). men det er viktig at du er hjemme når de kommer.
Vis hele sitatet...
FedEx kan levere hvor som helst, ikke bare "hjemme". Har bla. levert der jeg studerer, til en venn og droppa det av på postkontret mitt. Bare til å si i fra hvor du vil ha pakken når de ringer
Et enkelt googlesøk fjernet min misstanke om bedrageri. Siden ser clean ut.
Og ja, alt over 200 må du betale moms for dersom det blir stoppet.
Oddsen på at den er stoppet er det ingen som kan svare på.
Kan bekrefte for Toak23 at pakken er sendt, i hvert fall