Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1080
Allå allå

Når ei gikk på VK2 Elektronikk, så viste lærer vår oss noen rimelig kult i CMD i Win XP.

Han ville ikke avsløre hva han skrev forno, men når han kjørte kommandoen(ene) så kom det frem noe som lignet "visualizations" man ser i f.eks mediaplayer, men ikke helt...

Noen som vet hva kommandoen + syntakser til dette er?

mvh, Sangheili
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Høres ikke ut som noe "vanlig" commandline-program, heller et eget program.
det høres sært ut, ei vet, men det var helt standard cmd prompt i Win XP
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sier hvem? Jeg har i hvert fall aldri hørt noe om det.
Elektronikk-lærere har en tendens til å bløffe litt! Jeg ville satt en femti-lapp på det iallefall...Kom ingen vei med google.

Og det ligger jo kanskje litt i korta ettersom han nekta å vise dere kommandoen...
Sist endret av Butchern; 4. august 2008 kl. 12:39.
sikker på at han ikke bare viste dere den typiske star wars filmen i dos som alle elektro og ikt lærere viser når de skal liksom imponere elevene sine første gang :P
Star wars film? :P

Det ei husker var att det kom en masse grønne firekanter / rektangler i alskens mulige rettninger
Fra kommandopromptet i Windows kan man fint starte ymse DOS-programmer. Jeg kan aldri huske å ha sett noe slikt som følger med Windowsinstallasjonen. Det er sikkert et program læreren din har lagt inn selv, og startet fra CMD-promptet.
høres ut som noe jalla ascii-art animasjonsopplegg. Du kan lage det meste med et vanlig tegnsett.. Men det hørtes ikke ut som noe som skjer av seg selv nei. Noen har tegnet det på forhånd garantert.
Det første jeg tenkte var "tree C:", eneste jeg kunne tenke meg som lignet en eller annen form for visualization.
Det nærmeste jeg kan huske å ha vært noe slikt er det som er postet i DENNE tråden. Det gjør kort sagt hele skjermen din om til en diskokule. Kan sikkert forårsake epilepsi om du stirrer for lenge
Han lekte seg vel bare med DOS koder. Hadde allerede et program på PCen som han startet vedhjelp av CMD.

starter på Cdocuments and settings\user>
skriv cd ..
så er du på Cdocuments and settings\
en gang til så er du på C
derifra kan du bare skrive
cd programfiler
så er du der, når du er inne i en mappe med en exe fil skriver du bare dir så kommer listen over filer i mappen opp og skriv filnavnet.exe så starter programmet.