Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 3070
http://anitanyholt.no/samfunn/kobenh...nabismarkedet/

http://www.youtube.com/watch?feature...&v=fxE-k-JCRcY

Det er ikke så veldig offisielt nei, men ute i fra det jeg finner på Internet, så ser dette ganske bra ut!
Om dette blir sant, så får vel DFDS en bedre omsetning enn forventet dette året.
Flott, men så ikke noen andre steder enn i tittelen på blogginnlegget at de HAR vedtatt?
De to danske politikerne brukte ikke andre ord enn at "de ønsket å ha lovlige utsalgssteder"?
Håper det dukker opp noen kilder etterhvert.

Anbefaler forøvrig alle å lese den utgaven av Minerva som var omtalt i artikkelen, den er i butikkene enda.
Sist endret av The Great Catsby; 4. januar 2012 kl. 17:50.
Bystyret har vedtatt det ja. Men 'stortinget' har ikke vedtatt dette. Folk som sitter i regjering har uttalt seg at de er sterkt imot det, og det var vel oppe i fjor(eller for noen få år siden og ble nedstemt.) Eneste som har forandret seg er at noen politikere på lokalt nivå har lyst å prøve det.. men til og med folka fra partiet til han som har stått fremst for forslaget er imot det. Så det er vel heller tvilsomt at det skjer.
Ser jammen ut som roskilde blir ekstra bra i går
Bystyret i København har gått inn for det, men pga. den forferdelige lokalpolitikken til de aller fleste nasjoner, blir det nok ikke en realitet med det første. Men dette er en flott begynnelse! Nå har man en langt mer slagkraftig opposisjon innenfor den nasjonale politikken og ikke minst i mediabildet.
Sitat av Highness Vis innlegg
Ser jammen ut som roskilde blir ekstra bra i går
Vis hele sitatet...
Om du virkelig har slitt med å hooke fyrings på roskilde eller danmark generelt, så ja ;P
om det er så fortsetter og bli "ulovlig" får man altids tak i alle typer i alle farger der nede...
Samme faen egentlig. Regner med at kommunale utsalgssteder ikke kan konkurrere mot Vaskeriet. Fantastiske varer der, til tross for en stiv pris (selv om ingen priser er stive etter de norske prisene).
Sitat av Kronisk Vis innlegg
Samme faen egentlig. Regner med at kommunale utsalgssteder ikke kan konkurrere mot Vaskeriet. Fantastiske varer der, til tross for en stiv pris (selv om ingen priser er stive etter de norske prisene).
Vis hele sitatet...
Hva er Vaskeriet? Pusher Street? Uansett, det skal jo ganske lite til for å konkurrere med det svarte markedet. De fleste som røyker er jo egentlig ganske streite, så hvis de får litt hyggeligere klientell enn danske gangstere, like god vare og til tilnærma lik pris, tror jeg de fleste hadde handla lovlig. Jeg hadde i hvert fall det. Det å oppnå samme kvalitet bør ikke være et problem.
Sitat av EoT Vis innlegg
Hva er Vaskeriet? Pusher Street? Uansett, det skal jo ganske lite til for å konkurrere med det svarte markedet. De fleste som røyker er jo egentlig ganske streite, så hvis de får litt hyggeligere klientell enn danske gangstere, like god vare og til tilnærma lik pris, tror jeg de fleste hadde handla lovlig. Jeg hadde i hvert fall det. Det å oppnå samme kvalitet bør ikke være et problem.
Vis hele sitatet...
Tror han tenker på Christiania Vaskeri(altså vaskeriet for de som bor her). Tror de har et fint bakrom eller driver litt under disk.
Aldri vært stress å få tak i, i Køben, om det blir letter er det jo bare pluss i boka det