Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  37 2290
Jeg har netopp kjøpt en Pentium 4 3.4 GHz socket 478 prosessor. Og jeg hadde en 2.4 Ghz socket 478 før, men nå er den satt i og på alle mulige tester viser den at det er en P4 på 2.6 Ghz. hva kan feilen være. Jeg er ikke noen ekspert med prosessorer så jeg håper noen kan hjelpe meg ganske raskt.
Kan det være at Biosen er gammel???
Støtter hovedkortet den nye prosessoren din?
Merke/modell på HK'et?
Kan være at den gamle kjørte på 533 bus og den nye kjører på 800?
Trådstarter
74 0
Når den gamle prosessoren hadde samme socket så skal det fungere nå oxo
Trådstarter
74 0
det er samem buss hastighet
Rediger knappen er en fin knapp...
Trådstarter
74 0
Ja det er den,(har prøvd den) men har prøvd ALT som jeg kan....
i Forumet.. tenkte på dobbel postinga jeg
Trådstarter
74 0
Den rediger knappen fungerer aldri som den skal til meg
Trådstarter
74 0
Hva er så gæli med dobbelposting da vist du er noe sånn der eier av forumet kan du gott kicke mæ fra sia vist det e sånn dokk ska vær mot oss..... så vist du "ztaale" er snill med meg kicker du meg fra sia di er det greit??? for da slutter jeg med den forbanna dobbelpostinga du har kommentert så mange ganger til meg..... og du må ikke tro at alle er like kloke som deg når det gjelds posting..... jeg er sikker på at du ikke greier å poste ett vandlig brev. men går det ann å redigere ett vandlig brev etter at det er sluppet i postkassa??? vist du klarer å gi ett fornuftig svar på det så slipper du å kivke mæ. men helst kicke mæ du for du hater jo dobbelposting hr. ztaale

KAN WEBANSVARLIG FOR DENNE SIA KICKE Mææææææææææ
For en jævla idiot du er.
Hva med å svare på spørsmålene folk spør om hvis du vil ha hjelp? Bare fordi det er samme socket så betyr ikke det at det virke!
Snakk om å være hårsår...
btw. så blir man ikke "kicket" fra et forum.
Trådstarter
74 0
kicket fra freakforum
det står forum så da regner jeg det som et forum. jeg måtte registrere meg for å få tilgang til hjelp
du blir bannet fra et forum og ikke kicket. men det finner du sikkert ut av selv snart...
<offtopic>
Denne lille knuffinga var vel ikke en del av emnet som skulle tas opp. Så begrav stridsøksene og vær venner
</offtopic>
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Det er et forum ja, men det må da være mulig å oppføre seg som et mer eller mindre normalt menneske selv om forumets navn tilsier noe annet. Uansett, sjekk om hovedkortet ditt støtter den aktuelle prosessoren. Om det ikke gjør det kan du sjekke om du kan flashe biosen og få støtte for det. Bios flasher finner du normalt fra hovedkort produsentens side.

Ang post, nei du kan normalt ikke forandre på et brev du nettopp har sluppet ned i postkassa. Men heldigvis i dette tilfellet er det ikke snakk om reell fysiske brev, men her har vi noe så hendig som en rediger knapp. Denne funksjonen sier seg egentlig selv, og du kan tilogmed slette en post du allerede har postet. Det er ikke så vanskelig, om du fortsatt får lov til å være på dette forumet burde du ta deg tiden til å utforske dette. Ro ned hormonene dine.
One of the good guys
2rs1's Avatar
Men back til topic:

Det er ikke en selvfølge at hovedkortet ditt støtter den prosessoren, selv om det er samme sokkel. Når jeg kjøpte meg maskin så hadde jeg det problemet, hovedkortet hadde en maks cpu-hastighet, som den støttet.

Så sjekk siden til produsenten, finn kortet ditt og sjekk info.

Kan hende du må flashe biosen din med en nyere versjon.

Sikker på at du ikke bare har fått en 2,6ghz, forresten?

Lykke til.
Ehm Først:

frethomm. Jeg er da ikke så jævla hellig eller noe men har selv lært på den vansklige måten og tenkte bare jeg skulle tipse deg angående rediger knappen da det ikke er alle som vet om den..

og jeg er verken eier eller crew @ nFF ..

Poste brev kan jeg og er fullstendig klar over at muligheten for å redigere er heller liten

Anyways tilbake til temaet...

Flashing av Bios er også noe du ikke burde gjøre uten å være 100% sikker på hva du gjør da det kan få temmelig fatale følger om noe går galt..


Edit: jeg har da ikke minnet deg på dobbeltposting før
Sist endret av NoillStress; 24. april 2004 kl. 23:09.
Trådstarter
74 0
Opprinnelig postet av Maddy
Men back til topic:

Det er ikke en selvfølge at hovedkortet ditt støtter den prosessoren, selv om det er samme sokkel. Når jeg kjøpte meg maskin så hadde jeg det problemet, hovedkortet hadde en maks cpu-hastighet, som den støttet.

Så sjekk siden til produsenten, finn kortet ditt og sjekk info.

Kan hende du må flashe biosen din med en nyere versjon.

Sikker på at du ikke bare har fått en 2,6ghz, forresten?

Lykke til.
Vis hele sitatet...
det var denne herhttp://komplett.no/k/ki.asp?sku=123629&cks=PRL det står det kviteringa å.... men det kan jo være feil da men på boxen står det og 3.4Ghz
Det kan Fremdeles være at Hovedkortet ikke støtter en så rask CPU, Om du forteller oss hvilket HK du har så er det kanskje lettere for oss å hjelpe deg...
Sist endret av NoillStress; 24. april 2004 kl. 22:20.
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Vær sikker du ikke napper ut strømkabelen til pcen din om du skal flashe biosen din. Kan få fatale følger dersom du gjør det galt. Tror det er bios backup feature på de fleste biosene nå om dagene egentlig men det er lurt å være på den sikre siden. I "gamle" dager måtte vi holde en chip over den andre bios chipen for å skape en backup dersom man skulle fucke det opp
Han som ikke spiser kebab
KaldBlod's Avatar
Sjekk FSB-instillingene dine, da. Kanskje de må forandres, eller om de evt. kan ha blitt tilbakestilt da du bytta CPU.

Hvorfor gadd du å kjøpe ny CPU forresten?

Og.. Enda en ting. Du har hørt det før, men.. Om du spør om hjelp er det lurt om du ikke klikker mongo og blir sur. Og at du skriver på dialekt er en enda bedre grunn til at crew skal "kicke" deg.
Ro ned og snakk (skriv) norsk (bokmål).
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Ingenting som sier at han ikke kan skrive nynorsk heller, KaldBlod.
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Bekrefter at man kan skrive på bokmål eller nynorsk. Norsk Språkråd.

Krangling og flaming kan dere ta et annet sted.

Gusto; admin
Trådstarter
74 0
jeg kjøpte ny prosessor fordi den gamle skulle en kjøpe av meg...
Er det mulig å fortelle hvilket hovedkort du har, eller er du her bare for å lage kvalm?

Du solgte den gamle fordi noen skulle kjøpe den?
Prøv å oppdater BIOS, eller gå inn på BIOSen og prøv å sett CPU hastigheten til 3,2GHz manuelt eller gå til produsentens hjemmeside å se om du kan få noe hjelp derfra.

Edit:
Oppdatering av BIOS kan være risikabelt hvis noe galt skjer mens du oppdaterer (f.eks. strømmen går) så risikerer du at PC aldri booter opp igjen og da må du kjøpe et nytt HK.
Sist endret av Hawk; 25. april 2004 kl. 11:34.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Nå må dere ikke skremme mennekset fra sans og samling. En bios flash er ikke så farlig at det gjør noe, hvor ofte går strømmen i huset? Så lenge han/hun flasher med riktig bios så går det finfint.

Men det hadde ikke gjort noe om vi fikk oppgitt hvilket hovedkort du har....
Trådstarter
74 0
Prøver å finne ut av det men det er en ferdigbyg Pc så jeg holder på å leite etter hvilket HK det er
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Sisoft Sandra kan sikkert hjelpe deg, ellers kan du oppgi modellen på forumet så finner vi fort ut av slikt .
Tror det skal Stå mellom AGP&Første Pci port hvilken produsent og model det er ...
ztaale: Det varierer jo fra HK til HK da...
Last ned Everest Home så slipper du å åpne kabinettet for å finne ut hva som er inni.

http://www.lavalys.com/index.php?page=product&view=1
Trådstarter
74 0
Fujitsu siemens SCENIC W Series
Chipset i865G
Mainboard D1367 (ATX)
Chipset i865G støtter 800fsb, dermed er ikke HK problemet.

Tror heller det er jumper settings eller en innstilling i bios. Se etter fsb og multiplier i bios!
Opprinnelig postet av Tias
Nå må dere ikke skremme mennekset fra sans og samling. En bios flash er ikke så farlig at det gjør noe, hvor ofte går strømmen i huset? Så lenge han/hun flasher med riktig bios så går det finfint..
Vis hele sitatet...
Jeg mente ikke å skremme han bare informere om at hvis noe skjer så kan det gå galt. Det står på hvert eneste web-side jeg har vert på som man kan laste ned BIOS. Jeg har oppdatert BIOS'en min flere ganger uten noen problemer.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Kanskje du bare må gjøre ting litt selv. Pass på at FSB er 200mhz som KaldBlod foreslo på side 1.
Han som ikke spiser kebab
KaldBlod's Avatar
Opprinnelig postet av Gusto
Bekrefter at man kan skrive på bokmål eller nynorsk. Norsk Språkråd.

Krangling og flaming kan dere ta et annet sted.

Gusto; admin
Vis hele sitatet...
Det er ikke meningen å gå helt, totalt, 100% off-topic her, men "mæ" står hverken i ordlista for bokmål eller den nynorske ordlista.
Trådstarter
74 0
Takk for all hjelp men pappa valgte å sende den inn til firmaet jeg kjøpte den av.