Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 4100
Har over lengre tid ønska meg et samurai sverd, men jeg lurer på om disse er lovlige eller om man må ha noe tilatelser for å ha et slikt?

Sitter og ser på www.knivkompaniet.no, noen som har kjennskap til denne siden, levering osv ?
Eller er det noen andre sider jeg bør se på før jeg bestiller ?
Skal du ha et utstillingsverd eller et som er skarpt?
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
Det spiller ingen rolle, så lenge det er pent!
har du sett på pentagon.no.
http://www.pentagon.no/index.cfml?ca...op&product=227 der har du et nydelig katana, men koster litt.

og katana er lovlig, både skarpt og blundt.
Sist endret av Shimool; 11. februar 2009 kl. 20:01.
Er ikke katana ulovlig? Alle jeg har spurt sier det.
Nice at de bare koster 650, ble interessert i å kjøpe en (hvis de er lovlig).
Sitat av Defqon Vis innlegg
Er ikke katana ulovlig? Alle jeg har spurt sier det.
Nice at de bare koster 650, ble interessert i å kjøpe en (hvis de er lovlig).
Vis hele sitatet...
Katana er fullt lovlig i Norge.. Jeg har et hengende på veggen i skrivende stund importert fra utlandet.
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
Sitat av simdal Vis innlegg
Katana er fullt lovlig i Norge.. Jeg har et hengende på veggen i skrivende stund importert fra utlandet.
Vis hele sitatet...
Handla på nettet eller på ferietur ?
Om nettet, sleng over url da
Sitter med en ganske stor smling av både sverd og alt mulig av andre våpen som er både kjøpt via nettet eller med hjem fra diverse land. Har selv aldri hatt noe problemer med dette så skal nok gå bra. Men pass på at når du skal kjøpe så ikke kjøp det biligste du finner og kjøp noe som du ikke bare har sett på bilde prøv å finne ut om andre på nettet har kjøpt og kommentert det!
Sist endret av Fjallis; 12. februar 2009 kl. 08:09.
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
Sitat av Fjallis Vis innlegg
Sitter med en ganske stor smling av både sverd og alt mulig av andre våpen som er både kjøpt via nettet eller med hjem fra diverse land. Har selv aldri hatt noe problemer med dette så skal nok gå bra. Men pass på at når du skal kjøpe så ikke kjøp det biligste du finner og kjøp noe som du ikke bare har sett på bilde prøv å finne ut om andre på nettet har kjøpt og kommentert det!
Vis hele sitatet...
Har du handla fre www.knivkompaniet.no da ?
Sitter å ser på dette sverdet, men har så lite peiling, at jeg ikke kan si om det er juggel eller en bra vare?!
Sitat av Pumpkin Vis innlegg
Har du handla fre www.knivkompaniet.no da ?
Sitter å ser på dette sverdet, men har så lite peiling, at jeg ikke kan si om det er juggel eller en bra vare?!
Vis hele sitatet...
Dette er juggel. Rett og slett fordi den koster 600 spenn.
De sverdene som har litt håndverk bak seg koster flerfoldige tusen kroner.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Reis til Syden, der er mange sjapper som shipper gratis til Norge.
Knivkompaniet er en sriøs forhandler
Skal du ha et billig og bra sverd anbefaler jeg å lese anmeldelser på Sword Buyer's Guide - der tester de utelukkende sverd til 300 dollar eller mindre, og de bedre katanaene der er av like god strukturmessig kvalitet som superdyre katanaer. Forskjellen mellom en billig katana fra Hanwei eller Cheness og dyre, japanske sverd ligger primært i kunstnerisk utførelse og polish, de billige sverdene vil funke like bra til å hogge hoder eller ved som de japanske, og er like solide. Det eneste er at høyglanspolerte sverd (ekte japanske katanaer tar ca. en måned å polere) vil gli noe lettere gjennom det de kutter.
noen som har kjøpt sverdene fra deal extreme?

<a href= http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.18310</a>

kan man lett slipe de skarpe igjen?
Sist endret av haakaa; 5. mars 2009 kl. 21:05.
Nei, dette er treningssverd laget av rustfritt stål, som er altfor mykt til bruk i ordentlige sverd. Du kan få bra rustfrie kniver, men i lengre blad kreves det et høyere nivå av karbon, som gjør stålet hardere. Men ærlig talt - et sverd til 26 dollar burde enhver skjønne at ikke er noe særlig, uansett. Du kan selvfølgelig slipe det, men det vil bøyes veldig lett i kamp (eller trening for den saks skyld).
hehe, ja var kanskje litt for godtroende der

takk for hjelp
Følg med på qxl. Hender det er en gærning der som selger originale WW2 japanske samuraisverd for en billig penge. Military issue til de fleste japanske offiserer og det ble tatt med tusenvis av dem av amerikansk militærpersonell. Kjempekvalitet og du kan barbere deg på dem hvis du er gammel nok til skjeggvekst.
Sist endret av superfuzz; 5. mars 2009 kl. 22:05.
Katanaer fra andre verdenskrig er masseprodusert dusinvare og bør kun brukes til pynt. Det er en grunn til at de er så billige.
Reglene er vel at hvis bladet er mer enn 20cm må man være 16, ellers er det ikke mange regler på sverd. Tok med meg en katana og en wakizashi inn i Norge fra Latvia jeg. "Hei, du. Jeg skal sende et sverd som spesialbaggasje" funket fjell
▼ ... over et år senere ... ▼
http://www.coldsteel.com/ her får du det du søker ..kniv kompaniet er bare tull..650 kr for et samuraisverd...bare tøv er utøver av sporten og her får du det du søker alt annet blir bare flaut å henge på veggen
Sitat av Pumpkin Vis innlegg
Eller er det noen andre sider jeg bør se på før jeg bestiller ?
Vis hele sitatet...
ja,rustkammeret.com eller noe i den dur..disse selger the real deal

og er ikke så dyre,resten er bare fake som blir kvestet hvis du skulle miste det fra et par tre meter