Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  666 44289
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
jocke: jeg beklager hvis du føler deg truffet, det er din far sier du?
vel det forklarer egentlig mye.

jeg mener dog fremdeles at han bruker nøyaktig samme virkemiddler som hitler..

jeg har sett disse her "vekkelsesmøtene" eller hva dere kaller dem på tvhordaland i ny og ne når jeg kjeder meg og har valget mellom å nappe løken eller flire av gladkristne på tv, og det gjør meg trist å se påfolkene på disse møtene..
jau dem ser ut til å ha det ganske fett, men når narkomane skyter opp ser det ut som om dem har det ganske kuli og
Ministry of Love
sptz's Avatar
trodde da han mente gud jeg men.. ikke einar flåten.. mulig det bare var meg som oppfattet det slik...
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
oh, heh.. den gikk over hodet på meg ;p
Better than thou.
Som mye, mye annet. ;p
Opprinnelig postet av atomet
Noen egentlig mening med vår eksistens tror jeg ikke det er. Det betinger at man tror på en gud e.l. Derfor må vi skape en mening med livet selv, ta ansvar, i motsetning til den ansvarsfraskrivelsen en høyere makt gir deg mulighet til. Å gjøre livet meningsfylt er din egen oppgave - ikke noe du kan satse på at en høyere makt skal ta seg av.
[/b]
Vis hele sitatet...
Når det gjelder å ansvar så er ikke det noe vi kristne bare kan skyve over til Gud. Sier ikke at kristne aldri har gjort noe sånt før, men det er feil i forhold til hva bibelen sier. Å være kristen er å være der for "sin neste" som bibelen skriver om. Jesus sier i bibelen at "det største bud er at man skal elske sin neste".

Noen ganger kan jeg bli sinsykt irritert over folk som er kristne som har planer om å utrette de stooore tinga her i verden. Men så klarer de ikke ta ansvar i små, praktiske ting. Og igjen som bibelen sier; "den som er trofast i lite skal bli satt over stort"

Og det ironiske er når jeg selv oppdager at .."steike...jeg er jo like sløv som de jeg blir irritert over!"
Da kan man snakke om å se flisen i sin brors øye, men bjelken i ditt eget ser du rett forbi.

Så kristne gir ikke ansvaret vekk til Gud for å sitte igjen og slappe av. Nå generaliserer jeg litt her. Kristne er mennesker de og...med andre ord langt fra perfekte.

Uffameg ... dette blei mye bibelpreik ... håper dere klarer å svelge så mye rare greier på én post.
1. Jeg er Ikke religiøs
2. religion skaper KRIG
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Hmm, det vil vel være litt feil å si at relegion skaper krig. Er vel heller når forskjellige relegioner og folk skal leke sammen at det blir bråk.

Like barn leker best. (Ikke ment rasistisk eller diskriminerende.

Men uansett, Kristne er vanligvis så hjernevaska at det går nok ikke an å få en slutt på dette livsynet i før tidligst 2 generasjoner fram i tid.

(Denne posten er basert på mine meninger og tanker og jeg kan ikke bevise at noe av det er riktig.)
TilSkrekkogGru
Schizoma's Avatar
Livet er en religion. Nå er "teknologien" vår nye religion.
Det handler jo om tro absolutt alt i livet. Og teknologireligionen er ikke noe bedre og mer fornuftig en alle andre religioner.

Som sagt før: Man vet hva man har blitt fortalt, og man ser hva man har blitt fortalt.
Ser ikke ut som noen skjønner ka jeg mener.
Trådstarter
Opprinnelig postet av nso:
einar flåten ja, den største idioten i norge..

hvis man ser på de derre brainwashingsprogrammene hans, så ser du at han bruker akkurat samme ytringsmåte og kroppsspråk som andre store menn som adolf hitler og stalin


[edit] det var en post her om einar flåte sant? er ikke bare jeg som ser syner?
*lure*
Vis hele sitatet...
Opprinnelig postet av Schizoma:
Må du snakke drit om Einar? Det er min onkel.
Han står jo bare for sine meninger og han har hjulpet veldig mange folk ved å gi dem håp og helbredelse. Så ta det litt easy da vær så snill?
Vis hele sitatet...
Dere mener vel Enevald Flåten?

Anyway så er disse møtene litt mer for "viderekomne", dvs at hvis man ikke er kristen, er ikke akkurat dette rette typen møter. Selv skjønner jeg ikke helt talene til Enevald med èn gang, så jeg går hjem for å studere Bibelen nærmere, slik at jeg skjønner hva han mente. Og ja, sånne møter kan til tider virke ganske brainwashings ut for folk som knapt vet hvem Jesus er... vel, nok om det..

Opprinnelig postet av DJ ozon:
...dette med jorden og dens liv. har veldig lite peil egentlig. men leste engang i et gammelt illustrert vitenskap at jorden for flere milliarder år siden ble truffet av en stor meteor, og selve krateret ligger under vann i ett eller annet hav. mulig denne hadde plenty av bakterier, kjemiske stoffer og det som ellers måtte være til å skape liv på denne planeten. dette er min teori og mine tanker. alt er veldigveldig logisk!...
Vis hele sitatet...
Vel... for å slakte deg litt; trodde du leste om den teorien i Illustrert Vitenskap... anyway; Hvor kom de bakteriene som var på den kometen fra da? De må jo ha kommet fra et sted... kan jo liksom ikke bare si *poff* så er bakteriene der...

når det kommer til gud og jesus og alt det der. så tror jeg at det var en kar ved navn jesus som tråkka rundt i midtøsten og lagde helvete, kanskje han hadde litt peil på urter og medisin som gjorde at han kanskje helbredet noen mennesker og skapte litt opptøyer. men det var egentlig alt. selv tror jeg at han skrev disse bøkene selv der han skildrer seg selv, jesus som jordens frelser osv, så ble historier plukket opp, viderefortalt, overdrevet fra person til person, folk begynte å bruke jesus som en slags heltefigur og som symbol på frihet og redningsmann for menneskene. og det ble til en eventyrbok som idag heter Bibelen. som består av en haug med vandrehistorier som har gått mellom flere hundretusen personer gjennom årene. Asbjørnsen & Mo alike.
Vis hele sitatet...
Jeg kan ta å ramse opp en _LANG_ liste på profetier som er skrevet i Bibelen, FØR Jesus levde, men som faktisk skjer når Jesus lever.. (har dem ikke i hodet helt, men kan ta å legge dem ut når jeg kommer hjem)

samme med andre religioner, alt går på vandrehistorier.
Vis hele sitatet...
Bibelen er slettest ikke en vandrehistorie.. i så fall er det en sann vandrehistorie

så. ellers mener jeg på at kristne spesielt er temmelig manipulerte. likte forøvrig den replikken til Agent Smith i The Matrix. der han sammenligner mennesket med et virus. alt i alt syns jeg det hang ganske bra sammen. :P
Vis hele sitatet...
The Matrix foregår jo i en virtuell verden da.. en "data"-verden.. ergo der finnes det faktisk virus...

/me ikke skjønne at du ikke har skjønt det enda
har ingenting med hvor filmen foregår din dott, er kommentaren jeg sikter til pr idag, her og nå! filmen kan ryke og reise i denne sammenhengen.
Trådstarter
Opprinnelig postet av DJ ozon
mine meninger, slakt meg
Vis hele sitatet...
akkurat det jeg gjorde..
Jocke:
Vel... for å slakte deg litt; trodde du leste om den teorien i Illustrert Vitenskap... anyway; Hvor kom de bakteriene som var på den kometen fra da? De må jo ha kommet fra et sted... kan jo liksom ikke bare si *poff* så er bakteriene der...
Vis hele sitatet...
Joda. Det er et godt poeng. Det er vanskelig å akseptere at det er ting vi ikke vet hvor kommer fra - "det har bare alltid eksistert" (og dermed oppstod ideen om en "gud") . Siden du tydligvis ikke tror på at ting bare kan ha oppstått uten videre, så vil jeg gjerne at du forklarer meg hvor gud skulle ha kommet fra?

Ruben:
Hvis du syns livet blir meningsløst uten en gud å tro på, eller mindre verdifullt bare fordi vi ikke har oppstått som følge av en "høyere skapnings plan", så vil jeg kalle det en slags ansvarsfraskrivelse. (hvis livet ikke har noen verdi, eller det ikke er noen mening med livet, hvorfor skal man da ta noe ansvar?)

Ta gull som et eksempel. Det er relativt sjeldent, og bl.a. av den grunnen har det også blitt svært verdifullt. I universell sammenheng er vi enda sjeldnere.
I like turtles
Skyfex's Avatar
Det kan godt hende gud sendte komet med bakterier på jorda. Og at han startet big bang, jeg mener.. hva var før big bang? (siste teori er at det er to paralle univers som smeller intill hverandre, som skaper big bang, så blir de slengt fra hverandre og når de treffer igjen blir det big bang igjen, men nok om det). Men jeg blir så lei av at kristne prøver å motbevise at jorden er millioner av år gammel. Finnes det ikke nok bevis for dere? Og at universet har eksister i flere millarder år før oss. Vi vet jo med 95% sikkerhet at dette er sant. Hvis ikke har det vært mange grønne menn involvert for å lure oss fra sannheten

Dere kan godt prøve å besvare spørsmål som vitenskapen ikke har svar på. Men ikke kall historier i en bok fakta og stille det opp mot vitenskapens fakta.
fy faen jocke, er det noen som begynner å bli urelevant her så er det deg. man slakter ikke folk som trekker inn kommentarer fra en jævla film! skal jeg begynne å slakte deg for at du har noen stavefeil i postene dine?
Trådstarter
ok? det var jo deg som in the first place sa jeg skulle slakte deg... og så forventer du det motsatte?
Det som er litt spennende, og som jeg ikke tror at det er mulig å få noe virkelig svar på, er hvor alt egentlig kom fra til å begynne med. Greit nok at hallelujagutta vil si at det var gud som ordna og styra med alt, og at det er helt tåpelig å si at "noe bare var der fra før", om big bang osv, men det er jo akkurat samme problemstillinga med gud - hvis noe må ha skapt jorda (enten det skjedde som de fleste av oss mener, eller som jocke & co sier), så må jo da noe ha skapt det som skapte jorda? Og hva skapte i såfall det? Sånn kan man holde på i det uendelige. Og - når det er noe vi mennesker ikke kan svare på, da tyr vi gjerne til overnaturlige forklaringer, som f.ex "gud", og overser da det faktum at vi plutselig godtar nettopp det vi lette etter et svar på til å begynne med.

syns rett og slett det er helt høl i hue å si at big bang er en tåpelig teori, fordi "noe" må ha vært "før" big bang, og at "gud" dermed er en bedre forklaring, for hvor kom i såfall denne guden fra?
Opprinnelig postet av jocke
ok? det var jo deg som in the first place sa jeg skulle slakte deg... og så forventer du det motsatte?
Vis hele sitatet...
tosk. da mener jeg selvfølgelig slakting av postens tema. og har du forstått temaet? akkurat den lille sidekommentaren med matrix var bare for å komme med en konklusjon ettersom jeg syns det var genialt sagt. heller liten vits å bygge videre en diskusjon på det. derfor gidder jeg ikke kommentere det mer. blir bare altfor offtopic.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
atomet: problemet med en alltideksisterende gud er at vi lever i en lineær verden i ett lineært univers (alt som starter har en ende, hver aksjon har en reaksjon) og det i det universet ikke er plass for noe som ikke har en begynnelse eller slutt
ergo er det litt vanskelig for oss å se at denne teorien om en alteksisterende gud kan ha rotgrunn i noe som helst :>
Trådstarter
Opprinnelig postet av DJ ozon
tosk. da mener jeg selvfølgelig slakting av postens tema. og har du forstått temaet? akkurat den lille sidekommentaren med matrix var bare for å komme med en konklusjon ettersom jeg syns det var genialt sagt. heller liten vits å bygge videre en diskusjon på det. derfor gidder jeg ikke kommentere det mer. blir bare altfor offtopic.
Vis hele sitatet...
Jeg skjønte innholdet ja, og jeg beklager at jeg "misforstod", og jeg skjønte at det skulle være en konklusjon... min mening er at det ikke passet.. men dette er jo en diskusjon, så det hadde ikke gått at alle var enige
tenkte liksom jeg skulle prøve å lede jocke og co til den konklusjonen litt forsiktig jeg da nso... la dem komme på det selv liksom... lede dem inn i en "felle" liksom...

men det er et skikkelig paradoks det der, uten tvil. Hvis noe starter, så må det også ende... ok... hva er isåfall utafor slutten på universet? Fordi - siden vi er i det, så må det jo ha starta, og dermed må det også slutte et sted. Krumming? Tja... da hverken starter eller slutter det noe sted da... Blir helt sprø av å gruble for mye på sånne ting... akkurat som om man skulle komme til en mur der alt slutta - hvor slutter i såfall muren? Er det bare en flate som er 100% todimensjonal, uten noen som helst dybde, og dermed ingen tykkelse på muren?

Det er nettopp pga den lineariteten jeg tror at vi ikke kommer til å komme noe lenger bakover enn big bang. Det eneste vi kan fortsette med da, er en teori om at det samme, eller noe liknende, skal ha skjedd flere ganger. Samtidig, så betinger linearitet at det må ha vært "noe" før "noe annet". Dermed må det ha vært "noe" før universet som vi kjenner det også, og "noe annet" før det igjen, osv, noe som i praksis vil si at det blir uendelig, altså uten en start. Med mindre tiden også er krum da, og alt er omtrent som i the wheel of time...

Kan på en måte forstå at enkelte "svake sjeler" søker tilflukt hos en gud som gir dem forklaringa på "alt".

Det er ihvertfall dette jeg gjerne vil ha et svar på fra jesusgutta:
Hvorfor er det mer logisk at gud "alltid har vært til", enn at "noe annet" (etter min mening konseptet energi, og dermed også masse) "alltid har vært til"?
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
en teori er jo at alt er syklært, at universet utvider og trekker seg sammen i en uendelig syklus.. ødeleggelse og kreasjon
Opprinnelig postet av jocke

....Hvor kom de bakteriene som var på den kometen fra da? De må jo ha kommet fra et sted... kan jo liksom ikke bare si *poff* så er bakteriene der...
Vis hele sitatet...
Kan det bare si *poff* så var gud der da? ...jeg bare spør
jupp... og når starta dette? hva var evt. før det?

nalle - my point exactly...
TilSkrekkogGru
Schizoma's Avatar
Jocke ett spørsmål: Tror du eller vet du?
Opprinnelig postet av SkyFex
Det kan godt hende gud sendte komet med bakterier på jorda. Og at han startet big bang, jeg mener.. hva var før big bang? (siste teori er at det er to paralle univers som smeller intill hverandre, som skaper big bang, så blir de slengt fra hverandre og når de treffer igjen blir det big bang igjen, men nok om det). Men jeg blir så lei av at kristne prøver å motbevise at jorden er millioner av år gammel. Finnes det ikke nok bevis for dere? Og at universet har eksister i flere millarder år før oss. Vi vet jo med 95% sikkerhet at dette er sant. Hvis ikke har det vært mange grønne menn involvert for å lure oss fra sannheten
Vis hele sitatet...
Personlig så er jeg veldig enig i dette. Vi tror Gud har skapt jorda, men hvorfor ikke med evolusjon/big bang?

Er jorden 6000 år eller mange millioner?

1.mosebok 1
I begynnelsen skapte Gud himmelen og jorden. 2 Jorden var øde og tom, og mørke lå over havdypet. Men Guds Ånd svevet over vannet. 3 Da sa Gud: «Det bli lys!» Og det ble lys. 4 Gud så at lyset var godt, og han skilte lyset fra mørket. 5 Gud kalte lyset dag, og mørket kalte han natt. Og det ble kveld, og det ble morgen, første dag.

Det kan jo ha tatt en stund fra jorden ble til som en planet til Gud skapte liv på den ... bare en tanke...

Opprinnelig postet av atomet
Det som er litt spennende, og som jeg ikke tror at det er mulig å få noe virkelig svar på, er hvor alt egentlig kom fra til å begynne med. Greit nok at hallelujagutta vil si at det var gud som ordna og styra med alt, og at det er helt tåpelig å si at "noe bare var der fra før", om big bang osv, men det er jo akkurat samme problemstillinga med gud - hvis noe må ha skapt jorda (enten det skjedde som de fleste av oss mener, eller som jocke & co sier), så må jo da noe ha skapt det som skapte jorda? Og hva skapte i såfall det? Sånn kan man holde på i det uendelige. Og - når det er noe vi mennesker ikke kan svare på, da tyr vi gjerne til overnaturlige forklaringer, som f.ex "gud", og overser da det faktum at vi plutselig godtar nettopp det vi lette etter et svar på til å begynne med.
Vis hele sitatet...
Her er det vel snakk om tro. I bibelen står det at gud er evigheten og at han alltid har eksistert (alfa&omga osv). Vanskelig å diskutere rent vitenskapelig...
Trådstarter
Opprinnelig postet av Schizoma
Jocke ett spørsmål: Tror du eller vet du?
Vis hele sitatet...
Tror eller vet hva?
Har ikke denne tråden snart gått i loop på meninger og shit? Er vel ffs ikke så mye som kan sies om så lite?
TilSkrekkogGru
Schizoma's Avatar
Opprinnelig postet av jocke
Tror eller vet hva?
Vis hele sitatet...
Jeg håper virkelig at du bare spiller dum.
Jeg tror du har misforstått hele poenget med å være religiøs.

Vet du at det som står i bibelen er sant eller bare tror du det?
Uten å virkelig vite?
Opprinnelig postet av Hofsoe
Jeg tror ikke på gud. han eksisterer ikke.

Min konklusjon er at Jesus kan ha eksistert, men han var ikke en stor mann som folk skal ha det til. Hvis Jesus har gått på vannet så var han enten en vannløper. (sånn insekt ting), eller så var det is den dagen det skjedde.
Vis hele sitatet...
For det første:


Du skal ikke ta ALT som står i bibelen seriøst!

Bibelen symboliserer ting...han gikk på vatnet, o.k: altså, han hadde krefter til og gjøre det andre ikke klarte!

For det andre:

Du kan ikke sitte der og si at han IKKE eksisterer, men du kan si at du ikke tror på han...
Jeg er heller ikke kristen. og jeg tror heller ikke på gud,
men jeg tror jeg er en liten filosof...
Jeg tenker veldig ofte på "hvis gud ikke eksisterer og har skapt jorden, hvem\hvordan har det da skjedd?"





< Dj_Fesse >
Sist endret av Dj_Fesse; 24. februar 2003 kl. 20:47.
Det jeg har kommet til når det gjelder at jesus gikk på vannet, er at klimaet har forandret seg på 2000 år. Det klimaet som er der nå er det klimaet vi har her i Norge nå. Så det vil si at jesus gikk på isen.

JEG TROR IKKE AT GUD EKSISTERER!
Sist endret av Hofsoe; 24. februar 2003 kl. 20:50.
Ja... Den var ikke dum...
De var jo ikke de smarteste på den tiden der nei....
500 år e.kr fant de ut at jorden var flat o.s.v.
men det var feil...
Jorden har og forblir rund helt til en metior kommer og knuser den til firkanter...
Tja, ruben... du kan velge å tro på det du ser og kan ta på og bevise at er sant, eller du kan velge å tro på noe som strider mot alt annet vi vet at er sant, og som strider mot all logikk... your choice... Venter fremdeles på endel svar though, har skrevet masse etter den posten du siterte der, ruben...
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Dj_Fesse: Hmm, så du mener at bibelen må tolkes? Okay, for resten av gjengen som digger bibelen (sier ikke at du gjør det nå) påstår det motsatte, at bibelen er nøyaktig altså.

Angående klimaendringer og is osv, så tror jeg det nok er ganske umulig og vitenskapen hadde nok funnet beviser for det i dag om det var tilfellet.

Min mening: Gud, Bibelen og Jesus har nok ingenting med verdens start, slutt eller store undre å gjøre. Det var nok, som Schizoma sier, en god forklaring på det uforklarligge for flere tusen år siden, men i dag holder det bare ikke vann.
Trådstarter
Opprinnelig postet av Schizoma
Jeg håper virkelig at du bare spiller dum.
Jeg tror du har misforstått hele poenget med å være religiøs.

Vet du at det som står i bibelen er sant eller bare tror du det?
Uten å virkelig vite?
Vis hele sitatet...
Vel.. når det hagler inn med poster her, var det ikke enkelt å skjønne hva du mente med "Tror du eller vet du?".. do u c?

Jeg tror på det som står i Bibelen. (all religion er jo basert på tro) Jeg har jo liksom ikke bare lest den teksten som står i Bibelen, jeg har jo blitt frelst, og har har et personlig vennskap med Gud. Han er min far, min frelser.

Dette høres sikkert ut som bullshit for dere, men det er faktisk slik det henger sammen... jeg satt å leste i Bibelen i går, og fant mange gode poeng.. har ikke tid til å skrive de akkurat her og nå, men skal ta dem så fort jeg kommer hjem (bare jeg husker det da...)
Trådstarter
Opprinnelig postet av Dj_Fesse
..."hvis gud ikke eksisterer og har skapt jorden, hvem\hvordan har det da skjedd?"..
Vis hele sitatet...
Akkurat... that's my point! Jorden må jo ha blitt til på en eller annen måte.. (vi tror/vet at det er gud som har gjort det).. men om dere ikke tror det.. HVEM/HVA har gjort det da?
hvor har du vært i naturfagstimene dine da? du har altså ikke engang HØRT om alle de andre teoriene om hvordan jorda har blitt til? eller er de bare blokkert i det lille hodet ditt som så desperat vil at gud skal ha skapt jorda?

i mitt hode er uansett ekstremt mer sannsynlig, logisk og sammenhengene at jorda har blitt skapt på de måtene som blir beskrevet UTENFOR religion.
de er nok grundig blokkert ja...
Jeg må si at jeg er veldig enig med jocke & co.
Jeg har full forståelse for at folk som ikke er kristne synes det som står i bibelen er bare tull, men hvis du har et personlig forhold med gud vil du på en annen måte skjønne og se betydningen av det som står der. Hvis du mener at gud ikke har gjort noe på 2000 år, så vil jeg anbefale at du finner en levende menighet i nærheten, og tar en tur dit noen ganger.
Det har bygd seg opp mange fordommer og idéer om hvordan kristne er, og et er mange "kristne" gjennom historien som har bidratt til å bygge opp under disse fordommene. Men kristne i dag representerer ikke "kirkens" feiltrinn, men den levende kristendommen du lester om i bibelen.
Folk som tror at alt ble til av ingenting har større tro enn meg...
Jeg har vært tilstede i nat.fag timene og vi har lært både det ene og det andre. Nå er dette en kristen brainwashing skole så vi får alltid en kristen vinkling på det...ikke til å komme bort i fra. Men jeg syns at dette med hvordan jorda har blitt til er ganske interessant, og har defor lest og fått litt kjennskap til andre teorier. Jeg tror at Gud skapte Jorda, men hvordan er et åpent spørsmål. Tror ikke jeg kommer til å legge fram en "sånn er det 100%" teori, for det er umulig for mennesker å vite med sikkerhet hvordan ting har skjedd. Så utalelsene mine er og forblir personlige meninger.

Det eneste jeg tør påstå med sikkerhet er at det er Gud som står bak skapelsen av denne geniale planeten.
Manjakken ... takk for forståelsen!
Trådstarter
Takk for forståelsen ja, Manjakken

Jeg har òg lært om andre evolusjonsteorier, men jeg tror bare på èn av dem.. Jeg er òg åpen for hvordan jorden ble skapt, men av hvem forblir ikke et spørsmål hos meg...
Uhm... du legger jo fram en 100%-teori her da...

"Det eneste jeg tør påstå med sikkerhet er at det er Gud som står bak skapelsen av denne geniale planeten."

Og det er nettopp det punktet resten av oss er 100% uenige i ...
Joda ... du har et poeng der atomet ... men den teorien er ikke noe jeg har til hensikt å forklare vitenskapelig.
Det er snakk om hva du tror på eller ikke.
Tja... hvis du sier noe med 100% sikkerhet, så mener du jo at du vet noe sikkert. Altså "vet" du, ikke "tror"...
I like turtles
Skyfex's Avatar
Uhm... du legger jo fram en 100%-teori her da...
"Det eneste jeg tør påstå med sikkerhet er at det er Gud som står bak skapelsen av denne geniale planeten."
Og det er nettopp det punktet resten av oss er 100% uenige i ...
Vis hele sitatet...
Jeg kan ikke si meg 100% uenig i dette, ettersom jeg har ingen bevis for at gud egentlig eksistere, og at han ikke startet big bang. Men selvfølgelig, jeg tviler sterk, tror aldri jeg kommer til å bli kristen. Men det jeg kan si meg 100% uenig i er hvordan dere kristne sier skapelsen av planeten foregikk.
det varen påstand ... personlig mening. Jeg tror på dette 100% men det er umulig å forklare for meg så lenge dere ikke har det samme utganspunkt som meg.
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Jeg er ikke religiøs, men slik jeg tenker det, varer ikke de syv dagene i syv dager, slik vi regner dager. For meg er det mer som et bilde.

Nå husker jeg ikke engang hva som skjer på de forskjellige dagene, men jeg husker at det ble lys på den første i allefall. Da tenker jeg Big Bang. Og så utviklet jorden seg på millioner av år, eller som et bilde, 6 dager. På den måten blir det lettere for de to teoriene å smelte sammen og man kan tro på begge.
Ja...tenker meg noe sånt jeg og...

Men det blr jo bare spekulasjoner uansett. Bare det at det er gøy å spekulere å tenke litt.
Opprinnelig postet av nso
men hvorfor vi alle lager så stort fuzz om det er egentlig rart.
kristendommen kommer, som enhver kult, til å dø ut med tid og stunder uansett
Vis hele sitatet...
Hvis kristendommen er en subkultur, hva er da strategiske valg???
Trådstarter
Jeg skal nå nevne noen konkrete profetier om Jesus, som ble oppfylt før han døde. Profetiene skjer i GT, mens oppfyllelsene skjer i NT.

----------------------------
Rekkefølge på bibelvers: Profeti <> Oppfyllelse <> Tema
[list=1][*]Jes. 7:14 <> Matt. 1:22-23 <> Født av jomfru[*]Mik. 5:1 <> Joh. 7:42, Luk. 2:4 <> Født i Betlehem[*]Salm. 78:2 <> Matt. 13:15 <> Brukte lignelser[*]Salm. 41:10 <> Joh. 13:18 <> Forådt av en venn[*]Salm. 69:5 <> Joh. 15:25 <> Hatet uten grunn[*]Dan. 9:24 <> 1Kor. 15:3 <> Døde for vår synd[*]Sak. 12:10 <> Joh. 19:36 <> Stukket med spyd[*]2Mos. 12:46 <> Joh. 19:36 <> Ben brakk ikke[*]Salm. 16:10 <> Joh. 2:22 <> Oppstandelsen[*]Salm. 68:19 <> Apg. 1:9 <> Opp til himmelen[/list=1]