Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  49 3521
Hei. Jeg har Hotmail og mail.com.

Går det ann å ha Mail.com eller Hotmail på skrivebordet, eller på Docken?

Jeg har mac og har sett at andre har en snarvei til f.eks hotmail på docken eller på skrivebordet.

Altså, jeg vil slippe å åpne internett og klikke på hotmail-snarveien min.

Jeg ønsker å kunne klikke på mail.com, eller hotmail fra skrivebordet eller docken min, om det er mulig.

Jeg er ikke over middels god på data, så forklar i enkle trekk om det lar seg gjøre. Takker på forhånd.
Sist endret av oslogutt; 12. juni 2010 kl. 00:29.
Legg inn en snarvei på skrivebordet?
høyreklikk på skrivebord, velg ny snarvei, lim inn url i "plassering til element". du har nå en snarvei til en internett side på skrivebordet :P
Trådstarter
48 3
Ja, det vet jeg at jeg kan. Jeg vil ha et ikon på docken akkurat som "Firefox" og "Itunes" som jeg kan klikke på og vips så er jeg innlogget på mailen min.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Hei, du bør skaffe deg et program som du kan behandle mailen din i, dette programmet vil ligge på skrivebordet ditt om du ønsker og dermed oppfylle kravet ditt. Jeg lager en liten guide på hvordan du skaffer deg og setter opp Mozilla Thunderbird som er meget brukervennlig:

1) http://www.mozillamessaging.com/nb-NO/thunderbird/ Trykk Last ned knappen, den gråe.

2) Velg lagre, åpne filen når den er ferdig lastet ned.
2a) Om du ikke finner filen ligger den i nedlastingsmappen til nettleseren din.

3) Når filen har åpnet, velg: "Kjør, neste, neste, neste, installer.

4) Du har nå installert programmet. For å få en snarvei ned til skrivebordet må du finne applikasjonen.
Min Datamaskin > Velg harddisken du installerte programmet på (Typisk C:) > Program Filer > Mozilla Thunderbird > Finn filen "thunderbird" som har et ikon med en blå fugl som beskytter et brev med vingene sine. > Høyreklikk på filen > Velg "send til" > Velg "skrivebord (lag snarvei).
Sist endret av Sio; 12. juni 2010 kl. 00:41. Grunn: Min Computer?
<?php getUserTitle(); ?>
MrMrtn's Avatar
Sitat av Sio Vis innlegg
Hei, du bør skaffe deg et program som du kan behandle mailen din i, dette programmet vil ligge på skrivebordet ditt om du ønsker og dermed oppfylle kravet ditt. Jeg lager en liten guide på hvordan du skaffer deg og setter opp Mozilla Thunderbird som er meget brukervennlig:

1) http://www.mozillamessaging.com/nb-NO/thunderbird/ Trykk Last ned knappen, den gråe.

2) Velg lagre, åpne filen når den er ferdig lastet ned.
2a) Om du ikke finner filen ligger den i nedlastingsmappen til nettleseren din.

3) Når filen har åpnet, velg: "Kjør, neste, neste, neste, installer.

4) Du har nå installert programmet. For å få en snarvei ned til skrivebordet må du finne applikasjonen.
Min Datamaskin > Velg harddisken du installerte programmet på (Typisk C > Program Filer > Mozilla Thunderbird > Finn filen "thunderbird" som har et ikon med en blå fugl som beskytter et brev med vingene sine. > Høyreklikk på filen > Velg "send til" > Velg "skrivebord (lag snarvei).
Vis hele sitatet...
Men du la ikke merke til at h*n har Mac?
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av Waver Vis innlegg
Men du la ikke merke til at h*n har Mac?
Vis hele sitatet...
Nei, virkelig? Kan noen med mac forklare hvordan han lager snarvei i mac da?

Edit: Så det nå, det var litt ninja.
Sist endret av Sio; 12. juni 2010 kl. 00:45.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Lett når man er komplett ute av stand til å gi relevant info og poste i riktig subforum! Dessuten er det vel vanligere kombinasjoner enn Mac og Hotmail?
Trådstarter
48 3
Done. Men det går altså ikke å ha Hotmail på docken? eller mail.com?
Sitat av oslogutt Vis innlegg
Done. Men det går altså ikke å ha Hotmail på docken? eller mail.com?
Vis hele sitatet...
Hotmail og mail.com er ikke et program, men en nettside hvor du kan lese mailen din. Det beste er nok å bruke et mailprogram (som det er skrevet før), hvor du legger til mailkontoene dine. SÅ lager du en snarvei til mailprogrammet som du legger på docken.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av oslogutt Vis innlegg
Done. Men det går altså ikke å ha Hotmail på docken? eller mail.com?
Vis hele sitatet...
Du kan legge Thunderbird ned på docken, klikk og dra, regner jeg med :-)
<?php getUserTitle(); ?>
MrMrtn's Avatar
Sitat av Sio Vis innlegg
Du kan legge Thunderbird ned på docken, klikk og dra, regner jeg med :-)
Vis hele sitatet...
ja.
Mozilla Thunderbird finnes for Mac, etter installasjon så drar man ikonet ned på docken.
Trådstarter
48 3
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Hotmail og mail.com er ikke et program, men en nettside hvor du kan lese mailen din. Det beste er nok å bruke et mailprogram (som det er skrevet før), hvor du legger til mailkontoene dine. SÅ lager du en snarvei til mailprogrammet som du legger på docken.
Vis hele sitatet...
Du, jeg er ikke født i går. En venn av meg har mail.com og han har det på docken, slik at det ser ut som et program? Han klikker på ikonet og så er han innlogget.... Går det for meg og? jeg har MacBook - den hvite, trege.

Istad kom det en merkelig lyd, musikken ble underlig og nettet er utrolig tregt. Hvordan avinnstalerer jeg programer egentlig? og hvorfor ber alltid mac-en min om en aplikasjon til å åpne alt jeg skal laste ned ?

Sitat av Sio Vis innlegg
Du kan legge Thunderbird ned på docken, klikk og dra, regner jeg med :-)
Vis hele sitatet...
Nei men det var da....


Jeg vil ikke ha noe "thunderbind"

Jeg vil ha mail.com på ducken, is that impossible?
<?php getUserTitle(); ?>
MrMrtn's Avatar
Sitat av oslogutt Vis innlegg
Du, jeg er ikke født i går. En venn av meg har mail.com og han har det på docken, slik at det ser ut som et program? Han klikker på ikonet og så er han innlogget.... Går det for meg og? jeg har MacBook - den hvite, trege.

Istad kom det en merkelig lyd, musikken ble underlig og nettet er utrolig tregt. Hvordan avinnstalerer jeg programer egentlig? og hvorfor ber alltid mac-en min om en aplikasjon til å åpne alt jeg skal laste ned ?



Nei men det var da....


Jeg vil ikke ha noe "thunderbind"

Jeg vil ha mail.com på ducken, is that impossible?
Vis hele sitatet...
Spør vennen din da! Ikke kom her og whine når vi prøver å hjelpe deg. Angående avinstallering av programmer, så finnes det flotte filmer på Youtube -> http://www.youtube.com/results?searc...+on+a+mac&aq=f
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av oslogutt Vis innlegg
Jeg vil ha mail.com på ducken, is that impossible?
Vis hele sitatet...
Søt skriveleif der
Som nevnt tidligere har sannsynligvis kompisen din en snarvei som lenker til domenet til mailen din, og han har automatisk innlogging som standard på computeren sin.

Post #3 er det du vil frem til.
Sist endret av Sio; 12. juni 2010 kl. 00:59.
Trådstarter
48 3
Jeg "whiner" ikke. Jeg vet ikke hva det betyr, men har en anelse.

Det går jo ann å si at det er klin umulig istedet for å be meg laste ned noe annet, når jeg har gitt tydelig uttrykk for at det er Mail.com jeg foretrekker.
<?php getUserTitle(); ?>
MrMrtn's Avatar
Sitat av oslogutt Vis innlegg
Jeg "whiner" ikke. Jeg vet ikke hva det betyr, men har en anelse.

Det går jo ann å si at det er klin umulig istedet for å be meg laste ned noe annet, når jeg har gitt tydelig uttrykk for at det er Mail.com jeg foretrekker.
Vis hele sitatet...
Whine = Klage

Vennen din har mail.com på docken sin ikke sant? da er det vel ikke klin umulig? Post 3 er det du ser etter (selvom det er skrevet for Windows).
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av oslogutt Vis innlegg
Jeg "whiner" ikke. Jeg vet ikke hva det betyr, men har en anelse.

Det går jo ann å si at det er klin umulig istedet for å be meg laste ned noe annet, når jeg har gitt tydelig uttrykk for at det er Mail.com jeg foretrekker.
Vis hele sitatet...
Mail.com er bare plasseringen for mail adressen din, Thunderbird er et program som behandler mailen din. Jeg har gmail men bruker hyppig Thunderbird som behandling fordi Thunderbird er mer levende og gir meg lettere oversikt.

Hvorfor hevder du at det er umulig når du vet at kompisen din har det slikt?
Kan du ikke bare spørre ham?
Trådstarter
48 3
Jeg tror nok ikke dere ennå vet hva jeg vil frem til her.

Jeg vil ha Mail.com på DOCKEN. Jeg vil kunne trykke på ikonet og så er jeg inne. Altså slik at der virker som et program. Akkurat som Itunes og Word.

Jesus...
<?php getUserTitle(); ?>
MrMrtn's Avatar
Sitat av oslogutt Vis innlegg
Jeg tror nok ikke dere ennå vet hva jeg vil frem til her.

Jeg vil ha Mail.com på DOCKEN. Jeg vil kunne trykke på ikonet og så er jeg inne. Altså slik at der virker som et program. Akkurat som Itunes og Word.

Jesus...
Vis hele sitatet...
Hei Jesus, hva med å spørre vennen din?
Vi prøver å gi deg tips og råd, men når du er så lite hjelpsom så er det lite vi kan gjøre.

Waver
Legg hotmail.com i bokmerker og dreg bokmerket ned på docken.
Sitat av oslogutt Vis innlegg
Jeg vil ha Mail.com på DOCKEN. Jeg vil kunne trykke på ikonet og så er jeg inne.
Vis hele sitatet...
Hva mener du med "er jeg inne"? At mail.com åpner seg automatisk i en nettside, og at du er innlogget?
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av oslogutt Vis innlegg
Jeg tror nok ikke dere ennå vet hva jeg vil frem til her.

Jeg vil ha Mail.com på DOCKEN. Jeg vil kunne trykke på ikonet og så er jeg inne. Altså slik at der virker som et program. Akkurat som Itunes og Word.

Jesus...
Vis hele sitatet...
Det ikonet du vil danne kalles en lenke, men du har rett, det er vi som tar feil. Jeg skal skjerpe meg fra nå av, det var dumt av meg og prøve å svare slik som jeg gjorde.

Angrende hilsen: Sio.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av oslogutt Vis innlegg
Altså slik at der virker som et program. Akkurat som Itunes og Word.

Jesus...
Vis hele sitatet...
Surprise surprise, da må du bruke ett.. program!
Feks firefox, eller annet egnet.

Hvis ikke, må du lage en direktelink til mail.com - som sagt tidligere.
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Åpne Safari, merk teksten i URL feltet, og dra denne til Docken din... Voila
Trådstarter
48 3
Sitat av djxfade Vis innlegg
Åpne Safari, merk teksten i URL feltet, og dra denne til Docken din... Voila
Vis hele sitatet...
Det går ikke. voila...
<?php getUserTitle(); ?>
MrMrtn's Avatar
Sitat av oslogutt Vis innlegg
Det går ikke. voila...
Vis hele sitatet...
Kan du fortelle oss noe om OS versjonen din etc?
Trådstarter
48 3
Sitat av Waver Vis innlegg
Kan du fortelle oss noe om OS versjonen din etc?
Vis hele sitatet...
Mac OS X Version 10.4.11
Denne tråden har allerede 17 fungerende måter for å gjøre det på...
Trådstarter
48 3
Sitat av reaVen Vis innlegg
Denne tråden har allerede 17 fungerende måter for å gjøre det på...
Vis hele sitatet...
Og ingen av dem virker... gratulerer
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av oslogutt Vis innlegg
Og ingen av dem virker... gratulerer
Vis hele sitatet...
Jeg bruker da vitterlig en av dem selv, skal vi revurdere teorien om at du gjør alt knirkefritt og vi sier galt? Eller er det enda min feil?

Opprinnelig ville jeg bare hjelpe deg, men maken til motstand har jeg ikke møtt på lenge. Du bare griner over at det er vår feil, jeg legger meg nå og takker gud for at jeg ikke er læreren din.

Du kan lage en snarvei til et domene, eller du kan bruke et mail-behandlingsprogram, begge metodene har flere alternative bruksmåter og begge fungerer.
Jeg har ikke engang Mac, og klarer å finne flere forskjellige løsninger.
Trådstarter
48 3
Sitat av Waver Vis innlegg
Google er dessverre fortsatt ukjent for mange =/

"Stem JA til opplæring av Google i barnetrinn"
Vis hele sitatet...
Du a gitt. Ro ned nå lille petter smart.

Du ser jeg er ny på forumet, og at jeg har forklart grundig at jeg ikke er bedre enn dere på dette, da går det ann å ta alt jeg sier med en klype salt, forsøke å hjelpe selvom jeg blir vanskelig å slutte å oppføre seg som en overlegen amøbe.

Jeg klarte det nå takket være han over her uten Mac.
Går det ann å endre ikonet på den og? og er det noen som vet hvordan man forblir innlogget på mail.com, samt hvordan jeg tar i bruk "Mail" ?

Jeg får forresten ikke åpnet "Fluid"
Sist endret av oslogutt; 12. juni 2010 kl. 02:33.
Etter det jeg kan se, så er det nok ikke så lett å bytte ikon om du har brukt den øverste metoden. Prøvde å dra «Get Info» på en slik, og fikk ikke byttet ikon der (gjøres på apps ved å dra et nytt ikon over det gamle).

Hva er det du har prøvd å gjøre med Fluid? Jeg lastet ned, dobbeltklikket på zip-fila så den pakket ut, dro Fluid til Applications og kjørte den. Fungerer fint her. Fluid gjør akkurat det du ber om. Å holde seg innlogget må vel siden ha en funksjon for dette (for at det skal kunne gjøres på en noenlunde lettvint måte). Vet at hotmail.com kan holde deg innlogget, men har aldri vært borti mail.com før så den kan jeg ikke si noe om.
Hvis du bruker google chrome:

http://i48.tinypic.com/w1s13d.png
<?php getUserTitle(); ?>
MrMrtn's Avatar
Sitat av lordbost Vis innlegg
Hvis du bruker google chrome:

http://i48.tinypic.com/w1s13d.png]
Vis hele sitatet...
Igjen, TS bruker Mac, ikke Windows
Sitat av oslogutt Vis innlegg
samt hvordan jeg tar i bruk "Mail" ?
Vis hele sitatet...
http://email.about.com/od/macosxmail..._OS_X_Mail.htm

Denne guiden viser hvordan du legger inn Hotmailkontoer i "Mail"
Trådstarter
48 3
Jeg får ikke muligheten til å trykke på preferences, kun services.

Dette kommer opp på "Mail"

General Information:

Account type: Jeg kan velge mellom POP, IMAP, .MAC og Exchange

Full Name:

Email: Jeg skriver inn min hotmailaddresse.

Så kommer følgende:


incomming Mail server:

User Name:

Password:

Hva skal jeg gjøre her ?
Sist endret av oslogutt; 12. juni 2010 kl. 12:24.
Du skriver inn brukernavn og passord.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Incoming: Mail server: (POP3) - pop1.mail.com (port 110)
User Name: *Epostadressen din* fks
Password: Passordet du bruker for å logge inn med mailen din.
Sist endret av Fleff; 12. juni 2010 kl. 12:39.
Sitat av Waver Vis innlegg
Igjen, TS bruker Mac, ikke Windows
Vis hele sitatet...
Google Chrome fungerer i Linux, Windows og Mac.
Trådstarter
48 3
Noen som vet om det går an å bli varslet med lyd, og/evt en liten melding nede i hjørnet på Mac-en når man får mail på Hotmail ? Og i så tilfelle hvordan? Finner det ingen steder, så håper på svar her.
Sist endret av oslogutt; 19. juni 2010 kl. 00:40.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av oslogutt Vis innlegg
Noen som vet om det går an å bli varslet med lyd, og/evt en liten melding nede i hjørnet på Mac-en når man får mail på Hotmail ? Og i så tilfelle hvordan? Finner det ingen steder, så håper på svar her.
Vis hele sitatet...
Bruker du en mail behandler nå?
Flere, jeg har faktisk til gode og se en som ikke har det, av mailbehandlerene har et alternativ for mail varsling. Du må ha et eksternt program installert som hele tiden sjekker opp mailen din for å se om du har fått ny mail om du kjører en browserbasert løsning.
Han vil ha det på -docken- sin. Kan du ikke bare lage en jævla snarvei, og dra den ned på docken? Det er så mye feiltolking i denne tråden at jeg blir svimmel.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av oslogutt Vis innlegg
Noen som vet om det går an å bli varslet med lyd, og/evt en liten melding nede i hjørnet på Mac-en når man får mail på Hotmail ?
Vis hele sitatet...
Sitat av aidoN Vis innlegg
Han vil ha det på -docken- sin. Kan du ikke bare lage en jævla snarvei, og dra den ned på docken? Det er så mye feiltolking i denne tråden at jeg blir svimmel.
Vis hele sitatet...
Feiltolking blir en underdrivelse, du er så absolutt helt ute på vidda. Hva har vel "Oslogutt"s anmodning med docken å gjøre?
Prøv Prism?
Jeg vil bare si takk!
Takk til alle som har prøvd å hjelpe trådstarter, og takk til trådstarter som er hissig og ikke gidder å høre på dere.
Utrolig underholdende å lese klokka 6 om morgenen.

Og for å være ærlig, skjønner jeg ikke hvorfor dere gidder å hjelpe trådstarter i utgangspunktet, når han tilsynelatende er så utakknemlig, siden dere tydeligvis ikke gjør ting på samme måte som "kompisen hans".
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av Cognomen Vis innlegg
Jeg vil bare si takk!
Takk til alle som har prøvd å hjelpe trådstarter, og takk til trådstarter som er hissig og ikke gidder å høre på dere.
Utrolig underholdende å lese klokka 6 om morgenen.

Og for å være ærlig, skjønner jeg ikke hvorfor dere gidder å hjelpe trådstarter i utgangspunktet, når han tilsynelatende er så utakknemlig, siden dere tydeligvis ikke gjør ting på samme måte som "kompisen hans".
Vis hele sitatet...
Hvorfor gidder vi? Les din egen linje tre igjen min venn
Hehe. For shitz and giggles, med andre ord?